kurs fotografii cyfrowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ergonomia.
Advertisements

Pojęcia plastyczne czyli
Zespół Szkół nr 7 Gimnazjum nr 3 im. Emilii Zawidzkiej
Złudzenia Optyczne.
ZNAKI LICZEBNIKÓW GŁÓWNYCH
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
Zasady BHP w pracy z komputerem
GIMNASTYKA DOBRA NA WSZYSTKO.
Złudzenia wzrokowe - czy nasze oczy są niedoskonałe.
POLITECHNIKA WROCŁAWSKA INSTYTUT TELEKOMUNIKACJI I AKUSTYKI SYSTEMY MULTIMEDIALNE WYKŁAD NR 4 WIDEOKONFERENCJE dr inż.. Wojciech Myślecki.
Fotografia.
Ratownictwo podstawowe
PIERWSZA POMOC.
Kolorowanie czarno-białych zdjęć w przestrzeni barw CMYK
PIERWSZA POMOC PRZEDMEDYCZNA
Nordic Walking.
Sam na sam z dziełem sztuki…
Ćwiczenia dla umysłu.
Ćwiczenia rozluźniające (zalecane przy dłuższej pracy z komputerem
Pożyteczne wskazówki podczas podnoszenia i przenoszenia ciężkich przedmiotów Zasady BHP.
Pomiary oprawy na głowie
Powstawanie fotografii
Uczestnicząc w projekcie dowiedziałyśmy się:
Podstawy fotografii.
Opracowała: Michalina Wrocławska
Konfiguracja systemu Windows
Serce i rozum, czyli kilka słów o masażu „Shantala”
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci i młodzieży
SKOWRONEK zwiastun wiosny
ZDROWIE A KOMPUTER Karolina Iwanowska.
Pozycja bezpieczna boczna
Soczewki dwuogniskowe
Wątpliwość zapoczątkowała koniec
Lustrzanka cyfrowa jak to działa?.
Dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017.
Czułość - ISO Czułość filmów i aparatów cyfrowych wyrażana jest w jednostkach ISO. Skrót ISO pochodzi od nazwy międzynarodowej federacji zajmującej się.
KURS PIERWSZEJ POMOCY.
TEATR LALEK.
TRENING Z MISTRZAMI /ANANAS.TV
Aplikacje internetowe
Ćwiczenia wzmacniające
JAK POBUDZIĆ I WYCISZYĆ SWOJE CIAŁO
ZESTAW ĆWICZEŃ.
Perspektywa.
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Alternatywy zawodowe po kierunku fototechnik: praca w filmie.
Zestaw ćwiczeń.
Obywatel Kane reż. Orson Welles USA przepustka do sławy słuchowisko Wojna światów wg powieści H.G. Wellsa 30 października 1938 The Mercury Theatre.
BHP na stanowiskach pracy z komputerem
Moja Pasja PŁYWANIE.
UNOSZENIE BARKÓW Ręce swobodnie oprzyj na udach. Wyprostuj się, napnij brzuch i nie opieraj się o oparcie krzesła. Unieś ramiona do uszu robiąc wdech,
13 ćwiczeń na dobry początek dnia!.
Ergonomia pracy przy komputerze.
DYNAMIC IDENTITY.
Trzymaj Formę Projekt Wykonali : Denis Brączkowski Patryk Kukliński
Ewelina Chojnacka Technik administracji.  1.Trzymać głowę prosto, tak aby szyja nie była wygięta i nie powodowało to odkształceń odcinka szyjnego.
TAJNIKI POZYTYWNEJ MOWY CIAŁA
BHP PRZY KOMPUTERZE.
Zadławienia - postępowanie
PLANY I PERSPEKTYWY FILMOWE
Nasze pierwsze kroki w odkrywaniu fotografii. Instrukcja do ćwiczenia 1.Przygotowanie aparatu (włożenie filmu) 2.Ustawienie obiektu/osoby fotografowanego.
PORTRET – temat w sztuce Przygotowala: Beata Hacia.
Żyj zdrowo! Zdrowie to filar życia. Dbaj o nie każdego dnia. Dostarczaj swojemu organizmowi odpowiedniego paliwa, aby mógł pracować na najwyższych obrotach.
Charakteryzator Mój przyszły zawód….
„Sztuka fotografii” – podstawowe minimum wiedzy
Co rodzic wiedzieć powinien !
Z PERSPEKTYWY JAK POKAZAĆ 3D NA 2D.
Poradnik fotograficzny:
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis prezentacji:

kurs fotografii cyfrowej STUDIUM PORTRETU cz. 2 kurs fotografii cyfrowej - poziom ogólny -

plany perspektywa kompozycja postać światło i otoczenie kurs ogólny portret cz.2

1. plany - ogólny: widzimy całą postać wraz z otoczeniem np. na tle domu, czy w pejzażu kurs ogólny portret cz.2

1. plany - amerykański: postać ma "ucięte" nogi tuż poniżej kolan kurs ogólny portret cz.2

1. plany - bliski: postać "ucięta" w połowie kurs ogólny portret cz.2

1. plany - popiersie: postać skadrowana podobnie jak na legitymacje, kadr kończy się w okolicach klatki piersiowej kurs ogólny portret cz.2

1. plany - portret: widoczna sama twarz i kawałek szyi kurs ogólny portret cz.2

2. perspektywy - standardowa: obiektyw ustawiany na wysokości oczu modela kurs ogólny portret cz.2

2. perspektywy z góry: powiększamy perspektywicznie głowę, oczy i usta, zmniejszamy nogi, daje to efekt "karłowatości" modela kurs ogólny portret cz.2

2. perspektywy - z dołu, tzw. perspektywa żabia: nadaje groteskowy charakter zdjęciu, czasem monumentalny wygląd modelowi, potrafi też ośmieszyć kurs ogólny portret cz.2

3. kompozycja - w mocnych punktach najważniejsze elementy postaci - jeśli to jest twarz, to w okolicach mocnych punktów powinny być oczy kurs ogólny portret cz.2

3. kompozycja - jeśli cała postać to w mocnych punktach powinna być np. głowa kurs ogólny portret cz.2

3. kompozycja - postać może się opierać, wylegiwać, czy być w inny sposób ułożona tak, by tworzyła przekątną - elementem kreacji może być również światło kurs ogólny portret cz.2

Człowiek "składa się" z wielu elementów, a każdy z nich może być ułożony według przypadku, albo 4. postać według zamierzeń fotografa. Nie mylmy przypadku z naturalnością. Nieraz, to co wydaje się sztuczne w postawie modela, wypadnie naturalnie już na gotowej odbitce i vice versa. kurs ogólny portret cz.2

4. postać Ciało: - dobrze jest, gdy model opiera ciężar ciałą na jednej nodze. - jeśli chcemy uczynić modela nieco szczuplejszym, niech obróci się do nas pod kątem 45 stopni - jeśli zależy nam na ukazaniu jakichś części ciała, niech model wystawi je bliżej obiektywu, a staną się wieksze za sprawą perspektywy (np. pochylona do przodu głowa pokaże większe niż w rzeczywistości oczy). kurs ogólny portret cz.2

4. postać Ustawienie: Elementy, które są najważniejsze w portrecie: - korpus (w jaki sposób, pod jakim kątem do fotografa) - nogi (złączone, osobno, proste, ugięte) - mogą współtworzyć z korpusem linie kompozycyjne - ręce (najtrudniejsze do naturalnego ustawienia, warto postudiować malarstwo, by poszerzyć wiedzę na ten temat; jeśli nie mamy pomysłu na ich ułożenie, niech zwisają luźno, jedną rękę możemy umieścić w kieszeni, ale tak by było widać większą część dłoni) - dłonie kurs ogólny portret cz.2

4. światło i otoczenie Światło buduje zdjęcie. Decyduje co i jak dobrze będzie widoczne. Należy uważać na niechciane cienie, które mogą się pojawić przy różnych pozycjach modela. Czy ma być realistyczne i naśladować warunki atmosferyczne, czy też malarskie, teatralne (itd.)? kurs ogólny portret cz.2

4. światło i otoczenie Otoczenie: Czy tło będzie gładkie, czy portret osadzony będzie w konkretnej scenerii? Jakie ma ona znaczenie? Czy powinna się znaleźć w zasięgu głębi ostrości, czy też nie musi być ostra? Czy model będzie używał jakichś eksponatów (mówi się, że model "ogrywa" jakiś przedmiot)? Jak będzie ubrany? kurs ogólny portret cz.2