DANE INFORMACYJNE ID grupy: …NKP_Zd_MF_Sz_10……………………….. Lokalizacja:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Advertisements

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Dane INFORMACYJNE Zespół Szkół w Mosinie 98/67_MF_G2 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Opiekun: Wiesław Hendel
pod opieką Pani Moniki Klimczak
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły:
Problemy rynku pracy..
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM W WIERZBNIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Zespół Szkół Miejskich Nr 1 w Wałczu Matematyczno-fizyczna
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Brzeźnicy ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
GĘSTOŚĆ.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Cele projektu: kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
Przygotowanie do egzaminów gimnazjalnych
1.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
1.
Zapis prezentacji:

DANE INFORMACYJNE ID grupy: …NKP_Zd_MF_Sz_10……………………….. Lokalizacja: …Szczecin……………………………………… Kompetencja: …Matematyka, fizyka…………………..…….. Temat projektowy: …Gęstość materii……………………………… Semestr/rok szkolny: …I semestr roku szkolnego 2009/10……….....

Gęstość materii Prezentacja autorstwa: Katarzyny Siadała Zosi Lenc Huberta Kiryluk Oli Kaczmarek Pauliny Piekar Iwony Muzia Bartka Pajora Pauliny Polińskiej Martyny Lenartowicz Kingi Musiał Katarzyny Siadała

Wiele znaczeń pojęcia ,,gęstość” Pojęcie gęstość może mieć bardzo wiele znaczeń. Słowa tego używa się na co dzień mówiąc np. O gęstości cieczy.Często słyszymy także o gęstości zaludnienia, czyli o ilości ludzi zamieszkujący dany teren.

Gęstość jako pojęcie fizyczne Jednakże gęstością posługujemy się zazwyczaj na lekcjach fizyki i chemii. Wartościami potrzebnymi do jej ustalenia są : masa (m) i objętość (V) 5

Masa Aby zmierzyć masę danego ciała należy posłużyć się wagą. Podstawowa jednostką masy w układzie SI jest kilogram (kg). Istnieją wagi szalkowe i elektroniczne. Chociaż oba mechanizmy mierzą z dużą dokładnością, to wagi elektroniczne mogą mierzyć ciała o masie mniejszej niż 1 mg.

Objętość prostopadłościanu Aby zmierzyć objętość prostopadłościanu należy posłużyć się następującym wzorem: V = a*b*c a = długość b = szerokość c = wysokość V = a*b*c

Objętość kuli Aby obliczyć objętość kuli możemy zmierzyć za pomocą menzurki (patrz następny slajd) lub obliczyć, posługując się wzorem: 1/6π*d3 π= liczba pi d= średnica

Objętość ciała o nieregularnych kształtach Aby obliczyć objętość ciała o nieregularnych kształtach należy użyć menzurki. 1) Wlewamy do menzurki wodę, po czym odczytujemy jej poziom. 2) Wrzucamy do wody ciało, którego objętość chcemy zbadać, po czym kolejny raz odczytujemy poziom wody.

Wzór na gęstość Gdy mamy już wszystkie potrzebne do obliczania gęstości wartości, możemy posłużyć się wzorem: d = m/V d = gęstość m = masa V = objętość Czasami gęstość oznacza się także grecką literą ro (patrz wzór obok)

Gęstość w życiu codziennym Gęstość jest przez nas bezwiednie używana także w życiu codziennym. Bez niej nie moglibyśmy przyrządzać kawy latte - włoskiego specjału. Przez to że kawa i mleko mają różną gęstość mieszają się powoli, pozwalając nam na rozkoszowanie się jej niezwykłym wyglądem.

Gęstość w przyrodzie Gęstość cieszy wzrasta wraz z obniżeniem temperatury. Inaczej jest w przypadku wody, której gęstość największa jest w temp. Ok. 4oC (dokładnie 3,98oC). Dzięki temu zawsze opada ona na dno zbiorników wodnych, umożliwiając życie m.in. rybom nawet podczas srogich zim.

Nasze doświadczenia Tutaj przedstawiamy wykonane przez nas podczas projektu doświadczenia

Gęstość cieczy na przykładzie wody w akwariach Doświadczenie 1 Gęstość cieczy na przykładzie wody w akwariach

Gęstość cieczy na przykładzie wody w akwariach cz.1 Mamy dwa akwaria: słodkowodne z rybami występującymi w Amazonce i słonowodne z koralowcami i rybami morskimi. Do każdego z tych akwariów przygotowujemy ciecz o innym składzie

Gęstość cieczy na przykładzie wody w akwariach cz. 2 Do akwarium słodkowodnego używam wody pozbawionej wszelkich dodatków otrzymywanej z filtra odwróconej osmozy. Jest to praktycznie czysta woda o gęstości 1 kg/1 dm3

Gęstość cieczy na przykładzie wody w akwariach cz.3 Do akwarium morskiego przygotowujemy mieszaninę czystej wody oraz specjalnej soli. Dosypujemy dwie łyżki stołowe tej soli to jest ok. 25g. Po rozpuszczeniu soli objętość wody wynosi 1025 cm3.. Niestety, czasami nie mamy dokładnej wagi aby to zmierzyć, ale na co dzień można używać urządzenia o nazwie areometr, potocznie zwanego „spławikiem”. Na rysunku obok widzimy areometr

Gęstość cieczy na przykładzie wody w akwariach cz.4 Jak widać na zdjęciach w wodzie czystej areometr jest zanurzony bardziej i ma wskazanie 1,00. W wodzie morskiej zanurza się do zielonego pola, które obejmuje wskazania od 1,020 do 1,025.

Gęstość cieczy na przykładzie wody w akwariach cz.5 Wynik: Z tego wynika, że w słonowodnym akwarium woda ma większą gęstość niż woda w akwarium słodkowodnym. Zosia Lenc Gimnazjum nr 34 Szczecin

Mierzenie gęstości ciał stałych Doświadczenie 2 Mierzenie gęstości ciał stałych

Obliczanie gęstości plasteliny (ciała o nieregularnych kształtach) cz Najpierw ważymy kawałek plasteliny na wadze elektrycznej, po czym zapisujemy otrzymany wynik. W tym wypadku jest to 13,3 g.

Obliczanie gęstości plasteliny cz.2 Objętość przed wrzuceniem plasteliny: V1 = 100 cm3 Objętość po wrzuceniu plasteliny: V2 = 110cm3 Różnica objętości Δ V = 10cm3

Plastelina ma gęstość 1,33g/cm3 Rozwiązanie d = m/V d = 13,3g/10cm3 d = 1,33g/cm3 Odpowiedź Plastelina ma gęstość 1,33g/cm3

Oblicznie gęstości kuli cz.1 Najpierw wyznaczamy masę kuli za pomocą wagi elektronicznej. Odczytujemy. Masa kuli wynosi 40,7g.

Obliczanie gęstości kuli cz.2 Potem obliczamy objętość kuli. W tym wypadku możemy posłużyć się następującym wzorem : 1/6π*d3 Możemy także zmierzyć ją eksperymentalnie przy użyciu menzurki z wodą do której wrzucamy badane ciało

Odpowiedź : Gęstość tego ciała wynosi ok.. 1,56 g /cm3 Rozwiązanie: d=m/V d= 40,7g/30cm3 d= ok. 1,56 g/cm3 Odpowiedź : Gęstość tego ciała wynosi ok.. 1,56 g /cm3

Wyznaczanie gęstości prostopadłościanu Linijką mierzymy wymiary prostopadłościanu. Nasz prostopadłościan ma wymiary 3x3x3, czyli jest sześcianem, a jego objętość wynosi a*b*c, czyli 27cm3.

Wyznaczanie gęstości prostopadłościanu. Teraz należy zważyć nasz sześcian na wadze elektronicznej. Wynik to 209,4g.

Odpowiedź : Gęstość tego prostopadłościanu wynosi ok.. 7,8 g/cm3 Rozwiązanie: d = m/V d = 209,4g/27cm3 d = ok. 7,8g/cm3 Odpowiedź : Gęstość tego prostopadłościanu wynosi ok.. 7,8 g/cm3

Nasz projekt - nasz pomysł Tutaj przedstawiamy projekty zadane nam do wykonania w domu przez naszych opiekunów.

Mechanizm uruchamiający alarm

Mechanizm uruchamiający alarm cz.2 Do pojemnika 1. wlewamy wodę. Wkładamy do niego rurkę i wciągamy wodę. Przetrzymując placem wkładamy ją do pojemnika 2. Włączamy stoper i puszczamy palec. Po 15 minutach wyjmujemy rurkę. Wyrównujemy wagę ciężarkami. Po tym wlewamy wodę z pojemnika 2 do pojemnika 1. Znów wkładamy rurkę i wciągamy do niej wodę. Polega to na tym, że gdy po 15 minuta waga znajdzie się w równowadze włączy „mechanizm”. Wada jest taka, że po włączeniu woda będzie dalej leciała.

33