C.d. wstępu do tematyki RUP

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Advertisements

Modelowanie przypadków użycia
Projektowanie w cyklu życia oprogramowania
Studia Podyplomowe IT w Biznesie Inżynieria Oprogramowania
Złożoność procesu konstrukcji oprogramowania wymusza podział na etapy.
Część 2 OiZPI Iteracyjny przyrostowy model cyklu życiowego Rational Unified Process™ w materiałach wykorzystano: K.Subieta: Budowa i integracja systemów.
OiZPI Część 1 zakres tematyczny inżynieria systemów terminologia
Formalizacja i uwiarygodnianie Iteracyjny proces syntezy modeli
Budowa i integracja systemów informacyjnych
Wykład 1 Najlepsze praktyki
1 / 47 WARSZAWA 2005 Przemysław Siekierko Stanisław Andraszek Rational Unified Process.
Rational Unified Process www-306.ibm.com/software/rational/
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
UML Unified Modeling Language
Co UML może zrobić dla Twojego projektu?
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Zbieranie wymagań Analiza systemów informatycznych Wykład.
Cykle życia oprogramowania
Inżynieria Oprogramowania dla Fizyków
Programowanie obiektowe Andrzej Ziółkowski Wykład 7.
Rational Unified Process
Wstęp do programowania obiektowego
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Analiza i ocena procesów wdrożeniowych systemów klasy MRP/ERP w firmie
Analiza i projektowanie Informacyjnych Systemów Zarządzania
Projektowanie - wprowadzenie
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
Wykład 4 Analiza i projektowanie obiektowe
Wykład 5 UML - Unified Modeling Language
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Model przestrzenny Diagramu Obiegu Dokumentów
Wykład 1 – część pierwsza
Kompleksowe zarządzanie jakością informacji (TIQM)
Refaktoryzacja Robert Pająk.
Podsumowanie metodologii OMT
Programowanie obiektowe – język C++
Rational Unified Process Implementacja Aleksandra Reiman, gr. I-52.
Modelowanie obiektowe Diagramy UML – diagram przypadków użycia
Unified Modeling Language - Zunifikowany Język Modelowania
Wprowadzenie do UML dr hab. inż. Kazimierz Subieta profesor PJWSTK.
UML W V ISUAL S TUDIO Mateusz Lamparski. UML D EFINICJA Unified Modeling Language (UML) to graficzny język do obrazowania, specyfikowania, tworzenia i.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Waterfall model.
Metodologia CASE. Przyczyny użycia narzędzi CASE Główną przesłanką użycia narzędzi CASE jest zwiększenie produktywności i jakości produkowanych systemów.
Zarządzanie zagrożeniami
ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne
Inżynieria oprogramowania
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Michał Sipek Piotr Kapciak
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Bartosz Baliś, 2006 Wstęp do Inżynierii Oprogramowania Bartosz Baliś.
Projektowanie bazy danych z użyciem diagramów UML Obiektowe projektowanie relacyjnej bazy danych Paweł Jarecki.
7/1/ Projektowanie Aplikacji Komputerowych Piotr Górczyński Cykl życia systemu.
Studia Podyplomowe IT w Biznesie Inżynieria Oprogramowania
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
E. Stemposz. Rational Unified Process, Wykład 1, Slajd 1 Studia Podyplomowe IT w Biznesie Rational Unified Process Wykład 1 Najlepsze praktyki Wykładowca:
E. Stemposz. Rational Unified Process, Wykład 2, Slajd 1 Studia Podyplomowe IT w Biznesie Rational Unified Process Wykład 2 Krótka charakterystyka RUP.
Wykład 2 – Zintegrowane systemy informatyczne Michał Wilbrandt.
Budowa i integracja systemów informacyjnych Wykład 2 Cykl życiowy oprogramowania dr inż. Włodzimierz Dąbrowski P olsko J apońska W yższa S zkoła T echnik.
Z. SroczyńskiInżynieria programowania Modele cyklu życia oprogramowania Zdzisław Sroczyński
Cykle życia oprogramowania oraz role w zespole projektowym Autor: Sebastian Szałachowski s4104.
Inżynieria systemów informacyjnych
Zarządzanie projektami informatycznymi
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
Budowa i integracja systemów informacyjnych
Wykład 1 – część pierwsza
Cykl życia oprogramowania
Zapis prezentacji:

C.d. wstępu do tematyki RUP

Omówione zagadnienia Proces wytwórczy oprogramowania Różne metodologie Kryzys oprogramowania Wprowadzenie do RUP Wymiar statyczny i dynamiczny Najlepsze praktyki tworzenia oprogramowania

Najlepsze praktyki Rozwój iteracyjny Zagadnienia na dziś Najlepsze praktyki Rozwój iteracyjny

Najlepsze praktyki Rozwój iteracyjny Zarządzanie wymaganiami Architektura komponentów Wizualne modelowanie Systematyczna weryfikacja jakości Zarządzanie zmianiami

Rozwój iteracyjny Określenie celów i wymagań Analiza Projektowanie Implementacja Testowanie Wypuszczanie produktu Konserwacja (i modyfikacje)

Rozwój iteracyjny Model kaskadowy / sekwencyjny / wodospadowy Sprawdza się przy: Rozliczeniach finansowych Planowaniu, harmonogramowaniu Monitorowaniu Wady: Mała elastyczność Wysoki koszt wczesnych błędów Wysoki poziom ryzyka Rzada interakcja z klientem

Rozwój iteracyjny Rozwinięcia modelu kaskadowego: Model kaskadowy z iteracjami Model spiralny Barry'ego Bohem'a Przewagi nad modelem kaskadowym: Częstsza interakcja z użytkownikiem Wcześniejsze wykrywanie błędów Równomierne rozłożenie projektowania i testowania Lepsze wykorzystanie doświadczenia

Zarządzanie wymaganiami Funkcjonalne (warunki) i niefunkcjonalne (ograniczenia) Doprecyzowywanie wymagań to proces ciągły Są jednym z głównych źródeł problemów Pozyskiwanie i organizowanie wymagań Dokumentowanie wszystkiego w tym wszelkich zmian i ustalonych kompromisów Przypisywanie priorytetów Organizacja komunikacji wewn. i zewn.

Modelowanie wizualne Przedstawienie perspektywy systemu z pewnym poziomem szczegółowości. Ułatwia zrozumienie i ogarnięcie całości tematu. UML (ang. Unified Modeling Language czyli Ujednolicony Język Modelowania) - język formalny służący do opisu świata obiektów w analizie obiektowej oraz programowaniu obiektowym. Służy do modelowania dziedziny problemu (opisywania-modelowania fragmentu istniejącej rzeczywistości - na przykład modelowanie tego, czym zajmuje się jakiś dział w firmie) ─ w przypadku stosowania go do analizy, oraz do modelowania rzeczywistości, która ma dopiero powstać - tworzy się w nim głównie modele systemów informatycznych. To nie jest metodyka !

Pozostałe 3 praktyki Systematyczna weryfikacja jakości Zarządzanie zmianami Architektura oparta o komponenty