C.d. wstępu do tematyki RUP
Omówione zagadnienia Proces wytwórczy oprogramowania Różne metodologie Kryzys oprogramowania Wprowadzenie do RUP Wymiar statyczny i dynamiczny Najlepsze praktyki tworzenia oprogramowania
Najlepsze praktyki Rozwój iteracyjny Zagadnienia na dziś Najlepsze praktyki Rozwój iteracyjny
Najlepsze praktyki Rozwój iteracyjny Zarządzanie wymaganiami Architektura komponentów Wizualne modelowanie Systematyczna weryfikacja jakości Zarządzanie zmianiami
Rozwój iteracyjny Określenie celów i wymagań Analiza Projektowanie Implementacja Testowanie Wypuszczanie produktu Konserwacja (i modyfikacje)
Rozwój iteracyjny Model kaskadowy / sekwencyjny / wodospadowy Sprawdza się przy: Rozliczeniach finansowych Planowaniu, harmonogramowaniu Monitorowaniu Wady: Mała elastyczność Wysoki koszt wczesnych błędów Wysoki poziom ryzyka Rzada interakcja z klientem
Rozwój iteracyjny Rozwinięcia modelu kaskadowego: Model kaskadowy z iteracjami Model spiralny Barry'ego Bohem'a Przewagi nad modelem kaskadowym: Częstsza interakcja z użytkownikiem Wcześniejsze wykrywanie błędów Równomierne rozłożenie projektowania i testowania Lepsze wykorzystanie doświadczenia
Zarządzanie wymaganiami Funkcjonalne (warunki) i niefunkcjonalne (ograniczenia) Doprecyzowywanie wymagań to proces ciągły Są jednym z głównych źródeł problemów Pozyskiwanie i organizowanie wymagań Dokumentowanie wszystkiego w tym wszelkich zmian i ustalonych kompromisów Przypisywanie priorytetów Organizacja komunikacji wewn. i zewn.
Modelowanie wizualne Przedstawienie perspektywy systemu z pewnym poziomem szczegółowości. Ułatwia zrozumienie i ogarnięcie całości tematu. UML (ang. Unified Modeling Language czyli Ujednolicony Język Modelowania) - język formalny służący do opisu świata obiektów w analizie obiektowej oraz programowaniu obiektowym. Służy do modelowania dziedziny problemu (opisywania-modelowania fragmentu istniejącej rzeczywistości - na przykład modelowanie tego, czym zajmuje się jakiś dział w firmie) ─ w przypadku stosowania go do analizy, oraz do modelowania rzeczywistości, która ma dopiero powstać - tworzy się w nim głównie modele systemów informatycznych. To nie jest metodyka !
Pozostałe 3 praktyki Systematyczna weryfikacja jakości Zarządzanie zmianami Architektura oparta o komponenty