nas,1,5261778,wiadomosc.html.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BiznesKlasa UNICEF – projekt edukacji humanitarnej.
Advertisements

BÓG KOCHA CIĘ TAKIM JAKIM JESTEŚ
Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
Jak weryfikować informacje
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
FILMOTEKA SZKOLNA. AKCJA! PROJEKT OBEJMOWAŁ: Udział uczniów w kursie internetowym pt. "Filmoteka szkolna. Akcja!". Udział w warsztatach.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Obcy na ulicy i w sieci.
Juno reż. J. Reitman Kanada, USA 2007.
ogólnopolski program dla szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych 30 miast, uczniów, nauczycieli pokazy kinowe, materiały do.
Krok 7 Siła odprężającego śmiechu.
Autor: Adrianna Dzikielewska
W ciemności- Agnieszki Holland Analiza i interpretacja
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
U fryzjera.
6 kroków do porozumienia
Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.
Garść poezji autorstwa Asi Lewandowskiej
Czy zastanawiałeś się kiedyś, po co jesteś na tym świecie?
“Człowiek tyle jest wart ile może dać drugiemu człowiekowi”
Czy wiesz, co znaczy „zapomnieć” ?
Dary Ducha Świętego.
NIE TYLKO Wszystko ma swój czas, i jest wyznaczona godzina na wszystkie sprawy pod niebem Księga Koheleta FIOŁKI.
To dziwne, jak proste jest dla ludzi wyrzucić Boga,
Błogosławiony Jan Paweł ll- człowiek modlitwy
Uśmiech rozdawaj światu, Uśmiechaj się do każdego,
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
Dziękuję Ci Ojcze Święty z wyrazami największego szacunku
Kwiecień 2014 r. Debata.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Słowo Życia Sierpień 2011 "Oto idę, abym spełniał wolę Twoją" "Oto idę, abym spełniał wolę Twoją" (Hbr 10,9).
Innowację realizują uczniowie klasy ID pod kierunkiem pani Grażyny Miętus.
Jan Paweł II - Papież Wolności
Omówienie wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego.
Spotkanie z bł. Karoliną
Filozofia sposobem poszukiwania mądrości.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Co to jest wolontariat? ?.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
2009 / 2010.
Dominika Milczarek -Andrzejewska Metodologia ekonomii - wstęp Zajęcia z metodologii ekonomii.
Szkoła bez przemocy.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
„ Czyż nie sprzedają dwóch wróbli za asa? A przecież żaden z nich bez woli Ojca waszego nie spadnie na ziemię. U was zaś nawet włosy na głowie wszystkie.
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” BĘDZIN, 19 lutego 2014 r. Spotkanie sieci „Edukacja.
Ćwiczenia 1 Mgr Magdalena Kowalewska. Kontakt Mgr Magdalena Kowalewska.
Książka Astrid Lindgren „Bracia Lwie Serce”
 Zastanawiamy się nad tytułem, co on może oznaczać i na jaką tematykę wskazywać;  Analizujemy ilustracje ( Jeśli występują);  Wymieniamy propozycje.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Jak żyć po chrześcijańsku w codzienności? Ks. Andrzej Grefkowicz.
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Pomysł na promocję książki.
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
osób z mojej listy adresowej.
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
Lubię czytać!.
PRZEKONANIA KOBIET DOSWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
NIE TYLKO Wszystko ma swój czas, i jest wyznaczona godzina na wszystkie sprawy pod niebem Księga Koheleta FIOŁKI.
Ważna decyzja Klasa 8 – bierzmowanie 1.
„ABY WSZYSCY BYLI JEDNO”
„Bóg widział, że były dobre.”
Dziękuję Ci Ojcze Święty z wyrazami największego szacunku
…czyli nie taki diabeł straszny
Zapis prezentacji:

nas,1, ,wiadomosc.html

Pokłosie Celem zadania jest przygotowanie Was do dyskusji na temat filmu Pasikowskiego. Na kolejnych slajdach zmieszczone będą polecenia, wskazówki i wybrane artykuły, które mają wzbogacić Waszą wiedzę i skłonić do własnych przemyśleń. Chciałabym, aby Pokłosie stało się pretekstem do debaty o tolerancji, o potrzebie mówienia o prawdzie, o umiejętności przyjmowania tej prawdy, nawet jeśli jest ona trudna, przerażająca, o odpowiedzialności za własne wybory. Może jeszcze o przemianie ludzi, o stereotypach, o odwadze i przekonaniu, że każdy wybór pociąga za sobą konsekwencje.

[…] na świecie istnieją dwie rasy ludzi, lecz tylko w tym jednym sensie: rasa ludzi przyzwoitych i rasa tych, którzy nie wiedzą, czym jest przyzwoitość. Wszędzie można spotkać przedstawicieli obu ras, przeniknęli bowiem do każdej grupy społecznej. Żadna z nich nie składa się wyłącznie z ludzi przyzwoitych albo nieprzyzwoitych. Moim zdaniem przesłanie Pokłosia wpisuje się w myśl Frankla: 2 P roponuję zajrzeć na podaną stronę, tam uzyskasz Informacji o prof.. Franklu

Bohaterowie filmu 1. Scharakteryzuj bohaterów filmu? 2. Na czym polega przemiana postaci? 3. Jak myślisz, dlaczego Józek Kalina czuje się odpowiedzialny za odbudowę cmentarza żydowskiego? Jak oceniasz jego zaangażowanie? 4. Dlaczego młodszy Kalina jest odrzucony przez społeczność? 5. Porównaj dwie postacie duchownych. Jakie wartości przyświecają każdemu z nich?

Tło, sytuacja i akcja: 1. Gdzie toczy się akcja filmu? 2. Jaki jest główny temat filmu, a jakie są wątki poboczne? 3. Co jest motorem akcji- przemiany bohaterów- przypadki zewnętrzne?

Wymowa filmu Jakie jest Twoim zdaniem przesłanie filmu? 2. W jaki sposób budowane jest napięcie obrazu filmowego? 3. Która scena jest najbardziej utkwiła Ci w pamięci?

Różne punkty widzenia/

Ustosunkuj się do podanych niżej recenzji. Które z nich są zgodne z Twoim sposobem interpretacji filmu, a z którymi wdałbyś się w polemikę? Nowy film Władysława Pasikowskiego od kiedy wszedł do kin budzi wielkie emocje. Z różnych stron padają zarzuty, że "Pokłosie" jest filmem antypolskim. Z takimi opiniami nie zgadza się Ryszard Bugajski. Reżyser mówił w Jedynce, że Polacy krytykują film Pasikowskiego ponieważ "nie chcą się dowiedzieć prawdy o sobie". - W Polsce powiedzenie czegokolwiek krytycznego o polskie historii, o Polakach, którzy czegoś złego się dopuścili od razu wywołuje histerię. To, co w tej chwili dzieje się z filmem "Pokłosie", to jest histeria. To są ludzie, którzy nie mogą przełknąć, że Polacy coś takiego zrobili, a rzecz jest przecież udowodniona ponad wszelką wątpliwość - mówił w magazynie "Z kraju i ze świata" Bugajski. Reżyser uważa, że "kampania antyPokłosiowa" dowodzi, że polski antysemityzm jest bardzo silny. Źródło: polskieradio (Rozmawiał Krzysztof Grzesiowski), Z powodu dojrzałego stosunku do rodzimego zła można nazwać Pasikowskiego najbardziej amerykańskim z polskich reżyserów. Autor "Krolla" i "Psów", uprawiając popularne, gatunkowe kino, narusza poczucie zbiorowej niewinności. Miesza szyki. Ludzi przypisanych do zła czyni w filmie agentami dobrej sprawy. ŹRÓDŁO: wyborcza.pl, autor Tadeusz Sobolewski Pokłosie jako opowieść o wojnie, demoralizacji, przemocy, strachu. Do czego zdolny jest człowiek w obliczu okrucieństwa, zdewaluowanych wartości? Czy wymordowanie Żydów w wiosce w 1941 roku to konsekwencja wojny? Czy wszystkie czyny możemy tłumaczyć czasem wojnie. Scenariusze lekcji, Opracowanie Barbara Giża Wybór tekstów, opracowanie zadania i informacje wstępne : J.Tinel