Skuteczne wychowanie. Wychowanie dzieci może być najwspanialszą i najbardziej satysfakcjonującą pracą w naszym życiu. Jednak kiedy przychodzi do dyscypliny,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nagrody i kary – co zrobić, aby wychowanie nie stało się tresurą?
Advertisements

NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Jak budować autorytet rodzica w oczach dziecka?
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
PRELEKCJA DLA RODZICÓW
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
"TRZEBA ROZMAWIAĆ" SPOTKANIE WARSZTATOWE Z RODZICAMI Kraków,15 marca 2006r. Szkoła Podstawowa Nr 113.
DEKALOG DLA RODZICÓW Z KONWENCJI PRAW DZIECKA
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Czy jesteś osobą otwartą?
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Jak pomagać dziecku w nauce?
Fazy odziaływania na dziecko trudne
„Słowa ranią przez całe życie”
Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.
Podstawowe umiejętności wychowawcze - szkoła Ilona Mrowiec
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
KULTURALNY SYN, CÓRKA, BRAT,SIOSTRA
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Przemoc i agresja wśród dzieci
BUDOWANIE RELACJI Materiał opracowali: Ewa Juszczyk, Paweł Borecki.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Jeśli znalazłeś się na tej stronie to znaczy że masz przyjaciela, ktoś Cię lubi, bądź zwyczajnie zna i nie chce zostać zapomniany :)
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
10 wskazówek do pracy z dzieckiem, rozpoczynającym naukę w szkole.
Wymiana 2014.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
SZKOŁA dla RODZICÓW.
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Jak konsekwentnie postępować z dzieckiem?
Postawa asertywna.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Zygmunt Korzeniewski. O co prosimy? W pierwszej chwili wydawać się może, że prosić można tylko o coś, czego zyskanie zależy tylko od dobrej woli osoby,
J AK BUDOWAĆ SKUTECZNE KOMUNIKATY ? Wskazówki, które pomogą budować skuteczne komunikaty.
Szkoła bez przemocy.
MARTA BIEŃKOWSKA ALEKSANDRA TERESZKIEWICZ KLASA I D Netykieta.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
M ETODA C AROLE S UTTON.. P ODSTAWY TEORETYCZNE - Jakie założenia co do natury człowieka - przyjmuje ? - Dzięki czemu rozwija się człowiek? - Jakie mogą.
ASERTYWNOŚĆ AGRESJA ULEGŁOŚĆ
W PIĄTEK Z KAŚKĄ NA ROLKI W PONIEDZIAŁEK KLASÓWKA Z MATMY
Opracowanie i prowadzenie: Karolina Głuszek Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt.
Podstawowe umiejętności pomagania
JASNE REGUŁY POMAGAJĄ WYCHOWYWAĆ Poradnik dla Rodziców i Nauczycieli.
Tracy: praca z klientką (model poznawczo-behawioralny)
JAK NIE DAĆ SIĘ WCIĄGNĄĆ W BIUROWE GRY?. Kontakty interpersonalne często przyjmują postać gier społecznych. Gry te, według specjalistów, nie są zabawą,
Jak żyć po chrześcijańsku w codzienności? Ks. Andrzej Grefkowicz.
Nagrody i kary – co zrobić, aby wychowanie nie stało się tresurą?
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Żeby się chciało uczyć…. Jak motywować dziecko do nauki?
CO ZROBIĆ, GDY DZIECI SIĘ KŁÓCĄ?
Instrukcja obsługi urzędnika, czyli tajniki skutecznej komunikacji
Zapis prezentacji:

Skuteczne wychowanie. Wychowanie dzieci może być najwspanialszą i najbardziej satysfakcjonującą pracą w naszym życiu. Jednak kiedy przychodzi do dyscypliny, praca ta często staje się niezwykle skomplikowana, wymagająca i frustrująca. Elizabeth Pantley

Samo słowo „dyscyplina” wielu rodzicom kojarzy się z surowymi karami i płaczącym dzieckiem. Dyscyplina nie polega na karaniu i nie musi skutkować płaczem.

Dyscyplina bez płaczu oznacza skuteczne wychowanie poprzez unikanie łez i złości. Kiedy dziecko nas nie słucha i płacze nauka nie przynosi żadnych efektów.

Zosia maluje farbami jajka dla babci, a wokół jest wielki bałagan…

Co mama Zosi zrobiła źle: Mama próbowała wywrzeć na Zosię nacisk za pomocą wielu próśb i pytań zaczynających się od słowa „dlaczego” W ten sposób nie osiągnęła żadnego efektu, ponieważ sprowokowała Zosię do bezsensownych odpowiedzi typu: „Bo nie” i niekończącej się dyskusji. Mama w żadnym wypadku nie powinna sprzątać za Zosię.

Jak powinna postąpić mama: Mama powinna wyrażać się jasno i dać Zosi jednoznaczny komunikat czego od niej chce: „Zosiu posprzątaj teraz swoje rzeczy odkurzę twój pokój” Jeśli Zosia nie zareaguje: „W takim razie nie odkurzę twojego pokoju i będziesz musiała zrobić to sama zanim wyjdziesz na lekcję angielskiego” Mama powinna mówić krótko, konkretnie i stanowczo żądać wykonania polecenia.

Czteroletni Kacper z zapałem naprawia swoje auto plastikowym śrubokrętem, który dostał od dziadka…

Co mama zrobiła źle: zajęła się pracą w kuchni i zapomniała o swojej groźbie, mimo, że Paweł jeszcze dłuższą chwilę drażnił się z bratem. Jeśli rodzice ciągle tylko grożą podjęciem określonych działań, ale ich potem nie realizują to dzieci wykorzystują ten brak konsekwencji i nie stosują się do ich poleceń.

Jak należało postąpić: Należało wprowadzić swoją groźbę w czyn i nie pozwolić na wyjście Pawła do kolegów. Rodzice: zanim wydacie jakieś zakazy zastanówcie się dobrze, czy będziecie w stanie konsekwentnie je zrealizować. W przeciwnym razie tracicie autorytet.

Marcin organizuje w ogrodzie mamy mecz piłki nożnej…

Co mama zrobiła źle: Wpadła w furię i uderzyła Marcina! Kary fizyczne jako środek wychowawczy są niedopuszczalne!!!

Jak należało postąpić: Powstrzymać chwilowo falę gniewu, wziąć głęboki oddech i dopiero potem zareagować. Nie karać w silnym wzburzeniu! Przeprowadzić z dzieckiem wyjaśniającą, rzeczową rozmowę. Powiedzieć mu, że zniszczenie ogródka sprawiło mamie wielką przykrość.

Bądź konsekwentny. Nie rzucaj słów na wiatr i nie zmieniaj zdania. Rozmawiaj z dzieckiem rzeczowo i stanowczo egzekwuj wykonanie polecenia. Jasno formułuj swoje oczekiwania. Nie podnoś głosu i nie krzycz na dziecko. Nigdy nie używaj obraźliwych zwrotów typu: ” Zejdź mi z oczu-nie cierpię Cię!” W żadnym razie nie stosuj kar fizycznych! Dostrzegaj wszelkie pozytywne zachowania swojego dziecka i nagradzaj je!

Dziękuję za uwagę!