Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planowanie bezkolizyjnego ruchu w środowisku wielu robotów z wykorzystaniem gier niekooperacyjnych OWD
Advertisements

Modele oświetlenia Punktowe źródła światła Inne
Dynamika bryły sztywnej
Kinematyka Definicje podstawowe Wielkości pochodne
Zadanie z dekompozycji
Skalowalny algorytm estymacji ruchu dla systemów rozproszonych
Ruch harmoniczny prosty
Ruch harmoniczny prosty
Promotor: dr inż. Leszek Koszałka Autor: Markuszewski Kamil
Animacja Animacja jest procesem automatycznego generowania serii obrazów, gdy kolejny obraz przedstawia pewną zmianę w stosunku do poprzedniego. Ta definicja.
PODSTAWY ANIMACJI KOMPUTEROWEJ W ŚRODOWISKU FLASH
Seminarium Dyplomowe sem.10
wykonał Jarosław Orski promotor pracy: mgr Szymon Smaga
Samobieżny pojazd poszukiwawczy sterowany komputerowo. Mączka Paweł Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki Warszawa 2007 Promotor mgr inż. Dariusz Olczyk.
Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki Warszawa 2008
Heterogeniczne procesory wielordzeniowe w urządzeniach audio
Heterogeniczne procesory wielordzeniowe w urządzeniach audio
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Projekt systemu Seminarium.
Spis treści Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej
KATEDRA SYSTEMÓW AUTOMATYKI Dyplomant – Karol Czułkowski
Moja droga do szkoły.
Projektowanie architektur systemów filtracji i akwizycji danych z wykorzystaniem modelowania w domenie zdarzeń dyskretnych Krzysztof Korcyl.
Regulacja impulsowa z modulacją szerokości impulsu sterującego
Modelowanie elementów świata 3D przy użyciu biblioteki Managed Directx
Modelowanie populacji i przepływu opinii pomiędzy aktorami sztucznej inteligencji za pomocą sieci społecznej Wojciech Toman.
Zaawansowane techniki renderingu
ZASTOSOWANIE RENDERINGU W GRAFICE KOMPUTEROWEJ
„Windup” w układach regulacji
Przemysłowe Systemy Sterowania
Modelowanie matematyczne jako podstawa obliczeń naukowo-technicznych:
Modelowanie i podstawy identyfikacji 2009/2010Modele fenomenologiczne - przykłady Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii Systemów Sterowania1.
Regulacja dwupołożeniowa i trójpołożeniowa
Regulacja trójpołożeniowa
MECHANIKA I WYTRZYMAŁOŚĆ MATERIAŁÓW
SW – Algorytmy sterowania
Grafika wektorowa.
ANALIZA DYNAMICZNA MANIPULATORÓW JAKO MECHANIZMÓW PRZESTRZENNYCH
Systemy wbudowane Wykład nr 3: Komputerowe systemy pomiarowo-sterujące
Dynamika układu punktów materialnych
SYSTEMY EKSPERTOWE I SZTUCZNA INTELIGENCJA
Metody numeryczne metody rozwiązywania problemów matematycznych za pomocą operacji na liczbach. Otrzymywane tą drogą wyniki są na ogół przybliżone, jednak.
Animacja na stronie internetowej
Seminarium Dyplomowe Jacek Fohs.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zagadnienia AI wykład 5.
Dynamika ruchu płaskiego
Temat: Matematyczny opis ruchu drgającego
Komputerowo wspomagane nauczanie Fizyki Wojciech Dobrogowski, Andrzej Maziewski.
Projekt pt.:,,BUDOWA SYSTEMÓW WSPOMAGAJĄCYCH ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM LĄDOWYM I MORSKIM – SYMULATORY CZK/CPR'' współfinansowanego środkami Unii Europejskiej.
Wybrane zagadnienia inteligencji obliczeniowej Zakład Układów i Systemów Nieliniowych I-12 oraz Katedra Mikroelektroniki i Technik Informatycznych proponują.
Program EdgeCam umożliwia programowanie obrabiarek sterowanych numerycznie. Programista tworzy model detalu do obróbki, w dowolnym programie typu Cad.
Spotcamera24.com Niezależna energetycznie stacja pogodowa Hubert Krawiec, Przemysław Balikowski.
Dynamika bryły sztywnej
Tokarki, frezarki, wycinarki
Informatyka– dziedzina nauki i techniki zajmująca się przetwarzaniem informacji – w tym technologiami przetwarzania informacji oraz technologiami wytwarzania.
Wówczas równanie to jest słuszne w granicy, gdy - toru krzywoliniowego nie można dokładnie rozłożyć na skończoną liczbę odcinków prostoliniowych. Praca.
Informatyka Zakres rozszerzony. GEOMETRIA - (gr. γεωμετρία; geo – ziemia, metria – miara) dział matematyki badający figury i zależności między nimi.gr.
Projekt i implementacja symulatora żaglówki z wykorzystaniem biblioteki DirectX Promotor: dr hab. prof. WWSI Grabowski Michał Dyplomant: Radosław Czebreszuk.
Politechnika Gdańska Wydział Mechaniczny
Sterowane ramię robota
Autor: Maciej Podsiadły Promotor: dr inż. Dariusz Chaładyniak
Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.
Rola TIK w projektach przyrodniczych
 jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych.
WARSAW DATA SCIENCE MEETUP
Symulacje komputerowe
Zapis prezentacji:

Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java Autor: Jarosław Gołaszewski 149993 Promotor: Dr Dariusz Król

Agenda Cel pracy Model matematyczny helikoptera Zastosowany system regulatora rozmytego Wizualizacja symulacji Badania modelu helikoptera oraz systemu sterowania Podsumowanie 2/14

Cel pracy Projekt, implementacja oraz zbadanie działania symulatora lotu śmigłowca dla niskich prędkości i systemu sterowania, opartego na zasadach logiki rozmytej, utrzymującego helikopter w zawisie 3/14

Model matematyczny helikoptera Model „samolotowy” Ruch opisany równaniami równowagi sił i momentów, uzupełnionymi związkami kinematycznymi Ciało sztywne o 6 stopniach swobody Badania dotyczące zawisu oraz niskich prędkości Pochodne aerodynamiczne i momenty bezwładności z PZL-Świdnik, dla zawisu Warunki atmosferyczne uwzględnione pośrednio w pochodnych 4/14

Zastosowany system sterowania cz.1 Regulator rozmyty + Dobre rezultaty dla sterowania obiektami o nieliniowym i niestacjonarnym charakterze + Prostota i szybkość działania + Stosunkowo prosta implementacja - Trudna analiza i dobór parametrów 5/14

Zastosowany system autopilota cz.2 Stan helikoptera (U, V, W, P, Q, R) Sygnał sterujący (0 ,1, 2, s0) Schemat regulatora: 6/14

Wizualizacja symulacji cz. 1 Język programowania – Java Wizualizacja 3D przy użyciu biblioteki jogl 1.1.0a umożliwiającej dostęp do możliwości OpenGL Praca kamery Dowolny ruch wokół modelu helikoptera Przybliżanie i oddalanie Animacja modelu śmigłowca Model w formacie MD2 Płynna animacja – interpolacja wierzchołków Cieniowanie modelu 7/14

Wizualizacja symulacji cz. 2 Realistyczne odwzorowanie terenu Generowanie ukształtowania na podstawie mapy bitowej w odcieniach szarości Teksturowanie Oświetlenie i cieniowanie terenu Efekt mgły Wykorzystanie buforów wierzchołków Efekty pogodowe Opady deszczu wizualizujące kierunek wiatru 8/14

Zakres badań Badanie reakcji na zmianę kątów sterowania weryfikacja modelu parametry dla systemu sterowania Reakcja modelu na podmuchy wiatru 3 kierunki: podłużny, poprzeczny, ukośny, bez systemu regulacji, z włączonym systemem sterowania. 9/14

Badania(reakcja na podmuch podłużny) 10/14

Badania(reakcja na reakcja na podmuch podłużny, włączony system regulacji) 11/14

Badania (rezultaty) 12/14

Prezentacja symulatora 13/14

Podsumowanie Złożoność zagadnienia Brak podobnego podejścia do tematu symulacji Dużo możliwości przeprowadzania badań Możliwość wykorzystania efektów pracy w praktyce Badanie systemów sterowania Nauka pilotażu 14/14