Internet – informacje Część 2/4

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2012.
Advertisements

D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Serwis e-prawnik.pl serwis informacji prawnej na żądanie dla małych, średnich firm i nie tylko. stworzony przez firmę Legalsupport w 2000 r. 9 października.
źródło: Megapanel PBI/Gemius, maj 2010 Wybrane serwisy internetowe Grupy INFOR Dziennik.pl Dynamicznie rozwijający się serwis informacyjny skierowany.
Sieci komputerowe Usługi sieciowe Piotr Górczyński 27/09/2002.
Społeczności w Internecie
Internet Czyli wirtualny świat.
Prezentacja serwisu Mediarun.pl Copyright: Media Run Group, 2005.
Największy Polski Portal Pracy
INTERNET jako „ocean informacji”
Oferta portalu Parkiet.com
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Plan prezentacji Co to jest eye tracking.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
opracowała Justyna Tokarz
Gdzie szukać pracy???. Znajomi i rodzina Najlepiej mówić wszystkim, dookoła, że szukasz pracy. Osoby znające Cię z dobrej strony mogą udzielić Ci rekomendacji.
Konsumpcja informacji
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Pakiety usług (1/2) Wyszukiwarki użytkownicy końcowi -dostarczanie i prezentacja wyników wyszukiwań -usługi dodatkowe (katalog stron, najpopularniejsze.
Informacja w nauce, społeczeństwie, gospodarce Serwisy informacyjne w Internecie – rynek mediów, technologii, wyszukiwania.
Systemy zarządzania treścią CMS
Pierwszy wybór profesjonalisty Unikalni użytkownicy – Odsłony – *Badanie: Sitestat, Styczeń 2012 LEX Polski Serwer Prawa jest wiarygodnym.
Internauci w grupach wiekowych
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Internetowa platforma źródłem inspiracji Petra Consulting Sylwia.
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
INTERNET JAKO OCEAN INFORMACJI
KAROLWÓJCIK Google Gadżety Kurs do wyboru budowa serwisów www.
Przedstawić się. Pytania na koniec.
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
Internet jako źródło informacji
Search Engine Optimization
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
marketing Spotkanie drugie w pełnym gronie….
WPŁYW INTERNETU NA ŻYCIE CZŁOWIEKA
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Twoje miejsce w internecie
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
czyli jak poradzić sobie bez listonosza.
Technologia informacyjna
Interactive Marketing Partner marketing
Cele ! Treści multimedialne on-line: trendy rynkowe Konkurencja ...
Warszawa, listopad 2007 SPIS CEN PRODUKTÓW POMIAR ATRAKCYJNOŚCI CENOWEJ SKLEPU AGITO Prezentacja wyników badania przeprowadzonego na zlecenie AGITO SA.
DYSTRYBUCJA MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH
EDI NET - badania.
Najważniejsze wyzwania stojące przed badaniem Megapanel PBI/Gemius w 2006 roku Piotr Ejdys, Warszawa,
Systemy zarządzania treścią Content Management System
czyli jak szukać informacji w Internecie
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Sieć komputerowa – grupa komputerów lub innych urządzeń połączonych ze sobą w celu wymiany danych lub współdzielenia różnych zasobów, na przykład: korzystania.
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
W W W Łukasz Stochniał.
Nieograniczone źródło informacji
USŁUGI RYNKU PRACY.
Poczta elektroniczna "electronic mail") A.Ś.
Internet jako globalna sieć komputerowa
Współczesne Metody Komunikacji
INTERNET jako „ocean informacji”
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Internet – nasza codzienność. Co to takiego Internet? Co to Internet to chyba każdy wie. Są jednak rzeczy, o których warto wiedzieć ;)
Elementy przeglądarki internetowej Pasek menu Pasek kart Pasek adresowy Pasek wyszukiwania Okno z zawartością strony internetowej Zakładki (ulubione)
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Bezpieczni w e-świecie
TIK w szkole.
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Internet – informacje Część 2/4 Małe i Średnie Przedsiębiorstwo w Internecie

Plan dnia Podsumowanie poprzedniego dnia (9.00-9.30) Informacje o Internecie w Polsce (9.30-10:00) Informacja w Internecie cz. I (10:00-11:15) Źródła informacji Źródła vs. Narzędzia Badania Eyetracking Serwisy ogólno-biznesowe Przerwa kawowa (11:15-11:30) Informacja w Internecie cz. II (11:30-12:45) Serwisy specjalistyczne Serwisy administracji publicznej Biznesowe serwisy społecznościowe Przerwa obiadowa(12:45-13:45) Informacja w Internecie cz. III (13:45-15.15) Fora Dyskusyjne Platformy transakcyjne Porównywarki cen Przerwa kawowa (15.15-15:30) Informacja w Internecie cz. IV (15.30-17:00) Agregatory RSS Przyszłość informacji w Internecie 5 min

Podsumowanie dnia poprzedniego Ilu Polaków korzysta z Internetu? Jaka jest najpopularniejsza usługa w Internecie? Proszę wymienić 2 sposoby korzystania z poczty internetowej. Proszę wymienić adresy przynajmniej dwu wyszukiwarek. Jaki komunikator najlepiej sprawdza się w komunikacji głosowej? Jak nazywa się najpopularniejszy polski komunikator? 1. 9,3 mln 2. WWW – 34,3 % 3. Program pocztowy (np.: Outlook expres), lub Webmail (przez stronę internetową) 4. np.: www.google.pl www.netsprint.pl szukaj.onet.pl search.yahoo.com 5. Skype 6. Gadu-Gadu

Internet w Polsce

Penetracja Internetu w Europie Źródło: Internet World Stat Listopad 2005

Penetracja Internetu w Unii Europejskiej W którym roku dogonimy Hiszpanię ? 2007 Źródło: Internet World Stat Grudzień 2005

Liczba internautów w krajach Unii Europejskiej Źródło: Internet World Stat Grudzień 2005

Liczba internautów w Polsce Źródło: SMG/KRC Net.Track 2000-2005. Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA

Kim są internauci?

Kobiety czy mężczyźni? Zadać pytanie czy jest więcej kobiet czy mężczyzn Źródło: SMG/KRC Net.Track 2000-2005. Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA

Jaki odsetek stanowią osoby powyżej 25 lat? Powszechnie uważa się że internet to ludzie młodzi. A jak Państwo uważaja? Jaki procent internautów skończył 24 lata ? Ponad połowa !!! Źródło: SMG/KRC Net.Track 2000-2005. Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA

Internauci to ludzie wykształceni Źródło: SMG/KRC Net.Track 2000-2005. Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA

Jaki procent Internautów nie ma żadnych dochodów? źródło: SMG/KRC Net Track, IV Q 2005,

Ponad 60% internautów jest czynnych zawodowo Taki udział osób posiadających dochody wiąże się z faktem iż ponad 60% internautów jest czynnych zwodowo. źródło: SMG/KRC Net Track, IV Q 2005,

Dla jakiego procenta Internautów jest on najważniejszym medium? Tylko !!!

Czy Internet uzależnia?

Jaki procent internautów korzysta z niego codziennie ?

Jaki procent polskich Internautów robi zakupy za pośrednictwem Internetu ?

Dla jakiego procenta Internet jest podstawowym źródłem informacji?

Formy dostępu do Internetu

Stałe łącze a częstotliwość korzystania z Internetu Im więcej stałych łączy, tym większe znaczenie świata wirtualnego Sposób dostepu do internetu jest bardzo ważny z perspektywy częstotliwości korzystania z tego medium , a tym samym ma wpływ na ilość potrzeb jakie sa zaspakajane w świecie wirtualnym. Źródło: SMG/KRC Net Track, grudzień 2005, (dane 3. miesięczne rolowane),

Rozwój stałego dostępu do Internetu w Polsce Przyszłość rysuje się obiecująco  Dlatego bardzo budujące są prognozy wzrostu popularności stałych łaczy w naszym kraju ... Źródło: SMG/KRC Net.Track 2000-2005. Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA

Informacja w Internecie

Źródła informacji Informacje prywatne Informacje biznesowa serwisy informacyjne serwisy hobbystyczne serwisy rozrywkowe serwisy społecznościowe Informacje biznesowa To jest temat dzisiejszego dnia 1 min

Co Państwo robicie, żeby znaleźć informację w Internecie ? Wyszukiwarka Serwis ogólno-tematyczne Serwisy specjalistyczne Serwisy administracji publicznej Platformy transakcyjne Fora dyskusyjne Porównywarki produktów 2-3min

Źródła vs. Narzędzia Źródła Narzędzia Serwisy ogólno-biznesowe (www.money.pl ) Serwisy specjalistyczne (www.e-prawnik.pl ) Serwisy administracji publicznej www.bip.krakow.pl Biznesowe serwisy społecznościowe www.openbc.com Fora dyskusyjne pl.biznes Platformy transakcyjne www.metale24.pl Narzędzia Wyszukiwarka www.google.pl Porównywarki produktów www.ceneo.pl Agregatory RSS http://rss.mrok.org/ – katalog www.cliper.pl – aplikacja www.google.com/ig – web 2-3 minuty

Specjalizacja a użyteczność 2 Im bardziej specjalistycznej informacji potrzebujemy tym lepszym źródłem sa serwisy temayczne , a nie portale. Świadczy o tym porównanie ilości osób odwiedzający sekcje tematyczne na portalach i niezależne serwisy tematyczne. Jedynie w w zakresie ogólnych informacji i publicystyki portale są częściej traktowane jako lepsze źródło informacji. Źródło: Megapanel Gemius/PBI, marzec 2006

Jak Państwo szukacie informacji na stronie internetowej ? Czytam wszystko, co jest na stronie głównej Korzystam z wyszukiwarki na stronie Korzystam z menu Korzystam z mapy strony CTRL+F 2 min Zanim przejdziemy do omówienia tych poszczególnych metod posługiwania się stronami WWW chcielibyśmy opowiedziec o bardzo świerzym i ciekawym badaniu dotyczącym korzystania ze stron www.

Na czym polega eyeTracking Komputerowa analiza ruchu oczu w czasie rzeczywistym Wyliczanie pozycji wzroku względem obrazu Nałożenie aktualnej pozycji oka na rejestrowany obraz 2 min Bezinwazyjne Naturalne warunki badania Bardzo duża precyzja

Sprzęt badawczy - Tobii 1750 Najnowocześniejszy na rynku eyetracker 3 generacji W pełni zautomatyzowany proces przeprowadzania badania Bardzo duża dokładność pomiaru i elastyczność pracy Zautomatyzowany proces generowania wyników Otwarte środowisko programistyczne umożliwiające rozbudowę programu badawczego Możliwość eksportu danych do innych programów (excell) 1 min

Jak wygląda badanie 2 min Schemat przeprowadzenia badania

Wyniki badania HotSpot (gorące punkty) Mapa HotSpot pokazuje, które miejsca były najczęściej oglądane (czerwone). Przykładowe badanie przeprowadzone na jednej osobie na stronie głównej www.empik.com 1 min

Wyniki badania Mapa fiksacji Mapa fiksacji pokazuje kolejne miejsca, w których zatrzymywał się wzrok, połączone linią Przykładowe badanie przeprowadzone na jednej osobie na stronie głównej www.empik.com 30 sec

Metodologia komplementarna Badania fokusowe Eyetracking Badania użyteczności 30 sec Badania eksperckie

Schemat audytu użyteczności 1 min Metodologia komplementarna

Przewaga badań ET Mierzy spontaniczne reakcje i zachowania Wyniki są oparte na danych pomiarowych Nie odwołuje się do relacji słownych Umożliwia uzyskanie ważnych informacji niemożliwych do uzyskania innymi drogami Stanowi uzupełnienie innych badań 1-2 min

Zastosowanie eyetrackingu Ergonomia aplikacji Skuteczność kreacji reklamowych Użyteczność layoutów stron www Logistyka informacji na stronie ( dotarcie do oferty ) Poprawność redakcji tekstów Skuteczność spotów wideo 1 min

Przykładowy projekt badawczy

Ocena strony Skanowanie pierwotnej wersji strony 1 min

Zmiany Strona po wprowadzeniu zmian 30 sec

Wyniki badania Skanowanie strony po wprowadzeniu zmian 1 min

Raport 47 % wzrost ilości obszarów, które były oglądane. 176% wzrost liczby użytkowników, którzy w ogóle przewinęli stronę. 50% użytkowników przewinęło stronę do końca. Poprzednio nikt. 3-krotny wzrost pozytywnego wrażenia w stosunku do stron konkurencji. 2 min

Serwisy o tematyce ogólno-biznesowej Polecamy: Serwisy dedykowane www.bankier.pl www.money.pl Serwisy w ramach gazet „offline” www.pb.pl www.gospodarka.gazeta.pl www.rzeczpospolita.pl/ekonomia/ Sekcje biznesowe na portalach www.biznes.onet.pl www.biznes.interia.pl 1min Wracając do sposobów poszukiwania informacji na stronie www omówimy to na przykałdzie jednaego z popularnych serwisów ogólno-biznesowych

Kolejność 1 1 Menu Zwracamy uwagę, że współczesne serwisy mają często menu umieszczone w dwu miejscach. Tradycyjnie na górze, lub z boku, oraz dodatkowe menu z wylistowanymi najważniejszymi elementami danej sekcji umieszczone w ramce na gdzieś na stronie. 2 min

Kolejność 2 2 Wyszukiwarka Z reguły znajduje się w górnym, prawym rogu strony. Niestety, w wyszukiwarki różnią się skutecznością, w skutek czego nie zawsze pozwalają odnaleźć poszukiwane treści, nawet jeśli znajdują się ona na danym serwisie. 2 min

Kolejność 3 3 Mapa serwisu Link do mapy serwisu znajduje się na górnej belce strony lub w jej stopce. 3 1 min 3

3 Mapa serwisu Dobrze przygotowana mapa serwisu pozwala szybko zorientować się w jego strukturze, a tym samym znaleźć umiejscowienie poszukiwanej informacji. 30 sec

Ćwiczenie Znajdź kalkulator ryczałtu samochodowego Bankier Money Onet http://www.bankier.pl/firma/narzedzia/ryczalt/ Money http://www.msp.money.pl/kalkulatory_i_wskazniki/wskazniki/ryczalt_pojazdy/ Onet ??? Interia 15 min

Serwisy specjalistyczne Polecamy: Podatki www.vat.pl www.pit.pl www.podatki.pl Prawo www.e-prawnik.pl www.prawo.lex.pl www.abc.com.pl HR www.pracuj.pl www.praca.pl www.jobpilot.pl Budownictwo i nieruchomości www.mojaenergia.pl www.monter.pl www.murator.pl 1 min

Informacja płatna vs. darmowa W świecie Internetu „biznesowego” coraz częściej dostęp do treści lub usług jest płatny. Często na serwisach płatnych można jednak znaleźć pożyteczne informacje dostępne za darmo. Darmowa treść kodeksu pracy http://e-prawnik.pl/prawo/data.php/dHlwZT00MTAwJmlkPTMxODkmdj0xMjI3 Płatne treści i porady http://e-prawnik.pl/prawo/page.php/cD1hc2tfYV9sYXd5ZXI 4 min - Na koniec puszczamy multimedialną prezentację e-prawnika

Ćwiczenie Znajdź pracownika na serwisie www.pracuj.pl 5 min

Serwisy administracji publicznej Polecamy: Urzędy centralne www.mf.gov.pl www.zus.pl Urzędy lokalne http://www.um.warszawa.pl/ https://gimli-1.um.warszawa.pl/edg_www/dzialalnosc_zgloszenie.asp Agencje rządowe www.parp.gov.pl www.warp.org.pl Instytucje unijne www.unia-europejska.org.pl www.adaptus.pl 1 min Serwisy rządowe to z reguły dobry przykład jak utrudnić znalezienie potrzebnej informacji na stronie www – (mapa serwisu na http://www.mf.gov.pl/mapa_serwisu/)

e-urząd – fikcja czy fakt ? 1 min Serwisy rządowe to z reguły dobry przykład jak utrudnić znalezienie potrzebnej informacji na stronie www – (mapa serwisu na http://www.mf.gov.pl/mapa_serwisu/)

Przedsiębiorca a e-państwo Zakładanie firmy https://gimli-1.um.warszawa.pl/edg_www/dzialalnosc_zgloszenie.asp Zmiana wpisu do EDG https://gimli-1.um.warszawa.pl/edg_www/edg_zmianaWpis.asp Rozliczenia z ZUS e-inspektorat.zus.pl KRS online www.krs-online.pl 5 min Pokazujemy te poszczegołne serwisy żeby udowodnić ze jest to możliwe (pokazać zakładanie firmy wypełniając poszczególne pola), w przypadku KRS online pokazac serwis online i powiedzieć, że to jest rozwiązanie dostarczane przez firmę prywatną a nie instytucję rządową

Biznesowe serwisy społecznościowe Zasada sześciu stopni oddalenia „Każdy człowiek na ziemi może się skontaktować z dowolnym innym człowiekiem poprzez łańcuch nie więcej niż 5 pośredników.” Teoria ta została sformułowana po raz pierwszy w 1929 roku przez węgierskiego pisarza Frigyesa Karinthy, a w 2001 roku potwierdzona przez internetowy eksperyment przeprowadzony przez Uniwersytet Columbia w USA. 2 min Ta teoria legła u podstaw stworzenia koncepcji społeczności internetowych UWAGA: zapoznać się z artykułem http://searchsmb.techtarget.com/sDefinition/0,290660,sid44_gci932596,00.html

Biznesowe serwisy społecznościowe Definicja Społeczności internetowe zaspakajają naturalne potrzeby współpracy z innymi ludźmi, a także wymiany doświadczeń, informacji czy zainteresowań. Umożliwiają skuteczną realizację celów rozrywkowych i zawodowych. Rewolucyjne tempo ich rozwoju daje podstawy, by twierdzić, że mamy do czynienia z następną generacją witryn internetowych i kolejnym etapem w historii globalnej sieci. http://pl.wikipedia.org/wiki/Portale/systemy_nowej_generacji„ Zastosowania Poszukiwanie partnerów handlowych Poszukiwanie wsparcia specjalistów Poszukiwanie pracy Poszukiwanie pracowników 2 min Należy omówić całą istotę serwisów społecznościowych, uwzględniając Web 2.0 jako zjawisko, oraz omówić faktyczne korzyści wynikające z przynależności do danej społeczności

Biznesowe serwisy społecznosciowe Polecamy Międzynarodowe (angielskojęzyczne) www.linkedin.com Międzynarodowe (wielojęzyczne) www.openbc.com Polskie www.ogniwo.net 30 sek Serwisów społecznościowych zaczyna być coraz więcej, jednak tylko część z nich ma charakter biznesowy. Naszym zdaniem przedstawione przykłady są obecnie najbardziej reprezentatywne dla idei serwisów społecznościowych.

Zasada działania Rejestracja Poszukiwanie znajomych Poszukiwanie ludzi z branży Przyłączanie się do grupy 10 min Trenerzy pokazuja jak wykonac powyśze czynności.

Ćwiczenie Zarejestrować się w serwisie... Zaprosić pozostałych uczestników zajęć do swojej „sieci”. 15 min

Fora dyskusyjne Jak znaleźć Serwisy tematyczne Katalogi forów http://www.money.pl/forum/ http://forum.muratordom.pl/ http://forum.gazeta.pl/forum/0,53940,2479085.html Katalogi forów http://grupy-dyskusyjne.waw.pl/biznes/ http://www.grupy.egospodarka.pl/ http://usenet.gazeta.pl Wyszukiwarki forów http://groups.google.pl/ 5 min Wejść na serwis tematyczny i pokazać forum, kolejno wchodzić na pozostałe typu

Platformy transakcyjne Aukcje www.allegro.pl Bazy ogłoszeń www.gratka.pl Giełdy towarowe www.metale24.pl www.agro-astrum.pl www.gmu.pl Giełdy ofert www.biznesoferty.pl www.ekstraceny.pl www.4trade.pl Giełdy inwestorów www.szukam-inwestora.com www.sprzedambiznes.pl Katalogi firm www.panoramafirm.pl Katalogi giełd http://katalog.wp.pl/www/Biznes_i_Ekonomia/Gieldy/Gieldy_Towarowe/ 2 min

Ćwiczenie Znajdź dostawcę lub klienta dla swojej firmy. 15 min

Porównywarki cen Definicja Przykłady Serwisy internetowe oferujące możliwość porównania produktów oferowanych przez sklepy internetowe pod kątem ich parametrów technicznych oraz cen. Przykłady www.ceneo.pl www.skapiec.pl www.oferciak.pl www.9sekund.pl www.nokaut.pl 5 min

Zasady posługiwania się porówywarkami Wybór kategorii produktu Wybór produktu lub jego parametrów Wybór sklepu wg ocen użytkowników Wykorzystanie wyszukiwarki na serwisie 5 min Omówić na przykładzie ceneo.pl

Ćwiczenie Znajdź najtańszą drukarkę HP Officejet 6210. Znajdź najtańszy telewizor LCD 37”. 15 min

Agregatory RSS Katalogi kanałów RSS http://rss.mrok.org/ Oprogramowanie instalowane na komputerze www.feedreader.com www.cliper.pl Przeglądarki internetowe www.netvibes.com/ www.google.com/ig 2 min

Tworzenie własnego portalu Rejestracja w www.netvibes.com Usuwanie niepotrzebnych treści Dodawanie kanałów Opcjonalnie narzędzia 10 min Trenerzy pokazują jak to robić

Ćwiczenie Stworzyć własną stronę w Google zasilaną RSS: Wiadomości Biznes Rozrywka Jakieś hobby Każda tematyka ma być zasilana z innego serwisu. 20 min Grupy tworzą własne portale RSS,

Przyszłość informacji w Internecie

Dystrybucja informacji 1650 1912 2005 1935 1992 @ 5 min Na tym slajdzie mówimy o ewolucji dystrybucji informacji na przestrzeni dziejów i tego jak w ostatnim czasie nowe technologie WEB 2.0 zminiły relacje pomiedzy dostawca a odbiocą. Pierwsza gazeta codzienne 1650 – Lipsk (źródło wikipedia) Pierwsza stacje radiowe w USA 1912 Pierwsza stacja telewizyjna w Niemczech Narodziny internetu w USA Pierwsze Serwisy WEB 2.0 – opowiedzieć czym jest WEB 2.0 – lektura (http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html)

Przykłady Dziennikarstwo społeczne Rekomendacje treści Blogi biznesowe www.wiadomości24.pl www.ithink.pl www.broszka.pl Rekomendacje treści www.gwarek.pl Blogi biznesowe mediacafepl.blogspot.com www.blog.frosta.pl 15 min Pokazanie przykładów i omówienia działania

Dziękujemy za uwagę