OLIVIERO TOSCANI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dlaczego warto reklamować się w Radiu 7?
Advertisements

DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
KIM JEST WIOSNA?.
Bilbordy Pomysł na reklamę.
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Zwierzęta są jak ludzie, też żyją !!!
O Tym Co Kocham Chciałbym wam przedstawić coś co jest całym moim życiem... Dowiedziałem się o tym dopiero gdy usłyszałem, że mój tata był kiedyś mechanikiem…
Jak być własnym szefem?.
Czym jest ZAPOMNIENIE:
Palisz – rzuć !!! Naprawdę warto !!!
Fizyka Relatywistyczna
Skazanie Pana Jezusa na śmierć
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Agencja Reklamowa Business Consulting
REKLAMY Autorki: Ilona Lebiedzińska Ewelina Krasnowska Daria Sak
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
Kampania wrześniowa Ziemia myślenicka.
„PRZYRODA NIE ZNA NAGRODY NI KARY, ZNA TYLKO KONSEKWENCJE”
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
PRAWO AUTORSKIE w polsce
INTERNETOWA PLATFORMA MAGAZYNOWA - IPM
W dzisiejszym świecie większość producentów,firm czy wydawców reklamując swoje artykuły skupia się na jak najlepszym ich zaprezentowaniu poprzez nagość,
Technik Organizacji Reklamy
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
Wpływ rynku forex na koniunkturę giełdową w Polsce
E-pytanie, e-odpowiedź... czyli jakich badań potrzebują biblioteki przyszłości? Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademia.
Farseer Physics Engine. Farseer Physics Engine jest silnikiem fizycznym napisanym dla platformy.NET. Został on zainspirowany przez silnik Box2D znany.
SZtuKA WspÓŁczeSnA.
BUDOWANIE RELACJI Materiał opracowali: Ewa Juszczyk, Paweł Borecki.
LOLEK Autor:Renia.
Zasady bezpiecznego Internetu
Najlepszy adres w stolicy NAJLEPSZY ADRES W STOLICY.
„Bezpieczeństwo w Internecie”
Jeden z najciekawszych wynalazków I wojny światowej…
Pijani kierowcy na polskich drogach
Kampania wizerunkowa Gmina Rewal Natchnieni Słońcem
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Bezpieczny internet.
Reklama społeczna Co to jest?.
ORGANIZACJE POŻYTKU PUBLICZNEGO w mediach publicznych.
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam. Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Reklama to szczególny rodzaj komunikatu, zazwyczaj komercyjnego, mającego.
OSLO, data Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego TYTUŁ (jak w programie) SYSTEM OŚWIATY w Polsce Zadania.
E.E. SCHMITT „OSKAR I PANI RÓŻA”
Francja - Somalia Błażej Marciniak, Vc. We Francji w ciągu ostatnich 200 lat nie miała miejsca żadna klęska głodowa. Ludzie zarabiają tam średnio 8-12.
Ernest Hemingway Ernest Miller Hemingway (ur. 21 lipca 1899 w Oak Park w stanie Illinois w USA, zm. 2 lipca 1961 w Ketchum w stanie Idaho) – pisarz amerykański,
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Prezentacja na temat kodeksu 2.0
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS Przesłanie Bioventus. MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS 2 Agenda Kluczowe przesłania Odpowiedzi na często zadawane pytania Jak stosować.
Grupa II KW OG IS OK Kwog is ok ;).  Autorskie prawa majątkowe jest to zespół uprawnień, jakie przysługują twórcy utworu, ze szczególnym uwzględnieniem.
BLISKĄ I DALEKĄ. Komunikacja to proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Ludzie od zawsze odczuwali potrzebę komunikowania się.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Jurek Krzewicki SAPHIRE EXECUTIVE JEUNESSE „OBIEKCJE”
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Witam na prezentacji wizytówki Prezentacja Wizytówki.
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
GLOBE OBSERVER: CLOUD CHALLENGE. Międzynarodowy dzień centrów i muzeów nauki: Globalny eksperyment Jak nazywa się projekt? Wyzwanie chmur – Globe Observer.
Po co ewangelizować?.
Northwind Traders Kim jesteśmy Podtytuł broszury lub dewiza firmy
Produkt SMART PEOPLE w oparciu rekomendowane scenariusze użycia
Najlepszy adres w stolicy
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
Wady i zalety pracy w chmurze
Kategoria:ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Nazwa firmy Produkty i usługi
Spotkanie ze Słowem Mk 12, Z Ewangelii według świętego Marka:
SLEEP’ki II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim.
Zapis prezentacji:

OLIVIERO TOSCANI

Urodzony w 1942 roku, włoski fotograf, znany za kontrowersyjną kampanie reklamową firmy Benetton od 1982 do 2000 r. Założyciel i początkowo, także redaktor naczelny magazynu COLORS, w którym poruszana jest tematyka kontrowersyjnych zdjęć.

Jego pierwszym dziełem było wylansowanie dżinsów Jezus Jego pierwszym dziełem było wylansowanie dżinsów Jezus. Slogan „Jeśli mnie kochasz podążaj za mną”

Slogan: „Nie będziesz miał innych dżinsów przede mną”

Okładka jednego z numerów COLORS

Po proteście ze strony Watykanu całe Włochy zaczęły dyskutować tylko i wyłącznie o Jezusach. Awanturnicza i niskobudżetowa reklama, z kilku plakatów przeniosła się do radia i telewizji bez żadnej ingerencji i kosztów poniesionych przez autorów prowokacji.

W roku 1980 Oliviero rozpoczyna współpracę z Benettonem W roku 1980 Oliviero rozpoczyna współpracę z Benettonem. Udaje mu się przekonać właściciela firmy Luciano Benettona, że jest możliwe prowadzenie kampani reklamowej bez użycia telewizji.

Pod skrzydłami Benettona i za jego pieniądze był w stanie upubliczniać wszystkie swoje projekty. Do każdego jego plakatu niosącego jakieś przesłanie dopinane jest po prostu logo firmy.

Praktycznie każdy z jego plakatów nawiązywał do tematów tabu Praktycznie każdy z jego plakatów nawiązywał do tematów tabu. On sam czuł się zadowolony z danego projektu dopiero w momencie kiedy, ktoś protestował, lub zabraniano dalszego upubliczniania jego dzieła.

Generalnie, to że danego bilbordu zakazywano powodowało, że dużo się o danym projekcie mówiło. Tak jak z dżinsami Jezus, Benetton był głównym tematem w telewizji i w radiu nie wydając przy tym ani grosza.

Jeden z bilbordów pokazanych w Polsce, najdłużej przetrwał w Warszawie, został zdjęty aż po 24 godzinach

Ponieważ Benetton to marka odzieżowa, a więc producent odzieży codziennego użytku, skandaliczna reklama dodawała mu tylko odbiorców. Z pewnością taki typ przekazu miał by odwrotny skutek przy produktach połączonych z zaufaniem np. usługi bankowe.

Jakie emocje wywołałby taki widok?

Toscani wyznawał zasadę, że nie sprzedaje się produktu ale emocje z nim związane. Odzież i moda są takimi produktami, że można pod nie podpiąć wszystko.

Reklama poprzez szok, skandal działa świetnie, ale tylko na krótką metę. Autor musiał wprowadzić coś co pozwoliłoby szokować długoterminowo.

Kampania przeciwko rasizmowi. Nawiązał więc do tematów, które globalnie określane są jako problematyczne. Kampania przeciwko rasizmowi.

Mimo tematu, w niektórych miejscach plakaty dalej budziły kontrowersje Mimo tematu, w niektórych miejscach plakaty dalej budziły kontrowersje. Ten np. w krajach arabskich został uznany za wulgarny i przepełniony pornografią.

Kampania „Każdy ma prawa”

Najbardziej skandaliczna kampania...

Akcja plakatowa była połączona z happeningiem. Na zdjęciu jedno z najbardziej znanych miejsc w Paryżu.

Kolejną była kampania przeciwko przemocy i wojnie

Groby żołnierzy amerykańskich

Uchodźcy

Kampania przeciwko zanieczyszczaniu środowiska

Kampania przeciwko karze śmierci

Kampania „ I Ty możesz zostać wolontariuszem(przedostatni projekt Toscaniego dla Benettona)‏

Kampania przeciwko AIDS

Kampania związana ze wspieraniem Afryki

Kampania przeciwko głodowi

Wersja dla krajów arabskich...

I ostatnia z kampanii dla Benettona, która wywołała ogromną fale sprzeciwu w Stanach Z. , za wykorzystywanie wizerunku więźniów. Pomimo że Benetton nie posiadała znacznego rynku w USA to po tej kampanii firma przestała współpracować z artystą i zmieniła swój wizerunek na spokojniejszy, stabilny i pozbawiony skandalu.

Wszystkie slajdy i zdjęcia, które tutaj widzieliście, sprawiły że w ciągu 20 lat, mała firma odzieżowa wzrosła do jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Przed publikacją plakatów nie prowadzono żadnych badań, ankiet itp. Właściciel dał artyście wolną ręke i nigdy nie cenzurował tego co ma być upublicznione. Toscania mógł więc tworzyć swoje arcydzieła, mógł działać na skale światową i spełnić się jako artysta dzięki Benettonowi. Dzisiaj prowadził własną jednoosobową firmę reklamową.

Z najnowszych skandali Toscaniego Z najnowszych skandali Toscaniego...(reklama firmy No-lita, problem anoreksji, aktorka mierzy 170 cm wzrostu i waży 31 kg)‏

Najnowasza reklama O. T. Włoska marka RARE

Czy reklama szokująca działa ?