WYCIECZKA-BAŁTÓW I GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE (20 V 2009 r.)

Czy znasz swój park?.

Kraina zbudowana z wapienia
*Góra Zelejowa i Góra Zamkowa
PÓŁKOLONIE LETNIE W Z S S SOCHACZEW
Program.
D I N O P A R K i J U R A P A R K WYCIECZKA ROWEROWA DO KRASIEJOWA GRUPA III NTUE „MOJA GMINA” r.
„Legendy świętokrzyskie”
Wycieczka dwudniowa w K3R
Piękna Południowa Wielkopolska
Rajd uczniów i absolwentów IILO
Trip to London r. o godzinie 9.00 wyjechaliśmy z Kwidzyna, by wyruszyć w dwudziestoczterogodzinną podróż, przez Niemcy, Holandię, Belgię, Francję,
Przyjazd do Barnstaple, przejazd samochodem wraz z Dawidem, Emmą, Lucy do domu Emmy, zapoznanie z naszymi partnerkami, szybkie poznanie miasta, sklepów.
Cel wyjazdu Celem wyjazdu było zwiedzenie Centrum Kopernika w Warszawie, gdzie zwiedzający mogą poznawać prawa nauki poprzez samodzielne.
Automobilklub Ś l ą ski Delegatura w Wodzis ł awiu Ś l ą skim.
Początki naszej szkoły sięgają 1919 roku. Z tego okresu pochodzą najstarsze księgi główne (arkusze ocen) 7-klasowej Szkoł y Powszechnej nr 10 na Zawodziu.
Wycieczka do Bieszczadzkiego Parku Narodowego
Wycieczka klasowa 25-26września 2013r Klasa III A gimnazjum.
OPOLE–WIELICZKA–KRAKÓW. Rankiem, 18 czerwca, uczniowie Szkoły Integracyjnej w Szalejowie Górnym przygotowywali się do wyprawy na pierwszą 3- dniową szkolną
Wyjazd do Olsztyna Muzeum Przyrody Zamek w Olsztynie Planetarium
Święty Wojciech.
PRZYGOTOWANY PRZEZ KLASĘ 4a. Przygotowania W grudniu 2008 podzieliliśmy naszą klasę na cztery grupy. Każda z tych grup otrzymała konkretne zadania, które.
Wycieczka w GÓRY 2014.
Rezerwaty przyrody Autor: Anna Ćwikła.
WYCIECZKA DO ZAKOPANEGO
Wycieczka do Wrocławia i okolic
Odwiedziny domu Sienkiewiczów
Prezentacja grupy I.
Wymiana szkół papieskich Syców – Daleszyce r.
WYCIECZKA KLASOWA Zakopane – r. Marta Wiaderkiewicz.
1.Sudety. 2.Karpaty. 3.Góry Świętokrzyskie.
W dniach maja odbyła sie wycieczka uczniów z klas II - V w Góry Świętokrzyskie wraz z opiekunami: p. Grażyną Koszalską, p. Bożeną Chyżyńską, p.
Planujemy wycieczkę trzydniową
Świętokrzyski Park Narodowy
Wycieczka na Białą Górę Marcelina Góral. Odpoczynek Podczas wycieczki musieliśmy się zatrzymać by odpocząć.W tym czasie była to nasza najlepsza lekcja.
Z WIZYTĄ U SMOKA WAWELSKIEGO
4 czerwca wszyscy uczniowie kl. II i III przyszli na zbiórkę. Nie było ani jednej spóźnionej osoby. Ze szkoły odjechaliśmy z dobrymi humorami. I tak rozpoczęła.
„Wyjazd był ośmiodniowy od soboty do niedzieli.” Ile dni byli Pa ń stwo w Ziemi Ś wi ę tej ?
Wycieczka do Nadwarciańskiego Parku Krajobrazowego i Puszczy Pyzdrskiej r.
Wycieczka w góry świętokrzyskie 2014
LUBIŃSKI PIĘTRUŚ Autobus legenda.
Pierwszego dnia byliśmy w Toruniu. Graliśmy w grę miejską, w czasie której rozwiązywaliśmy różne zadania związane ze stolicą pierników.
Propozycja wycieczki Wojewódzki konkurs wiedzy o regionie „Moja Wielkopolska”
Oto szalona reporterka z klasy IIIB zaprasza wszystkich, którzy odwiedzają naszą stronę do wspólnego odwiedzania Juraparku w Krasiejowie.
ZAKONY I KLASZTORY W ŚREDNIOWIECZNEJ POLSCE
WYCIECZKI PRZYRODNICZE. Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik Dzieci poznawały prawa przyrody poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych.
Miejscowość Sulęczyno. Słupia przepływa przez te miasteczko, więc tutaj postanawiamy rozpocząć spływ. Na gościnnej łące układamy kajaki.
PODRÓŻ MOICH MARZEŃ EGIPT.
Narodowy Park Świętokrzyski
Klasa I,II,IIIA SOSW Tursko 2016r Najpiękniejsze miejsca na Kaszubach „Wanoga z dëchama”
NASZE NADLEŚNICTWO. Nadleśnictwo Tomaszów Lubelski Położenie geograficzne: Roztocze Środkowe i Wschodnie, Grzęda Sokalska, Wyżyna Lubelska. Powierzchnia.
Sprawozdanie z wycieczki do Rezerwatu Jaskini Niedźwiedziej 1 kwietnia 2011roku Cele wycieczki: 1. Rozwijanie zdolności obserwacyjnych przy użyciu przyrządów.
Tropem Stanisława Staszica
ZIELONA SZKOŁA Z PRZYGODĄ W BIESZCZADACH dla uczniów klas V- VI
różnorodnie i ciekawie, każdy znajdzie coś dla siebie!
Miejsce, w którym mieszkam…
Nadleśnictwo Gołąbki.
Wycieczka do Zakopanego – r. klasy V b, VI a, VI b
W MUZEUM ŁOWIECTWA I JEŹDZIECTWA
SZRENIAWA - SZCZEPOWICE

WYCIECZKA-BAŁTÓW I GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE (20 V 2009 r.) PRZYGOTOWAŁA: Dominika Czosnyka

I ETAP WYCIECZKI-BAŁTÓW Z Krakowa wyjechaliśmy ok. godziny 7. Po 3 godzinach dojechaliśmy do Bałtowa. Jest to malownicza miejscowość położona w woj. świętokrzyskim, znana m.in. z pięknego JuraParku.

BAŁTOWSKI PARK JURAJSKI Jest utworzony w miejscowości Bałtów koło Ostrowca Świętokrzyskiego. Przed laty odkryto tutaj ślady dinozaurów. Dziś w parku można podziwiać naturalnej wielkości modele tych wielkich zwierząt, które żyły na ziemi przed wieloma milionami lat.

ZWIEDZANIE JURAPARKU Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po parku z przewodnikiem, który ze szczegółami opowiadał nam o każdym dinozaurze. Największe wrażenie na wszystkich zrobił Diplodok-ogromny dinozaur mierzący ok. 25 m. Wielu z nas robiło zdjęcia wszystkim eksponatom.

Na terenie parku znajdowało się także małe muzeum, w którym oglądaliśmy szlachetne kamienie, a także szkielety małych dinozaurów. Po zwiedzaniu mieliśmy czas wolny. Część z nas udała się na plac zabaw, a pozostali poszli do bufetu kupić coś ciepłego do jedzenia.

II ETAP WYCIECZKI-ŁYSA GÓRA Po zwiedzeniu JuraParku pojechaliśmy w Góry Świętokrzyskie. Są to najstarsze góry w Polsce. Najwyższe pasmo tych gór to Łysogóry ze szczytem Łysica (612 m n.p.m.). Wędrówka na Łysą Górę okazała się dosyć trudna, ale udało nam się zdobyć szczyt .

REZERWAT PRZYRODY I GOŁOBORZE Na szczycie znajdują się: ścisły rezerwat przyrody obejmujący las jodłowo-bukowy oraz skalne rumowisko, charakterystyczne dla Gór Świętokrzyskich, tzw. gołoborze.

KLASZTOR ŚWIĘTY KRZYŻ Na szczycie znajduje się także opactwo pobenedyktyńskie Święty Krzyż. Według legendy założył je Bolesław Chrobry w 1006 r. Od XIV w. nazywane Świętym Krzyżem, jako że przechowywane są tu relikwie krzyża świętego, na którym miał umrzeć Jezus Chrystus, podarowane w XI w. przez św. Emeryka, syna Stefana I, króla węgierskiego.

Zwiedzając klasztor zeszliśmy do podziemnej krypty Zwiedzając klasztor zeszliśmy do podziemnej krypty. Jest w niej złożone zmumifikowane ciało, które przez długi czas przypisywano Jeremiemu Wiśniowieckiemu, jednak ostatnie badania nie potwierdzają tej tezy.

MUZEUM PRZYRODNICZE NA ŁYSEJ GÓRZE Muzeum mieści się w zabytkowym budynku, będącym częścią kompleksu zabudowań klasztornych dawnego opactwa benedyktynów. Podziwialiśmy w nim m.in. dział geologiczny, a naszą największą uwagę przykuła sala, w której znajdowały się „wypchane” zwierzęta.

III ETAP-ZAKOŃCZENIE WYCIECZKI I POWRÓT DO DOMU Znacznie łatwiejsze było dla nas zejście z góry, które zajęło nam około 20 minut . Na dole czekając na odjazd autokaru wiele osób kupowało sobie pamiątki. O godzinie 17 wyjechaliśmy do domu.

Do Krakowa wjechaliśmy około godziny 19:30 Do Krakowa wjechaliśmy około godziny 19:30. Gdy już prawie byliśmy na parkingu pod Lidlem kierowca zatrzymał niespodziewanie autokar koło przystanku autobusowego. Siedzieliśmy kilkanaście minut na miejscach. Okazało się, że nastąpiła awaria silnika i będziemy musieli przejechać resztę drogi autobusem. Do domu przyszliśmy o godzinie 20 zmęczeni, jednak bardzo zadowoleni z wycieczki.