Prezentacja multimedialna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Silnik spalinowy czterosuwowy; cykl Otta Idealny i realny cykl Otta
Advertisements

Wykład Mikroskopowa interpretacja entropii
N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym
I ich znaczenie dla naszego środowiska
Środki Transportu-Samochód.
LUDWIK TADEUSZ EBERMAN
Mechanik Samochodowy.
Silnik czterosuwowy (cykl Otto).
WYNALZAKI XIX WIEKU.
Silniki spalinowe Co to jest silnik spalinowy
POLITECHNIKA BIAŁOSTOCKA Wydział Mechaniczny
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Dynamika procesów cieplnych
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
Galwanometr woltomierz i amperomierz
Prowadnice i przekładnie
-Elementy do przenoszenia ruchu obrotowego -Sprzęgła
HISTORIA MOTORYZACJII
WYKŁAD 11 POMPY I UKŁADY POMPOWE.
. W latach był uczniem Gimnazjum im. Stanisława Staszica w Warszawie, następnie w latach studiował matematykę na Wydziale Filozoficznym.
NOWOCZESNE KIERUNKI UKSZTAŁTOWANIA SIĘ UKŁADU KORBOWEGO
M&M ENGINEERING S.C. Firma M&M Engineering powstała z pomysłu dwóch inżynierów zrodzonego z pasji projektowania i wdrażania w rzeczywistość myśli technicznej.
UKŁAD HYDRAULICZNY SPYCHARKI BAT- M
Budowa i działanie motoroweru
Turbosprężarki samochodowe
Budowa i zasada działania silnika elektrycznego
Budowa samochodu Przygotowała: Regina Wasilewska (nauczyciel techniki)
Budowa motoroweru.
Inteligentna Elektrownia Hybrydowa
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
KRĘTE DROGI DO EKOLOGII
T48 Sprężarki wirowe..
Turbosprężarka STi & System AVCS
Turbosprężarka STi & System AVCS
James Watt i historia silnika parowego
II zasad termodynamiki
RUCH PŁASKI BRYŁY MATERIALNEJ
Silniki. Silniki Silnik 2t Silnik dwusuwowy jest to silnik spalinowy, w którym cały obieg pracy (w tym suw pracy) następuje co drugi suw (przemieszczenie.
Budowa i zasada działania silnika dwu - i czterosuwowego
2. Powietrze jako czynnik roboczy.
WYNALZAKI XIX WIEKU 1.
1. Układy pneumatyczne..
MOTOROWER – to pojazd wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej do 50 cm3 (pojemność skokowa silnika to objętość tej części cylindra lub cylindrów,
MASZYNY ENERGETYCZNE NOWOCZESNE KADRY DLA NOWOCZESNEJ ENERGETYKI
Inne cykle termodynamiczne
Fizyka w samochodzie. Fizyka w samochodzie Fizyka w samochodzie.
Projekt Silnik spalinowy 2-suwowy i 4-suwowy
HISTORIA ROWERU.
NOWINKI TECHNICZNE. HISTORIA -Volvo – 1944 r. laminowana przednia szyba -Volvo – Stworzenie 1 pasów bezpieczeństwa 1959 r. -Mercedes – Benz – Zastosowanie.
Zasady budowy układu hydraulicznego
Budowa układu hydraulicznego
Układ rozrządu.
Wynalazcy, którzy zrewolucjonizowali świat w dziedzinie motoryzacji.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI
ROZWÓJ MOTORYZACJI.
Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lekcja 2: Ogólna budowa.
WRBRD Rzeszów,12 grudzień 2013r..  Ustawa o kierujących pojazdami z dnia 5 stycznia 2011 roku - obowiązuje od 19 stycznia 2013 roku  Rozporządzenie.
SILNIK CZTEROSUWOWY.
Mechanika układu korbowego
Rama rowerowa to podstawowa część roweru, tworząca jego podstawowy szkielet. Do ramy przymocowane są wszystkie pozostałe części rowerowe.
Silnik Stirlinga.
Pompy Pompą nazywamy maszynę energetyczną przeznaczoną do przenoszenia
Druga zasada termodynamiki praca ciepło – T = const? ciepło praca – T = const? Druga zasada termodynamiki stwierdza, że nie możemy zamienić ciepła na pracę.
Maszyna Parowa.
Od koła do współczesnej motoryzacji
Prawo jazdy.
Historia samochodów na przestrzeni wieków
Aparat Zapłonowy.
PRZEKŁADNIE ZĘBATE PKM III.2a Schemat układu przenoszenia napędu.
Zapis prezentacji:

Prezentacja multimedialna Silnik Wankla Prezentacja multimedialna

Silnik z tłokiem obrotowym jest to silnik spalinowy, w którym tłok obraca się wewnątrz cylindra. Konstrukcję silnika Wankla wynalazł i opatentował Felix Wankel. Zmianę objętości roboczej uzyskuje przez: mimośrodowe umieszczenie najczęściej trójkątnego tłoka w eliptycznym cylindrze np. w silniku Wankla zastosowanie kilku tłoków o nierównomiernej prędkości albo zazębiających się.

Felix Wankel (ur. 13 sierpnia 1902, zm Felix Wankel (ur. 13 sierpnia 1902, zm. 9 października 1988 w Heidelbergu) – niemiecki mechanik i konstruktor, wynalazca silnika, nazwanego od jego nazwiska silnikiem Wankla. Urodził się w Lahr w Badenii – Wirtembergii. Drukował, magazynował i sprzedawał książki naukowe w Heidelbergu, równolegle pracując nad rozwiązaniami technicznymi. W okresie niemieckiej depresji utracił pracę i w 1924 roku otworzył warsztat mechaniczny. Od tego czasu rozważał pomysł silnika rotacyjnego, zgłaszając rozmaite patenty przez 60 lat. W 1927 wykonał rysunki schematu maszyny z wirującym tłokiem bez niejednostajnie poruszających się elementów. Pierwszy patent otrzymał w roku 1929. W latach 30. doszło do nieporozumienia między nim a Adolfem Hitlerem, w wyniku czego był więziony przez nazistów przez kilka miesięcy. W 1933 zgłosił wniosek patentowy na silnik z wirującym tłokiem, a otrzymał go w roku 1936. W czasie II wojny światowej dostarczał uszczelki i silniki z wirującym tłokiem dla niemieckiej Luftwaffe i Kriegsmarine. Po wojnie był więziony przez kilka miesięcy przez aliantów, jego laboratorium zostało zamknięte, a wszystkie dzieła skonfiskowane. Felix Wankel znany był z obrony praw zwierząt i negatywnego stosunku do wykorzystywania zwierząt w badaniach laboratoryjnych. Zmarł w wieku 86 lat w Heidelbergu. Był laureatem wielu nagród, m.in Złotego Medalu Związku Inżynierów Niemieckich (1969). Ciekawostką może być fakt, że mimo swojego wkładu w rozwój motoryzacji, nigdy nie otrzymał prawa jazdy.

Szczegółowy opis pracy silnika W tym silniku tłok w kształcie zbliżonym do trójkąta (trójkąt Reuleaux o lekko "spłaszczonych" krawędziach) (1), mimośrodowo umieszczony w epitrochoidalnym korpusie (2), obracając się tworzy komory: ssawną, sprężania, rozprężania (pracy) i wydechową. W zależności od kąta obrotu tłoka komory te zmieniają kształt i objętość. W czasie jednego obrotu tłoka, silnik wykonuje cały cykl pracy - ssanie, sprężanie, rozprężanie i wydech. W momencie gdy mieszanka paliwowo-powietrzna jest maksymalnie sprężona następuje zapłon samoczynny lub wymuszony iskrą tworzoną przez świecę zapłonową. Mieszanka paliwowo-powietrzna dostarczana jest przez kanał doprowadzający (3), a spaliny odprowadzane przez kanał odprowadzający (4). Przeniesienie ruchu tłoka na wał odbywa się przez przekładnię zębatą o zazębieniu wewnętrznym. Przy czym koło zębate większe jest częścią tłoka, a mniejsze częścią wału napędowego.

Szczegółowy opis pracy silnika

Wankiel a inne silniki Silnik Wankla, mimo swych zalet, jakimi są zwarta i prosta konstrukcja, wysoka moc jednostkowa oraz równomierność pracy, napotkał przeszkody dla szerokiego zastosowania. Przeszkodę tę stanowiły problemy konstrukcyjne oraz technologiczne. Do produkcji rotorów oraz bloku silnika używano stopów na tyle słabych, że silniki zużywały się dosyć szybko. Były nawet sytuacje, gdy bloki nie wytrzymywały i pękały. W dodatku konstrukcja silnika była bardzo trudna do uszczelnienia, a silnik zużywał dużo paliwa. Wraz z rozwojem techniki firma Mazda pokonała te problemy i zastosowała swój silnik w samochodzie Mazda RX-7. Obecnie już nie produkuje się tego modelu. Zastąpił go nowszy Mazda RX-8. Zastosowany w modelu RX-8 silnik Wankla nazwano Renesis. Kilkakrotnie zdobył nagrody za najlepszy silnik roku. Konstrukcja silnika jest na tyle uniwersalna, że firma Mazda testuje silnik Wankla – Renesis używający jako paliwa wodoru (RX-8 Hydrogen RE concept car).

Linki http://www.youtube.com/watch?v=6BCgl2uumlI&feature=related Animacja pracy silnika Wankla http://www.youtube.com/watch?v=04ziIkl4KAM&feature=related Dźwięk silnika Wankla