E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Znaki informacyjne.
Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
Wprowadzenie do informatyki Wykład 6
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
(na podstawie badań ankietowych)
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
Klasyfikacja systemów
Transformacja Z (13.6).
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Pytania konkursowe.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
ODDZIAŁ INFORMACJI NAUKOWEJ
SPOŁECZNA SŁUŻBA INSTRUKTORSKA RODZINNYCH OGRODÓW DZIAŁKOWYCH
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Podstawy działania wybranych usług sieciowych
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
RES POLONA Kazimierz Żylak. OPANOWANIE UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNYCH PRZEZ GIMNAZJALISTÓW.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Praktyki zawodowe na kierunku FIZJOTERAPIA w roku akademickim 2012/2013.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE OPINII BIBLIOTEKARZY Z UCZELNI PRYWATNYCH KAROLINA DYL WYŻSZA SZKOŁA CŁA I LOGISTYKI W WARSZAWIE

Szkolenia biblioteczne: E-learning Komunikat – Sieć - Odbiorca Elastyczność Prowadzący = Koordynator Mobilność (m-learning) Multimedialność i interakcyjność Jednolitość przekazywanego materiału Oszczędność czasu, kadry i miejsca Bezpośredni kontakt z użytkownikiem Nadawca – Komunikat - Odbiorca Określony czas i miejsce Bezpośrednie zaangażowanie prowadzącego Brak jednolitości przekazu Budowanie relacji pomiędzy czytelnikiem a bibliotekarzem Brak konieczności korzystania z technologii komputerowych Poczucie wspólnoty

Czy w Państwa bibliotece przeprowadza się szkolenie biblioteczne?

Czy szkolenie biblioteczne jest obowiązkowe (1)?

Czy szkolenie biblioteczne jest obowiązkowe (2)?

Czy szkolenie biblioteczne jest obowiązkowe (3)?

Czy szkolenie kończy się wpisem do indeksu/karty egzaminacyjnej (1)?

Czy szkolenie kończy się wpisem do indeksu/karty egzaminacyjnej (2)?

Jeśli tak, to czy uczestnictwo w szkoleniu jest niezbędne do zaliczenia roku studiów u studenta?

Jaką formę szkolenia bibliotecznego przeprowadza się w Państwa bibliotece (1)?

Jaką formę szkolenia bibliotecznego przeprowadza się w Państwa bibliotece (2)?

Kto koordynuje/prowadzi szkolenia biblioteczne przeprowadzane w Państwa bibliotece (1)?

Kto koordynuje/prowadzi szkolenia biblioteczne przeprowadzane w Państwa bibliotece (2)?

Gdzie przeprowadzane są szkolenia biblioteczne u Państwa (1)?

Gdzie przeprowadzane są szkolenia biblioteczne u Państwa (2)?

Kiedy przeprowadza się szkolenia biblioteczne w Państwa bibliotece (1)?

Kiedy przeprowadza się szkolenia biblioteczne w Państwa bibliotece (2)?

Jak długo trwa szkolenie (1)?

Jak długo trwa szkolenie (2)?

Jak długo trwa szkolenie (3)?

Proszę podać rodzaj dostępu oferowany do księgozbioru w Państwa bibliotece (1)?

Proszę podać rodzaj dostępu oferowany do księgozbioru w Państwa bibliotece (2)?

Proszę zaznaczyć (można więcej niż 1 odp.), jakiego rodzaju informacje przekazywane są studentom w trakcie szkolenia w Państwa bibliotece (1)

Proszę zaznaczyć (można więcej niż 1 odp.), jakiego rodzaju informacje przekazywane są studentom w trakcie szkolenia w Państwa bibliotece (2):

Proszę zaznaczyć na skali 1-5, jak ocenia Pan/Pani poziom przyswojenia przez studentów poniższych informacji/opanowania umiejętności, przekazywanych podczas szkolenia bibliotecznego:

Regulamin korzystania z Biblioteki: Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%5%40%35%21% e-learning0%100%29%20%22% warsztaty0% 24%27%44% inny0% 22% wykłady0% 47%53%11%

Godziny otwarcia Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%5%8%50%38% e-learning0% 40%20% warsztaty0%50%33%30%20% inny0% 13% wykłady0%50%67%30%47%

Rozmieszczenie zbiorów w czytelni Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 3%16%9%47%28% e-learning100%40%33%27%0% warsztaty0%20%33%47%33% inny0% 11% wykłady0%40%33%27%56%

Rozmieszczenie zbiorów w wypożyczalni Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 4%14%7%43%32% e-learning100%0%50%33%0% warsztaty0%25%50%25%44% inny0% 11% wykłady0%75%0%42%44%

Przeznaczenie poszczególnych pomieszczeń bibliotecznych Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 4%0%7%41%48% e-learning100%0%50%36%8% warsztaty0% 45%38% inny0% 8% wykłady0% 50%18%46%

Świadomość dostępu do fachowych baz danych Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 4%15%33%35%13% e-learning50%14%27%31%17% warsztaty0% 33%38%33% inny0% 17% wykłady50%86%40%25%33%

Korzystanie z fachowych baz danych Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 7%27%41%20%5% e-learning33%27%29%25%0% warsztaty33%36%29%25%50% inny0% 25%0% wykłady33%36%47%25%50%

Wypełnianie rewersów bibliotecznych Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%8%23%27%42% e-learning0%50% 14%36% warsztaty0%50%17%29%36% inny0% wykłady0% 33%57%27%

Korzystanie z podstawowych opcji wyszukiwawczych w katalogu Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%2%21%49%28% e-learning0%100%33%29%25% warsztaty0% 11%29%42% inny0% 8% wykłady0% 56%43%25%

Wykorzystywanie zaawansowanych opcji wyszukiwawczych w katalogu Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 3%13%30%48%8% e-learning100%40%25%26%0% warsztaty0%20%33%26%67% inny0% 11%0% wykłady0%40%42%37%33%

Tematyczne wyszukiwanie zbiorów w katalogu Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%13%20%53%15% e-learning0%20%50%29%33% warsztaty0%20%25%33% inny0% 17% wykłady0%60%25%38%17%

Współpraca z zewnętrznymi instytucjami Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 10%13%27%33%17% e-learning67%25%13%20% warsztaty0%25% 50%20% inny0% 10%20% wykłady33%50%63%20%40%

Jak na skali 1-5 oceniają Państwo efektywność formy szkoleń bibliotecznych przeprowadzanych w Państwa bibliotece? Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%2%30%56%12% e-learning0% 31%29%20% warsztaty0% 15%33%40% inny0% 8%0% wykłady0%100%54%29%40%

Wnioski E-learning Coraz powszechniejsze zastosowanie Krótki czas trwania Mobilność Zamknięty i mieszany dostęp do księgozbioru Trudności z oddziaływaniem na poczucie przestrzeni Przewaga informacji teoretycznych Umiarkowane oceny efektywności Nowoczesny wizerunek biblioteki Tradycyjne szkolenia Wykorzystanie handoutów, prezentacji multimedialnych Średni czas trwania – do 1h Zaangażowanie i przygotowanie prowadzącego Możliwość przećwiczenia omawianych umiejętności (warsztaty) Budowanie relacji między bibliotekarzem a czytelnikami Dobre oceny efektywności Wizerunek biblioteki otwartej na potrzeby czytelnika

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ