Jaki jest następny wyraz ciągu: 1, 2, 4, 8, 16, …?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Joanna Sawicka Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski
Systemy liniowe stacjonarne – modele wejście – wyjście (splotowe)
Liczby pierwsze.
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
WIELOMIANY HARALD KAJZER ZST NR 2 HARALD KAJZER ZST NR 2.
BINGO MATEMATYCZNE 2011 RÓWNANIA
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO 12 stycznia Ministerstwo Środowiska.
Wstęp do geofizycznej dynamiki płynów. Semestr VI. Wykład
Wstęp do geofizycznej dynamiki płynów. Semestr VI. Wykład
W krainie geometrii.
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Jaki jest przepis na ciąg:
Dyskretny szereg Fouriera
Transformacja Z (13.6).
KOŁA I OKRĘGI.
PLAN EWAKUACJI II piętro lewe skrzydło
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Vitalii Dugaev Katedra Fizyki Politechnika Rzeszowska Semestr I Rok 2012/2013.
4 pytania dotyczące kwadratów
Rok 2013 jeszcze trwa, rozpoczął się ostatni kwartał tego roku, ale jaki wspaniały. Od malowanej brązem i złotem jesieni, pełnej koszy pachnących grzybów.
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
Wskazówki konkursowe.
Strona 1 PRODUCENT WYSOKIEJ JAKOŚCI OPRAW OŚWIETLENIOWYCH OMS Polska sp. z o.o. Temat prezentacji: Oprawy LED produkcji OMS Imię
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
Kalendarz 2011 Oto ciekawy kalendarz, który zaprojektował
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Powtórzenie materiału
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Wydziału Mechanicznego
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
ćwiczenia, mgr inż. Mateusz Molasy B4 4.23
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji
Wskazówki konkursowe.
Tanzania: między tradycją a nowoczesnością
Dekompozycja Kalmana systemów niesterowalnych i nieobserwowalnych
Wykład 22 Modele dyskretne obiektów.
Lekcja 13 Strona 15. Lekcja 13 Strona 16 Lekcja 13 Strona 17 Vertical primary and secondary Tesla coil Jacobs ladder.
Koło emocji wg Plutchika (1980)
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
1.
Opracowała: Iwona Kowalik
Innowacyjne metody napawania
01 Kościół Św.Walentego w Bieruniu 02 Kościół Św.Walentego w Bieruniu.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
1 Jak by tu po-współpracować z innymi ? a może coś jeszcze… Word 2007.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Układ dwójkowy, cyferki, cukierki. cukierki, cyferki.
(C) Jarosław Jabłonka, ATH, 5 kwietnia kwietnia 2017
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
6 CZERWIEC 2014 r PIECZĘĆ z 1236 r. 10.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Ekonometryczne modele nieliniowe
Obliczalność czyli co da się policzyć i jak Model obliczeń sieci liczące dr Kamila Barylska.
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
ZOSTAŃ SPORTOWYM KOKSEM SP 11 TYM KTÓRY OCZARUJE KOMISJĘ SĘDZIOWSKĄ.
Kalendarz 2020.
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
Elementy geometryczne i relacje
Dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW 1. 2 Koszty produkcji.
Jak graficznie przedstawić ułamek?
Zapis prezentacji:

Jaki jest następny wyraz ciągu: 1, 2, 4, 8, 16, …?  31  Dlaczego?

Narysujmy koło i zaznaczmy na jego obwodzie jeden punkt Narysujmy koło i zaznaczmy na jego obwodzie jeden punkt. Policzmy, na ile obszarów podzielił on nasze koło.

Dla jednego punktu... 1 1 ...mamy oczywiście jeden obszar.

Narysujmy kolejne koło i zaznaczmy na jego obwodzie dwa punkty Narysujmy kolejne koło i zaznaczmy na jego obwodzie dwa punkty. Połączmy te punkty cięciwą. Policzmy, na ile teraz obszarów podzieliło się nasze koło.

Dla dwóch punktów... 1 2 2 1 ...mamy dwa obszary.

Nie trudno się domyślić, że na obwodzie kolejnego koła zaznaczymy trzy punkty. Połączymy je cięciwami - każdy z każdym. Policzmy, na ile teraz obszarów podzieliło się nasze koło.

Dla trzech punktów... 2 3 2 4 3 1 1 ...mamy cztery obszary.

Zobaczmy ten „proces” dla 4, 5 i 6 punktów.

2 7 3 1 6 8 5 4 Dla czterech punktów... ...mamy osiem obszarów. 3 2 1

...mamy szesnaście obszarów. Dla pięciu punktów... 3 2 10 3 2 11 12 9 4 13 16 1 8 14 4 7 15 6 1 5 5 ...mamy szesnaście obszarów.

...mamy trzydzieści jeden obszarów. Dla sześciu punktów... 3 2 3 13 16 2 14 15 4 12 17 28 11 27 18 1 10 26 29 31 9 19 4 8 25 20 1 30 7 21 6 24 23 22 5 5 6 ...mamy trzydzieści jeden obszarów.

Podsumowując: Ilość punktów 1 2 3 4 5 6 Ilość obszarów 1 2 4 8 16 31

Poznaliśmy więc przepis na ciąg postaci: 1, 2, 4, 8, 16, 31…

 Przepis: n-ty wyraz ciągu odpowiada liczbie obszarów w kole po połączeniu cięciwami n punktów na okręgu - każdy z każdym.

Jaki jest następny wyraz tego ciągu?!?