PCC Intermodal – dobra inwestycja na trudne czasy!
Intermodal – o co właściwie chodzi?
optymalizacja łańcucha dostaw…
Niezawodne, regularne połączenia kolejowe PCC Intermodal S.A. organizuje transport towarów w kontenerach na bazie sieci regularnych połączeń kolejowych pomiędzy terminalami morskimi i lądowymi terminalami przeładunkowymi dowozy/odwozy do drzwi klientów rozwój
Odwozy bezpośrednio do drzwi klientów Gdynia / Gdańsk PCC Intermodal S.A. zapewnia kompleksowy serwis intermodalny z dostawą ładunku bezpośrednio z/do drzwi klientów (dowozy/odwozy odbywają się w promieniu 150 km od terminalu lądowego). dostawy doo-door
Nowoczesna infrastruktura terminalowa KUTNO TERMINAL
Oficjalne otwarcie terminalu – wrzesień 2011 ! Nowoczesna infrastruktura terminalowa Oficjalne otwarcie terminalu – wrzesień 2011 ! Nowoczesny terminal w Kutnie (wartości docelowe): powierzchnia operacyjna 80 000 m2 ponad 200 000 TEU roczne możliwości przeładunkowe możliwości składowe 4 000 TEU w pełni wyposażony warsztat do naprawy kontenerów 4 x 600 m tory kolejowe 2 suwnice bramowe 3 reachstackers 76 przyłącza prądu PCC’s Intermodal S.A. green field investment of 2010/2011!
powierzchnia operacyjna14 000 m2 Sieć terminali przeładunkowych Terminal Brzeg Dolny: powierzchnia operacyjna14 000 m2 roczne możliwości przeładunkowe 50 000TEU powierzchnia składowa 1 000 TEU 2 tory kolejowe 300 m każdy 3 reachstackers Terminal Gliwice: powierzchnia operacyjna 30 000 m2 możliwości składowe1 300 TEU 2 tory kolejowe po 600 m każdy 21 przyłącza prądu 2 reachstackers, 1 hyster parking dla ciężarówek – 50 miejsc parkingowych KV terminal - Frankfurt/Oder: powierzchnia operacyjna 20 000 m2 roczne możliwości składowe 80 000TEU powierzchnia składowa 600 TEU 2 tory kolejowe 600 m każdy 3 reachstackers Intermodal Container Yard in Tczew (plany do 2015) powierzchnia operacyjna 500 000 m2 ponad 1 mln TEU roczne możliwosci operacyjne możliwości składowe ponad 20 000 TEU 4 x 750 m tory kolejowe 2 suwnice bramowe przyłącza prądu przy głównej linii kolejowej Północ-Południe agencje celne, kontroli, spedytorskie
Inwestycje w infrastrukturę
PCC Intermodal S.A. …
Od grudnia 2009 roku PCC Intermodal S.A. Giełda Papierów Wartościowych Od grudnia 2009 roku PCC Intermodal S.A. jest notowana na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych Aktualnie struktura udziałów kształtuje się następująco: Obecnie w trakcie rejestracji w KRS znajduje się 10 mln nowo wyemitowanych akcji, objętych przez PCC SE. Docelowa liczba akcji po rejestracji podwyższonego kapitału: 77.565.556 szt.
dziś spółka uruchamia miesięcznie ponad 200 regularnych pociągów PCC Intermodal S.A. firma rozpoczęła działalność na rynku intermodalnym w 2005 roku organizując 1 regularny pociąg tygodniowo dziś spółka uruchamia miesięcznie ponad 200 regularnych pociągów przewozi prawie 8000 kontenerów miesięcznie w relacjach krajowych i międzynarodowych zatrudnia ponad 160 pracowników w 5 lokalizacjach (w tym na 3 własnych terminalach i od stycznie 2010 r. własny zespół w Biurze w Hamburgu) obroty handlowe spółki w 2011 roku - 150 mln PLN spółka w 2011 roku przewiozła już ponad 80 tys. kontenerów, czyli 10 tys. więcej niż w całym 2010 r.
PCC Intermodal krótka historia Sierpień 2005 – uruchomienie pierwszego regularnego pociągu na trasie Brzeg Dolny - Szczecin/Świnoujście Kwiecień 2006 – uruchomienie biura w Gdyni do obsługi ładunków z grupy PCC, pomiędzy terminalem własnym PCC w Brzegu Dolnym i Terminalami morskimi Trójmiasta Listopad 2006 – uruchomienie regularnego połączenia pomiędzy Euroterminalem Sławków i terminalem morskim BCT Gdynia Sierpień 2007 – uruchomienie regularnego połączenia pomiędzy terminalem w Brzegu Dolnym i terminalami morskimi Gdansk (DCT) i Gdynia (BCT) Czerwiec 2008 – rozszerzenie regularnych połączeń Brzeg Dolny - Szczecin o Frankfurt Oder Lipiec 2008 – uruchomienie nowych połaczeń międznarodowych pomiędzy terminalem w Krzewiu i PCT w Rotterdamie Grudzień 2009 – debiut na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych Styczeń 2010 – uruchomienie biura PCC w Hamburgu PCC Luty 2010 – nowe regularne połączenie pomiędzy Herne i polskimi terminalami lądowymi Marzec 2010 – PCC Intermodal rozpoczyna nową inwestycję (greenfield) – Kutno Terminal Wrzesień 2011 – Oficjalne otwarcie Terminalu Kutno Grudzień 2011 – PCC Intermodal S.A. uruchamia pierwszy regularny pociąg łączący europejskie porty z Moskwą (PCC Moscow Express)
…dobra inwestycja na trudne czasy!
opłacalna alternatywa … inwestycje w infrastrukturę terminalową to długofalowe inwestycje zarówno w przyszłość transportu jak i rozwój gospodarki globalna konteneryzacja – najbardziej efektywny sposób transportu, kontener! spójna, funkcjonalna sieć regularnych, codziennych połączeń kolejowych – to elastyczność i wysoka jakość serwisu dla klienta połączenie atutów kolei i transportu samochodowego to ponadczasowa alternatywa stojąca w synergii z poprawnością ekologiczną i społeczną młoda, nowoczesna otwarta na zmiany i dynamicznie rozwijająca się organizacja to gwarancja odważnych decyzji i szybkich przemyślanych działań konsekwentnie realizowana strategia rozwoju to gwarancja sukcesu i stabilnego budowania wartości spółki
PCC Intermodal – silne i stabilne ogniwo w łańcuchu dostaw! Reliable intermodal service Kontakt: PCC Intermodal S.A ul. Hutnicza 16 81-061Gdynia NIP: 749-196-84-81 Nr KRS: 0000297665 Kapitał zakładowy/wpłacony: 67 565 556 PLN Miejsce wpisu: Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ Tel: +48 (58) 58 58 200 Fax: +48 (58) 58 58 201 E-mail: info.intermodal@pcc.eu PCC Intermodal – silne i stabilne ogniwo w łańcuchu dostaw!