1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związek Banków Polskich
Advertisements

1.
niemiecki z ekonomią w tle
Dla każdego ucznia i studenta w wieku od 18 do 26 lat oferujemy
Kredyt inwestycyjny na zakup
Perspektywy rozwoju instrumentów finansujących zakup nowych samochodów w Polsce Przemysław Kowalczyk - Członek Zarządu Volkswagen Bank Polska,
Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego
Źródło: NBP.
Społeczeństwo bez gotówki – korzyści i zagrożenia
Agenda Polski rynek rozliczeniowy kart płatniczych. Zmiany na rynku:
Bankowość Spółdzielcza 2006
KONTO BEZ KANTÓW z Programem Premiowym
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Strategia rozwoju systemu płatniczego w Polsce Adam Parfiniewicz 21 marca 2006 Warszawa.
Prezes Zarządu eCard S.A.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
1.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Czy i kiedy innowacyjne instrumenty płatnicze mogą zastąpić gotówkę?
Historia rozwoju produktów i usług
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Dlaczego rachunek Nordea Spektrum ?
Kredyt - jest pożyczką pieniężną zaciągniętą w banku na określony cel i czas oraz za określony procent. Udzielanie kredytów przez banki jest jednym z.
Kobieta w świecie finansów
Bankowość Mobilna.
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
Efektywne płatności jako fundament rozwoju gospodarki
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
Warszawa, 28 lutego 2012 Bank Pekao SA Bank Pekao SA – wspiera wzrost ubankowienia Współpraca Banku Pekao SA i ZUS w zakresie obsługi emerytów i rencistów.
FUNDUSZE PORĘCZEŃ KREDYTOWYCH
Dostęp do własnego konta przez 24h na dobę bezpieczne miejsce do przechowywania zaoszczędzonych pieniędzy darmowa karta płatnicza (możliwość dokonywania.
KARTY BANKOWE.
Warto wiedzieć warto znać kilka pojęć o pieniądzach i banku
Finansowanie bieżącej działalności przedsiębiorstwa
Karta członkowska ZHP.
Pieniądz Elektroniczny
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Debata „20-lecie rynku finansowo-kapitałowego w Polsce”
Optymalny System Monetarny
Rodzaje kart płatniczych.
LEKCJA 1 WYKLUCZENIE FINANSOWE. JAK NIE ZATRZASNĄĆ SOBIE DRZWI?
Akademia Oszczędzania Oszczędności i Inwestycje
Rodzaje kart płatniczych w Polsce
Rodzaje kart płatniczych w Polsce
Współczesny bank – partner dla MSP
Kobiety na rynku pracy.
Bilans płatniczy: zestawianie i analiza
Bankowość elektroniczna
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Jacek Furga Przewodniczący Komitetu ds. Finansowania Nieruchomości Związku Banków Polskich Kasy oszczędnościowo-budowlane Dlaczego wciąż nie mogą powstać.
Rola edukacji finansowej w szkołach Agnieszka Kubryn Departament Komunikacji Społecznej Urząd Komisji Nadzoru Finansowego r. 1 Autorskie prawa.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Urządzenia do obsługi kart
Panel: „Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług płatniczych w Polsce – rozwój bankowości mobilnej, skutki obniżenia interchange fee” Prezentacja wprowadzająca.
Formy inwestowania.
1 Oferta dla Wybranej Grupy Zawodowej. 2 Kredyt Bank na rynku od 1990 r Grupa KBC w Europie Środkowej i Wsch. Fundusze z ochroną kapitałuNo. 1 Ubezpieczenia.
0 OFERTA DLA PRACOWNIKÓW Dorota Wałuszko tel Kierownik ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta Białystok 15kwietnia 2016 r. Komendy Wojewódzkiej Policji.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Metodologia. Badanie #finanseprzyszlosci czyli jak Polacy wyobrażają sobie swój bank w 2018 i 2028 roku.
20 lat polskiej bankowości
PŁATNOŚCI BEZGOTÓWKOWE SĄ WYGODNE I BEZPIECZNE DLA KLIENTÓW
Nowoczesne usługi dla firm z sektora MSP sposobem na oszczędność
Zapis prezentacji:

1

Karty w świadomości Polaków – zmiany w minionej dekadzie Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik 2

Stan i dynamika rynku kart płatniczych w Polsce Agenda Stan i dynamika rynku kart płatniczych w Polsce Profile użytkowników: różnice i podobieństwa Wykorzystywanie kart płatniczych Karty w świadomości i portfelach Polaków Źródło danych: Audyt Bankowości Detalicznej – regularny, comiesięczny sondaż Pentor RI dotyczący opinii, postaw i zachowań finansowych Polaków ;

Liczba wyemitowanych kart, a liczba punktów akceptujących karty 2,8 krotny wzrost liczby wyemitowanych kart 25 krotny wzrost liczby wyemitowanych kart kredytowych 1,8 krotny wzrost liczby punktów handlowo – usługowych 2,7 krotny wzrost liczby bankomatów Źródło: NBP * I-II kwartał 2009

Wartość transakcji bankomatowych oraz płatności kartami Wartość transakcji w mld PLN Średnia wartość transakcji w PLN Źródło: NBP

Deklarujący posiadanie konta oraz karty bankowej AUDYT BANKOWOŚCI DETALICZNEJ

Miejsce kart w definiowaniu usług bankowych …co rozumiesz przez korzystanie z usług bankowych? Źródło: Pentor RI – Audyt Bankowości Detalicznej * I-III kwartał 2009

Główne powody wyboru banku

Struktura posiadaczy kart ze względu na płeć, wiek i stan cywilny I-III kw. 2009 2002 PŁEĆ WIEK X – 44,2 X – 39,5 STAN CYWILNY Źródło: Pentor RI – Audyt Bankowości Detalicznej

Struktura posiadaczy kart ze względu na dochody osobiste oraz miejsce zamieszkania I-III kw. 2009 2002 MIEJSCE ZAMIESZKANIA DOCHODY OSOBISTE Ponad 1500 zł 1001-1500 zł 801-1000 zł 601-800 zł do 600 zł Źródło: Pentor RI – Audyt Bankowości Detalicznej

Struktura posiadaczy kart ze względu na grupę społeczno-zawodową i wykształcenie I-III kw. 2009 2002 GRUPA SPOŁECZNO - ZAWODOWA WYKSZTAŁCENIE Źródło: Pentor RI – Audyt Bankowości Detalicznej

Liczba posiadanych kart Źródło: Pentor RI – Audyt Bankowości Detalicznej * I-III kwartał 2009

Zadowolenie z używania kart płatnicznych Najczęściej pojawiające się problemy przy płaceniu kartą: Awaria terminala; Wolne/przeciążone łącza – długotrwałe oczekiwanie na połączenie; Brak połączenia; Odmowa wykonania transakcji (komunikat z banku); Błąd/niekompetencja sprzedawcy. Źródło: Pentor RI – Audyt Bankowości Detalicznej * I-III kwartał 2009

Doświadczanie problemów w kontaktach z bankami Problemy w relacjach z bankami z powodu kart 2008 N=6455 2005 N=6929

WIEDZA POLAKÓW O PRODUKTACH BANKOWYCH Jak dobrze ogólnie są Panu(i) znane produkty i usługi bankowe. Czy na ich temat wie Pan(i) bardzo dużo, raczej dużo, trochę, prawie nic czy też zupełnie nic? Przykład: ROR. Ile wynosi...? Odsetek odpowiedzi ”nie wiem” Niska wiedza Polaków o podstawowym, posiadanym przez siebie produkcie bankowym miesięczna opłata za prowadzenie rachunku opłata za przelew z ROR na rachunek w innym banku opłata za realizację zlecenia stałego z ROR na rachunek w innym banku banku Źródło: Pentor ABD ‘2003 (N=1439)

Znajomość i ocena możliwości jakie związane są W przypadku płatności realizowanych kartami płatniczymi lub kredytowymi ponoszona jest tzw. opłata z tytułu obrotu bezgotówkowego. Proszę powiedzieć, czy tę opłatę ponosi: Znajomość i ocena możliwości jakie związane są z posiadaniem karty płatniczej

Cechy karty kredytowej Karty kredytowe – wyobrażenia i stereotypy Typowy użytkownik Cechy karty kredytowej Osoba zamożna, która nie musi kontrolować swoich wydatków; Najczęściej businessman; Osoba lekkomyślna, chętnie się zadłużająca, nie zwracająca uwagi na oprocentowanie kredytów; Osoba często wyjeżdżająca za granicę, korzystająca z oferty hoteli i linii lotniczych; Osoba często dokonująca zakupów za duże kwoty.

Powody nie płacenia za zakupy mimo posiadania karty Powody nie posiadania kart Źródło: Pentor RI – Audyt Bankowości Detalicznej Źródło: CBOS, Korzystanie z kart płatniczych w Polsce, Słowacji i na Węgrzech, maj 2007 w %

Wpływ różnych powodów na nie korzystanie z kart płatniczych w przypadku wydatków firmowych Średnie 3.2 3.1 2.9 2.8 2.7 2.4 N=212

powody nie korzystania z usług bankowych Diagnozy przyczyn znacznie niższego ubankowienia Polaków w porównaniu z krajami Europy Zachodniej Odpowiedzi nie korzystających OPINIA PUBLICZNA BANKOWCY nieufność, brak zaufania do banków bezrobocie, brak stałych dochodów niedostępność banków dla ludzi o niskich dochodach wysokie koszty usług bankowych lęk przed zadłużeniem, życiem na kredyt przyzwyczajenie do gotówki brak potrzeby, nawyków oszczędzania skrywanie dochodów brak poczucia bezpieczeństwa banków mała liczba placówek brak potrzeb brak pieniędzy brak stałych dochodów brak zaufania do banków stan zdrowia, podeszły wiek zbyt młody duże koszty nie zajmuję się finansami lubię gotówkę Źródło: Pentor RI – Audyt bankowości Detalicznej 2006-2007 Monitor Bankowy ZBP /Pentor RI X’2006; X’2007 * I-III kwartał 2009

Odsetek posiadających rachunek bankowy w dorosłej populacji Źródło: Exclusion financiera, Universitad del Pais Vasco, Bilbao, 2005 podaję za Gostomski, Eugeniusz, Życie bez banku, Gazeta Bankowa, nr 12, 2008 Liczba oddziałów przypadających na 1 mln mieszkańców

Źródło: ECB Statistical Data Warehouse Liczba bankomatów na 1 mln mieszkańców w 2007 r. Źródło: ECB Statistical Data Warehouse Liczba urządzeń akceptujących elektroniczne instrumenty płatnicze (terminali POS oraz imprinterów) na 1 mln mieszkańców w 2007 r. Źródło: ECB Statistical Data Warehouse

23