ALGORYTMY INSTRUKCJE WARUNKOWE Część III.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana Zajęcia nr 2
Advertisements

Programowanie obiektowe
Algorytmy – zapis struktur programowania
Programowanie I Rekurencja.
Funkcje c.d. Strukturalność. Algorytmy. Ćwiczenia przed kolokwium.
27/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Pętle.
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
ALGORYTM Co to jest algorytm?
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Turbo pascal – instrukcje warunkowe, iteracyjne,…
Podstawy informatyki Wirtotechnologia Grupa: 1A Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Wydział Odlewnictwa Akademia Górniczo – Hutnicza im.
Podstawy informatyki Informatyka stosowana Prowadzący: Grzegorz Smyk
Komunikacja z arkuszem. Iteracje. Funkcje.
ALGORYTMY.
Systemy Wbudowane Bascom
Kinga Kołodziej, Marta Trębicka
Algorytmy i algorytmika Opracowanie: Teresa Szczygieł
Wstęp do interpretacji algorytmów
Dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
PASCAL (2) dr Anna Kwiatkowska.
Algorytmy Marek Pudełko
Algorytmy Marek Pudełko
ALGORYTMY Opracowała: ELŻBIETA SARKOWICZ
Algorytmy Opracowanie: Maria Skalska na podstawie „Informatyka 2000” wydawnictwa Czarny Kruk.
RODZAJE ALGORYTMÓW Źródło: Jolanta Pańczyk - Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Część II.
Podstawy programowania
Metody przedstawiania algorytmów.
Algorytmy.
Algorytmy z przykładami w Turbo Pascal 7.0
Instrukcje sterujące część 2
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
Centrum Kształcenia Ustawicznego im. St. Staszica w Koszalinie
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
formalnie: Uczenie nienadzorowane
GIMNAZJUM nr 1 W BIERUNIU
ALGORYTMY.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Instrukcje iteracyjne
Elżbieta Fiedziukiewicz
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
INSTRUKCJE Umożliwiają zapis algorytmu, służą do sterowania przebiegiem programu. warunkowe (podejmowanie decyzji) 1. if-else „jeżeli”, 2. switch-case.
Lekcja organizacyjna Klasa III.
Spis treści W świecie algortmów -Budowa algorytmu
INSTRUKCJA WARUNKOWA (TJ. JEŻELI)
Ogólna struktura programu w TP
ZAPIS BLOKOWY ALGORYTMÓW
Algorytmy.
Instrukcje iteracyjne
Algorytmika Iteracje autor: Tadeusz Lachawiec.
ALGORYTMY Co to jest algorytm ? Cechy algorytmu Budowa algorytmów
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Wykład 6 Informatyka MPDI 3 semestr JavaScript cd.
Zapis blokowy algorytmów
Iteracje w C# Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
Temat 8: Pętle.
Algorytmy- Wprowadzenie do programowania
ALGORYTMY-WPROWADZENIE. ALGORYTMY W ŻYCIU CODZIENNYM
Algorytm to przepis prowadzący do osiągnięcia celu lub rozwiązania problemu, opisujący każdy krok. Algorytmika to dziedzina zajmująca się algorytmami (własnościami,
Pętle Zajęcia 6.
Wstęp do interpretacji algorytmów
Pętle – instrukcje powtórzeń
Język C/C++ Instrukcje
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
Temat: Schematy blokowe - ćwiczenia
Temat 3: Podstawy programowania Algorytmy – 2 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
RODZAJE ALGORYTMÓW 2.-warunkowe 1.-liniowe i=i+1 3.-iteracyjne.
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
Sposoby zapisu algorytmu
Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać
POJĘCIE ALGORYTMU Wstęp do informatyki Pojęcie algorytmu
Zapis prezentacji:

ALGORYTMY INSTRUKCJE WARUNKOWE Część III

? ALGORYTM WARUNKOWY Podnieś słuchawkę. Wybierz 9. Czy połączyłeś się z pogotowiem ratunkowym? Jeśli TAK, to przejdź do kroku 6. Jeśli NIE, to przejdź do kroku 7. Przekaż informacje. Odłóż słuchawkę. ? ALGORYTM WARUNKOWY

CECHĄ CHARAKTERYSTYCZNĄ ALGORYTMÓW JEST wielokrotne powtarzanie niektórych instrukcji co umożliwiają INSTRUKCJE ITERACYJNE zwane PĘTLAMI

RODZAJE INSTRUKCJI ITERACYJNYCH Wykonuj instrukcje A dokładnie n razy Powtarzaj wykonywanie instrukcji A aż do spełnienia warunku W Dopóki warunek W jest spełniony wykonuj instrukcję A

PĘTLA Podnieś słuchawkę. Wykonaj czynność 3 razy. Wybierz cyfrę 9. Czy połączyłeś się z pogotowiem ratunkowym? Jeśli TAK, to przejdź do kroku 4. Jeśli NIE, to przejdź do kroku 5. Przekaż informacje. Odłóż słuchawkę. PĘTLA Wykonuj instrukcje A dokładnie n razy

Wykonuj instrukcje A dokładnie n razy Obraz graficzny 1 START START Wybierz 9 Wybierz 9 Wybierz 9 N Czy wybrałeś 9 trzy razy? T Wybierz 9 Przekaż informacje Przekaż informacje

Powtarzaj wykonywanie instrukcji A aż do spełnienia warunku W WAŻNE Czy słuchawka jest odłożona? Jeśli TAK, to przejdź do kroku 2. Jeśli NIE, to odłóż słuchawkę. Podnieś słuchawkę. Wykonaj czynność 3 razy. Wybierz cyfrę 9. Powtarzaj wykonywanie instrukcji A aż do spełnienia warunku W

Pętla wykona się przynajmniej raz aż do spełnienia warunku w kolejnym kroku!!

Czy słuchawka jest odłożona? Powtarzaj wykonywanie instrukcji A aż do spełnienia warunku W START N T Czy słuchawka jest odłożona? Odłóż słuchawkę Obraz graficzny 2 Podnieś słuchawkę

Dopóki warunek W jest spełniony wykonuj instrukcję A Podnieś słuchawkę. Czy linia jest zajęta? Jeśli TAK, to: Odłóż słuchawkę. Przejdź do kroku 3. Jeśli NIE, to przejdź do kroku 4. Wykonaj czynność 3 razy. Wybierz cyfrę 9. WAŻNE Dopóki warunek W jest spełniony wykonuj instrukcję A

Jeśli warunek nie zostanie spełniony pętla nie wykona się ani razu!!

Dopóki warunek W jest spełniony wykonuj instrukcję A Czy linia jest zajęta? Wybierz 9 Odłóż słuchawkę N Czy wybrałeś 9 trzy razy? T Podnieś słuchawkę Obraz graficzny 3

ZADANIA Wykonuj instrukcje A dokładnie n razy Powtarzaj wykonywanie instrukcji A aż do spełnienia warunku W Dopóki warunek W jest spełniony wykonuj instrukcję A

Zadanie 1 Wykonaj: Napisz algorytm sekwencyjny „Naucz się wiersza czytając go trzy razy”. Stwórz do niego obraz graficzny. Zamień algorytm sekwencyjny na algorytm z instrukcją iteracyjną typu: „Wykonuj instrukcje A dokładnie n razy”.

Zadanie 2 Napisz algorytm typu: „Naucz się wiersz przez przeczytanie go dokładnie 3 razy”. Zamień go na algorytm „Czytaj wiersz dopóki się go nie nauczysz!” Napisz algorytm typu: „Wkładaj do koszyka kulki, aż będzie pełny”