Java – programowanie obiektowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie obiektowe
Advertisements

Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Krótkie wprowadzenie dla studentów Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania
Język ANSI C Funkcje Wykład: Programowanie komputerów
Algorytmy – zapis struktur programowania
Programowanie I Rekurencja.
Wprowadzenie do C++ Zajęcia 2.
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
ALGORYTM Co to jest algorytm?
Tworzenie i obsługa programów – przykład 3 uwagi cd. Wykorzystując różne klasy biblioteki języka Java należy pamiętać w jakim pakiecie się znajdują. Wszystkie.
formatowanie kodu źródłowego
Podstawy języka Java Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 7: Procedury i funkcje © Jan Kaczmarek.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 8: Wykorzystanie procedur i funkcji © Jan Kaczmarek.
WPROWADZENIE DO JĘZYKA JAVA
Kurs Pascala – spis treści
1 Dygresja: cztery płyty główne…. 2 Dygresja: osobliwości C /* cos o nieistniejacym typie Boolean */ /* oraz o operatorze przecinkowym */ #include int.
Biblioteki i przestrzenie nazw
PODSTAWY JĘZYKA PHP 1. czym jest 2. składnia 3. wersje 4. bazy danych
Project made by Bartosz Rumiński Kl. III i rok 2007/2008.
PHP wprowadzenie.
Dr Anna Kwiatkowska JAVA dr Anna Kwiatkowska
Wprowadzenie do programowania w języku Turbo Pascal
Podstawy programowania
Pakiety w Javie Łukasz Smyczyński (132834). Czym są pakiety? Klasy w Javie są grupowane w pewne zbiory zwane pakietami. Pakiety są więc pewnym podzbiorem.
Podstawy programowania
Programowanie strukturalne i obiektowe
Metodyka nauczania Informatyki
Podstawy programowania. Język C i C++– podstawy Temat: 1
Instrukcje sterujące część 2
Programowanie Podstawowe pojęcia.
Struktura programu w Turbo Pascalu.
Pierwsze programy.
Generator analizatorów leksykalnych
Podstawy Programowania
Podstawy programowania
Programowanie strukturalne i obiektowe
Warsztaty programowania w języku Python
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
STEROWANIE Ale nie tylko
Andrzej Repak Nr albumu
JAVA.
Maszyna wirtualna ang. virtual machine, VM.
Podstawy informatyki 2013/2014 Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Zajęcia I Organizacja zajęć Rejestracja i uruchamianie makr
Składnia instrukcji warunkowej if…
Podstawy języka Instrukcje - wprowadzenie
Podstawy programowania
C++.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Temat 1: Ogólne cechy języka PHP
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
PHP. PHP obiektowy, skryptowy język programowania zaprojektowany do generowania stron internetowych w czasie rzeczywistym.
Grafika animacyjna w Macromedia Flash ACTION SCRIPT Joanna Sekulska-Nalewajko Katedra Informatyki Stosowanej Politechnika Łódzka 2006/2007.
Wprowadzenie do programowania w Pascalu mgr inż. Agata Pacek.
Podstawy programowania
Podsumowanie wiedzy MPDI2 sem.3 INFORMATYKA. tworzenie nowego pliku i katalogu, nawigacja po katalogach, listowanie zawartości katalogu, zmiana nazw,
Pętle – instrukcje powtórzeń
Seminarium Dyplomowe: Metodyka i Techniki Programowania Autor: Bartłomiej Fornal.
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
PHP jest językiem skryptowym służącym do rozszerzania możliwości stron internetowych. Jego składnia jest bardzo podobna do popularnych języków programowania.
Visual Basic przygotował Michał Miłek Visual Basic – język programowania wysokiego poziomu i narzędzie programistyczne firmy Microsoft. Składnia jest oparta.
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
Podstawy informatyki Mechanizm obsługi sytuacji wyjątkowych Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu.
Dominik Benduski Michał Mandecki Podstawy Visual Basic w Excelu.
Algorytmy, sposoby ich zapisu.1 Algorytm to uporządkowany opis postępowania przy rozwiązywaniu problemu z uwzględnieniem opisu danych oraz opisu kolejnych.
Podstawy tworzenia skryptów
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
JavaBeans by Paweł Wąsala
Programowanie w Javie 1 Dr Robert Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Java – programowanie obiektowe Podstawowe informacje

1. Struktura kodu w Javie W pliku źródłowym umieść definicję klasy. W klasie umieść definicję metod. W metodach umieść instrukcje.

Plik źródłowy Co się umieszcza w pliku źródłowym? Plik źródłowy (ten z rozszerzeniem .java) zawiera definicję klasy. Klasa reprezentuje pewien element programu, choć bardzo małe aplikacje mogą się składać tylko z jednej klasy. Zawartość klasy musi być umieszczona wewnątrz pary nawiasów klamrowych.

Klasa Co się umieszcza w klasie? Wewnątrz klasy umieszcza się jedną lub kilka metod. W klasie Pies metoda szczekaj mogłaby zawierać instrukcje określające, w jaki sposób pies ma szczekać. Wszystkie metody muszą być deklarowane wewnątrz klasy (innymi słowy, wewnątrz nawiasów klamrowych wyznaczających klasę).

Metoda Co się umieszcza w metodzie? Wewnątrz nawiasów klamrowych metody należy umieszczać instrukcje określające sposób działania metody. Kod metody to po prostu zbiór instrukcji i, jak na razie, możesz wyobrażać sobie, że metoda to coś podobnego do funkcji lub procedury.

2. Anatomia klasy Każda aplikacja Javy musi zawierać przynajmniej jedną klasę i przynajmniej jedną metod main. Przerysuj i przeanalizuj rysunek z następnego slajdu.

3. Tworzenie klasy metodą main W Javie wszystko jest zapisywane w klasach. W pierwszej kolejności należy stworzyć plik źródłowy (z rozszerzeniem .java), a następnie skompilować go do postaci nowego pliku klasowego (z rozszerzeniem .class). Uruchamiając program, tak naprawdę uruchamiamy klasę. Uruchomienie programu oznacza wydanie wirtualnej maszynie Javy (JVM) polecenia: „Załaduj klasę Witamy, a następnie zacznij wykonywać metodę main(). Program ma działać aż do momentu wykonania całego kodu metody main()”. Działanie programu zaczyna się właśnie w metodzie main(). Niezależnie od tego, jak duży jest program (innymi słowy, z ilu klas się składa), żeby zacząć całą zabawę, konieczna jest metoda main().

4. Co można zamieszczać w głównej metodzie programu? W głównej metodzie programu main można umieszczać wszelkie konstrukcje, stosowane w większości innych języków programowania, które mają sprawić, aby komputer wykonał jakąkolwiek czynność. Kod może nakazać, aby wirtualna maszyna Javy wykonała: instrukcje (deklaracje, przypisania, wywołania metod), pętle (for oraz while) i rozgałęzienia (testy if oraz else)

a) Instrukcje (deklaracje, przypisania, wywołania metod)

b) Pętle (for oraz while)

c) Rozgałęzienia (testy if oraz else)

5. Składnia

6. Źródła:

Strony WWW www.java.com/pl