Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono 17.12.2012 r. w klasie II a w ramach programu „Szkoła z klasą 2.0” Realizacja zadania: „Sprawdzamy i tworzymy materiały” Prowadzące: Julia Zelent i Carmen Zimmermann
Pokaz prezentacji Zajęcia rozpoczęłyśmy od pokazu przygotowanej przez nas prezentacji. Później uczniowie powtarzali za nami wyrażenia opisujące pogodę.
Quiz: Jaka jest pogoda? Wie ist das Wetter? Sprawdzamy, czy uczniowie zapamiętali poznane wyrażenia. Patrząc na pokazywaną przez nas ilustrację odpowiadają na pytanie: Wie ist das Wetter? Jeżeli mają problem z udzieleniem odpowiedzi, na pomoc przychodzi im Carmen. Wskazuje odpowiedni slajd w prezentacji…
Podpisywanie ilustracji odpowiednim wyrażeniem Carmen zawiesza na tablicy ilustracje, a ja, (Julia) rozdaję uczniom kartoniki z wyrażeniami. Uczniowie podchodzą do tablicy i zawieszają je pod odpowiednim obrazkiem.
Łączenie ilustracji z odpowiednim wyrażeniem To zadanie nie sprawiło uczniom większych problemów.
Zabawa w Memory Uczniowie szukają par (obrazek – napis). Jeżeli mają problem ze zrozumieniem zapisu, Carmen odszukuje w prezentacji odpowiedni slajd.
Podsumowanie zajęć -wypowiedzi uczniów „Mi się podobało łączenie obrazków z odpowiednim napisem. Podobała mi się też prezentacja.” B. Mager „Na tej lekcji podobała mi się gra w Memory. Poznałam też pogodę w j. niemieckim. Moje koleżanki przygotowały ciekawą prezentację.” M. Worotniak. „Podobała mi się ta lekcja, ponieważ były wspaniałe zabawy, a najbardziej jak łączyliśmy obrazki z napisem. Bardzo ciekawy pokaz rysunków.” Ł. Ostrowski