mgr inż. Jan Masiejczyk Akademia Marynarki Wojennej Życiorys mgr inż. Jan Masiejczyk Akademia Marynarki Wojennej Urodzony: 16.01.1960 r. Wykształcenie: 1998-1999 studia podyplomowe z Inżynierii Oprogramowania na Politechnice Gdańskiej, 1979-1984 studia na Wydziale Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej, 1975-1979 szkoła średnia - Liceum Ogólnokształcące w Ełku. Praca zawodowa: 1985-1991 członek załogi okrętu podwodnego - obsługa informatycznego systemu dowodzenia, 1992- Akademia Marynarki Wojennej – wykładowca przedmiotów informatycznych życiorys publikacje temat pracy
Publikacje Całkowita liczba publikacji: 6 Najistotniejsze publikacje związane z tematem pracy: Warunki zmian poziomów aktywacji neuronów w modelu Hopfielda symulowanym za pomocą metody Eulera”. Materiały Konferencyjne VI Krajowej Konferencji „Automatyzacja i Eksploatacja Systemów Sterowania”, 15-17 października 1997, Gdynia, ss. 378-385, (współautor); An Optimization Of Underwater Vehicle By Meta - Heuristics, Proceedings of The 3rd International Conference on Naval Weapons and Technology, Gdynia, Poland, 21-22 October 2009, p. 6, CD-ROM, (współautor); Finding the Underwater Vehicle Trajectory by Optimization, in: J. Balicki, A. Cichocki (Eds.) Advances in Computer Science – Network Centric Warfare, CTM Press, Gdynia 2009, ss. 82-92, (współautor); Reguły efektywnego projektowania semantycznych usług WWW. W: Górski J., C. Orłowski (red.): Inżynieria oprogramowania w procesach integracji systemów informatycznych. Pomorskie Wydawnictwo Naukowo Techniczne, Gdańsk 2010, ss. 25-33 , (współautor); Multi-criterion decision making in distributed systems by quantum evolutionary algorithms, Proceedings of The 2th European Conference on Computer Science, Puerto de la Cruz, Spain, November 30 – December 2, 2010, WSEAS Press, pp. 328-333, (współautor); życiorys publikacje temat pracy
Wielokryterialne algorytmy przeszukiwania tabu do optymalizacji trajektorii autonomicznego pojazdu podwodnego Cel pracy: 1. Celem pracy jest opracowanie metody optymalizacji wielokryterialnej do wyznaczania trajektorii autonomicznego pojazdu podwodnego, uwzględniając kryterium długość trajektorii, minimalnej odległości od obiektów w akwenie, regularność trasy, a także ograniczenia związane z bezkolizyjnym manewrowaniem w akwenie. Teza pracy: Optymalizacja trajektorii autonomicznego pojazdu podwodnego, przy wykorzystaniu wielokryterialnego algorytmu tabu search umożliwia znaczące skrócenie długości trajektorii, zwiększenie jej minimalnej odległości od obiektów w akwenie, a także poprawienie regularności trajektorii pojazdu podwodnego w porównaniu do trajektorii, która nie jest optymalizowana. życiorys publikacje temat pracy