Podstawy programowania PP - LAB1 Wojciech Pieprzyca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OBLICZENIA NUMERYCZNE
Advertisements

Funkcje tworzące są wygodnym narzędziem przy badaniu zmiennych losowych o wartościach całkowitych nieujemnych. Funkcje tworzące pierwszy raz badał de.
Podstawy programowania PP – LAB2 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania PP – LAB3 Wojciech Pieprzyca.
Adres: kokos.umcs.lublin.pl/s/LukaszRycabel/mathematica.zip
Interpolacja Cel interpolacji
Studia Podyplomowe „Informatyka” dla Nauczycieli
WŁASNOŚCI FUNKCJI LINIOWEJ
mgr inż. Ryszard Chybicki Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych
Ile rozwiązań może mieć układ równań?
Algorytmy – różne przykłady
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Metody numeryczne wykład no 2.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
ZLICZANIE cz. II.
ZŁOŻONOŚĆ OBLICZENIOWA
Podstawy programowania PP – WYK3 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania
SO – LAB3 Wojciech Pieprzyca
Podstawy programowania PP – LAB6 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania PP – WYK5 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania PP – LAB4 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania PP – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
Instrukcja skoku GO TO etykieta Np. GO TO 100 ….. 100WRITE (*,*) Przeskok do instrukcji 100 Uwaga! NIE WOLNO skakać do wnętrzna złożonych instrukcji warunkowych.
LICZBY RZECZYWISTE PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
WŁASNOŚCI FUNKCJI LINIOWEJ
gdzie A dowolne wyrażenie logiczne ; x negacja x Tablice Karnaugha Minimalizacja A x+ A x=A gdzie A dowolne wyrażenie logiczne ;
Metody matematyczne w Inżynierii Chemicznej
Marcin Tryka Technologia informacyjna w szkole
Zadanie 3 Gimnazjum nr 1, klasa 3f.
obliczeNIA symbolicznE w MATLAB’ie
Najczęstsze błędy w zadaniach otwartych na maturze próbnej z matematyki Opracowali Barbara i Jerzy Herud.
20 września 2003r. Centrum Kształcenia Ustawicznego im. St. Staszica w Koszalinie Wstęp do algorytmiki Autor: Marek Magiera.
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
Rozkład macierzy korelacji ze względu na wartości i wektory własne a problem głównych składowych Singular Value Decomposition SVD.
Podstawy analizy matematycznej II
II Zadanie programowania liniowego PL
Postać kanoniczna i iloczynowa równania funkcji kwadratowej.
Zakładamy a priori istnienie rozwiązania α układu równań.
Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Programy różne w C++
Początek, koniec lub przerwanie algorytmu
Ile rozwiązań może mieć układ równań?
II Zadanie programowania liniowego PL
Zadania z indywidualnością
Temat 7: Instrukcje warunkowe
Warsztaty dla nauczycieli przedmiotów informatycznych
Algorytm blokowy Delta Nilu .
Metody numeryczne szukanie pierwiastka metodą bisekcji
Rozwiązywanie układów równań liniowych różnymi metodami
Metody Numeryczne Ćwiczenia 3
PWSW Mechatronika Wykład 7 Matlab cd.
opracowała: Anna Mikuć
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Wykład Rozwinięcie potencjału znanego rozkładu ładunków na szereg momentów multipolowych w układzie sferycznym Rozwinięcia tego można dokonać stosując.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
RÓWNANIA WIELOMIANOWE. Równanie postaci W(x)=0 gdzie W(x) jest wielomianem stopnia n nazywamy równaniem wielomianowym stopnia n. Liczba, która jest rozwiązaniem.
Nierówności kwadratowe Nierównością kwadratową nazywamy nierówność którą można przedstawić w jednej z następujących postaci (dla a różnego od 0):
Czyli wzory Viete’a. Jeżeli funkcja kwadratowa ma pierwiastki (miejsca zerowe), to zachodzą następujące wzory Viete’a:
Działania na pierwiastkach. Opracowała: Beata Szabat.
Równania kwadratowe, a wzory skróconego mnożenia
Równania kwadratowe zupełne
Rozwiązywanie równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą.
Działania na pierwiastkach
Sumowanie i obliczenie średniej z n liczb
POJĘCIE ALGORYTMU Wstęp do informatyki Pojęcie algorytmu
RÓWNANIA WIELOMIANOWE
Zapis prezentacji:

Podstawy programowania PP - LAB1 Wojciech Pieprzyca

Ćwiczenia 1.Uzupełnić program obliczający pierwiastki równania kwadratowego o następujące elementy: Sprawdzanie czy istnieje rozwiązanie (delta>=0), jeśli nie to wyświetlić odpowiedni komunikat, Sprawdzanie czy istnieje tylko jedno rozwiązanie (delta=0), jeśli tak to wyświetlić tylko jeden pierwiastek, Sprawdzanie czy iloczyn 2*a w mianowniku wzoru na pierwiastki równania, jest równy 0, jeśli tak to wyświetlić informację o tym, iż nie jest to równanie kwadratowe. 2.Napisać program, który po podaniu oceny (1-6) wyświetli jej nazwę w postaci tekstu np. (5-bardzo dobry),

Ćwiczenia 3. Napisać program wyświetlający maksymalną z 3 podanych wartości x1,x2,x3 (wartości niekoniecznie muszą być całkowite), 4.Napisać program, który prosi o podanie dwóch liczb i sprawdza czy pierwsza jest podzielna przez drugą (wykorzystać operator modulo). 5.Napisać program obliczający wartość funkcji zgodnie z podanym wzorem: F(x,y) = x*y+12, dla x<0 F(x,y) = 1, dla x=0, F(x,y) = x*x+2*x+sin(y), dla x>0 6. Napisać program obliczający wartość funkcji sin(x) oraz cos(x) w zadanym przedziale a,b, z krokiem k.