Inżynieria Oprogramowania dla Fizyków

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Inżynieria Programowania zakres i organizacja przedmiotu
Maciej Pietrzykowski Katedra Strategii i Polityki
Inżynieria Oprogramowania
Zarządzanie konfiguracją oprogramowania
Projektowanie systemowe
Diagramy stanów i diagramy aktywności
Modelowanie przypadków użycia
Projektowanie w cyklu życia oprogramowania
Katedra Mikroelektroniki i Technik Informatycznych Politechniki Łódzkiej Inżynieria oprogramowania (IO) Wykłady: mgr inż. Sławomir Wróblewski Godziny przyjęć:
Obiektowe metody projektowania systemów Design Patterns STRATEGY.
Część 2 OiZPI Iteracyjny przyrostowy model cyklu życiowego Rational Unified Process™ w materiałach wykorzystano: K.Subieta: Budowa i integracja systemów.
OiZPI Część 5 narzędzia CASE w materiałach wykorzystano:
Role w zespole projektowym
INŻYNIERIA PRODUKCJI Wydział Elektroniki Mikrosystemów i Fotoniki
Budowa i integracja systemów informacyjnych
Inżynieria Oprogramowania 1. Wstęp
Inżynieria Oprogramowania 0. Informacje o zajęciach
Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki SGGW
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Modelowanie symulacyjne
UML Unified Modeling Language
Co UML może zrobić dla Twojego projektu?
Wprowadzenie do inżynierii oprogramowania
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie Analiza systemów informatycznych Wykład.
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych
Obiektowe metody projektowania systemów
ZOO1 DEMO: złota folia Hertz z żarówką tel kom koło barw RGB
Projektowanie systemów informacyjnych
Koordynatorzy: Krzysztof BIKONIS Marek MOSZYŃSKI
mgr inż. Piotr Piotrowski Katedra Inżynierii Oprogramowania WETI PG
Rational Unified Process
Kodowanie i Szyfrowanie Danych
Podstawy Informatyki zajęcia dla Studentów I-go roku studiów na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej AGH Dr inż. Piotr Gronek Zakład Informatyki Stosowanej.
Projekt zaliczeniowy z przedmiotu "Inżynieria oprogramowania"
Analiza i projektowanie Informacyjnych Systemów Zarządzania
Projektowanie - wprowadzenie
Wykład 5 UML - Unified Modeling Language
Analiza i projektowanie systemów informacyjnych
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Projekt systemu Seminarium.
C.d. wstępu do tematyki RUP
Modelowanie w Visual Studio 2010
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
Projektowanie obiektowe
UML 2.x Robert Pająk.
Wykład 1 – część pierwsza
Języki i środowiska programowania systemów rozproszonych, Wykład 01, Slajd Języki i środowiska programowania systemów rozproszonych Wykładowca:
Ochrona danych i kryptografia
(Unified Modeling Language)
Unified Modeling Language - Zunifikowany Język Modelowania
Wprowadzenie do UML dr hab. inż. Kazimierz Subieta profesor PJWSTK.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Komputerowe wspomaganie projektowania
Waterfall model.
XML i nowoczesne technologie zarządzania treścią Wykład monograficzny Semestr zimowy 2008/09 Szymon ZiołoPatryk Czarnik
Hurtownie i eksploracja danych
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Wykład nr 1 Wartość pieniądza w czasie Pomiar ryzyka
7/1/ Projektowanie Aplikacji Komputerowych Piotr Górczyński Cykl życia systemu.
Metodyki i narzędzia CASE
Algorytmy i Struktury Danych Algorithms and Data Structures dr inż. Lech Jamroż Wydział Fizyki, Matematyki I Informatyki.
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Zarządzanie projektami informatycznymi
Zarządzanie projektami
Wykład 1 – część pierwsza
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Modelowanie i analiza systemów informatycznych
Projektowanie systemów informatycznych Wykład 1 - Wprowadzenie
Zapis prezentacji:

Inżynieria Oprogramowania dla Fizyków Marian Bubak bubak@agh.edu.pl

Struktura przedmiotu Wykład – 30 h Ćwiczenia lab – 30 h Wykład i ćw lab – dość niezależne Zaliczenie wykładu – krótki 2-osobowy referat

Program przedmiotu 1/3 Podstawowe zasady inżynierii oprogramowania (podejście obiektowe) Proces tworzenia oprogramowania Zarządzanie projektem Wymagania i ich analiza Architektura oprogramowania Projektowanie oprogramowania Implementacja Testowanie Integracja, weryfikacja, walidacja Pielęgnowanie (terminologia angielska)

Program przedmiotu 2/3 UML (Unified Modeling Language) w specyfikacji, konstruowaniu i dokumentowaniu oprogramowania Narzędzia wspomagające tworzenie programów: do kontroli wersji (CVS) do zarządzania projektami (make) do debuggowania, śledzenia, profilowania

Program przedmiotu 3/3 Uzupełnienia z zakresu znajomości języków obiektowych Java C++ Zasady konstruowania programów do obliczeń naukowych i technicznych Praca w zespole

Literatura Eric J. Braude: Software Engineering: An Object-Oriented Perspective, John Wiley and Sons, 2001 http://www.wiley.com/college/braude Eric Evans: Domain-Driven Design. Tackling Complexity in the Heart of Software, Addison-Wesley, 2004 Janusz Górski (red.): Inżynieria oprogramowania w projekcie informatycznym, MIKOM, 2001 Ian Sommerville: Inżynieria oprogramowania, WNT 2003 Grady Booch, James Rumbaugh, Ivar Jacobson: The Unified Modeling Language User Guide, Addison-Wesley (jest wersja polska) Joseph Schmuller: UML, Helion, 2003 Computer Physics Communications (biblioteka AGH)