Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kolory w naszym życiu-a co do tego ma światło białe?
Advertisements

Postrzeganie koloru NAZWA MODUŁU NUMER MODUŁU GEN_CAR_121
1.
DANE INFORMACYJNE ID grupy: AsGo02 Zjawiska optyczne w atmosferze,
ŚWIATŁO.
Przestrzenie barw.
Czy istnieje kolor różowy? Rafał Demkowicz-Dobrzański.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
„Zmysłami otwieram okna
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Budowa i własności oka Adler 1968, Judd, Wyszecki 1975, Durret 1987
Przygotowanie materiału ilustracyjnego
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Podstawy grafiki komputerowej
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZSP im. Gen. Wł. Andersa w Złocieńcu
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Opiekun: Wiesław Hendel
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Czemu malarz krajobrazów nie używa czarnej barwy -
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Zjawiska optyczne Natalia Kosowska.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
You.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ROLNICZE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO W MARSZEWIE ID grupy: ………………………………………………….. Kompetencja: Temat projektowy:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Sławnie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Optyka Joanna Sado Tomasz Stanek
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół im. Strażaków Polskich
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 2 w Szamotułach
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
KOLORY CorelDRAW Photoshop.
Grafika komputerowa Barwy.
Kolory w kodzie RGB i HEX
Temat: O promieniowaniu ciał.
W okół każdego przewodnika, przez który płynie prąd elektryczny, powstaje pole magnetyczne. Zmiana tego pola może spowodować przepływ prądu indukcyjnego,
Dlaczego śnieg jest biały??
Opracowywanie materiałów multimedialnych
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY ?
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY?
ANGELINA GIŻA. Każdy zachwyca się kolorami towarzyszącymi wschodom i zachodom słońca; każdy widział, choć raz w życiu, tęczę. Czy zastanawiałeś się, dlaczego.
Dyspersja światła białego wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
MODELE BARW 7 V 2017.
MODELE BARW 7 V 2017.
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia) Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 43………………………………………………….. ID grupy: 98/38_MF_G1…………….. Opiekun: Anna Brzózka…………………………………… Kompetencja: Matematyczno-fizyczna………………………………………………….. Temat projektowy: Barwy…………………………………………….. Semestr/rok szkolny: …V 2011/12………………………………………………….

Barwa (kolor) to zjawisko fizyczne – jest doznaniem odczuwanym za pośrednictwem zmysłu wzroku, wywołanym przez światło o określonym składzie widmowym. z odcieniami mamy nieskończenie wiele barw, choć możliwości rozróżnienia kolorów przez człowieka są ograniczone do kilku milionów. Ciekawostka: niektóre zwierzęta widzą rodzaje światła, których ludzkie oko nie rejestruje - pszczoły widzą część fal ultrafioletowych, niektóre węże z kolei wyczuwają niewidoczne dla oka promieniowanie podczerwone.  

Oko - Widzenie barw Jak działa oko: Budowa oka oko ludzkie ma dwa rodzaje receptorów światła: czopki i pręciki. Czopki widzą słabo (wymagają sporej energii oświetlenia), ale za to rozróżniają kolory; pręciki działają nawet przy słabym oświetleniu rejestrują jednak wszystko na szaro.

Światło białe i kolorowe. Koło kolorów Światło białe i kolorowe. Światło białe jest mieszaniną barw tęczy. Tęcza zawiera kolory od czerwieni, poprzez pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, do fioletowego. Jednym ze znanych sposobów opisu barw jest tzw. koło kolorów

Opis koła kolorów Koło kolorów zawiera barwy tęczy rozciągnięte wzdłuż okręgu i uzupełnione o kolor purpurowy. Na zewnątrz tego koła mamy barwy najbardziej nasycone, w środku są barwy wyblakłe, czyli nienasycone. Inaczej mówiąc w środku tego koła znajduje się biel. Żeby opisać położenie barwy na kole wystarczy podać kąt.

Barwy podstawowe: to takie, które są niemożliwe do uzyskania przez zmieszanie innych barw

Barwy pochodne to: takie, które powstają przez mieszanie parami barw podstawowych.

Odczuwamy barwy jako : Barwy ciepłe to np.: Barwy zimne to np.: Czerwone i pomarańczowe, oraz te, które w kole barw sąsiadują z nimi bezpośrednio Niebieskie i zielone oraz te, które w kole barw sąsiadują z nimi bezpośrednio

Temperatura i względność barw Barwy ciepłe działają na ogół pobudzająco, a czasem nawet niepokojąco, podczas gdy barwy chłodne uspokajają i koją. Malarz może zmieniać nastrój obrazów, stosując kolory jaśniejsze lub ciemniejsze. Nazywa się to zmianą tonacji obrazu. Temperaturę barwy w obrazie ocenia się, głównie poprzez wrażenie, jakie w nas wywołuje. Temperatura każdej barwy zależy od tego, jaka barwa znajduje się obok niej.

Uporządkujmy barwy Barwy czyste. Barwy złamane. Wszystkie barwy podstawowe i pochodne należą do barw czystych. Obrazy namalowane takimi farbami są jasne i pogodne. Przeciwieństwem barw czystych są barwy złamane. Gdy dodasz do farby czerwonej odrobinę zielonej, a do pomarańczowej odrobinę niebieskiej, do fioletowej - żółtej itd., uzyskasz barwy przygaszone, smutne.

Kolor to właściwość przedmiotów widzianych w świetle dziennym. Mówimy „światło dzienne”, ponieważ bez światła przedmioty nie mają barwy. Dzieje się tak dlatego, że kolor powstaje w wyniku odbicia w naszych oczach światła padającego na obiekt. To doświadczenie doprowadziło Isaaca Newtona (1642-1727) i Thomasa Younga (1773-1829) do stwierdzenia, że światło jest kolorem.

Wzrok i mózg potrafią płatać nam figle Czasem sami już nie jesteśmy pewni, co widzimy. Ulegamy złudzeniom.  Powstają one w mózgu na skutek interpretacji zjawisk odbieranych przez organ wzroku - oko.

Złudzenia optyczne Który odcinek jest dłuższy? Które wewnętrzne koło jest większe? Który okrąg jest większy?

światło Pojęcie to ma inne znaczenie potoczne i w nauce. Potocznie nazywa się tak widzialną część promieniowania elektromagnetycznego, czyli promieniowanie widzialne odbierane przez siatkówkę oka ludzkiego np. w określeniu światłocień. Precyzyjne ustalenie zakresu długość fal elektromagnetycznych nie jest tutaj możliwe zakresy od 400-700 [nm].

barwa światła i odpowiadająca jej długości fali elektromagnetycznej Czerwona 630-780 [nm] Pomarańczowa 590-630 [nm] Żółta 560-590 [nm] Zielona 490-560 [nm] Niebieska 440-490 [nm] Fioletowa 380-440 [nm] Jak widać, każda składowa ma inną długość.

Światło białe w pryzmacie. rozczepienie Światło białe w pryzmacie. Zobacz Newton zamknął się w ciemnym pokoju, do którego przez niewielki otwór wpuścił pojedynczy promień światła. Następnie rozszczepił go za pomocą pryzmatu, dzięki czemu udało mu się podzielić światło białe na sześć kolorów spektrum.

Złudzenia optyczne w przyrodzie Czerwone Słońce . Barwy nieba o zachodzie Słońca. W czasie zachodu Słońce ma barwę czerwonobrunatną, ponieważ przechodząc przez atmosferę, światło ulega rozproszeniu. Fale czerwone i żółte są najdłuższe i w świetle przechodzącym przez grube warstwy atmosfery dominują.

Wspaniała zorza polarna Zorze polarne powstają na skutek burz magnetycznych na Słońcu. Z powierzchni Słońca wyrzucane są wtedy ogromne ilości naładowanych cząstek (głównie protonów i elektronów) o wysokiej energii – wiatr słoneczny. Oddziałuje on z polem magnetycznym Ziemi. Zorza polarna nad Polską Stacją Polarną na Spitsbergenie

Kolor nieba Niebieską barwę nieba można wytłumaczyć również rozproszeniem światła słonecznego na cząsteczkach powietrza. Rozproszenie sprawia, że powietrze odbieramy jako jasne z wyraźną przewagą fioletu, sporą porcją barwy niebieskiej, to połączenie barw oko odbiera jako błękit.

Sprawdzamy światło laserowe i barwne szklane płytki Tak przepuszcza płytka zielona.

Biel i czerń Śnieg jest BIAŁY, ponieważ, nie pochłania żadnych barw; odbija je wszystkie, tak że łącząc się dają biel. Węgiel jest CZARNY, ponieważ pochłania wszystkie barwy, nie odbijając żadnej; w efekcie brak barwy, powoduje, że powstaje czerń.

Barwy - zabawa Kalejdoskop urządzenie optyczne, w którym dzięki wielokrotnym odbiciom obrazów różnokolorowych szkiełek, w odpowiednio rozmieszczonych zwierciadłach, obserwuje się różnobarwne, symetryczne figury, zmieniające się przy obracaniu kalejdoskopu.

bibliografia http://dydaktyka.fizyka.umk.pl/zabawki/files/articles/cd/ cd.html - proste doświadczenia ze światłem http://www.if.pwr.wroc.pl/~wozniak/kolorymetria_pliki/K olorymetria_1a_historia.ppt- dobra prezentacja z historii kolorymetrii www.fuw.edu.pl/~akw/Optyka_od_Keplera_do_Newtona - interesująca historia barw http://www.dydaktyka.fizyka.szc.pl/pdf/pdf_75 http://www.mif.pg.gda.pl/pl/download/optyka/10_polary z_swiatla http://www.gigante.pl/zludzenia i inne.

Popatrz czasami na swoją płytkę – dziękujemy za uwagę.