Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
DANE INFORMACYJNE ID grupy:B1 Lokalizacja:Białystok Opiekun:Adam Więcko Kompetencja:Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Magiczny świat zwierząt oczami młodych odkrywców Semestr/rok szkolny:II/
ZAJĘCIA I R. Na pierwszych zajęciach w semestrze zimowym wybraliśmy temat projektu, który będziemy realizować: "Magiczny świat zwierząt oczami młodych odkrywców". Jesteśmy zadowoleni, że mogliśmy się ponownie spotkać po wakacjach.
ZAJĘCIA II – R. Tkanki to zespoły komórek o podobnym pochodzeniu, strukturze, przemianie materii oraz funkcjach oraz wytworzonej przez te komórki substancji międzykomórkowej. Pochodzą one z trzech listków zarodkowych (ekto-, endo- i mezodermy). Stanowią one elementy składowe narządów oraz układów. U zwierząt tkankowych występują cztery ich rodzaje: łączna, nabłonkowa, nerwowa oraz mięśniowa.
Na kolejnych zajęciach zajmowaliśmy się mikroskopowaniem. Najpierw przypomnieliśmy sobie teorię na temat tkanek zwierzęcych, a następnie przeszliśmy do sali 25. Każdy z nas nałożył fartuch i rękawiczki, po czym wzięliśmy do rąk nożyki. Kroiliśmy narządy wewnętrzne świni i kurczaka - przygotowywaliśmy preparaty i oglądaliśmy je w powiększeniu 5, 10, 40 i 100. Po obiedzie poszliśmy do laboratorium, w którym sprawdzaliśmy, jak działają różne substancje na określone organy - język, nerkę, wątrobę, żołądek czy mięśnie. Na koniec omówiliśmy, co będziemy robić na następnych zajęciach i pożegnaliśmy się.
Wnętrze serca i nerkiSpalanie kości nad palnikiem Tkanki pod wpływem H 2 O 2, H 2 SO 4 i HNO 3.
ZAJĘCIA III R. Trzecie zajęcia były typowo teoretyczne. Najpierw przypomnieliśmy sobie wiadomości o mapie i planie. Następnie rozwiązaliśmy kilka zadań dotyczących skali. Później zajęliśmy się tworzeniem profili wysokościowych wycieczki. Okazało się, że to baaardzo żmudna praca. Po godzinnej przerwie na obiad, dokończyliśmy i pokolorowaliśmy swoje profile.
ZAJĘCIA IV – R. Czwarte zajęcia poświęciliśmy typowej botanice i zoologii. Najpierw obejrzeliśmy prezentację, a później poszliśmy zwiedzać Uniwersyteckie Muzeum Przyrodnicze im. Profesora Andrzeja Myrchy. Mogliśmy w nim przyjrzeć się np. organizmom rafy koralowej, zwierzętom zamieszkującym bieguny i zobaczyć jak wieeelki jest kręg z kręgosłupa wieloryba. Następnie zjedliśmy obiad i poszliśmy do sali komputerowej, aby zrobić testy.
ZAJĘCIA V – R. Dzisiejsze, ostatnie w semestrze zimowym, zajęcia były bardzo ciekawe. Na początku obejrzeliśmy prezentację o życiu w kropli wody. Potem bawiliśmy się tablicą interaktywną Następnie oglądaliśmy pod mikroskopami różne organizmy - dafnie, wrotki itp. i rozpoznawaliśmy je za pomocą kluczy. Mogliśmy też obejrzeć najmniejszą roślinę okrytonasienną w Polsce. Później zjedliśmy obiad i wróciliśmy do sali. Kiedy zajęcia się skończyły, zaczęły się nasze upragnione FERIE
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie