NARUSZENIE WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Odpowiedzialność członków zarządu spółki za naruszenia praw własności intelektualnej Piotr Zięcik, adwokat.
Advertisements

Transfer technologii poprzez wniesienie praw własności intelektualnej jako wkładu do spółek kapitałowych Roman Bieda oraz Marcin Barycki
Bartosz Krakowiak Polska Izba Rzeczników Patentowych
Prof. dr hab. Krystyna Szczepanowska – Kozłowska
Prawne aspekty publikowania obiektów cyfrowych w modelu Open Access
Zakaz prowadzenia reklamy ukryta problemy z produkt placement
Ochrona prawa autorskiego Prezentacja multimedialna
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA W TRANSFERZE TECHNOLOGII
PRAWA OCHRONY WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ
Przedmiot prawa WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
LICENCJE OPROGRAMOWANIA
Wsparcie na uzyskanie ochrony własności intelektualnej – prezentacja działania 5.4 PO IG Joanna WójcickaWarszawa, 9 czerwca 2009 r IX FORUM EDUKACYJNE.
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
Każdy użytkownik sieci powinien zdawać sobie sprawę z odpowiedzialności jaką ponosi za dostęp do zasobów sieci. Używanie sieci jest przywilejem, a nie.
Marianna Zaremba Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej
Wzmacnianie ochrony praw własności intelektualnej i przemysłowej
Aktywna edukacja.
Regulamin dotyczący zasad ochrony i komercjalizacji dóbr niematerialnych w Uniwersytecie Warmińsko- Mazurskim w Olsztynie -uchwalony przez Senat
OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
P R A W N E A S P E K T Y KORZYSTANIA Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ INFORMACJI P R A W N E A S P E K T Y KORZYSTANIA Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ INFORMACJI.
Ochrona własności intelektualnej
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
PRAWA CZŁOWIEKA Prawa człowieka jest to zespół podstawowych, niezbywalnych i uniwersalnych praw przysługujących człowiekowi bez względu na rasę, religię,
Ochrona własności intelektualnej
Autor - twórca utworu, któremu przysługują prawa autorskie.
PRAWO AUTORSKIE w polsce
TIK w szkole podstawowej
PRAWO AUTORSKIE Co należy wiedzieć? - EDUKACJA
Gdy uzyskamy zgodę autora lub gdy są objęte licencją GPL.
Nie kradnij i nie daj się okraść!
KANCELARIA OSTROWSKI I WSPÓLNICY
OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ ISTOTNYM ELEMENTEM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Adam Wiśniewski Urząd Patentowy RP.
ip4inno Moduł 5B Własność intelektualna w realnym świecie Praktyczne ćwiczenie. Zdecyduj, jaka ochrona jest właściwa. Nazwisko prelegentaMiejsce.
NARUSZENIE WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ. METODY NARUSZEŃ KWESTIE OGÓLNE KOPIOWANIE IMITOWANIE ODTWARZANIE NAŚLADOWANIE BEZPRAWNE USUWANIE, ZAKRYWANIE PODSZYWANIE.
Zasady korzystania z Internetu
6 Informatyka Zakres podstawowy PRAWO AUTORSKIE
Kawa na ławę o prawie autorskim
Prawo autorskie.
Prawa Autorskie w Internecie
Prawo własności przemysłowej? Prawo mienia przemysłowego? Prawo dóbr przemysłowych? Dz.U USTAWA z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej.
Ochrona własności intelektualnej
Autorskie prawa osobiste
EEXPO-ŁÓDŹ (Al. Politechniki 4) XPO-ŁÓDŹ EXPO-ŁÓDŹ (Al. Politechniki 4) (Al. Politechniki 4) seminarium warsztatowe poświęcone.
Biblioteka.pollub.pl facebook.com/BibliotekaPL. Katarzyna Panasiewicz Modele otwartego dostępu.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
Przykłady nadużyć telekomunikacyjnych. Oszustwa i wyłudzenia. 1.Wyłudzanie kodów doładowania poprzez SMS. Nadużycie polega na próbie podszycia się pod.
Warszawa, Piotr Czaplicki Rynek Leków a Własność Intelektualna Udzielanie patentów na substancje lecznicze w praktyce Urzędu Patentowego RP.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Ochrona własności intelektualnej a rozwój przedsiębiorczości dr hab. Adam Grzegorczyk Kielce,
Nie kradnij i nie daj się okraść!. Naszym zadaniem było… opracować: - Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów – tekstów, zdjęć,
ip4inno1 QUIZ Pytania i odpowiedzi Egzekwowanie praw własności intelektualnej (Moduł 5A)
Ip4inno ip4inno Moduł 5B Własność przemysłowa w realnym świecie Praktyczne ćwiczenia, które pomogą zdecydować „Jaka ochrona jest odpowiednia?” Nazwisko.
Jak korzystać z cudzych utworów zgodnie z prawem?.
T. Skoczny, D. Aziewicz Ochrona wolnej i uczciwej konkurencji Wykład monograficzny WZ UW Warszawa 2013.
To co na papierze w twoim komputerze.  co to jest digitalizacja, czego dotyczy i do czego służy;  Czy mamy świadomość, że pamięć o wydarzeniach, ich.
T. Skoczny Zwalczanie nieuczciwej konkurencji
solutions for demanding business Zastrzeżenia prawne Zawartość dostępna w prezentacji jest chroniona prawem autorskim i stanowi przedmiot własności.
Dr Paweł Laidler, IAiSP UJ. METODY NARUSZEŃ KOPIOWANIE IMITOWANIE ODTWARZANIE NAŚLADOWANIE BEZPRAWNE USUWANIE, ZAKRYWANIE PODSZYWANIE SIĘ POD FIRMĘ.
PRAWA AUTORSKIE Paulina Cicha Paulina Broszczak. Prawo autorskie – pojęcie prawnicze oznaczające (1) ogół praw przysługujących autorowi utworu albo (2)
Drugi wykład.
Ocena ryzyka wprowadzenia w błąd ze szczególnym uwzględnieniem podobieństwa towarów i usług. Warszawa, r.
Art. 17. ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia z dnia 17 grudnia 2004 r
Szkolenie antyplagiatowe 4 kwietnia 2017 r., sala 104, bud. 23
PRAWO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
Dozwolony użytek, Creative Commons
Źródła prawa własności intelektualnej i przemysłowej
Ochrona własności intelektualnej
OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
Creative Commons, Plagiat
Zapis prezentacji:

NARUSZENIE WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

PODSZYWANIE SIĘ POD FIRMĘ BEZPRAWNE USUWANIE, ZAKRYWANIE KWESTIE OGÓLNE METODY NARUSZEŃ KOPIOWANIE PODSZYWANIE SIĘ POD FIRMĘ IMITOWANIE BEZPRAWNE USUWANIE, ZAKRYWANIE ODTWARZANIE NAŚLADOWANIE

NARUSZENIE PRAWA WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ NARUSZENIE PATENTU KORZYSTANIE Z WYNALAZKU MIMO BRAKU LICENCJI MUSI DOTYCZYĆ WSZYSTKICH ZASTRZEŻONYCH CECH DANEGO WYNALAZKU NIEZGODNE Z PRAWEM ZGŁOSZENIE WYNALAZKU NIE DOTYCZY KWESTII INTERESU PUBLICZNEGO (ZAKAZ NADUŻYWANIA PATENTU) – WYJĄTKI

NARUSZENIE PRAWA WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ NARUSZENIE WZORU PRZEMYSŁOWEGO/UŻYTKOWEGO BEZPRAWNE DZIAŁANIA W CELACH ZAROBKOWYCH DOTYCZĄCE WZORÓW CHRONIONYCH PRAWNIE NAŚLADOWANIE WZORU PRZEMYSŁOWEGO/UŻYTKOWEGO (OGÓLNE WRAŻENIE, A NIE SZCZEGÓŁY) NIE DOTYCZY TYLKO WYTWARZANIA WZORU, ALE DALSZYCH DZIAŁAŃ Z NIM ZWIĄZANYCH OGRANICZENIA PRAWA Z REJESTRACJI WZORU PRZEMYSŁOWEGO – WYJĄTKI

NARUSZENIE PRAWA WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ NARUSZENIE ZNAKU TOWAROWEGO BEZPRAWNE UŻYWANIE W OBROCIE GOSPODARCZYM ZNAKU IDENTYCZNEGO DO ZAREJESTROWANEGO ZNAKU TOWAROWEGO ZAKAZANA JEST ZARÓWNO REPRODUKCJA ZNAKU, JAK I JEGO IMITACJA ISTNIEJĄ OGRANICZENIA SKUTECZNOŚCI PRAWA OCHRONNEGO

NIEUCZCIWA KONKURENCJA A WŁASNOŚĆ PRZEMYSŁOWA WPROWADZAJĄCE W BŁĄD OZNACZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA LUB TOWARÓW I USŁUG FAŁSZYWE LUB OSZUKAŃCZE OZNACZENIE POCHODZENIA GEOGRAFICZNEGO NIEZGODNE Z PRAWEM NAŚLADOWNICTWO PRODUKTÓW UTRUDNIANIE DOSTĘPU DO RYNKU NIEUCZCIWA LUB ZAKAZANA REKLAMA

NARUSZENIE PRAWA AUTORSKIEGO AUTORSKIE PRAWA OSOBISTE NARUSZENIE PRAWA DO AUTORSTWA (ZMIANY BEZ ZGODY AUTORA) NARUSZENIE PRAWA DO INTEGRALNOŚCI UTWORU NARUSZENIE PRAWA DO DECYDOWANIA O UPUBLICZNIENIU UTWORU NARUSZENIE PRAWA DO NADZORU AUTORSKIEGO NAD KORZYSTANIEM Z UTWORU

PLAGIAT NIEDOZWOLONA INGERENCJA W SFERĘ AUTORSKICH DÓBR OSOBISTYCH PRZYWŁASZCZENIE DZIEŁA NIELEGALNE KOPIOWANIE DZIEŁA LUB JEGO CZĘŚCI DOTYCZY PRAWA DO AUTORSTWA DZIEŁA PLAGIAT NIE MUSI SKUTKOWAĆ SZKODĄ MATERIALNĄ

PLAGIAT “presenting as one’s own the words, the work, or the opinions of someone else without proper acknowledgment” “borrowing the sequence of ideas, the arrangement of material, or the pattern of thought of someone else without proper acknowledgment” „copying large parts of someone’s work (even with proper acknowledgement)” „the wrongful appropriation or purloining, and publication as one's own, of the ideas, or the expression of the ideas (literary, artistic, musical, mechanical, etc.) of another”

PLAGIAT NIEWŁAŚCIWE CYTOWANIE INNEGO AUTORA („…”) BRAK ODNIESIENIA W PRACY DO CYTOWANEGO ŹRÓDŁA (PRZYPISY) BRAK ODNIESIENIA W PRACY DO PARAFRAZOWANEGO ŹRÓDŁA (PRZYPISY) BRAK WŁAŚCIWEGO ODNIESIENIA W BIBLIOGRAFII UMIESZCZENIE POMYSŁÓW, KONCEPCJI, UJĘCIA TEMATU, WNIOSKÓW CZY FRAGMENTÓW UTWÓRU INNEGO AUTORA JAKO SWOICH WŁASNYCH NAPISANIE PRACY OPARTEJ W DUŻEJ CZĘŚCI NA PRACY INNEGO AUTORA (MIMO PRZYPISÓW)

JAK NIE POPEŁNIĆ PLAGIATU ? NIE PRZEPISYWAĆ CAŁOŚCI LUB FRAGMENTÓW UTWORÓW INNYCH AUTORÓW. PISZĄC DOKŁADNĄ TREŚĆ Z INNEGO UTWORU NALEŻY UMIESZCZAĆ JĄ W CUDZYSŁOWIU. KAŻDY CYTAT NALEŻY OZNACZYĆ PRZYPISEM (FORMA DOWOLNA, ALE KONIECZNE PEWNE ELEMENTY PRZYPISU). PRZYPIS POWINIEN SIĘ POJAWIĆ RÓWNIEŻ JEŚLI PARAFRAZUJEMY CZYJĄŚ WYPOWIEDŹ. TŁUMACZYĆ Z OBCEGO JĘZYKA DOKŁADNIE, NIE ZMIENIAJĄC ZNACZENIA WYPOWIEDZI.

JAK NIE POPEŁNIĆ PLAGIATU ? 6. STWORZYĆ JAK NAJBARDZIEJ ORYGINALNĄ PRACĘ (POMYSŁ, TEZA, TREŚĆ, WNIOSKI). 7. NIE OPIERAĆ SIĘ NA BADANIACH INNYCH I OKREŚLAĆ JE JAKO SWOJE. 8. KOPIOWANIE DUŻYCH FRAGMENTÓW PRACY PRZEZ DŁUŻSZY CZAS POZBAWIA PRACY WALORÓW ORYGINALNOŚCI. 9. PISZĄC KOLEJNĄ PRACĘ, ESEJ, DYSERTACJĘ, STARAĆ SIĘ NIE POWIELAĆ WŁASNYCH FRAGMENTÓW NADAJĄC IM NOWY CHARAKTER (AUTOPLAGIAT). 10. POSTAWIĆ SIĘ W SYTUACJI AUTORA TEKSTU.

PLAGIAT NA UNIWERSYTECIE JAGIELLOŃSKIM ISTNIEJĄ PROGRAMY ANTYPLAGIATOWE PROMOTORZY PRZYWIĄZUJĄ WIĘKSZĄ WAGĘ DO PROBLEMU PLAGIATÓW WIELE ZAJĘĆ/MODUŁÓW POŚWIĘCONYCH PLAGIATOM INSTNIEJE INSTYTUCJONALNA FORMA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMU PLAGIATU