Jak się robi plan marketingowy?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODZIĘKOWANIE FUNDACJA DUVAL DOM ODZYSKANYCH DLA ŻYCIA
Advertisements

"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Projekt start! Wrocław, data Prezentuje: Venture Incubator Kontakt:
You don't have to do it alone. How to involve others to get things done. Opracowanie: Ewelina Rupart.
Kto, komu i jak może pomóc w przygotowaniu i realizacji projektów unijnych? opr. Tomasz Siemież Projekt realizowany pod patronatem Marszałka Województwa.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Jak mierzyć efektywność realizacji procesu
Sonia Rzeczkowska Katowice, r. Witam Państwa.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Tydzień dla oszczędzania 2012r.. Temat 1 : Zakładanie konta bankowego. 1.Co to jest konto bankowe ? 2.Jaki jest najkorzystniejszy bank? 3.Czy trzeba być
ZAWÓD BY NIE ZAWIÓDŁ. Praca – to miara wysiłku włożonego przez człowieka w wytworzenie danego dobradobra.
Projekt Ostatnia mila – PTU WLAN-TECH PLUS szansą dla podmiotów zagrożonych wykluczeniem cyfrowym zrealizowany w ramach działania 8.4.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Jak być własnym szefem?.
Jak bezpiecznie korzystać
Jak mierzyć efekty naszych działań, czyli ewaluacja w projekcie społecznym Agnieszka Iwaniak Warszawa, 10 czerwca 2009 r.
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Spójność logiczna projektu.
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika.
Rzecz o efektywności w biznesie
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Dzieci są nieznaną połową ludzkości..
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Zatrzymaj się na chwilę, by obejrzeć tę prezentację
Szkolenia, Coaching, PR.
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
Biznesplan.
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Projekt współfinansowany ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Szkolenie:
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Razem włączmy się w działania wolontariatu!. Wolontariat? Dlaczego? Wolontariat. Wielu o nim wie, każdy słyszał o akcjach i działaniach w ramach wolontariatu,
System „Ewidencji Projektów”
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Sporządzamy biznesplan
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Celem tej prezentacji jest przedstawienie programu Młodzi przedsiębiorczy i przybliżenie wam podstaw firmy.
Moduł 7 Zarządzanie Finansami.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
  Wszystko zostało wymyślone, z wyjątkiem tego jak żyć.
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Zarządzanie czasem i efektywność osobista. Charakterystyka czasu Plany i planowanie Wstęp  Określenie celu treningu Ustalanie priorytetów i terminów.
Zygmunt Korzeniewski. Co leży na Twoim biurku?  Najczęściej:  sterty dokumentów;  papierowe teczki;  skoroszyty;  gazety;  co jeszcze? Zygmuint.
Jak pokochać Matematykę
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 2 Jak zaangażować innych i zachęcić ich do działania? Próbując przekonać innych do zaangażowania.
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
PARTNERSTWO WYRÓWNANIA SZANS realizacja projektu Wspieranie zakładów restrukturyzowanych i ich pracowników.
Dotacje dla organizacji pozarządowych z budżetu powiatu wrzesińskiego
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2013.
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS ZARZĄDZANIA SWOIM CZASEM
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
Planowanie Twojego biznesu Forever
Zapis prezentacji:

Jak się robi plan marketingowy? Wprowadzenie

Na jakie pytania musi odpowiadać? Co ma być zrobione? Jaki jest cel? Jakie będą przychody? Ile będzie kosztowało? Jakie będzie wynik finansowy? Jakie są ryzyka? Jak będziemy im przeciwdziałać Czego nie powiedzielibyśmy w banku?

Co ma być zrobione? To zestaw celów: główny i szczegółowe Cele przekładają się na działania Jeśli nie masz działania dla jakiegoś celu, nie osiągniesz go (samo to się błyska) Jeśli masz za dużo działań dla jakiegoś celu, znaczy, że jest źle sformułowany Jeśli nie umiesz nazwać celu, źle go rozumiesz

Priorytetyzacja Podstawowe pytania: Czy znam siebie? Nie da się realizować działań w oderwaniu Planowanie strategiczne (w tym: kadrowe ) Dlaczego realizować jakiś projekt? Dlaczego my? realizacja versus realizacja przez nas Dlaczego dla tej konkretnej grupy? Dlaczego teraz? Jaka jest wartość dodana?

Jaki jest cel? Nie robi się festiwalu, żeby zrobić festiwal… … ani, żeby się ludzie spotkali… … ani, żeby coś komuś pokazać Produkt musi być Obserwowalny Mierzalny Atrakcyjny dla płacącego Produkt a rezultat – to nie to samo Działasz społecznie – mierz WPŁYW

Ile to będzie kosztowało? Wszystko kosztuje Wolontariusz, darowizna, sponsor, itp. Szczególnie: publiczne pieniądze (nasza odpowiedzialność versus odpowiedzialność administracji) Żaden kosztorys nie jest pełen doskonały Każde działanie niesie za sobą koszt budżetuj działania, zabudżetujesz cele

Jakie będą przychody? Magiczne sposoby na unikanie przychodów: dotacja „bezzyskowa” rób tylko to, co TY uważasz za istotne nie zastanawiaj się, czego by mógł chcieć odbiorca patrz tylko na „koszt” dostarczenia czegoś brzydź się „komercją” Magiczne sposoby na generowanie przychodów low budget events dodatkowe gadżety/usługi/itp. wyjątkowe rozwiązania – odpowiedzialność społeczna

Jaki będzie wynik finansowy? Podstawowe hasło: kultura się nie sprzedaje Ale w różnych krajach jakoś to idzie… Jak to się robi? budżet jest wspaniałym narzędziem skala ma znaczenie: 150 tys ludzi na wystawie Muchy szukanie nowych rozwiązań – replikacja starych sposobów... szukanie nowych rozwiązań – płyta „Metra” pecunia non olet – to nasz wybór, co zrobimy z pieniędzmi jak uruchomić energię społeczną? PRZYKŁADY

Jakie są ryzyka? Nie ma czegoś jak projekt bez ryzyka Przeszłość: co brano pod uwagę Przyszłość: czy to, co było, musi się zmaterializować? Ryzyko powyżej 50% to nie ryzyko Ryzyka mogą działać w odwrotnych kierunkach Ryzyka KOSZTUJĄ

Jak zamierzamy im przeciwdziałać? Dla każdego ryzyka potrzeba „counter measures” Wystarczy, że jedna rzecz pójdzie źle… … ale nie wszystkim można się zająć (driving factors a problemy → priorytetyzacja) Horyzont rozważania strat a

Czego nie powiedzielibyśmy w banku? Zrób mapę: cele – działania – koszty – ryzyka (to powinno przerazić przy pierwszym podejściu!) Nie na każde ryzyko znajdziemy rozwiązanie (miej świadomość bolesności porażki) To trzeba koniecznie powiedzieć sobie (nie zakochuj się we własnych pomysłach) Na to trzeba umieć odpowiedzieć, kiedy zapytają (przemyśl całą sprawę!)