Podstawy informatyki Informatyka stosowana Prowadzący: Grzegorz Smyk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tablice 1. Deklaracja tablicy
Advertisements

Funkcje w PHP ABK.
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana Zajęcia nr 2
Programowanie obiektowe
Język ANSI C Funkcje Wykład: Programowanie komputerów
Programowanie I Rekurencja.
Języki programowania C++
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 8: Wykorzystanie procedur i funkcji © Jan Kaczmarek.
Instrukcje Instrukcja : definicja obliczenia i określenie sposobu wykonania tego obliczenia. Program : ciąg instrukcji wykonywanych kolejno od pierwszej.
Modelowanie Wieloskalowe
Podstawy informatyki Wirtotechnologia – Wskaźniki i referencje
Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A
Podstawy informatyki Powtórka Grupa: 1A Prowadzący: Grzegorz Smyk
Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A
Podstawy informatyki Wirtotechnologia Grupa: 1A
Podstawy informatyki Wirtotechnologia Grupa: 1A Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Wydział Odlewnictwa Akademia Górniczo – Hutnicza im.
Podstawy informatyki Wirtotechnologia – Funkcje Grupa: 1A
Tablice.
Tablice Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
Podstawy programowania PP – WYK5 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania PP – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
Komunikacja z arkuszem. Iteracje. Funkcje.
Jak uczę programowania?
Tablice tablica jest sekwencją elementów tego samego typu (prostego lub obiektowego) w Javie tablice są obiektami, a zmienne tablicowe przechowują referencję
PASCAL (2) dr Anna Kwiatkowska.
Schemat Hornera Mgr inż. Michał Szucki.
AWK Zastosowania Informatyki Wykład 1 Copyright, 2003 © Adam Czajka.
Podstawy programowania
Podstawy informatyki 2013/2014
Instrukcje sterujące część 1
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 7 STEROWANIE c.d. n switch n Pętle.
Podstawy informatyki 2013/2014
Podstawy informatyki 2013/2014
Podstawy programowania
Programowanie w języku Matlab
Instrukcje sterujące część 2
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
Podstawy informatyki Struktury, operatory, wyjątki
TABLICE C++.
Centrum Kształcenia Ustawicznego im. St. Staszica w Koszalinie
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
Podstawy programowania w języku C i C++
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 15 PIERWSZE KROKI.
Instrukcje iteracyjne
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Instrukcja warunkowa i wyboru
Tablice w Turbo Pascalu.
Podstawy informatyki 2013/2014
Informatyka MZT1 Wykład 6 Iteracje while i repeat Tablice Rekordy
Składnia instrukcji warunkowej if…
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
  ELEMENTY JĘZYKA JAVA komentarze w Javie, słowa kluczowe i operatory, proste typy danych, tablice, podstawowy zestaw instrukcji.
Wykład 6 Informatyka MPDI 3 semestr JavaScript cd.
Iteracje w C# Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
Instrukcje wyboru.
Pętle Zajęcia 6.
Podsumowanie wiedzy MPDI2 sem.3 INFORMATYKA. tworzenie nowego pliku i katalogu, nawigacja po katalogach, listowanie zawartości katalogu, zmiana nazw,
Język C/C++ Instrukcje
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
Podstawy informatyki Tablice Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Podstawy informatyki Zmienne, stałe Instrukcje sterujące Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
1 Opisy funkcji Adres strony WWW : html (należy odszukać hyperlink Function Index) (
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Czym jest PHP? ● Językiem programowania przeznaczonym do tworzenia i generowania dynamicznych stron WWW. Działa po stronie serwera: Klient Żądanie strony.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Dane, zmienne, instrukcje
Język C++ Tablice Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego.
Zapis prezentacji:

Podstawy informatyki Informatyka stosowana Prowadzący: Grzegorz Smyk Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Akademia Górniczo – Hutnicza im. Stanisława Staszica Kraków, 22-10-2013

Przypomnienie: if (warunek) { instrukcja; } while (warunek) { Instrukcje warunkowe mają postać: if (warunek) { instrukcja; } while (warunek) { instrukcja1; do { instrukcja 1; } while (warunek) PRAWDA vs FAŁSZ W warunkach sprawdzana jest wartość danego obiektu np. zmiennej. Wartość: ZERO = FAŁSZ Inna niż ZERO = PRAWDA Operatory relacji sumy logicznej i iloczynu logicznego Opertor negacji !

Przypomnienie: Pętla for ma postać: for (instr_ini; wyraz_warunk; instr_krok) { instrukcja1; } instr_ini – instrukcja wykonywana w czasie pierwszego wykonywania pętli wyraz_warunk – wyrażenie obliczane w czasie każdej iteracji zmiennych (gdy jest równe 0 to pętla kończy swoje działanie) instr_krok – instrukcja wykonywana na zakończenie każdego obiegu pętli

Zajęcia 5:: Tablice i operacje na nich. tablica statyczna jednowymiarowa: typ_danych nazwa_tablicy[ilosc_elementów]; tablica statyczna dwuwymiarowa: typ_danych nazwa_tablicy[l_wierszy][l_kolumn]; tablica dynamiczna jednowymiarowa: typ_danych *nazwa_tablicy = new typ_danych [ilosc_elementów]; Do tablic możemy przypisywać elementy w momencie jej inicjalizacji, jak również przy tablicach statycznych możemy operować na wartościach używając: cin / cout;

Tablice::Przykład użycia Przykład 4 różnych inicjalizacji tablic typu char. Ile elementów przechowują poszczególne tablice? Numeracja tablic zaczyna się od 0!

Tablice::Przykład użycia Odwoływanie się do elementów tablicy: int tab[3] = { 1, 2, 3 }; Wartości: tab[0] = 1; tab[1] = 2; tab[2] = 3; Jeśli umiemy się odwołać do elementu, możemy wywołać na nim: cin>>element; cout<<element;

Tablice::Tablice wielowymiarowe Inicjalizacja tablicy oraz podgląd w debbug’u.

Zadania 1: Napisz program, który uzupełni tablicę o rozmiarze 20 kolejnymi liczbami z dowolnego przedziału. Następnie napisz funkcję, która wyświetli zawartość tablicy od końca. Program powinien zawierać w sobie funkcję, która wyświetla elementy na ekranie.

Wyświetl wszystkie liczby: Zadania 2 Napisz program który do tablicy typu int umożliwi na wpisanie 10 dowolnych liczb losowych wykorzystując bibliotekę time.h oraz funkcję rand() z zakresu 10 - 90) Wyświetl wszystkie liczby: Parzyste Nieparzyste Nieparzyste ale podzielne przez 3

Zadania 3 Napisz program, który sumuje elementy tablicy (tab[100]); Napisz program, który oblicza średnią arytmetyczną wartości w tablicy (tab[100]) Napisz program, który odwraca losową tablice[3][4]; Napisz program, który liczy wyznacznik losowej tablicy[3][3];

Zadania 4 Napisz program dokonujący mnożenia dwóch macierzy wypełnionych zmiennymi losowymi. Pamiętaj o sprawdzeniu warunku rozmiaru macierzy! 3 1 2 1 2 -1 3 (1*3+0*2+2*1) (1*1+0*1+2*0) (-1*3+3*2+1*1) (-1*1+3*1+1*0) 5 1 4 2 = = *