Układ napędowy i podstawowe wyposażenie płytko zanurzonego statku śródlądowego Gdańsk 2007.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zakres mocy: od 4 do 16 kW Pompa Ciepła SMART +
Advertisements

I część 1.
Piotr Grudziński Akademia Toyoty Toyota Motor Poland
Współpraca pomp z ich napędami przy różnych stanach pracy
Ciepła woda użytkowa Mgr inż. Andrzej Jurkiewicz andrzej.
Napędy hydrauliczne.
NAJLEPSZE ROZWIĄZANIE DLA POLSKIEGO
Osprzęt instalacji solarnej
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
Konkurs OZE Zespół Szkół Ochrony Środowiska w Lesznie
T: Układ hydrauliczny. Zasadniczy i dodatkowy osprzęt wózków (działający na bazie hydrauliki)
PROJEKTOWANIE PROCESÓW TECHNOLOGICZNYCH
Projekt EUREKA E!3065 „Incowatrans”
Politechnika Gdańska WYDZIAŁ OCEANOTECHNIKI I OKRĘTOWNICTWA
Kanalizacja ciśnieniowa.
Przekładnie i sprzęgła.
Prowadnice i przekładnie
Sprężyny Autor Termobimetale Łożyska Sprzęgła Przekładnie.
Mechanizmy funkcjonalne
-Elementy do przenoszenia ruchu obrotowego -Sprzęgła
Symbole.
Koncepcja Mobilnej Stacji Płukania sieci wodociągowej
RÓWNOWAGA WZGLĘDNA PŁYNU
Centrale wentylacyjne typu: DanX BasX Vent
Układy w motorowerze Justyna Ćwiertnia.
Systemy zdalnego sterowania i monitorowania w gospodarce wodnej
Mechanizm odbioru mocy jest przeznaczony do: mechanizm przełączający
UKŁAD HYDRAULICZNY SPYCHARKI BAT- M
Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śląskim
SB 165 Chłodnica oleju 60 % MPa Zawór sterujący
Analiza techniczno-ekonomiczna projektów OZE w programie RETScreen
Laddomat 21 System akumulacyjny współpracujący z kotłem opalanym drewnem Rys.1 Kocioł opalany drewnem podłączony jest do... …zbiornika akumulacyjnego z.
BUDOWA I ZASADA DZIAŁANIA SKRZYNKI BIEGÓW
XXII Sympozjon PKM Jurata, wrzesień 2005
Inteligentna Elektrownia Hybrydowa
Technika Cieplna Sp. z o.o. Prezentacja przygotowana dla firmy:
Zwiększenie wykorzystania energii z OZE w budownictwie
Przewody i kable w instalacjach przeciwpożarowych
Powiatowy Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. W. Witosa ul. Św
Ogólna budowa BAT- M opr.andrkus.
Obsługiwania wykonywane przy spycharko-ładowarce SŁ-34
Mechanizmy sterowania organem roboczym BAT- M
Elektryczno-powietrzny układ sterowania
Żurawie przeładunkowe
Układy kogeneracyjne ORC
BRAMY SEGMENTOWE.
Demonstracyjna instalacja OZE Grzegorz Wisz
MOTOROWER – to pojazd wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej do 50 cm3 (pojemność skokowa silnika to objętość tej części cylindra lub cylindrów,
Organ roboczy jest przeznaczony do skrawania, przemieszczania gruntu
Skrzynia biegów SB wałów siłownik pneumatyczny pokrywa sterująca
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
Budowa i działanie mechanizmów osprzętu roboczego
Zasady budowy układu hydraulicznego
Budowa układu hydraulicznego
System Finnchain dla zbiorników radialnych
Układ rozrządu.
Gładkościowa obróbka ścierna Opracował dr inż. Tomasz Dyl
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI
Forum OZE energiawgminie.pl © Viessmann Sp. z o.o. III Forum OZE energiawgminie.pl 2012 Zamek Królewski, Niepołomice 17/05/2012.
Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lekcja 2: Ogólna budowa.
Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lekcja 6: Koła jezdne,
Budujemy węzeł grzewczy o mocy 10kW Oparty o pompę ciepła SmartVEGA G 10kW producenta NATEO.
OBSŁUGI.
34. Działania ratownicze i zabezpieczające podczas powodzi, cz.3
Projekt ułożyskowania wałka
PRZEKŁADNIE ZĘBATE PKM III.2a Schemat układu przenoszenia napędu.
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
Zapis prezentacji:

Układ napędowy i podstawowe wyposażenie płytko zanurzonego statku śródlądowego Gdańsk 2007

Projekt instalacji wodno hydrantowej pompy pożarowe zawory hydrantowe rurociągi doprowadzające wodę węże pożarnicze prądownice

Projekt instalacji na dwutlenek węgla do obrony przedziału maszynowego; Projekt wykrywania i sygnalizacji pożaru Butla CO2 (67,5 kg CO2) Zawór butlowy GV97 System uruchamiania Stojak do butli CO2 Dysza CO2 Rurociągi

Projekt wstępny instalacji ciepłej wody użytkowej oraz odprowadzania ścieków Projektu instalacji zimnej wody użytkowej Projektu ciepłej wody użytkowej (cwu). Projektu instalacji ściekowej

Średnie, oszacowane zużycie wody rodzaj poboru czas jednorazowego poboru zalecana temperatura wody zużyta objętość wody min doby ºC litry umywalka 1,5 - 3 35 5-10 prysznic 6-10 40 50 - 80 średnio na osobę 1 - 20 - 80 hotel pokój z natryskiem 45 70 - 120 restauracja na osobę 12-30

Węzeł cieplny pchacza 1 – główny zbiornik cwu, 2 - wymiennik obierający ciepło z układu chłodzenia silnika, 3 – wymiennik współpracujący z kotłem na olej opałowy, 4 – pompa załączająca wymiennik nr.2, 5- pompa załączająca wymiennik nr. 3, 6 – mieszacz zabezpieczający, 7 – podgrzewacz elektryczny, 8 – naczynie wzbiorcze, 9 – moduł hydroforowy

Węzeł cieplny barki 1 – główny zbiornik cwu, 2 - wymiennik obierający ciepło z układu chłodzenia silnika, 3 – wymiennik współpracujący z kotłem na olej opałowy, 4 – pompa załączająca wymiennik nr.2, 5- pompa załączająca wymiennik nr. 3, 6 – mieszacz zabezpieczający, 7 – podgrzewacz elektryczny, 8 – naczynie wzbiorcze, 9 – moduł hydroforowy

Projekt wstępny instalacji balastowej dla członów pchacza i barki 1 3 4 2 6 5 Prowadzenie głównych rurociągów na śródokręciu 1-instalacja balastowa (kolor błękitny) , 2-doprowadzenie wody słodkiej (kolor niebieski) , 3-zimna woda rzutkowa (kolor niebieski) , 4-ciepła woda użytkowa (kolor niebieski) , 5-instalacja ściekowa (kolor czarny) , 6- instalacja ppoż. – hydrantowi (kolor czerwony)

Rozmieszczenie zbiorników na rufie pchacza ZOH ZOP ZOH ZBRPB ZPR ZBR ZPLB ZOP ZPS ZPP ZOZ ZBRLB ZPPB-zapasowy zbiornik paliwa prawa burta, ZPLB-zapasowy zbiornik paliwa lewa burta, ZPR-rozchodowy zbiornik paliwa, ZPP-przelewowy zbiornik paliwa, ZPS-ściekowy zbiornik paliwa, ZOZ-zapasowy zbiornik oleju, ZOP-zbiornik pozostałości olejowych, ZOH-zbiornik oleju hydraulicznego, ZBR-rufowy zbiornik balastowy, ZBRLB-rufowy zbiornik balastowy lewa burta, ZRBPB-rufowy zbiornik balastowy prawa burta

Rozmieszczenie zbiorników na dziobie pchacza ZF ZBDLB ZBDLB ZWS ZBDLB-rufowy zbiornik balastowy lewa burta, ZBDPB-rufowy zbiornik balastowy prawa burta, ZWS-zbiornik wody słodkiej, ZF-zbiornik fekaliów

Koncepcja napędu pchacza z przekładnią hydrostatyczną Koncepcja napędu pchacza z przekładnią hydrostatyczną. Analiza porównawcza wariantów napędu głównego Diesel-elektrycznego i Diesel-hydraulicznego dla pasażerskiego statku śródlądowego 19 20 11 9 12 13 1 10 18 3 14 15 16 6 5 4 17 10 2 8 Wariant napędu głównego Diesel-elektrycznego. 1 - Generatory prądu, 2 - Agregat prądotwórczy, 3 - Silniki elektryczne, 4 - Szafy elektryczne, 5 - Przetworniki częstotliwości, 6 - Pędniki azymutalne,8 - Silniki hydrauliczne osadzone na przekładniach planetarnych stanowiące mechanizm obrotu, 9 - Chłodnica centralna, 10 - Rury wydechowe, 11 - Pompa wody zaburtowej, 12 - Zbiornik i pompa transportowa oleju smarnego, 13 - Zbiornik i pompa transportowa paliwa, 14 - Pompa balastowa, 15 - Pompa pożarowa, 16 - Pompa zęzowa, 17 – Akumulator, 18 - Zbiornik hydroforowy, 19 - Elektryczny podgrzewacz wody, 20 - Podgrzewacz wody

Koncepcja napędu pchacza z przekładnią hydrostatyczną Koncepcja napędu pchacza z przekładnią hydrostatyczną. Analiza porównawcza wariantów napędu głównego Diesel-elektrycznego i Diesel-hydraulicznego dla pasażerskiego statku śródlądowego 20 19 11 9 12 13 1 18 10 24 14 7 15 21 16 4 6 17 2 22 23 8 10 Wariant napędu głównego Diesel-hydraulicznego. 1 – Silniki spalinowe, 2 - Agregat prądotwórczy, 4 - Szafy elektryczne, 6 - Pędniki azymutalne, 7 - Zbiornik oleju hydraulicznego z zasilaniem, 8 - Silniki hydrauliczne osadzone na przekładniach planetarnych stanowiące mechanizm obrotu, 9 - Chłodnica centralna, 10 - Rury wydechowe, 11 - Pompa wody zaburtowej, 12 - Zbiornik i pompa transportowa oleju smarnego, 13 - Zbiornik i pompa transportowa paliwa, 14 - Pompa balastowa, 15 - Pompa pożarowa, 16 - Pompa zęzowa, 17 – Akumulator, 18 - Zbiornik hydroforowy, 19 - Elektryczny podgrzewacz wody, 20 - Podgrzewacz wody, 21 - Silniki hydrauliczne, 22 - Przekładnia pasowa – redukcyjna, 23 - Pompa hydrauliczna – o zmiennym wydatku, 24 - Generator prądu.

Analiza porównawcza wariantów napędu głównego Diesel-elektrycznego i Diesel-hydraulicznego dla pasażerskiego statku śródlądowego Porównanie mas systemów: 1 – Diesel-elektrycznego z silnikami elektrycznymi umieszczonymi pionowo, 2 – Diesel-hydraulicznego Porównanie nakładów inwestycyjnych systemów: 1 – Diesel-elektrycznego z silnikami elektrycznymi umieszczonymi pionowo, 2 – Diesel-hydraulicznego

Schemat ideowy układu napędowego i sterowania statku

Ogólna koncepcja napędu i sterowania członu pchanego statku śródlądowego 1 2 3 6 5 4 Układ napędowy ze śrubosterem napędzanym silnikiem hydraulicznym ,Proponowane rozmieszczenie podstawowych zespołów układu napędu i sterowania barki. 1-agregat prądotwórczy; 2- silnik elektryczny; 3- pompa hydrauliczna; 4- zbiornik oleju; 5- śruboster; 6 - mechanizm obrotu kolumny śrubosteru

1 2 7 3 4 5 3 Układ napędowy ze śrubosterem napędzanym silnikiem elektrycznym Proponowane rozmieszczenie podstawowych zespołów układu napędowego ze śrubosterem napędzanym silnikiem elektrycznym. Oznaczenia: 1-agregat prądotwórczy; 2- silnik elektryczny napędzający pędnik; 3- przetwornik częstotliwości (falownik); 4- silnik elektryczny napędzający pompę olejową; 5- zbiornik oleju; 6- mechanizm obrotu; 7 – śruboster (dysza obrotowa z pędnikiem)

Koncepcja urządzenia sprzęgającego zestaw pchany segmentów statku śródlądowego i przybrzeżnego 1 2 3 Elementy Konstrukcyjne. Człony rozchylone względem siebie o ok. 12 stopni. 1- zespół pompowy siłowników głównych, 2 – główny siłownik hydrauliczny, 3 – siłownik hydrauliczny pomocniczy - blokady sworzni w obudowie. W miejscach urządzeń, pokładom nadano przezroczystość

1 2 3 Zespół mechanizmu blokującego. 1- główny siłownik hydrauliczny.2 – siłownik pomocniczy – blokady sworzni, 3 – sworzeń ucha.

Ideowy schemat hydrauliczny napędu i sterowania siłowników głównych urządzenia sprzęgającego

Ideowy schemat hydrauliczny napędu i sterowania siłowników sworzni urządzenia sprzęgającego

Koncepcje wyposażenia kotwiczno-cumowniczego dla barki i pchacza Rozmieszczenia wyposażenia kotwiczno cumowniczego pchacza

Koncepcje wyposażenia kotwiczno-cumowniczego dla barki i pchacza Rozmieszczenia wyposażenia kotwiczno cumowniczego barki

Opracowanie projektu koncepcyjnego otwieranej kładki z poręczą między pchaczem a barką Usytuowanie kładki opuszczanej na pokładzie

4 3 5 2 6 1 Rysunek szczegółowy kładki ruchomej, wraz z barierkami towarzyszącymi. 1 – podnoszona kładka; 2 – barierka obrotowa w okuł osi pionowej; 3 – szlaban otwarty, współpracujący z kładką; 4 – szlaban ruchomy, blokowany ręcznie; 5 – pokład barki; 6 – pokład pchacza.

7 8 7 6 5 4 2 3 1 Rysunek złożeniowy mechanizmu podnoszenia i opuszczania kładki. 1- stalowy pręt okrągły; 2 – płyta kładki; 3 – tuleja łożyskowa; 4 – przekładnia kątowa o przełożeniu 1:1; 5 – łożysko baryłkowe, dwurzędowe, dolne; 6 –barierka wykonana z rury stalowej; 7 – łożysko baryłkowe, dwurzędowe górne; 8 – rura stalowa

Projekt koncepcyjny składanych balustrad dwusegmentowego statku śródlądowego Widok aksonometryczny na złączone człony statku śródlądowego

B A C A D Balustrada. A – profil aluminiowy o wymiarach 60x60 i grubości ścianki 4mm; B – panel z poliwęglanu komorowego o wymiarach 1880x875x16; C - ceownik aluminiowy o wymiarach 25x25 i grubości ścianki 3mm; D – ceownik aluminiowy o wymiarach 40x40 i grubości ścianki 5mm

Mechanizm składania blokowania balustrad 4 4 4 3 6 3 2 5 1 4 6 2 1 1 Mechanizm składania balustrad. Poręcze postawione. 1- Podstawa; 2- Żebra usztywniające; 3 – stalowy swożeń; 4 – słupek aluminiowy; 5 – stalowa wkładka; 6 – pręt blokujący

Projekt koncepcyjny składanego masztu anteny radarowej dla pchacza dwusegmentowego statku śródlądowego Maszt 1 – stalowy profil prostokątny, 2 – półka stanowiąca podstawę anteny radarowej, 3 – antena radarowa RAYMARINE, 4 – pręt stalowy o średnicy 10mm, 5 – siłownik hydrauliczny 3 2 1 4 5

Schemat hydrauliczny sterowania siłownika. 1 – siłownik hydrauliczny, 2 – zawór bezpieczeństwa, 3 rozdzielacz hydrauliczny , trójpołożeniowy czterodrogowy, 4 – zawór zaporowo zwrotny, 5 – zawór dławiący, regulowany 6 – gałąź hydrauliczna wysokociśnieniowa, 7 – gałąź hydrauliczna niskociśnieniowa – spływowa, 8 – zawór zaporowo zwrotny, sterowany. 1 2 8 3 5 4 6 7

Wizualizacja przedstawiająca składany maszt anteny radarowej

Projekt wstępny składanego zadaszenia dla dwusegmentowego statku śródlądowego 1 2 Widok z boku góry na moduł pchacza z zadaszeniem. 1 – okrycie; 2 – lina napinająca

5 5 4 3 3 1 2 Konstrukcja zadaszenia. 1,2 – ramiona profil kwadratowy, 3 – ramiona profil „c”, 4 – okrycie; 5 – profil okrągły

Projekt wstępny głównych drzwi wejściowych na pchaczu 3 2 6 1 5 4 Prowadnice górne. (Drzwi otwarte) 1 – prowadnica pozioma; 2 – prowadnica pionowa; 3 – wysięgnik; 4 – sznur silikonowy uszczelniający; 5 – ucho; 6 - łącznik

Opracowanie projektu wstępnego żurawia łodziowego dla statku śródlądowego 2 3 Żurawik łodziowy. 1 – Wygięty profil rurowy będący wysięgnikiem i kolumną obrotową zarazem; 2 – rolki prowadzące usytuowane z boku profilu; 3 – wciągarka ręczna PFAFF SW-WBR; 4 – drążek (przedstawiono dwa położenia); 5 –oprawka łożyskowa; 6 – pokład główny statku z przyspawanymi usztywnieniami; 7 – wspornik główny; 8 – wspornik podpierający. 1 8 4 5 6 7

Projekt wstępny śrubosteru ze śrubą stałą umieszczoną w dyszy KORTA, statku śródlądowego Pędnik azymutalny: Średnica śruby – 850mm Maksymalna moc na wale śrubowym pędnika – 170kW

5 1 6 2 4 7 3 9 8 12 10 11 Zespół górny; 1. Szybkoobrotowy silnik hydrauliczny, 2. sprzęgło, 3 – wał pionowy (zębnika), 4 – pokrywa, 5 –szybkoobrotowy silnik hydrauliczny; 6 – przekładnia planetarna MULTIPROJEKT, 7 – koło zębate, 8 – łożysko wieńcowe, 9 – łożysko baryłkowe dwurzędowe, 10 – uszczelnienie promieniowe, 11 – kołnierz mocujący, 12 – kadłub ( przedstawiony w sposób symboliczny czerwoną linią przerywaną)

1 Zespół dolny śrubosteru. 1- łożysko stożkowe, 2 – łożysko baryłkowe wzdłużne, 3 – wał pionowy (zębnika), 4 – łożysko baryłkowe dwurzędowe poprzeczne, 5 – łożysko walcowe, 6 – sprężyny napinające, 7 – pokrywka łożyskowa, 8 – zębnik, 9 – wał poziomy (śrubowy), 10 – łożysko stożkowe – wzdłużne, 11 – łożysko stożkowe – poprzeczne, 12 – łożysko baryłkowe dwurzędowe poprzeczne, 13 – przewód , 14 – uszczelnienie pochwy wału śrubowego, 15 – koło zębate, 16 – piasta koła zębatego, 17 – kołki, 18 – śruba napędowa, 19 – tarcza zabezpieczająca, 20 – kołpak. 21 – dysza korta, 3 21 13 7 6 18 2 4 8 5 19 17 20 14 16 15 11 12 9 10