TO ODE MNIE ZALEŻY PRZYSZŁOŚĆ MOJEGO DZIECKA. „WYWIADÓWKA INACZEJ” –

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Advertisements

AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Projekt „Szkoła z prawami dziecka”
Hasło promujące życie bez agresji.
Drogi Rodzicu! Nie myśl, że Ciebie to nie dotyczy….
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Agresja i przemoc rówieśnicza
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
PRAWA CZŁOWIEKA.
PRZEMOC I AGRESJA.
Wagarowanie młodzieży
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Agresja „Człowiek stosujący przemoc jest większym niewolnikiem od tego, który cierpi z jej powodu” Lew Tołstoj.
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
Z JAKIM PROBLEMEM MOŻE SPOTKAĆ SIĘ MÓJ RÓWIEŚNIK
„Jak pomóc dziecku w nauce”
rodzaje przyczyny rozpoznanie
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Praca z dzieckiem agresywnym
STOP – przemocy i agresji
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Jan Paweł II Orędownik rodzin.
Czym jest dla nas tolerancja?
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
DZIECKO SKRZYWDZONE- ZANIEDBANIE
w praktyce pedagogicznej
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
POTRZEBY DZIECKA POWINNOŚCI RODZICA
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Postawa wychowawcza rodzica wobec przypadków przemocy i agresji
Problemy współczesnej młodzieży
Szkolny system wychowawczy
wśród młodzieży gimnazjalnej
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ ?
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Mówimy przemocy.
DYSKRYMINACJA W SZKOLE
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
Szkoła bez przemocy.
PRZEMOC I AGRESJA.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Stop przemocy !. Definicja przemocy Przemoc to: każde zachowanie, które nas poniża, ogranicza naszą wolność, narusza nasze prawa i powoduje psychiczne.
PRZEMOC nie stój obojętnie! Autor: Magdalena Palik Klasa: VI c Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 40 imienia Leona Kruczkowskiego w Lublinie Opiekun pracy: Tadeusz.
PROCEDURA POMOCY DZIECKU KRZYWDZONEMU. RODZAJE PRZEMOCY Przemoc fizyczna - naruszenie nietykalności fizycznej - szarpanie, kopanie, popychanie, krępowanie.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
RAZEM PRZECIWKO PRZEMOCY
STOP PRZEMOCY I AGRESJI !!!
Spotkanie ze Słowem Mt 7, 12 Z Ewangelii według świętego Mateusza:
Spotkanie ze Słowem Mt 7, 12 Z Ewangelii według świętego Mateusza:
Szkolny plan zachowania
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
Wykonały: Dominika Radziewińska Kinga Stelmaszczuk
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
Spotkanie ze Słowem Mt 7, 12 Z Ewangelii według świętego Mateusza:
„Bezpieczny uczeń” cykl szkoleń zorganizowanych przez Policealną szkołę ochroniarzy i detektywów Ochicara oraz ROM-E Metis w Katowicach Magdalena Lipiak.
Zapis prezentacji:

TO ODE MNIE ZALEŻY PRZYSZŁOŚĆ MOJEGO DZIECKA. „WYWIADÓWKA INACZEJ” – PRZEMOC RODZI PRZEMOC. TO ODE MNIE ZALEŻY PRZYSZŁOŚĆ MOJEGO DZIECKA. „WYWIADÓWKA INACZEJ” – trzecie spotkanie z Rodzicami Oprac. Agnieszka Masłyk – pedagog szkolny

ZAPRASZAM DO ZAJĘCIA MIEJSC W PÓŁKRĘGU Mam nadzieję, że dzisiejsze spotkanie… Słowo, które kojarzy mi się z przemocą…

SŁOWO WSTĘPU Czy tak być powinno ? Prawie każdy z nas słyszy codziennie słowo przemoc, agresja. Jednakże niewiele osób zastanawia się głębiej nad tym, czego te terminy dotyczą. Słychać je na każdym kroku (w radiu, telewizji, w bliskim otoczeniu). Dopóki przemoc i agresja nie dotyczą nas samych, nie zwracamy na nią uwagi Czy tak być powinno ? Czy powinniśmy przechodzić obojętnie obok tego problemu ?

CZYM JEST AGRESJA I PRZEMOC? Agresja /W. Okoń/- działanie skierowane przeciwko ludziom lub przedmiotom wywołującym u osobnika niezadowolenie lub gniew. Agresja jest odpowiedzią na frustrację. Agresja- impuls, wyładowanie emocji, jest zawsze wynikiem frustracji. Mówi się, że agresja jest dramatycznym wołaniem o pomoc. Przemoc- wszelkie nieprzypadkowe akty godzące w osobistą godność jednostki lub przyczyniające się do fizycznej lub psychicznej szkody osoby, wykraczające poza społeczne zasady wzajemnych relacji.

CZYM JEST AGRESJA I PRZEMOC? Przemoc fizyczna- jest to każde agresywne zachowanie skierowane przeciwko ciału ofiary, mogące prowadzić do bólu i fizycznych obrażeń. Formy tej przemocy: popychanie, odpychanie, szczypanie, ściskanie, potrząsanie, szarpanie, gryzienie, kopanie itp. oraz bicie przedmiotami lub użycie broni. Przemoc psychiczna- to agresywne zachowanie (zwykle werbalne) wywołujący emocjonalny ból lub cierpienie, mające na ogół charakter poniżający, budzący poczucie zagrożenia np. wyśmiewanie poglądów, religii, pochodzenia, ośmieszanie, karanie lub odmawianie uczuć, brak zainteresowania, szacunku, ograniczanie snu, pożywienia, wmawianie choroby psychicznej.

WPŁYW RODZINY I SZKOŁY NA SYSTEM WARTOŚCI DZIECKA Jaki wpływ ma rodzina na wychowanie dziecka? Jaki wpływ ma szkoła na wychowanie dziecka?

JAK WYCHOWAĆ RASOWYCH CHULIGANÓW Od wczesnych lat należy dać dziecku wszystko, czego tylko pragnie. Trzeba się śmiać z jego nieprzyzwoitych grubiańskich słów. Będzie się uważać za mądre i dowcipne. Należy je odgradzać od wszelkich wpływów religijnych. Żadnej wzmianki o Bogu. Nie posyłać na religię, nie nakłaniać do kościoła, Gdy dorośnie samo wybierze sobie religię i światopogląd. Nie wolno mówić dziecku, że źle postępuje.Nigdy! Biedactwo gotowe nabawić się kompleksu winy. Acobędzie, gdy później przydarzy mu się nieszczęście– np. gdy je zaaresztują za kradzież samochodu? Ile się nacierpi w przekonaniu, że całe społeczeństwo je prześladuje.

JAK WYCHOWAĆ RASOWYCH CHULIGANÓW Konsekwentnie róbcie wszystko za dziecko: gdy porozrzuca dookoła siebie rzeczy, sami podnieście na swoim miejscu. W ten sposób nabierze przekonania, że odpowiedzialność za to, co robi, nie spoczywa na nim, lecz na otoczeniu. Pozwalajcie dziecku wszystko czytać, wszystko oglądać w telewizji, wszystko spróbować. Tylko w taki sposób nabierze doświadczenia i pozna, co jest dla niego dobre, a co złe. Kłóćcie się zawsze Ew jego obecności. Gdy Wasz małżeństwo się rozleci, dziecko nie będzie zszokowane. Dawajcie mu tyle pieniędzy, ile zechce. Niech nie musi ich zarabiać. Byłoby tragiczne, gdyby dziecko musiało się tak męczyć, jak Wy kiedyś

JAK WYCHOWAĆ RASOWYCH CHULIGANÓW Zaspokajajcie wszystkie jego życzenia. Niech odżywia się najlepiej, używa trunków i narkotyków, ma wszystkie wygody. Gdyby odczuwało jakiś brak, nie będzie sobą, stanie się człowiekiem nerwowym, obdarzonym kompleksami. Stawajcie zawsze w obronie dziecka. Obojętne z kim popadnie w konflikt – z policją, nauczycielami czy sąsiadami Nie wolno dopuścić, by mu ktoś wyrządził krzywdę; tylko ono może bezkarnie krzywdzić innych (poczynając od babci, kolegów itp.)

JAK WYCHOWAĆ RASOWYCH CHULIGANÓW Stawajcie zawsze w obronie dziecka. Obojętne z kim popadnie w konflikt – z policją, nauczycielami czy sąsiadami Nie wolno dopuścić, by mu ktoś wyrządził krzywdę; tylko ono może bezkarnie krzywdzić innych (poczynając od babci, kolegów itp.) Jeśli mimo takiej wolności i przywilejów, jeśli mimo tylu dowodów Waszej miłości dziecko Wam się uda i nie wyrośnie z niego chuligan, to nie potrzebujecie winić samych siebie. Zrobiliście sami co tylko się dało, aby je zepsuć. Po prostu dziecko nie zrozumiało waszego poświęcenia. Policja w Houston, Teksas, USA

CZYNNIKI SPRZYJAJĄCE POWSTAWANIU AGRESJI W SZKOLE Niepowodzenia w nauce. Brak akceptacji w grupie rówieśniczej. Brak możliwości indywidualnego traktowania ucznia w jego problemach szkolnych. Wywieranie presji przez uczniów starszych i odwrotnie. Porównywanie dziecka do dziecka.

CZYNNIKI SPRZYJAJĄCE POWSTAWANIU AGRESJI W SZKOLE Frustracje przyniesione z domu. Niezaspokojone podstawowe potrzeby dziecka (potrzeba miłości, akceptacji, potrzeba żywienia, potrzeby ekonomiczne). Chęć zwrócenia na siebie uwagi. Brak zrozumienia. Niska samoocena.

CZYNNIKI SPRZYJAJĄCE POWSTAWANIU AGRESJI W SZKOLE Ograniczone możliwości realizacji zainteresowań i zamiłowań. Zbyt częste stosowanie zakazów i nakazów. Poczucie niesprawiedliwości. Wyścig szczurów- zła rywalizacja. Agresywne wzorce wynoszone z domu : brak tolerancji szacunku dla cudzej pracy brak poszanowania godności ucznia i nauczyciela

CZYNNIKI SPRZYJAJĄCE POWSTAWANIU AGRESJI W SZKOLE Różnice w statusie materialnym rodzin dzieci. Negatywny wpływ mediów na zachowanie dzieci. Znieczulica społeczna wobec agresywnego zachowania starszych. Agresywne postawy rodziców wobec siebie i dzieci. Trudności w nauce; „ nie mogę dorównać innym...”

CZYNNIKI SPRZYJAJĄCE POWSTAWANIU AGRESJI W SZKOLE Bezstresowe wychowanie (egoizm, egocentryzm). Nadopiekuńczość. Brak zainteresowania rodziców sprawami dzieci. Pracoholizm rodziców.

WASZE DZIECKO JEST NIEPOWTARZALNĄ INDYWIDUALNOŚCIĄ ABC RODZICA Znajdźmy czas na rozmowę z dzieckiem. Nie wyrażajmy się lekceważąco o nauce, bo Wasze dziecko jest wiernym słuchaczem i bacznym obserwatorem. Unikajmy okazywania dziecku współczucia z powodu „nadmiaru zajęć” doskonale sobie z tym poradzi. Nie zwalniajmy dziecka z obowiązków domowych, potrafi je pogodzi z obowiązkami szkolnymi. Stwórzmy przyjemną atmosferę. Pamiętajmy, że być serdecznym, nie znaczy być pobłażliwym. Nie wyśmiewajmy słabych efektów pracy dziecka, nie porównujmy z innymi dziećmi i nie ośmieszajmy przed rówieśnikami.   WASZE DZIECKO JEST NIEPOWTARZALNĄ INDYWIDUALNOŚCIĄ

OCEŃ MOJE ZAJECIA Co Państwu podobało się w zajęciach? Proszę wymienić. Co Państwo spakowalibyście do walizki, aby wynieść z dzisiejszego spotkania do pracy z własnym dzieckiem? 3. Czego Państwu brakowało w zajęciach bądź nie podobało się i wyrzucilibyście do kosza? Proszę wymienić.