Nawyki skutecznego działania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

Systemy czasu rzeczywistego
Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Imperatywne modele obliczeń Copyright, 2000 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do.
30 marca SPOSÓB NA KARIERĘ W PRZEDSIĘBIORSTWIE Dariusz Szpakowski Gminna Spółdzielnia Samopomoc Chłopska w Ozorkowie Nauczycielem wszystkiego jest.
„Moje i oboWWWiązki” Natalia Gałka II f
5 największych sekretów produktywności
Jak zachować proporcje pomiędzy życiem rodzinnym i zawodowym
Inżynieria Oprogramowania 0. Zasady skutecznego działania
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Nawyki skutecznego działania
Zasady skutecznego działania
Zarządzanie konfiguracją Doskonalenie Procesów Programowych Wykład 6 Copyright, 2001 © Jerzy.
Zasady skutecznego działania
Budowa komputera Wstęp do informatyki Wykład 15
Zasady skutecznego działania
Bazy danych Wprowadzenie do informatyki Wykład 9
Procesy współbieżne Copyright, 2005 © Jerzy R. Nawrocki Wstęp do informatyki.
Modularyzacja i struktury danych w C Copyright, 2005 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Testowanie oprogramowania
Język C – Część II Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
Komunikacja poprzez Internet
Dokumenty i prezentacje Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do.
Anna Paszkowska-Rogacz
„Zero” tolerancji dla przemocy
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Twoja przyjaźń jest: cennym skarbem....
Gramatyki i translatory
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Zasady skutecznego działania
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
O korzeniach i skrzydłach…
Zwycięstwo prywatne 3 zasady
Jak uczyć się skutecznie?
Stres przed sprawdzianem
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Pomiary procesów programistycznych Copyright, 2002 © Jerzy R. Nawrocki Zarządzanie jakością.
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Stowarzyszenie Doradców Europejskich RODZINA W RÓWNOWADZE - rozmawiajmy empatycznie!
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
CO W ŻYCIU WAŻNE. CO W ŻYCIU WAŻNE Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża. Mieszkała w pięknym.
Zasady skutecznego działania
Dokumenty elektroniczne Copyright, 2005 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do.
Języki formalne i gramatyki Copyright, 2005 © Jerzy R. Nawrocki Teoretyczne podstawy.
Analiza ryzyka Analiza systemów inf. Wykład 14
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Zarządzanie czasem i efektywność osobista. Charakterystyka czasu Plany i planowanie Wstęp  Określenie celu treningu Ustalanie priorytetów i terminów.
APEL TWOJEGO DZIECKA. NN ie psuj mnie, dając mi wszystko, o co cię proszę. Niektórymi prośbami wystawiam cię jedynie na próbę.  Nie psuj mnie, …wystawiam.
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Innowacyjność: Szanse i zagrożenia Seminarium Programu InMoST.
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
© 2005 by Łukasz Olek, Politechnika Poznańska Klub Liderów Innowacyjności Łukasz Olek -
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Stres w pracy nauczyciela
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Opresyjna i nieopresyjna
Lubię czytać!.
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
Radosne chwile!.
Zasady skutecznego działania
Zapis prezentacji:

Nawyki skutecznego działania (c) Jerzy Nawrocki 11.10.2001 Wprowadzenie do informatyki Wykład 3 Nawyki skutecznego działania Jerzy.Nawrocki@put.poznan.pl http://www.cs.put.poznan.pl/jnawrocki/ics/ Copyright, 2001 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki, Wykład 3

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Plan wykładu Kształtowanie siebie Kształtowanie kontaktów z innymi J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Nawyki skutecznego działania Kształtowanie siebie Aby rzeczy pierwsze były pierwsze Zaczynaj mając koniec na względzie Bądź proaktywny J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Bądź proaktywny DNA Determinizm genetyczny To przez Twoich dziadków. Determinizm psychologiczny To przez Twoich rodziców. Determinizm środowiskowy To przez Twojego szefa. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Bądź proaktywny Wolność wyboru Pobudzenie Odpowiedź Niezależna wola Wyobraźnia Świadomość J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Bądź proaktywny Proaktywność > być aktywnym Proaktywność ~ odpowiedzialność Odpowiedzialność - odpowiedź Ludzie reaktywni Ludzie proaktywni Są pod wpływem pogody. Są podatni na pochlebstwa. Kierują się wartościami. Ich reakcje zależą od pobudzeń, ale duży wpływ mają wyznawane wartości. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Bądź proaktywny Język reaktywny Język proaktywny Mogę zmienić swoje nawyki. Oczywiście to portwa, ale jeśli to jest ważne .. Nic nie poradzę. Taki już jestem. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Bądź proaktywny Język reaktywny Język proaktywny Doprowadza mnie do szału. Wszystko zrobię, żeby tylko odpłacić pięknym za nadobne. Panuję nad sobą. Potrafię ocenić, kiedy ktoś robi coś źle, a kiedy dobrze. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Bądź proaktywny Nastawienie reaktywne Obszar Obszar wpływu Troski J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Bądź proaktywny Nastawienie proaktywne Obszar Obszar wpływu Troski J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Osobiste przywództwo Technika wizualizacji. Wszystko powstaje 2 razy. Osobiste przywództwo: kim chciałbym być ? Za 3 lata, za 10 lat, .. Zaczynaj mając koniec na względzie. Skuteczność a wydajność. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Zaczynaj mając koniec na względzie Identyfikacja ról i celów Kierownik / pracownik Recenzent / autor Mąż / żona Rodzic Przyjaciel .. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Zaczynaj mając koniec na względzie Wizualizacja i afirmacja Afirmacja ma być: osobista pozytywna czas teraźniejszy wizualna emocjonalna Bardzo się cieszę (emocje osobiste), że potrafię (czas teraźniejszy) bezkonfliktowo (pozytywnie) rozwiązywać problemy jakości specyfikacji. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Aby rzeczy pierwsze były pierwsze Być wydajnym Czytaj selektywnie Trzymaj wszystko na swoim miejscu. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Aby rzeczy pierwsze były pierwsze Być wydajnym Zarezerwuj sobie czas w ciągu dnia tylko dla siebie. Ważne rzeczy rób osobno, mało ważne rzeczy rób jednocześnie. Rób coś przydatnego, gdy czekasz. Zarezerwuj swój najlepszy czas na ważne rzeczy. Don't disturb J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Aby rzeczy pierwsze były pierwsze Być wydajnym Skończyć moduł P1 Przygotować się do insp Spotkanie z szefem Zrób listę rzeczy do zrobienia na dany dzień Przypisz zadaniom priorytety !!! Very important ! Important ? Not so important ??? Unimportant J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Aby rzeczy pierwsze były pierwsze Być wydajnym Obserwuj zużycie czasu. Nie odkładaj na później. Stawiaj terminy (deadline). Każdego dnia kończ przynajmniej jedną rzecz. Dziel duże zadania na mniejsze. Nie martw się niczym w sposób ciągły. Nie przeciążaj dnia. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Aby rzeczy pierwsze były pierwsze Być skutecznym Pilne Nie pilne I “Gaszenie pożarów”, walka z czasem, robienie rzeczy na wczoraj II Zapobieganie, planowanie, szkolenia, penetracja możliwości Ważne III Przerwania, telefony, niektóre spotkania, ... IV Oglądanie stron www, niektóre listy dyskusyjne, gazety, programy TV .. Nie ważne J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Aby rzeczy pierwsze były pierwsze Być skutecznym Pilne Nie pilne I Rezultaty: Stres, kryzysy, wyczerpanie, zniechęcenie, .. II Rezultaty: Poczucie kontroli, spokoju, nieliczne kryzysy Ważne III Rezultaty: Poczucie winy i niedowartościowania, zniechęcenie, .. IV Rezultaty: Totalna nieodpowiedzialność; utrata pracy Nie ważne J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Skuteczne zarządzanie czasem No, thank you Aby powiedzieć TAK rzeczom ważnym musisz umieć powiedzieć NIE rzeczom nieważnym, choć wyglądają na pilne. Let’s go for fishing J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Plan wykładu Kształtowanie siebie Kształtowanie kontaktów z innymi J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Nawyki skutecznego działania Kształtowanie kontaktów z innymi Dbaj o synergię Najpierw staraj się zrozumieć Myśl o obopólnej korzyści Aby rzeczy pierwsze były pierwsze Zaczynaj mając koniec na względzie Bądź proaktywny J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Emocjonalne konto bankowe Depozyt Pobranie Ma Winien Uprzejmość Uczynność Uczciwość Dotrzymywanie obietnic Brak uprzejmości Brak poszanowania Lekceważenie kogoś Wybuchowość Gdy jest zaufanie, komunikacja jest łatwa. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Emocjonalne konto bankowe Gdy moje konto emocjonalne jest puste .. .. Zaufanie jest bardzo słabe. .. Tracę elastyczność działania. .. Muszę ważyć każde słowo. .. Komunikacja staje się trudna. .. Życie staje się trudne. Ma Winien Dużo Wynik: napięcia w pracy, złamane życie prywatne .. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Sześć głównych depozytów Spójność osobowości Genialne! Spójność  uczciwość Brak spójności = dwulicowość Bądź lojalny wobec nieobecnych. Ale głupie! Uprzejmość  brak spójności Krytykuj rozwiązanie, nie osobę. Doceniaj cudzy wysiłek. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Myśl o obopólnej korzyści Win / win Wzajemna korzyść. Mój sukces nie wyklucza twojego. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Myśl o obopólnej korzyści Win / lose Lose / win “Przegram. Ty wygrasz.” Niebezpieczeństwo: skrywane uczucia żyją! Myślenie “sportowe”: Jeśli mam wygrać, musisz przegrać. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Najpierw staraj się zrozumieć .. Poziomy słuchania: ignorowanie udawanie słuchanie selektywne słuchanie empatyczne .. a dopiero potem być zrozumianym J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

Najpierw staraj się zrozumieć .. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Dbaj o synergię Synergia: całość > część1 + .. + część2 Synergia: budować na sile i kompensować słabości. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) (c) Jerzy Nawrocki Ostrz piłę 11.10.2001 P - Produkcja (złote jaja) PC - Zdolności produkcyjne (gęś) P / PC balans Gęś i złote jaja P - tworzone oprogramowanie PC - szkolenia, narzędzia, .. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Wprowadzenie do informatyki, Wykład 3

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Podsumowanie Wreszcie! Zasady skutecznego działania: proaktywność świadomość celu zarządzanie czasem empatyczna komunikacja obopólna korzyść synergia ciągłe doskonalenie J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) (c) Jerzy Nawrocki Zadania ‘domowe’ 11.10.2001 Wybierz 5 najważniejszych z Twojego punktu widzenia zasad zarządzania czasem i spróbuj je wdrożyć. J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Wprowadzenie do informatyki, Wykład 3

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Literatura S. Covey, Seven habits of highly effective people (Siedem nawyków skutecznego działania).  J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)

J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3) Ocena wykładu 1. Wrażenie ogólne? (1 - 6) 2. Zbyt wolno czy zbyt szybko? 3. Czy dowiedziałeś się czegoś ważnego? 4. Co poprawić i jak? J.Nawrocki, Wprowadzenie do inf. (3)