Europejski Dzień e-Aktywności Obywatelskiej Sponsorzy: Realizator: Patroni: Przekaż swoją opinię Unii Europejskiej! Projekt dofinansowany w ramach programu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Advertisements

PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Portal EURES – baza Możliwości nauki Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
SPOSÓB NA BEZROBOCIE Dofinansowane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu w ramach Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów PIERWSZA PRACA GMINNE CENTRUM.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Czy wiesz…? Czy chcesz…? My Ci podpowiemy! Bezpłatna diagnoza potrzeb Twojej biblioteki i recepta na rozwiązanie większości problemów. Odpowiadaj na zdane.
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy realizują projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam Unia Europejska?
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy będą realizować projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Szkolnictwo wyższe w krajach Unii Europejskiej
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Europejski Dzień e-Aktywności Obywatelskiej Sponsorzy: Realizator: Patroni: Przekaż swoją opinię Unii Europejskiej! Projekt dofinansowany w ramach programu.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Młodzież Młodzież Przewodnik po programie. Cele programu: przezwyciężanie uprzedzeń i stereotypów zakorzenionych w mentalności i kulturze przezwyciężanie.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 8 Edukacja pozaformalna, czyli jak sprawić żeby nauka była czymś ekscytującym? Projekt jest dofinansowany.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 4 Wolontariat Europejski Wolontariat Europejski to forma wolontariatu zagranicznego oferowana w.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 2 Jak zaangażować innych i zachęcić ich do działania? Próbując przekonać innych do zaangażowania.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Praca metodą projektu edukacyjnego
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Szkoła Promująca Zdrowie
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
School Education Gateway
Staże europejskie drogą do sukcesu
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Zapis prezentacji:

Europejski Dzień e-Aktywności Obywatelskiej Sponsorzy: Realizator: Patroni: Przekaż swoją opinię Unii Europejskiej! Projekt dofinansowany w ramach programu Europa dla Obywateli Unii Europejskiej

POWITANIE

Dlaczego dobrze, że tu jestem? Każdy z nas ma prawo uczestniczyć (partycypować) w planowaniu i realizowaniu działań UE. Szczególnie tych, które dotyczą ważnych dla nas spraw. UE stworzyła wiele narzędzi internetowych umożliwiających zaangażowanie się w wybrane działania. Dzisiaj je poznasz. Staniesz się EKSPERTEM E-AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ!

Wprowadzenie (10 min) Problemy/ potrzeby młodych ludzi w naszej społeczności (10 min) Prezentacja narzędzi e-Aktywności obywatelskiej (10 min) Wykorzystanie wybranych narzędzi e-Aktywności obywatelskiej (30 min) Informacja zwrotna o tych narzędziach e-uczestnictwa (25 min) Podsumowanie i pokazanie innych zasobów biblioteki związanych z UE (5 min) NA DZISIEJSZE SPOTKANIE MAMY ZAREZERWOWANY CZAS DO ……………

WPROWADZENIE

Ustalicie, jakie są główne problemy w waszej miejscowości. Poznacie narzędzia e-Aktywności obywatelskiej, które umożliwią wam zaangażowanie się w rozwiązanie wybranych problemów. Dowiecie się jak wykorzystać te narzędzia, czyli: Złożycie petycję do Parlamentu Europejskiego. Napiszecie na Twitterze lub Facebooku wiadomość do wybranego posła Parlamentu Europejskiego. Poszukacie informacji o prowadzonych konsultacjach. Może któreś będzie dotyczyło Waszego problemu. Znajdziecie blogi, fora, profile społecznościowe poświęcone Waszemu problemowi. Poznacie i poprzecie jedną z inicjatyw lub petycji związaną z Waszym problemem. Zobaczycie portale poświęcone specjalnie dla młodych obywateli UE. Cele, czyli czego się dowiem i nauczę?

Europejski Dzień e-Aktywności Obywatelskiej jest obchodzony aby: Przybliżyć obywatelom narzędzia e-Aktywności obywatelskiej. Zachęcić ich do aktywnego korzystania z możliwości uczestniczenia w planowaniu i realizacji działań UE. Uświadomić obywatelom, że nie wychodząc z domu mogą mieć realny wpływ na rozwiązanie problemów dotyczących ich społeczności, regionu, kraju bądź nawet całej UE. Dzień e-Aktywności obywatelskiej. Co to takiego? 7 maja 11 Państw UE Konkurs internetowy: Moja historia e-partycypacji maj-czerwiec 2015

Problemy i potrzeby młodych ludzi w naszej społeczności

1.Napisz na kartce jeden najważniejszy problem, z jakim borykają się młodzi ludzie w Waszej miejscowości. 2.Odczytaj swoją propozycję. Wszystkie zostaną zapisane na tablicy/flipcharcie. 3.Masz 2 głosy – zaznacz je przy wybranych problemach. 4.Gratulacje! Stworzyliście ranking problemów młodych ludzi. Zobaczcie, który z nich jest najważniejszy. Jakie są problemy młodych ludzi?

BEZROBOCIE: Program Erasmus+ ( ). Dla kogo?: uczniowie; studenci; nauczyciele; dorośli W jakiej formie?: staże zawodowe; wolontariat; studia za granicą; wymiana doświadczeń międzynarodowych. Co daje?: doświadczenie; oswojenie się z myślą o ewentualnej migracji; poznanie nowych rozwiązań; rozwój osobisty. Jak UE próbuje rozwiązać ważne problemy?

O programie Erasmus + Jak UE próbuje rozwiązać ważne problemy? Bezrobocie.

O programie Erasmus + Jak UE próbuje rozwiązać ważne problemy? Bezrobocie.

BEZROBOCIE: Twoja pierwsza praca z EURES-em ( ) Dla kogo?: obywatele UE w wieku lat; małe i średnie przedsiębiorstwa W jakiej formie?: kursy językowe, szkolenia, koszty podróży i adaptacji pracowników. Co daje?: tworzenie nowych miejsc pracy, podnoszenie kwalifikacji, wsparcie w odbyciu rozmów kwalifikacyjnych zagranicą. Jak UE próbuje rozwiązać ważne problemy? Bezrobocie.

Twoja pierwsza praca z EURES-em Jak UE próbuje rozwiązać ważne problemy? Bezrobocie.

Twoja pierwsza praca z EURES-em Jak UE próbuje rozwiązać ważne problemy? Bezrobocie.

EUROPASS Europass służy zapewnieniu obywatelom wszystkich pańsw UE równych szans w przedstawianiu kwalifikacji i doświadczenia zawodowego w sposób zrozumiały nie tylko w kraju ojczystym, ale w całej Europie. Europass obejmuje portfolio 5 dokumentów funkcjonujących w takiej samej formie na obszarze całej Europy. Jak UE próbuje rozwiązać ważne problemy? Bezrobocie.

EUROPASS Jak UE próbuje rozwiązać ważne problemy? Bezrobocie.

EDUKACJA I AKTYWNOŚĆ POZALEKCYJNA Dla wielu młodych ludzi problemem jest brak odpowiedniej oferty zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych. Zależy im również, aby podczas lekcji mogli zaangażować się w interesujące i rozwijające projekty. UE oferuje szereg możliwość aktywizacji młodzieży. Jak UE próbuje rozwiązać ważne problemy? Edukacja i aktywność.

WYMIANA MŁODZIEŻY – ERASMUS+ Organizowanie wymiany młodzieży pomiędzy różnymi państwami europejskimi. Tematyka spotkań może być różnorodna: np. wspólne projekty społeczne, techniczne, kulturowe, rozwijające znajomość języków obcych itp. Wymiana może trwać od 5 do 21 dni, nie licząc czasu podróży. Organizatorami wymiany mogą być np. szkoły, uczelnie bądź organizacje pozarządowe. Jak UE próbuje rozwiązać ważne problemy? Edukacja i aktywność.

Wymiana młodzieży – Erasmus+ Jak UE próbuje rozwiązać ważne problemy? Edukacja i aktywność.

WOLONTARIAT EUROPEJSKI Co to takiego?: bezinteresowna pomoc innym za granicą; świetny wstęp do kariery zawodowej, oderwanie od codzienności, sposób na spełnienie swoich ambicji Dla kogo?: Wszystkich chętnych w wieku lat, nie trzeba mieć specjalnych kwalifikacji – wystarczy chęć do działania. Jak długo?: od 2 do 12 miesięcy Jak UE próbuje rozwiązać ważne problemy? Edukacja i aktywność.

Prezentacja narzędzi e-Aktywności obywatelskiej

Wykorzystanie wybranych narzędzi e-Aktywności obywatelskiej

Cel: Jak zastosować narzędzia e-Aktywności obywatelskiej, aby spróbować rozwiązać wybrany przez Was problem młodych ludzi? Podział na 3-4 osobowe grupy Czas: 30 minut Testujemy narzędzia e-Aktywności obywatelskiej

Zadanie: Zastanówcie się, w jaki sposób PE może wesprzeć Was w rozwiązaniu wybranego problemu. Wejdźcie na portal petycji, zarejestrujcie się i złóżcie odpowiednią petycję. Gr.1. Złożenie petycji do Parlamentu Europejskiego room/content/ STO79618/html/Z%C5%82%C3%B3%C5%BC-petycj%C4%99-do- PE!-Teraz-w-znacznie-przyst%C4%99pniejszy-spos%C3%B3b!

Zadanie: Zastanówcie się, w jaki sposób poseł do Parlamentu Europejskiego może wesprzeć Was w rozwiązaniu wybranego problemu. Ustalcie kto jest posłem z Waszego okręgu (kto kandydował z waszej miejscowości). Znajdźcie jego profil na portalu społecznościowym. Napiszcie do niego wiadomość w sprawie wybranego problemu. Zastanówcie się, co zrobić, aby wasz wpis był bardziej widoczny (więcej osób miało do niego dostęp). Gr.2. Wiadomość do posła Parlamentu Europejskiego

Zadanie: Zastanówcie się, czy poprzez konsultacje społeczne można wpłynąć na rozwiązanie Waszego problemu. Wejdźcie na portal konsultacji i przejrzyjcie aktualne i planowane konsultacje, prowadzone przez instytucje UE. Sprawdźcie, czy któraś z nich dotyczy podobnego problemu. Jeśli tak, to zapoznajcie się z tymi konsultacjami. Gr.3. Konsultacje społeczne

Zadanie: Znajdźcie blogi, profile na Facebooku i innych portalach społecznościowych poświęcone tematom podobnym do Waszego problemu. Jeśli uznacie je za wartościowe to polubcie je i zachęćcie do tego swoich znajomych. Dzięki temu o Waszych problemach dowie się więcej osób. Gr.4. Rozmawiaj, Twój głos jest ważny.

Zadanie: Wejdźcie na portal petycji. Przejrzyjcie je i spróbujcie znaleźć te, które są zbliżone tematycznie do Waszego problemu. Poprzyjcie przynajmniej jedną petycję najbardziej zbliżoną tematycznie do problemu młodych ludzi z Waszej miejscowości. Gr.5. Poparcie petycji

Zadanie: Zastanówcie się, o co możecie zapytać, aby znaleźć rozwiązanie dla Waszego problemu. Wejdźcie na portal Eurodesk.pl i wyślijcie Wasze pytanie. Gr.6. Zadaj pytanie - Eurodesk

Zadanie: Zastanówcie się, o co możecie zapytać, aby znaleźć rozwiązanie dla Waszego problemu. Wejdźcie na Europejski Portal Młodzieżowy ( i wyślijcie Wasze pytanie. Gr.7. Zadaj pytanie – Portal Młodzieżowy

Zadanie: Wejdźcie na portal poświęcony Dialogowi zorganizowanemu. Zarejestrujcie się i zapoznajcie się z pytaniami dotyczącymi uczestnictwa młodych ludzi. Wybierzcie zgłoszone propozycje odpowiedzi i zagłosujcie na nie. Gr.8. Dialog usystematyzowany (zorganizowany)

BRAWO!

Informacja zwrotna o narzędziach e-Aktywności obywatelskiej

1.W grupach uzupełnijcie ankietę. 2.Wybierzcie przedstawiciela, który opowie wszystkim uczestnikom, co robiliście i jakie są efekty oraz wnioski Waszej pracy. 3.Czas: 5 minut Jakie są Wasze opinie o narzędziach e-Aktywności Obywatelskiej?

1.Usiądźmy w kręgu 2.Zaprezentujcie swoją pracę Co robiliście? Co jest efektem Waszej pracy? Jak oceniacie to narzędzie? Co na temat tego narzędzia myślą pozostali uczniowie? Jakie są Wasze opinie o narzędziach e-Aktywności Obywatelskiej?

1.Usiądźmy w kręgu 2.Zaprezentujcie swoją pracę Co robiliście? Co jest efektem Waszej pracy? 3.Jak oceniacie to narzędzie? 4.Co Wam się w nim podoba? 5.Co według Was warto zmienić/ co im się nie podoba? Jakie są Wasze opinie o narzędziach e-Aktywności Obywatelskiej?

DZIĘKUJĘ za poświęcony CZAS za ZAANGAŻOWANIE za włożoną ENERGIĘ za WSPÓŁPRACĘ za CHĘĆ za ZAINTERESOWANIE za PARTYCYPACJĘ za AKTYWNOŚĆ