Polifoniczność dzieła filmowego Polifoniczność oznacza o typie budowy utworów muzycznych, w których równocześnie prowadzone linie głosowe (dwie lub więcej)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Chemia w życiu Wykonał: Radosław Flak Z klasy 1A 2011/2012.
Advertisements

Od reżysera, do... - twórcy sztuki filmowej.
RODZAJE, GATUNKI LITERACKIE I FILMOWE
LITERATURA PIĘKNA DLA INTERNAUTÓW.
My i przestrzeń publiczna
Muzyka.
Euklides zajmował się astronomią, optyką i teorią muzyki
Teatr Anna Kozłowska Kl. IIc.
Net art czyli sztuka sieci
Praca z pozaliterackim tekstem kultury na lekcjach języka polskiego
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
HOBBY lubię – interesuję się.
Autor filmowy termin wskazujący na indywidualnego lub zespołowego/symbolicznego twórcę komunikatu filmowego; traktowany selektywnie – jako pojęcie zarezerwowane.
Problem kreacji i reprodukcji w dziele filmowym Stanowiska teoretyczne dotyczące problemu kreacji i reprodukcji można podzielić na dwie grupy: 1.Uznające.
Rama modalna jako zagadnienie kompozycji
Genologia filmu Rodzaje i gatunki to przedmioty genologiczne (formy organizacji strukturalnej, stylistycznej i estetycznej obecne w konkretnym materiale.
Kino Rosji carskiej i Związku Sowieckiego
Temat : Części komputera
Multimedia Multimedia, ogólna nazwa technik komputerowych umożliwiających łączenie rozmaitych sposobów przekazywania informacji - dźwięku, obrazu, animacji,
Technologia informacyjna
Literacki i pozaliteracki Tekst kultury na lekcjach języka polskiego
Przeobrażenia społeczne następujące pod wpływem mediów
Autorzy: Dorota Chmiel Karolina Hinca
Warsztaty filmowe
Technologia informacyjna
Innowacyjny program nauczania języka polskiego z elementami filmoznawstwa w klasie I gimnazjum.
MULTIMEDIALNE ŹRÓDŁA INFORMACJI
Urządzenia wewnętrzne komputera
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
O zainteresowaniach technicznych, głównie elektronicznych Życzliwe i umiejące pracować w grupie O szybkiej orientacji i spostrzegawczości Wytrwałe i.
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
MIĘDZYWYDZIAŁOWA SPECJALNOŚĆ OPEROLOGICZNA
Matematyka w muzyce Mateusz Gajos kl. I a.
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
KOŁO PLASTYCZNE.
Moje pasje Przerysowywanie figurek manga, szkicowanie, rysowanie i wszystko wiązane z plastyką lub sztuką plastyczną.
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Komputer w pracy ucznia na lekcjach sztuki..
-wyszukiwanie informacji.
Prezentacja wykonana przez Nicole Moulds z klasy 6B.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie WYDZIAŁ KULTUROZNAWSTWA
Alternatywy zawodowe po kierunku fototechnik: praca w filmie.
Słowniczek.
KINO Fotografie i grafiki: Fotolia.com.
Filmy-angielskie.
Początki kina Przygotowali: PP i ML.
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
Przygotowali: Róża Pasiuk i Rafał Czyżyk
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Multimedia.
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Komunikowanie się dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
Narodziny kina „Kinematograf” to tytuł filmu krótkometrażowego zrealizowanego przez Tomasza Bagińskiego. Film jest opowieścią o wynalazcy Francisie, który.
Edukacja audiowizualna w bibliotece szkolnej Opracowała: Krystyna Dzikowska.
Dokumenty audiowizualne – warsztaty 2008 Dobór oznaczeń odpowiedzialności w opisie bibliograficznym filmu.
Specjalność E Multimedia Studia dzienne inżynierskie Opiekun specjalności: prof. Krzysztof Marasek.
 1. Logujemy się do YouTube i przesyłamy film na serwer (klikamy na Prześlij film ). W czasie przetwarzania pliku możemy uzupełnić informacje o wideo.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
Sporządzenie plików drukowych oraz naświetlanie prac.
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
SPECJALIZACJA ESTETYCZNA na studiach dziennych filologii polskiej drugiego stopnia Zakład Estetyki Literackiej Zakład Estetyki Literackiej IFP UAM.
Poziomowa interpretacja tekstu prawnego
Przemysły kreatywne Na podstawie raportu:
ROLA MUZYKI W FILMIE.
Multimedia w reklamie i edukacji
Maciej Leszczyński Kl. 2c
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zapis prezentacji:

Polifoniczność dzieła filmowego Polifoniczność oznacza o typie budowy utworów muzycznych, w których równocześnie prowadzone linie głosowe (dwie lub więcej) są samodzielne pod względem melodyczno–rytmicznym i równoprawne wobec siebie; termin ten wprowadził Michaił Bachtin dla opisu poetyki powieści Fiodora Dostojewskiego; W teorii filmu termin ten pojawił się w dziełach Siergieja Eisensteina, dla którego film stanowił syntezę sztuk; reżyser ten postulował montaż dźwiękowo-wizualny wyznaczony przez jednolitą i harmonijną polifonię; zasadą łączenia dźwięku był kontrapunkt; Roman Ingarden uznaje polifonię za właściwość warstwowej budowy dzieła filmowego. Wyróżnił on w filmie dwie warstwy: –zrekonstruowanych wyglądów wzrokowych, które są podstawową tkanką wizualną każdego filmu; –przedmiotów przedstawionych; –komplementarność tych dwóch warstw objawia się tym, że przez konstruowane wyglądy wzrokowe przejawiają się odpowiednie przedmioty; współistnienie obydwu wymienionych warstw doprowadza do zaistnienia zjawiska polifonii.

Film jako sztuka intermedialna W tej perspektywie coraz częściej interpretuje się również zmiany, którym podlega obecnie film rozumiany jako sztuka ruchomego obrazu. To bowiem, co zwykliśmy nazywać filmem, jest dziś w znacznym stopniu tworem intermedialnym, w jednym przekazie integrującym najrozmaitsze techniki i technologie (niekiedy także i praktyki) audiowizualne spod znaku kina i mediów elektronicznych, jak choćby »klasyczną« analogową rejestrację faktów profilmowych z techniką wideo ( blue box ), z cyfrową animacją, grafika komputerową, symulacją komputerową... Sztuką intermedialną – na styku różnych przekaźników – film był zawsze, bo od samego początku dokonywała się w nim integracja rozmaitych sztuk (a zarazem i przekaźników): teatru, literatury, muzyki, plastyki, tańca, nade wszystko zaś fotografii, której przecież zawdzięcza swe istnienie. W podobny duchu o przemianach sztuki filmowej pisze również Ryszard W. Kluszczyński: jest nader prawdopodobne, iż film musiał zostać w pierwszej kolejności uznany za medium autonomiczne, aby móc następnie odsłonić swoja rzeczywistą, intermedialna naturę. Jest także możliwe, ze dopiero pojawienie się wideo pomogło wydobyć na jaw tę właściwość medium filmowego.

Kino szczególnie w pierwszym okresie swego rozwoju było postrzegane jako wehikuł dla wartości teatralnych, muzycznych, plastycznych i literackich; niezwykle powoli rodziła się świadomość szczególnego statusu kina; Ricciotto Canudo twierdził ze film jest sztuką totalną, która łączy w sobie właściwości wszystkich rodzajów sztuki poprzedzających bezpośrednio jego powstanie; Współczesny film jest postrzegany jako zjawisko intermedialne, które nie jest połączeniem rodzajów sztuk, tak jak chciał Canudo, ale odsyłaniem, widzeniem jednego medium poprzez drugie, wzajemnym aktywizowaniem i pobudzaniem, gdyż sztuki intermedialne w pierwszej kolejności nie róznią się miedzy sobą posiadanymi właściwościami, ale doborem mediów, w którym odsyłają oraz sposobem, w jaki to czynią.