Pippa Norris, John Curtice Getting the Message Out: A two-step model of the role of the Internet in campaign communication flows during the 2005 British.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

D-Link Technology Trend Wyniki badania
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
„Przerwy w Sali informatycznej”
KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
Stare media w nowych czasach
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Klasyfikacja źródeł informacji
Definicja Samowiedza to wiedza i przekonania jakie posiadamy o sobie. Składa się na nią wiedza o swoich: Zdolnościach Zainteresowaniach Cechach charakteru.
Bezpieczeństwo w Ruchu Drogowym – zobowiązania i wyzwania
E-dyplomacja jako element komunikacji strategicznej Justyna Arendarska Zakład Komunikowania Międzynarodowego.
Konsumpcja informacji
Wilkin, Milczarek - Instytucje gospodarki rynkowej Pytania problemowe do wykładów Wyjaśnij tezę: Instytucje są w umieszczone w głowach ludzi a nie.
Media intelligence Sebastian Bykowski | Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu Wizerunek lekarzy i służby zdrowia w środkach masowego przekazu w 2010 roku.
Twinning Project Strengthening of the process of implementation of the anticorruption activities Transition Facility 2004 Dochodzenia z implikacjami politycznymi.
Internauci w grupach wiekowych
Zwiększamy sprzedaż dzięki dialogowi
SPECYFIKA PRACY BIBLIOTEKARZA UCZELNI ARTYSTYCZNEJ W OPINII CZYTELNIKÓW – PRACOWNIK MERYTORYCZNY, DORADCA CZY PRZYJACIEL? mgr Sławomir Sobczyk Biblioteka.
Technologia informacyjna
Konflikty jako procesy społeczne
Przeobrażenia społeczne następujące pod wpływem mediów
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, 13 listopada 2012 r. Wiedza w procesach decyzyjnych polityk publicznych.
Technologia informacyjna
EDI NET - badania.
Wprowadzenie do studiów kulturowych
Technik Organizacji Reklamy
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
EKOLOGIA- co i jak ? Sprawozdanie.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
WARSZTATY GRUNDTVIG „Improvement of the Environmental Communication of Migrants” Oerlinghausen września 2009 r.
Nie boją się: czytać pisać Lubią i znają sport W pracy magisterskiej odnajdą swoją pasję
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
Dziecko bezpieczne w sieci…
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Ciekawe strony internetowe
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt „ K apitał ludzki i społeczny jako czynniki rozwoju regionu łódzkiego" prof. dr hab. Ewa Malinowska mgr Krystyna.
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
` Czym się zajmujemy: ZadajPytanie.pl – Portal Wymiany Wiedzy Ultimat er – marketingowy system komunikacji bezpośredniej Odpowiedz.pl – Serwis Pytań.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Bezpieczeństwo dzieci w internecie: 4 rzeczy, które może zrobić rodzic MODUŁ 6 B PIOTRKÓW TRYBUNALSKI, KWIECIEŃ 2014 Przygotowano na podstawie informacji.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Podział i funkcje mass mediów
Termin realizacji: XI 2013 – VI 2014
Temat: Mass media i opinia publiczna.
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
Prezentacja do artykułu „Successes and failures in the transformation of economics” Piotr Puczyłowski nr ind. 692.
Dlaczego warto korzystać z
Konsultacje publiczne: omówienie wyników badań ankietowych i fokusowych dr Marta Jaskulska.
WYG Consulting Sp. z o.o. part of the WYG group creative minds safe hands MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Komunikacja międzyludzka
Metody komunikacji dawniej i dziś
Agenda. Wstęp – co to jest Seenergy? Bardzo krótko o systemie Krótko o zapotrzebowaniu Krótko o zainteresowaniu ochroną środowiska – o konferencji w Poznaniu,
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Metody komunikacji.
Niezależność i pluralizm mediów
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Olga SOBOLEWSKA „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych.
Modele zachowań wyborczych
Druk.doc Specjalistyczne usługi poligraficzne dla firm Autorzy: Kamil Bartosiński Mateusz Bilski Marcin Krupa Tomasz Kunisz Jarosław Małyska Piotr Perkowski.
ZKM przypomnienie.
Blend-a-med 3D White Fresh – Event otwartości
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
Porównanie metryk altmetrycznych dla UW i UAM w obszarze nauk ścisłych
Praca z wolnymi miejscami pracy w Słowacji
Zapis prezentacji:

Pippa Norris, John Curtice Getting the Message Out: A two-step model of the role of the Internet in campaign communication flows during the 2005 British General Election Alicja Żebrowska

Teoria dwustopniowego przepływu informacji Katza i Lazarsfelda Tytułem wstępu... Teoria dwustopniowego przepływu informacji Katza i Lazarsfelda

Teoria dwustopniowego przepływu informacji Ludzie czerpią informacje nie tylko bezpośrednio z przekazów, ale także od innych jednostek – przywódców opinii Informacje w drugim obiegu są już zinterpretowane Znaczenie małych grup społecznych

Teoria dwustopniowego przepływu informacji

Czym będziemy się zajmować? 1. Dotychczasowa rola internetu w kampaniach przedwyborczych Kampania przedwyborcza 2005: 2. Rola mediów w 1-stopniowym przepływie informacji 3. Rola mediów w 2-stopniowym przepływie informacji

Rola internetu w kampaniach przedwyborczych Dotychczasowe badania na temat roli internetu Małe znaczenie internetu Przyczyny Mało osób odwiedza strony Strony nie są atrakcyjne

Rola internetu w kampaniach przedwyborczych Dlaczego internet ma potencjał? Spadek oglądalności wieczornych serwisów informacyjnych Obniżenie czytelnictwa gazet Największy spadek wśród osób najmniej interesujących się polityką Coraz powszechniejszy internet

O badaniu... Pytania badawcze: Jaki był bezpośredni (1-stopniowy) wpływ internetu? Kto używa internetu? Czy wystąpił 2-stopniowy przepływ informacji: Czy ci, którzy odwiedzają strony byli przywódcami opinii?

O badaniu... O co pytano? Jakich mediów używano do pozyskiwania informacji? Czy rozmawiano o wyborach/przekonywano? Czy używano internetu do rozmów o wyborach/przekonywania?

Rola mediów w 1-stopniowym przepływie informacji

Rola mediów w 1-stopniowym przepływie informacji Dominują media tradycyjne (81%)‏ Niewielka rola internetu (9%)‏

Rola mediów w 1-stopniowym przepływie informacji Kto używa mediów „tradycyjnych”? Zainteresowanie polityką Wykształcenie Zaangażowanie polityczne Płeć Wiek

Rola mediów w 1-stopniowym przepływie informacji Kto używa internetu? Podobne wyniki 1 wyjątek - wiek

Rola mediów w 2-stopniowym przepływie informacji Czy wystąpił 2-stopniowy przepływ informacji? 46% dyskutowało 5% przekonywało 7% używało internetu do rozmów o wyborach 1% używał internetu do propagowania własnego stanowiska

Rola mediów w 2-stopniowym przepływie informacji Czy ci, którzy korzystali z internetu byli przywódcami opinii? Im więcej źródeł informacji, tym większa chęć rozmowy z innymi Osoby wykorzystujące internet bardziej skore do rozmów ...czyli mogły przekazywać informacje, które znalazły w internecie

Wnioski Internet mógł odgrywać znaczącą rolę w 2-stopniowym przepływie informacji Większa rola internetu niż przypuszczano

Dziękuję za uwagę