Jak przygotować plakat na konferencję

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak zrobić dobrą prezentację? autor: Piotr Kalita
Advertisements

Prezentacje multimedialne
Zasady tworzenia prezentacji
mgr inż. Tadeusz Pietrzak
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Zasady tworzenia dobrych prezentacji Power Pointa
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Zastosowanie technologii medialnych i internetowych Wygląd witryny krok po kroku Wykład dr in ż. Jacek Wachowicz
ZASADY PROJEKTOWANIA STRON WWW
Podstawy projektowania graficznego Projektowanie strony internetowej
Jak powinna wyglądać „Dobra prezentacja”
Kurs HTML.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
Budowanie makiety publikacji
prezentacji multimedialnych
Jak prezentować.
TWORZENIE PREZENTACJI POWER-POINT
Przedstawić się. Pytania na koniec.
Czym są HTML i XHTML? Skrót HTML pochodzi od słów Hypertext Markup Language (język znakowania hipertekstu). Język HTML jest podstawą każdej strony WWW.
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH autor: Jowita Małachowska
Jak zrobić dobrą prezentację? Zasady dobrego stylu.
Tytuł pracy inżynierskiej PL Tytuł pracy inżynierskiej ENG
Podstawowa zasada: przejrzystość i prostota
Tworzenie stron internetowych
Serwis klubu szachowego
Prezentacja raportów - uwagi
Opracował: Marek Badura Instytut Klimatyzacji i Ogrzewnictwa I-33
Prezentacja wyników w postaci plakatu (posteru)
Tytuł projektu: Klient: Nazwa kategorii: Numer kategorii:
Tworzenie prezentacji
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Przygotowanie prezentacji - etapy
Jak przygotować dobrą prezentacje???
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
Nowa prezentacja ćwiczenie Gdzie te notatki będą drukowane?
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka
Podstawowe zasady dobrej i czytelnej prezentacji ZAPAMIĘTAJ
Przygotowanie dobrej prezentacji
Logo afiliacji autora Tytuł referatu (minimalna wysokość czcionki 37pkt) Imię, nazwisko i afiliacja autora/ów (minimalna wysokość czcionki 27pkt) Wprowadzenie.
Zasady tworzenia dobrych prezentacji
Prezentacja w Power Point
Prezentacje multimedialne
Informatyka +.
Najważniejsze! Zawartość strony Łukasz Stochniał.
Przygotowanie dobrej prezentacji
Temat 14: HTML - przykłady praktyczne
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
Najczęściej popełniane błędy formalne w pracy dyplomowej
Ogólne zasady prezentacji Przed stworzeniem prezentacji prosimy o szczegółowe zapoznanie się z regulaminem konkursu. Prosimy o używanie czcionki o nazwie.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Jak przygotować poster naukowy
FOLIOGRAMY, SLAJDY, PREZENTACJE???
Prezentacja Ewa Gurbiel Seminarium HCI 3.X Ogólny Zarys n Tworzenie n Rozplanowanie n Struktura n Trening (ćwiczenie) n Prezentowanie n Inne możliwości.
Dokumenty aplikacyjne
Jak przygotować prezentację
Prezentacje multimedialne
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Dostępność stron internetowych Wprowadzenie do WCAG Dział ds. Osób Niepełnosprawnych ul. Retoryka 1/ Kraków tel.: , fax.:
Jak przygotować poster naukowy
O prezentacjach cel, zawartość, zadania
Prezentacje multimedialne
Zasady formatowania szkolnej pracy pisemnej
W przypadku studiów pierwszego stopnia praca dyplomowa może mieć formę projektu,
Logo afiliacji Autora Tytuł referatu (minimalna wysokość czcionki 37pkt) Imię, nazwisko i afiliacja Autora/ów (minimalna wysokość czcionki 27pkt) INFORMACJE.
Logo afiliacji autora Tytuł referatu (minimalna wysokość czcionki 37pkt) Imię, nazwisko i afiliacja autora/ów (minimalna wysokość czcionki 27pkt) Wprowadzenie.
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zapis prezentacji:

Jak przygotować plakat na konferencję Przygotowała Beata Arcimowicz

Na co pozwala prezentacja w postaci plakatu: Ludzie we własnym tempie mogą zapoznać się z przedstawianym przez Ciebie materiałem. Umożliwia interakcję osób oglądających: - umożliwia dyskusję pomiędzy osobami, które oglądają Twój plakat; - umożliwia dyskusję osób oglądających Twój plakat z Tobą.

Podstawowe cele prezentacji plakatowej: Zaprezentowanie własnych badań, problematyki, jaką jesteśmy zainteresowani. Zainteresowanie osób biorących udział w konferencji daną tematyką. Nawiązanie bezpośredniego kontaktu z osobami oglądającymi plakaty, również nawiązanie ciekawych znajomości naukowych.

Dobry plakat: Przykuwa uwagę oglądających; Zapewnia zwięzły przegląd pracy (badań, problematyki). Daje podstawy do zainicjowania dyskusji; Zawiera podstawowe informacje, nie wymaga wyjaśnień (self-explanatory). Zawiera konieczne i podstawowe informacje na dany temat, tak, że pozwala zrozumieć temat i zadawać dalsze pytania.

Jest uporządkowany i przejrzysty dla oglądającego. Nie męczy oczu – ważna jest oprawa graficzna. Pozwala w krótkim czasie (ok. 5 minut, optymiści uważają, że 10 min) zapoznać się z tematem.

Jak zrobić dobry plakat? Zawrzeć podstawowe dla plakatu elementy. Zadbać o treść (ciekawa i ważna treść zależy od tego czy mamy coś do zaprezentowania od strony merytorycznej, to każdy sam może rozważyć). Zadbać o stronę wizualną.

Podstawowe elementy na plakacie: Tytuł pracy; autor (autorzy); afiliacje; kontakt do siebie (ew. można go przedstawić w dodatkowych materiałach o czym dalej). Krótkie wprowadzenie w problematykę przez nas poruszaną (powinno zaciekawić odbiorców, żeby chcieli oglądać dalej). Jeżeli jest to plakat empiryczny to informacje o metodzie, badanych, procedurze i rezultatach.

Konkluzje (najlepiej w lewym górnym rogu wprowadzenie a w prawym dolnym konkluzje). Cytowana literatura (powinniśmy się ograniczyć do ok. 10 najważniejszych pozycji). Wyróżnienie osób, które pomogły nam (np. udzielały konsultacji) w pracy, na organizacje, które pomogły nam w badaniach, sponsorów badań i.t.p.

Strona wizualna plakatu Pamiętaj: plakat to głownie forma wizualna! Używaj dużej czcionki, tak, aby tekst był czytelny z odległości paru metrów (ok. 2-3). Dla tytułu sugeruje się czcionkę o wielkości od 90 do 140 pkt., dla nagłówków od 36 do 84, dla tekstu od 18 do 26.

Dla tytułu, autorów oraz nagłówków najlepiej używać czcionki bezszeryfowej, dla tekstu – szeryfowej. Należy dobrze rozplanować umiejscowienie tytułu, bloków tekstu oraz grafik (ilustracji, figur, tabeli). Można wprowadzić np. strzałki, które będą prowadzić oglądających po plakacie. Ilustracje, figury, tabele muszą być odpowiednio duże i czytelne (szczególnie należy uważać na zbytnie wypełnianie tabel tekstem czy innymi danymi).

Wykresy nie powinny mieć obramowania; Zdjęcia dobrze wyglądają w obramowaniu, są lepiej widoczne z tła. Pamiętaj, że ilustracje, figury i tabele najbardziej przyciągają wzrok oglądających. Wszystkie powyższe elementy nie powinny wymagać wyjaśnień, powinny same się objaśniać. Pamiętamy o podpisywaniu zdjęć, figur, wykresów i.t.d.

Używaj jak najmniej bloków, w których znajduje się lity tekst, plakat nie jest książką do czytania! Jeżeli zamieszczasz bloki z tekstem postaraj się, żeby: były oznaczone (np. nagłówkiem); nie były zbyt szerokie (ok. 11 słów w wierszu); nie były zbyt długie (ok. 10 zdań); Ważne kwestie zaznaczaj tak a nie podkreśleniami.

Postaraj się w blokach tekstowych używać listy zdań a nie litego tekstu. Zostaw czytelne marginesy pomiędzy tekstem a jego obramowaniem. Zadbaj o kolory! Niech ze sobą współgrają. Kolor to dobra rzecz, ale nie przesadzać z nim! Mogą przeszkadzać w koncentracji na części merytorycznej oraz przyprawiać o ból narząd wzroku. Lepiej nie używać ciemnego tła. Na tło warto wybrać kolory stonowane.

Pamiętaj, że kolory w Twoim komputerze oraz kolory na plakacie z drukarni mogą wyglądać inaczej! Warto jest zadbać o różne rozmiary bloków z tekstem oraz figur, wykresów, zdjęć (mając na uwadze czytelność organizacji prezentowanych treści!). Najczęściej rozmiar plakatu to rozmiar A0, chociaż może się to różnić w zależności od konferencji. Dobrze jest się również zorientować, jaka powinna być organizacja (pionowa vs pozioma) plakatu.

Jeszcze raz o czytelności i organizacji tekstu: upewnijmy się, że oglądający będą wiedzieli jak się poruszać po naszym plakacie. Nie przeładujmy go blokami, tabelami, zdjęciami. Zostawmy wolną przestrzeń pomiędzy nimi, to umożliwia widzom krótką przerwę na zastanowienie się.

Najczęstsze błędy: Zbyt wiele informacji przemycamy. Zbyt dużo tekstu. Zbyt długi tytuł pracy. Zbyt mało ilustracji, grafik. Zbyt mało wolnej przestrzeni pomiędzy blokami tekstu a grafikami. Zbyt mała czcionka. Zbyt dużo detali na obrazkach, wykresach, diagramach.

Zauważ, większość błędów wynika z przeładowania plakatu informacjami! Zbyt mocne kolory lub ich brak. Zbyt mocne ramki np. dla tekstu. Zbyt małe marginesy dla tekstów w ramkach. Nielogiczność przestrzennej prezentacji. Zauważ, większość błędów wynika z przeładowania plakatu informacjami!

Wskazówki dodatkowe: Przygotuj kilkuminutową (2-5 min) prezentację swojego plakatu. Często ludzie lubią posłuchać, co autor ma do powiedzenia. Przygotuj materiały (handout), gdzie możesz zawrzeć więcej informacji o swojej pracy (tam możesz podawać więcej szczegółów niż na plakacie) oraz kontakt do siebie.

Materiały mogą przyjąć formę miniwersji Twojego plakatu, przestrzeń z drugiej strony kartki możesz zapełnić tekstem (np. abstrakt własnej pracy); Możesz wykorzystać formy audio-video w plakacie, przygotować modele w 3D, przynieść własne publikacje i inne gadżety.

Jeżeli Twój plakat jest kiepski to dołącz do niego cukierki, ciastka Jeżeli Twój plakat jest kiepski to dołącz do niego cukierki, ciastka. Zgodnie z zasadą wzajemności, gdy ludzie coś od Ciebie dostaną, to może poczują się zobowiązani zostać chwilę, zapoznać się z plakatem i porozmawiać z Tobą. Oczywiście lepiej mieć ciekawy plakat, który sam zdobywa widzów .

Przykłady plakatów: (Abstrakt czasem lepiej zastąpić dłuższym wprowadzeniem. Abstrakt można zamieścić w materiałach konferencyjnych)

To już wszystko  Polecam strony, z których korzystałam (m.in. z nich pochodzą wzory plakatów): http://www.psichi.org/conventions/tips.asp http://www.uwex.edu/ces/tobaccoeval/pdf/postertips.pdf http://www.cipi.ulaval.ca/fileadmin/template/main/images/2007_AGM/POSTER_TIPS.pdf http://www.swarthmore.edu/NatSci/cpurrin1/posteradvice.htm http://www.gradschool.purdue.edu/sropconference/documents/posterpresentation2-20_Titled.pdf http://bildmakarna.kib.ki.se/posters/tips/index_en.html http://www.kdnuggets.com/meetings/kdd98/poster-tips.html http://www.uwm.edu.pl/czachor/dyda/poster.htm