Studium wykonalności – -dokumentacja przedprojektowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Advertisements

Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.
Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II,
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Katowice, r. Konrad Gawłowski Zastępca Dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2011/2012 GRODZISK MAZOWIECKI 2011.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
„Budowa kanalizacji sanitarnej dla m
Spotkanie robocze polskich regionów Korytarza Bałtyk – Adriatyk
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2009/2010 GRODZISK MAZOWIECKI 2009.
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
„Modernizacja linii kolejowej E30,
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Warunki wstępne (ex ante) stan
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Wyrok WSA z Kielcach z dnia 16 listopada 2017 r., I SA/Ke 531/17
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
Zapis prezentacji:

Studium wykonalności – -dokumentacja przedprojektowa Modernizacja linii kolejowej E65 Południe odcinek Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Umowa nr FS 2006/PL/16/C/PA/002-01 Studium wykonalności – -dokumentacja przedprojektowa Projekt ten, współfinansowany przez Unię Europejską, przyczynia się do zmniejszenia różnic społecznych i gospodarczych pomiędzy obywatelami Unii.

Informacje ogólne o projekcie INWESTOR PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. WYKONAWCA KONSORCJUM Halcrow w składzie: Halcrow Group Ltd Scott Wilson Ltd Egis Poland sp. z o.o. Egis Rail S.A. PODPISANIE MOWY - 10.06.2009 r. CZAS REALIZACJI - 36 miesięcy TERMIN ZAKOŃCZENIA - 10.06.2012 r. PLANOWANY TERMIN ROZPOCZĘCIA ROBÓT - perspektywa finansowa 2014 - 2020 r.

Korytarze transportowe na sieci PKP

Strategiczne cele do realizacji promowanie kolei jako bezpiecznego, ekonomicznego, przyjaznego dla środowiska środka transportu, eliminowanie miejsc, gdzie istnieje możliwość kolizji ruchu kolejowego z ruchem drogowym, uzyskanie standardów europejskich na liniach magistralnych w transeuropejskich korytarzach transportowych, przebiegających przez terytorium Polski, zapewnienie interoperacyjności sieci kolejowej i umożliwienie dostępu do polskiej infrastruktury kolejowej operatorom z innych krajów, usprawnienie przemieszczania się ludzi i transportu towarów w kraju i poza jego granicami, usprawnienie transportu tranzytowego pomiędzy krajami Unii i krajami sąsiednimi, ochrona środowiska naturalnego na terenach położonych wzdłuż linii kolejowych.

Zakres i cel Projektu Podstawowe dokumenty strategiczne dotyczące Korytarza VI (m.in. „Master Plan dla transportu kolejowego do roku 2030”, „Polityka Transportowa Państwa na lata 2006 – 2025”, „Strategia dla transportu kolejowego do roku 2013”) Zakres Projektu E65 – Południe obejmuje województwa: mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie, śląskie oraz małopolskie. Łączna długość linii kolejowych wchodzących w zakres projektu wynosi około 510 km. Bezpośredni cel projektu: opracowanie rozwiązań przestrzennych i technicznych, opracowanie zakresu rzeczowego modernizacji i budowy wybranej opcji, oszacowanie nakładów finansowych na realizację przedsięwzięcia, jakim jest KDP w Polsce, uzyskanie decyzji środowiskowych i lokalizacyjnych, przygotowanie wniosku o dofinansowanie projektu z UE.

W każdym zadaniu rozpatrywane są 3-4 opcje modernizacyjne Zadania do realizacji Projekt E65 – Południe podzielony został na następujące Zadania: Zadanie 1 – obejmuje prace na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie, Zadanie 2 – obejmuje prace na odcinku Zawiercie – Katowice, Zadanie 3 – obejmuje prace na odcinkach Psary – Kozłów – Kraków, Zadanie 4 – obejmuje prace na odcinkach Katowice – Zwardoń – granica państwa oraz Czechowice–Dziedzice – Zebrzydowice – granica państwa. W każdym zadaniu rozpatrywane są 3-4 opcje modernizacyjne

Opcje modernizacyjne zadanie 2 i 3 Opcja 1: modernizacja linii do V=200/220km/h przy zasilaniu DC 3kV (pociągi towarowe i pasażerskie) Posterunki ruchu zadanie 2: st. Zawiercie, st. Łazy, st. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, st. Dąbrowa Górnicza, p.odg. Będzin Ksawera, st. Będzin, st. Sosnowiec Główny, st. Katowice Zawodzie, st. Katowice Posterunki ruchu zadanie 3: st. Psary, p.odg. Starzyny, p.o. Szczekociny, p. odg. Węgrzynów Stary, st. Kozłów, st. Tunel, st. Miechów, p.o. Kamieńczyce, p.o. Szczepanowice, p.o. Smroków, st. Słomniki, p.o. Słomniki Miasto, p.o. Niedźwiedź, p.o. Goszcza, st. Łuczyce, p.o. Baranówka, st. Zastów, p.odg. Raciborowice, st. Kraków Batowice, p.odg. Kraków Przedmieście, st. Kraków Główny Osobowy

Opcje modernizacyjne zadanie 2 i 3 Opcja 2: budowa nowej linii do V=250km/h przy zasilaniu AC 2x25kV i 50Hz (pociągi pasażerskie) Posterunki ruchu zadanie 2: st. Góra Włodowska, st. Siewierz, st. Katowice Zawodzie, st. Katowice Posterunki ruchu zadanie 3: st. Psary, p.odg. Starzyny, p.odg. Przełaj, p.odg. Komorów, p.odg. Raciborowice

Opcje modernizacyjne zadanie 2 i 3 Opcja 3: budowa nowej linii do V=300km/h przy zasilaniu AC 2x25kV i 50Hz (pociągi pasażerskie) Posterunki ruchu zadanie 2: st. Góra Włodowska, st. Pyrzowice, st. Katowice Posterunki ruchu zadanie 3: p.odg. Knapówka, p.odg. Starzyny, p.odg. Kresy, p.odg. Chodówki, p.odg. Raciborowice

Opcje modernizacyjne zadanie 2 i 3 Opcja 4: budowa nowej linii do V=300km/h przy zasilaniu AC 2x25kV i 50Hz (pociągi pasażerskie) Posterunki ruchu zadanie 2: p.odg. Nakło, p.odg. Chlina, p.odg. Sucha, st. Olkusz Południe, p.odg. Biała Przemsz, st. Katowice Posterunki ruchu zadanie 3: p.odg. Nakło, p.odg. Chlina, p.odg. Sucha, p.odg. Przeginia, st. Kraków Główny Towarowy, st. Kraków Główny Osobowy

Opcje modernizacyjne zadanie 2 i 3

Założenia Założenia do modernizacji/budowy oparte są o wytyczne Zamawiającego zapisane w OPZ. Zakres modernizacji/budowy linii kolejowej: układy torowe, podtorze, urządzenia srk, zasilanie trakcji i sieć trakcyjna, elektroenergetyka nietrakcyjna, teletechnika, obiekty inżynieryjne, drogi wzdłuż linii kolejowej, budynki kolejowe.

Założenia Dla prędkości V>160km/h likwidacja wszystkich przejazdów kolejowych w poziomie szyn, w zamian za budowę skrzyżowań dwupoziomowych (np. wiadukty kolejowe). Budowa dróg technologicznych do obsługi linii kolejowej. Wygrodzenie linii kolejowej dla wszystkich opcji ze względu na bezpieczeństwo uczestników ruchu oraz ludzi i zwierząt przebywających w pobliżu linii kolejowej: V<200km/h – tylko na obszarach miast i osiedli mieszkaniowych, V>200km/h - na całej długości linii kolejowej.

Założenia –ochrona przed hałasem Budowa ekranów akustycznych - podstawowy, w warunkach polskich, skuteczny środek ochrony przed hałasem. Podwyższenie izolacyjności zewnętrznej budynków poprzez wymianę stolarki okiennej (wymaga przeprowadzenia uzgodnień z organami ochrony środowiska).

Założenia –ochrona przed hałasem Wygrodzenie linii kolejowej ze względu na zwierzęta przebywające w jej pobliżu. Budowa przejść dla zwierząt. Budowa systemów podczyszczania wód, osadników, separatorów.

Przykłady rozwiązań – ochrona środowiska

Efekty modernizacyjne Bezpieczeństwo ruchu: likwidacja przejazdów, modernizacja i budowa nowych skrzyżowań wielopoziomowych, monitoring na przejazdach, nowe drogi dojazdowe i technologiczne, nowoczesne systemy kierowania ruchem kolejowym zapewniające bezpieczną pracę pracowników kolei i przewozów.

Efekty modernizacyjne Efekty dla pasażerów: Budowa nowych przystanków osobowych, budowa przejść podziemnych, rozwiązania dla osób z ograniczoną zdolnością poruszania się, systemy informatyczne obsługi podróżnych na peronach oraz monitoring, większy komfort jazdy, zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów,

Efekty modernizacyjne skrócenie czasów jazdy:

i gospodarczych pomiędzy obywatelami Unii. Dziękujemy za uwagę Strona internetowa: www.for-eco.pl/e65-poludnie.htm Zadanie 2 i 3: Tomasz Jerczyński tomasz.jerczynski@scottwilson.com www.scottwilson.com Projekt ten, współfinansowany przez Unię Europejską, przyczynia się do zmniejszenia różnic społecznych i gospodarczych pomiędzy obywatelami Unii.