SŁOWA, które doprowadzą nas do KLIENTA
Gdzie klienci wyrażają swoje potrzeby? Wyszukiwarka do miejsce komunikacji z klientem. Internauci korzystają z wyszukiwarek, by czegoś się dowiedzieć, coś zrobić lub kupić. To jest miejsce, gdzie wyrażają swoje potrzeby, diagnozują swoje choroby 86% zasięgu Google.pl w marcu 09, ponad 14 mln
Gdzie klienci wyrażają swoje potrzeby? Internauci korzystają z wyszukiwarek, by czegoś się dowiedzieć, coś zrobić lub kupić. To jest miejsce, gdzie wyrażają swoje potrzeby, diagnozują swoje choroby
Gdzie klienci wyrażają swoje potrzeby? Internauci korzystają z wyszukiwarek, by czegoś się dowiedzieć, coś zrobić lub kupić. To jest miejsce, gdzie wyrażają swoje potrzeby, diagnozują swoje choroby
Gdzie klienci wyrażają swoje potrzeby? Internauci korzystają z wyszukiwarek, by czegoś się dowiedzieć, coś zrobić lub kupić. To jest miejsce, gdzie wyrażają swoje potrzeby, diagnozują swoje choroby
Gdzie klienci wyrażają swoje potrzeby? Internauci korzystają z wyszukiwarek, by czegoś się dowiedzieć, coś zrobić lub kupić. To jest miejsce, gdzie wyrażają swoje potrzeby, diagnozują swoje choroby
Słowa kluczowe 8 000 000 000 Wczasy Grecja Saloniki, Wenecja z dziećmi, wycieczki wycieczka objazdowa, allinclusive w Hiszpanii, wczasy lipiec 09, Egipt last minute, AlfaStar wycieczki, tanie bilety, Paryż na weekend, zwiedzanie Rzymu, wiza do Turcji, Hotel w Barcelonie, temperatury wrzesień Bułgaria, Dubrownik ceny, biuro podróży Tunezja, weekend w Pradze, wycieczki autokarowe, kolonie dla dzieci w sierpniu. http://www.searchengineshowdown.com/blog/2006/05/more_search_words_per_query.shtml 8 mld zapytań do wyszukiwarek we wrześniu 2008 w USA, http://www.zerostrategy.com/search-engine-optimisation/461123-number-of-searches-on-google-rises/ - Nielsen Online
Trendy Rośnie liczba zapytań w miesiącu. W Stanach Zjednoczonych liczba zapytań wzrosła o 21% w ciągu roku Użytkownicy coraz częściej korzystają z wyszukiwarek – w 2008 roku przeciętny użytkownik w USA zadał 63 zapytania do wyszukiwarek. Użytkownicy nie sprawdzają kolejnych stron wyników. 62 procent użytkowników Google sprawdza tylko pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Użytkownicy formułują coraz dłuższe zapytania. W 1998 roku średnia wynosiła 1,2 słowa w zapytaniu. W 2008 roku średnie zapytanie ma 4 wyrazy.
„Długi Ogon” robi się coraz dłuższy…
Cykl zakupowy klienta świadomość zainteresowanie rozważanie nabywanie powracalność
Świadomość Użytkownik jest świadomy istnienia danej usługi lub produktu, ale nie wykazuje zainteresowania nimi. Używane słowa kluczowe: Na tym etapie konsument nie wykorzystuje wyszukiwarki. Można do niego dotrzeć z przekazem reklamowym np. reklamę kontekstową.
Zainteresowanie Użytkownik zaczyna się interesować danym produktem lub usługą. Rozpoczyna poszukiwanie informacji. Używane słowa kluczowe: Użytkownik wykorzystuje zwykle bardzo ogólne słowa kluczowe Przykłady słów kluczowych: Telewizory Jaki telewizor Telewizory LCD Telewizory HD
Rozważanie Na tym etapie konsument rozpoczyna rozważać możliwość zakupu usługi lub produktu. Używane słowa kluczowe: Użytkownik wpisuje bardziej szczegółowe pytania, dopisuje słowa takie jak porównanie, ranking, tani. Przykłady słów kluczowych: Telewizory Sony Bravia LCD Tanie telewizory LCD Test telewizorów HD Porównanie telewizorów LCD Telewizor 42 cale tani
Nabywanie Konsument podjął decyzje o zakupie, szuka informacji o możliwości nabycia. Używane słowa kluczowe: Użytkownik wpisuje pełną nazwę produktu, ze szczegółowymi parametrami, używa słów typu kupię, sklep, nazwa miejscowości Przykłady słów kluczowych: Telewizor Sony Bravia LCD 40 cali Telewizor LCD sklep Telewizory HD Kraków LCD Samsung LE 32A656 sklep online
Powracalność Użytkownik szuka informacji związanych z użytkowaniem produktu, bądź zakupem produktów powiązanych Używane słowa kluczowe: Klient opisuje dokładnie typ produktu, który posiada dodając słowa typu gwarancja, instrukcja obsługi. Przykłady słów kluczowych: Sony Bravia gwarancja Samsung LE 32A656 instrukcja obsługi Pilot do telewizora Samsung LCD
Popularność haseł
Jaki jest koszt sprzedaży telewizora?
Przy jakich słowach pojawiają się reklamy?
Aby reklama była skuteczna… Warto prowadzić kampanię na słowa z tzw. „długiego ogona”, wskazujące na etap nabywania produktu. Warto dostosowywać przekaz reklamowy do słów kluczowych, które wykorzystuje użytkownik. Warto dopasować treść strony docelowej do zapytania użytkownika
Dziękuję za uwagę. Maciej Woźniak Maciej.Wozniak@searchlab.pl www.SEARCHLAB.pl