Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Dane informacyjne Nazwa szkół: III Liceum Ogólnokształcące im. św. J. Kantego w Poznaniu, Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. W. Witosa w Boninie ID grup: 97/69_MF_G2,97/42_MF_G2 Kompetencja: Matematyczno-fizyczna / Przedsiębiorczość Temat projektowy: Nasza szkoła w liczbach. Semestr/rok szkolny: III semestr projektu / rok szkolny 2010/2011
Spis treści Prezentacja III Liceum Ogólnokształcącego Nauczyciele III LO, a średnie. Uczniowie III LO, a mediana i dominanta. Średnie ocen uczniów III LO, a odchylenie standardowe i wariancja. Część praktyczna – pomiary wysokości budynku III LO. Prezentacja Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego Przedstawienie szkoły. Przedstawienie pracowników szkoły. Przedstawienie uczniów szkoły.
III LO w Poznaniu
Kilka faktów o III LO Nasza szkoła: w tym roku szkolnym obchodziła 90-lecie swego powstania; od lat jest w ścisłej czołówce szkół poznańskich (w ostatnim rankingu na 6-tym miejscu); w licealiadzie szkół poznańskich zajęła pierwsze miejsce w tym roku szkolnym; od lat czynnie uczestniczy w konkursach matematycznych i fizycznych (w konkursie KANGUR w województwie wielkopolskim mamy zawsze najwięcej uczestników).
NAUCZYCIELE III LO
Średnie
Średnia wieku nauczycieli III LO
nauczyciele III LO wiekliczba środek przedziału iloczyn środka przedziału i liczby nauczycieli > < suma: 46suma: 1922
UCZNIOWIE III LO
UCZNIOWIE III LO wg płci w poszczególnych rocznikach
UCZNIOWIE III LO wg płci w poszczególnych klasach
Mediana MEDIANĘ nazywaną często wartością środkową obliczamy w następujący sposób: ustawiamy dane w sposób niemalejący (lub nierosnący) jeżeli liczba danych jest parzysta, to medianą jest średnia arytmetyczna dwóch środkowych wyrazów w ciągu uporządkowanych danych jeżeli liczba danych jest nieparzysta, to medianą jest środkowy wyraz w ciągu uporządkowanych danych
Dominanta DOMINANTA to wartość występująca najliczniej w ciągu danych. Jeżeli w danych jest kilka wartości występujących równie często, to mamy kilka dominant (wyjątek stanowi ciąg danych, w którym każdy z występujących wyników powtarza się z tą samą częstotliwością).
klasa matematyczno- fizyczno- informatyczna klasa 1klasa 2klasa 3 celujący688 bdb dobry dst dop ndst516 klasa humanistyczna klasa 1klasa 2klasa 3 celujący471 bdb dobry dst dop ndst3322 Tabela zawiera dane dotyczące liczby ocen w klasach od 1 do 3 w odpowiadających sobie oddziałach.
Aby obliczyć medianę, trzeba najpierw zliczyć wszystkie oceny na poszczególnych poziomach, sprawdzić, czy liczba wyników jest parzysta, czy nieparzysta. przykład: Klasa 1 (mat-fiz-inf): =430 Mediana jest średnią arytmetyczną wyników dwustu piętnastego i dwustu szesnastego i wynosi 4. Klasa 2 (humanist): =412 Mediana jest średnią arytmetyczną wyników dwustu szóstego i dwustu siódmego i wynosi 4.
W powyższych przykładach dominanta ocen na wszystkich poziomach niezależnie od klasy wynosi 3. Rozkład ocen przypomina rozkład normalny o środku w 3. Zarówno w klasie mat-fiz-inf i humanistycznej można wnioskować, że mamy w większości uczniów dostatecznych zbliżających się do czwórki.
Średnie z przedmiotów:
Odchylenie standardowe; wariancja
klasa1e1c 4,585 3,433,52 3,173,32 3,13,26 3,633,52 3,64,03 3,832,94 2,83,42 3,433,61 2,233,48 3,53,52 3,83,45 3,734,39 5,074,29 suma49,951,75 średnia3,563,70 odchylenie standardowe0,6920,543 wariancja0,4800,295 Porównanie średnich, odchylenia standardowego i wariancji w klasach humanistycznej i ścisłej.
WNIOSKI Średnia w klasie 1c jest wyższa niż w 1e, ale wariancja w 1c jest niższa niż w 1e. Oznacza to, że rozrzut wyników (średnich z poszczególnych przedmiotów) wokół średniej jest większy w klasie humanistycznej. Można stwierdzić, że w klasie ścisłej uczniowie prezentują podobny poziom, a w klasie humanistycznej jest większe zróżnicowanie wśród uczniów.
Nasze pomiary Cel : zmierzenie wysokości budynku naszej szkoły (sali gimnastycznej). Potrzebne : słońce, miara, znajomość twierdzenia Talesa.
Nasze pomiary: tworzymy odcinek i mierzymy jego długość.
SZKOŁA XY h Oznaczenia: h – wzrost uczennicy Y – długość cienia uczennicy X+Y – długość cienia szkoły
Otrzymane wyniki Wzrost uczennicy - h Długość cienia uczennicy - Y Długość cienia szkoły – X+Y Wysokość budynku szkoły - H 170 cm117 cm393 cm571,02 cm 170 cm119 cm400 cm571,43 cm 170 cm114 cm388 cm578,6 cm Korzystając z twierdzenia Talesa otrzymujemy zależność:
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa Bonin
Historia ZSCKR Szkoła istnieje od 1 września 1971 roku Organem prowadzącym jest Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Dotychczas szkołę ukończyło 5616 absolwentów (szkoły średnie, policealne i zasadnicze)
Kierunki kształcenia Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Boninie Technikum ( 4 letnie ) o technik architektury krajobrazu o technik żywienia i gospodarstwa domowego o technik turystyki wiejskiej o technik weterynarii (NOWOŚĆ) Zasadnicza szkoła zawodowa o kucharz małej gastronomii ( 2 letnia ) o mechanik operator pojazdów i maszyn rolniczych (3 letnia) Technikum uzupełniające o technik żywienia i gospodarstwa domowego (3 letnie)
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Boninie Proces dydaktyczny realizuje się na bazie: 20 gabinetów lekcyjnych 4 pracowni komputerowych 3 pracowni żywienia i gospodarstwa 2 pracowni architektury krajobrazu
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Boninie Część integralną stanowią warsztaty szkolne, z nowoczesnym sprzętem mechanicznym oraz Internat
Nauczyciele ZSCKR wg stopnia awansu zawodowego
Średnia wieku nauczycieli ZSCKR 2010/2011 r. wiekliczbaŚrodek przedziałuIloczyn przedziału i liczby nauczycieli > ,5353, , ,5192, ,5325 < X=1749:45= 38,87 39 lat
Czytelnictwo uczniów ZSCKR w latach Biblioteka szkolna ZSCKR 2008/ / /2011 Stan księgozbioru woluminy Liczba uczniów Liczba wypożyczonych książek przez uczniów Średnia wypożyczonych książek na ucznia 2,26,35,1
Podziękowania Serdecznie dziękujemy naszym opiekunom – pani Małgorzacie Rożek i Marzenie Diaczuk za motywowanie do pracy.
Dziękujemy za uwagę
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie