Projekt „AS KOMPETENCJI’’

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Advertisements

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Lekcja fizyki Równia pochyła.
Maszyny proste.
Maszyny proste.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Problemy rynku pracy..
„DAJCIE MI PUNKT OPARCIA, A DŹWIGNĘ ŚWIAT” - Archimedes
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Jak na co dzień ułatwiamy sobie pracę
Ruch – jako zjawisko przyrodnicze
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
PROJEKT MGP Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja: Temat projektowy:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Maszyny proste obrotowe.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
RÓWNIA POCHYŁA PREZENTACJA.
Lekcja fizyki: W poszukiwaniu maszyn prostych
Maszyny proste.
Siły, zasady dynamiki Newtona
Energia Maszyny proste..
MASZYNY PROSTE. Maszyna – urządzenie pozwalające małej sile pokonać większą siłę.
Zapis prezentacji:

Projekt „AS KOMPETENCJI’’ Jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja dystrybuowana bezpłatnie

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Morskich ID grupy: 97/80_MF_G1 Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Maszyny proste wokół nas Semestr/rok szkolny:2010/2011

Spis Treści Maszyny proste Historia Dzwignia Kołowrót Równia pochyła Klin

Maszyny proste Od najdawniejszych czasów ludzie konstruowali urządzenia zwane maszynami prostymi, które ułatwiały im wykonywanie pracy. Maszyny proste- są to urządzenia, które pozwalają na użycie niewielkiej siły przy podnoszeniu, przesuwaniu, ciężarów lub rozszczepianiu materiałów.

Maszyny proste Istotą ich działania jest zamiana pracy siły działającej na pewnej drodze na pracę mniejszej siły na odpowiednio dłuższej drodze.

Historia Maszyny proste znane były już w starożytności. Uczony grecki Arystoteles w IV w. p. n. e. pisał o dzwigniach i kołowrotach. Znał je Archimedes, który przy zastosowaniu maszyn prostych (kołowrotów, dzwigni i krążków) samodzielnie spuścił na wodę największy z ówczesnych okrętów-trójmasztowiec „Syrakuzję”

Historia Archimedes używał dzwigni do podnoszenia wielkich kamieni. Znane jest jego powiedzenie: „Dajcie mi punkt podparcia, a poruszę ziemię.”

Dzwignia Dzwignia to zazwyczaj kawałek deski, czy drążka. Służy do podnoszenia ciężkich przedmiotów. Sprawia, że aby podnieść dane ciało, możemy użyć siły dużo mniejszej niż ciężar ciała.

Dzwignia Dzwignia może służyć do: przemieszczania różnych przedmiotów, podważania rozdzielania mocno złączonych elementów (np. wyciągania gwoździ- na zasadzie dzwigni działa tzw. „łapa” do wyciągania gwoździ.)

Dzwignia Ze względu na to gdzie umieszczony jest punkt podparcia, dzielimy dzwignie na dwa rodzaje: dwustronną jednostronną

Dzwignia dwustronna W dzwigni dwustronnej punkt podparcia znajduje się między końcami belki. Punkt podparcia stanowi także punkt, wokół którego dzwignia może się obracać - wyznacza jej oś obrotu. Na jednym końcu dzwigni znajduje się ciężar, który zamierzamy podnieść.

Dzwignia dwustronna Siły działające na dzwignię to: Siła użyteczna- siła potrzebna do określonej czynności Siła działania- jest to siła z jaką musimy podziałać na jeden z końców dzwigni, aby zamienić ją na siłę użyteczną

Dzwignia dwustronna Zasady działania dzwigni dwustronnej:

Dzwignia dwustronna długość ramienia siły działania zysk na sile = długość ramienia siły użytecznej

Dzwignia jednostronna W dzwigni jednostronnej punkt podparcia znajduje się na jednym z jej końców. W tym wypadu siła działania jest przyłożona po tej samej stronie osi obrotu co siła użyteczna

Dzwignia jednostronna

Kołowrót Kołowrót działa w oparciu o identyczną zasadę jak obie dzwignie. Różni się tym że pozwala na ciągnięcie, przesuwaniu obiektów z dużą siłą na znaczne odległości. Składa się z takich elementów jak korba, wał i odpowiednio zaczepiona linka.

Kołowrót W przypadku kołowrotu oś obrotu znajduję się raz między, a raz z innej strony siły działania i siły użytecznej. Dlatego w jednej pozycji jego działanie jest podobne do działania dzwigni jednostronnej, a w innej pozycji do dzwigni dwustronnej.

Kołowrót W tej pozycji kołowrót może zostać opisywany jako „dzwignia dwustronna” z doczepionym wałem

Kołowrót W tej pozycji kołowrót może zostać opisywany jako „dzwignia jednostronna” z doczepionym wałem.

Kołowrót promień korby zysk na sile = promień wału

Równia pochyła Równia pochyła to najczęściej deska położona pod pewnym kątem do poziomu. Dzięki zastosowaniu równi pochyłej możliwe staję się wniesienie ciężaru na znaczną wysokość, przy użyciu siły mniejszej od tego ciężaru.

Równia pochyła Dzięki temu, że powierzchnia równi jest nachylona pod pewnym kątem do poziomu, siła użyta podczas podnoszenia ciężaru „rozkłada” się wzdłuż całej drogi.

Równia pochyła Przykładem zastosowania zasady równi są serpentyny umożliwiające samochodom wjazd na wysokie góry.

Klin Klin służy do rozczepiania mocno ze sobą złączonych powierzchni, np. do rozłupywania drewna

Klin Przekładnia klina jest proporcjonalna do odwrotności sinusa połowy konta rozwarcia klina

Źródło: http://pl.wikipedia.org

Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt „AS KOMPETENCJI’’ Europejskiego Funduszu Społecznego Jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków