NASZA SZKOŁA W LICZBACH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pole i obwód figury – przypomnienie i utrwalenie wiadomości
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Droga Napis „km/h” czytamy „kilometrów na godzinę”
Alicja Prus Szkoła Podstawowa nr 5 W Nowym Dworze Mazowieckim
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Ile wiem o swojej szkole?
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Komputery pod ręką Jak zapewnić dostępność komputerów w szkole, zamiast zamykać je w pracowni Komputerowej ? 1.Na każdej długiej przerwie mógłby być dyżur.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
MATEMATYKA NA LEKCJI Opracowanie: Kacper Jagodziński Maciej Kędziora.
Wioleta Nowak Gimnazjum nr 20 w Poznaniu
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
Edukacja seksualna w opiniach licealistów
Objętość prostopadłościanu. Jednostki objętości.
Zbiórka żołędzi w naszej szkole jest już zakończona !
Dlaczego warto akurat w nim się uczyć?
TROJKĄTY Trójkąty dzielimy na: Trójkąt równoboczny Trójkąt prostokątny
CZWOROKĄTY ZADANIA.
KWADRAT PROSTOKĄT ROMB RÓWNOLEGŁOBOK TRAPEZ TRÓJKĄT.
Moja szkoła w procentach
Pole prostokąta i kwadratu
POLA WIELOKĄTÓW.
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 16 czerwca 2011 r.
MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY
Gimnazjum Publiczne w Nowych Zdunach
Pola figur.
PREZENTACJA ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH Szkoła Podstawowa Nr 187 im. A
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Pola figur.
Obliczamy czas.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Podatki i opłaty lokalne na 2012 rok
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Nasza Szkoła w Liczbach
Krótki fotograficzny przewodnik po Gimnazjum im
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Temat: Równoległoboki i romby oraz ich własności.
Starożytni Matematycy
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
Pola figur.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Związki między bokami i kątami w trójkątach.
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
Nasza Szkoła w Liczbach
Ankieta pt.: „Życie gimnazjalisty w Zespole Szkół nr 1 w Lubiczu Górnym” – projekt szkolny autorstwa Kacpra Klabana, Sylwii Bąk, Pawła Szczęśniaka i Roksany.
Opiekun projektu : Pani Barbara Szczucińska. Początki gimnazjum  W wyniku reformy oświatowej w 1999 roku został utworzony Zespół Szkół Ogólnokształcących.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
20 zadań na temat „W drodze do szkoły” Kacper Kozyra – klasa 4m
MATEMATYKA I SPORT Gabrysia Tylec Va.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Bryły Obrotowe.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Wywiad Sieciechów - Londyn
Nauka w szkole niemieckiej
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
Autor: Małgorzata Paszyńska
Szkoła Podstawowa Nr 83 im. Stanisława Jachowicza Łódź, ul. Podmiejska 21 tel. (42) , fax (42)
Reklama Szkoły w Rogoźnicy
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
Zadania prowadzące do rozwiązania równania kwadratowego
Dziwne pytania, czyli pytania Fermiego dotyczące naszej szkoły.
Zapis prezentacji:

NASZA SZKOŁA W LICZBACH

Zadanie 1 Szkoła podstawowa Nr 2 w Legionowie liczy 627 uczniów. W 2011r. utworzono gimnazjum nr 5. W roku szkolnym 2011/2012 w 1 klasie gimnazjum uczyło się 57 uczniów. Jaki procent wszystkich uczniów w roku szkolnym 2011/2012 stanowili uczniowie gimnazjum? Dane: - 627 uczniów szkoły podstawowej. - 57 gimnazjalistów. Rozwiązanie: 627+57=684 684 = 100% uczniów 57 = X % uczniów (57 ∙100) : 684 = 5700 : 684 = 8,33 % Odpowiedź: W tym roku szkolnym gimnazjaliści stanowili 8,33% wszystkich uczniów szkoły.

Zadanie 2 Pierwsza lekcja zaczyna się o godz. 8:00 i zajęcia trwają 7godz. 50 min. O której godzinie kończy się ostatnia lekcja? Dane: 8.00 początek pierwszej lekcji Czas trwania lekcji 7godz.50min. Rozwiązanie: 8.00 + 7.50=15.50 Odpowiedź: Ostatnia lekcja kończy się o godzinie 15.50.  

Zadanie 3 Stary budynek szkoły ma 2371 m² Nowy budynek szkoły jest o 699,9 m² większy. a) Ile m² ma nowy budynek? Dane: stary budynek 2371 m² nowy budynek o 699,9 m² większy Rozwiązanie: 2371 m²+699,9 m²=3070,9 m² 2.371,0 + 699,9 3.070,9 Odpowiedź: Nowa część szkoły ma powierzchnię 3070,9 m².

b) Ile obydwa budynki mają łącznie m² b) Ile obydwa budynki mają łącznie m²? Rozwiązanie: 3070,9 m²+2371 m²=5441,9 m² 3070,9 + 2371,0 5441,9 Odpowiedź: Budynki mają łącznie 5441,9 m².

Zadanie 4 Boisko szkolne ma wymiary 40 na 20m.Na dłuższym boku boiska umieszczono trybuny. Szerokość jednego krzesła wynosi 50cm. Ile krzesełek mieści się w trzech rządach na trybunach, jeśli rzędy zajmują ¾ długości boku boiska? Dane: wymiary boiska 40m x 20m dłuższy bok boiska , to trybuny 1 krzesło zajmują ¾ długości boiska Rozwiązanie: 40m=4000cm 4000 cm:50cm=80cm 80 ∙ ¾ = 240/4=60 60 ∙ 3 = 180 Odpowiedź.: Na trybunach mieści się 180 krzesełek.

Zadanie 5 Wymiary sali gimnastycznej wynoszą 18m x 9m. a) Jakie jest pole powierzchni tej sali gimnastycznej? Rozwiązanie: 18 ∙ 9 = 162 m² Odp.: Pole Sali gimnastycznej wynosi 162 m². b). Jaki jest obwód tej sali gimnastycznej? Ob= a 2+b 2 Ob=18 ∙ 2 + 9 ∙ 2=36 + 18 = 54m Odpowiedź: Obwód tej Sali gimnastycznej wynosi 54m.  

Zadanie 6 W którym roku urodził się Kornel Makuszyński, jeżeli zmarł w roku 1953 w wieku 69 lat? Dane: - Zm.=1953 - Żył=69 lat Rozwiązanie: 1953- 69 = 1884 Odpowiedź: Kornel Makuszyński urodził się w 1884 roku.  

Zadanie 7 Na potrzeby rozbudowy szkoły ścięto 32 drzewa stanowiące ¼ wszystkich drzew na terenie szkoły. Ile drzew było przed rozbudową szkoły? Dane.: 32 drzewa = 1/4 wszystkich drzew Rozwiązanie: 32 : 1/4 = 32/1: 1/4 = 32/1∙ 4/1=128/1 = 128 Odpowiedź: Przed rozbudową na terenie szkoły znajdowało się 128 drzew.

Zadanie 8 W szkole podstawowej i gimnazjum 382 uczniów korzysta ze stołówki. W stołówce jest 15 stołów 6-osobowych. Ile 20-minutowych przerw obiadowych potrzeba, aby wszyscy uczniowie mogli zjeść obiad, jeżeli jeden uczeń zjada obiad w ciągu 7 minut? Dane: 382 uczniów korzysta ze stołówki 20 min. przerwa czas na zjedzenie obiadu 7 minut 15 stołów 6-osobowych Rozwiązanie: 15 ∙ 6 = 90 20 min : 7 minut = 2,857 90 ∙ 2.857 = 257,13 na jednej przerwie 382 : 257,13 = 1,485 ≈ 2 przerwy. Odpowiedź: Potrzeba dwóch przerw 20- minutowych aby wszyscy uczniowie mogli zjeść obiad.

Zadnie 9 Średnia ocen Kacpra wynosi 4,70, a średnia Magdy 5,30. Ile wynosi średnia ich ocen? Dane.: K = 4,7 M = 5,3 Rozwiązanie: 4,7 + 5,3 = 10 10 : 2 = 5,0 Odpowiedź: Średnia ich ocen wynosi 5,0.

Zadanie 10 Nasza szkoła obchodzi swoje 80-lecie w tym roku czyli 2012 .W którym roku została założona? Dane: 80-lecie 2012 rok Rozwiązanie: 2012 – 80 = 1932 Odpowiedź: Szkoła została założona w 1932 roku.

Zadanie 11 W szkole uczy się 627 uczniów .Uczniowie noszą mundurki z krótkim i z długim rękawem . Ile mundurków trzeba by zamówić, jeżeli każdy uczeń używa 2 mundurki z krótkim i 3 z długim rękawem? Dane.: 627 uczniów 2+3=5 uczniów Rozwiązanie: 627∙5=3135 Odpowiedź: Trzeba by zamówić 3135 mundurków.

Zadanie 12 W bibliotece szkolnej w I semestrze wypożyczono 5440 książek. Ile książek średnio przeczytał jeden uczeń skoro w szkole uczyło się 627 uczniów? Dane : 5440 książek 627 uczniów Rozwiązanie: 5440:627= ≈ 8 Odpowiedź: W I semestrze jeden uczeń przeczytał średnio 8 książek.

Historia Zdjęcia: sp2.legionowo.pl wykonanie własne Pracę wykonali: Emil Kowalewski klasa V a Zofia Przypaśniak klasa V a.