Pojęcia plastyczne czyli

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
RYSUNKU TECHNICZNEGO GEOMETRYCZNE ZASADY
Advertisements

ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Kompozycja układ elementów zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one harmonijną całość. Kompozycją określa się również samo dzieło, zawierające.
Kolory w naszym życiu-a co do tego ma światło białe?
Malowanie 10 palcami.
Wykonał Sebastian Szopa kl. IIa
KARTA ROWEROWA KL.IV ZNAKI DROGOWE STOP dalej.
M A L A R S T W O Opracowała: Karolina Gwiaździńska.
Przygotowanie materiału ilustracyjnego
Opracowała: Angelika Kitlas
Edytor Graficzny Paint
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
kurs fotografii cyfrowej
Podstawy grafiki komputerowej
STANISŁAW WYSPIAŃSKI TWÓRCZOŚĆ PLASTYCZNA.
Zasady czytania obrazu
Kolorowanie czarno-białych zdjęć w przestrzeni barw CMYK
Opracowanie: mgr Barbara Benisz
Powstawanie fotografii
Wp care odświeżenie koloru
Opracowanie Dorota Libera
Przygotował: Dawid Biernat
Malarstwa.
BARWA Metodyka Projektowania Graficznego 2008 Hyc Wojciech.
Podkreślane urody kolorem czyli w jaki sposób dobierać kolory do
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
Kreska jako środek wyrazu artystycznego
SPÓJRZ I PODZIWIAJ opracowała A.Goebel-Kutela
Tworzenie prezentacji
Moje zainteresowania Malarstwo.
Perspektywa w rysunku i malarstwie.
EDYTOR GRAFIKI "PAINT" Prezentacja ma na celu zapoznanie uczniów z podstawowymi funkcjami edytora grafiki Paint.
Szeregi funkcyjne dr Małgorzata Pelczar.
O fotografiach i fotografowaniu nieba
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Zasady kompozycji w architekturze krajobrazu
RELACJE I WZAJEMNE UWARUNKOWANIA ELEMENTÓW KOMPOZYCJI
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Kolory w kodzie RGB i HEX
National Gallery of Art w Waszyngtonie
Temat nr 10 : WYMIAROWANIE ( PN-ISO 129 : 1996)
Perspektywa.
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Jak narysować wykres korzystając z programu Excel?
Przewrót w malarstwie europejskim
Anaglify Autorzy : Patrycja Gnaś , Diana Czynko.
Malarstwo obrazem epoki
Autokształty listwy rysunkowej
CLAUDE MONET      .
PODSTAWOWE POJĘCIA Z JĘZYKA PRZEDMIOTU
Opracowała Monika Skóbel
Kliknij aby kontynuować.
opracowała Monika Skóbel
Halina Klimczak Katedra Geodezji i Fotogrametrii Akademia Rolnicza we Wrocławiu WYKŁAD 2 ZMIENNE GRAFICZNE SKALA CIĄGŁA I SKOKOWA.
Z perspektywą przez wieki
Trochę matematyki - dywergencja Dane jest pole wektora. Otoczymy dowolny punkt P zamkniętą powierzchnią A. P w objętości otoczonej powierzchnią A pole.
BARWY Wykonała: Oliwia Nowakowska.
Dyscypliny sztuk plastycznych Architektura, malarstwo, rysunek, rzeźba, grafika, rzemiosło artystyczne, wzornictwo przemysłowe, fotografia.
Rzutowania Rzutowanie jest przekształceniem przestrzeni trójwymiarowej na przestrzeń dwuwymiarową. Rzutowanie polega na poprowadzeniu prostej przez dany.
Złudzenia optyczne Przygotowały: Julia Trzeciak i Inez Mądra.
GRAFIKA SZTUKA POWIELANIA.
 jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych.
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
KOLORY W GRAFICE.
Opracował Tomasz Durawa
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Z PERSPEKTYWY JAK POKAZAĆ 3D NA 2D.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Zapis prezentacji:

Pojęcia plastyczne czyli Środki wyrazu artystycznego

Środki wyrazu artystycznego Elementy jakimi twórcy posługują w sztukach plastycznych to min.: linia, kreska, kolor, plama, kompozycja, perspektywa, tonacja kolorów (walor).

http://www.tessart.pl/smf/index.php?topic=1981.0 http://wikipedia.pl// Wikipedia http://wikipedia.pl//

Linia Jest jednym z elementów plastycznych, określa kontury kształtów, stanowi granicę między barwnymi plamami. Może tez funkcjonować jako samodzielny element kompozycyjny. Linie mogą być pionowe, poziome, ukośne, koliste, proste, ciągłe itp.

Kreska Ślad narzędzia rysującego.

Kolor Jest barwą wyprodukowaną, dobraną do określonych celów. Istnieją różne podziały kolorów. To barwa przedstawianych postaci lub przedmiotów bez uwzględnienia zmian kolorystycznych wynikających z wpływu światła i cienia.

Kolory podstawowe

Kolory pochodne

Kolory pochodne

Plama barwna To kształt uzyskany przez naniesienie farby za pomocą pędzla lub przez stemplowanie, odciskanie, przyklejenie albo otrzymany w rysunku przez zagęszczenia kresek.

Kompozycja Układ wybranych elementów i odpowiednie ich rozmieszczenie na płaszczyźnie zgodnie z określonymi zasadami, np. rytmu, symetrii.

Kompozycja otwarta Układ elementów nieograniczony żadnymi ramami, który można rozbudować w różnych kierunkach. Fotografia

Kompozycja otwarta Claude Monet „Nenufary”

Kompozycja zamknięta Układ elementów jakby zamkniętych w określonym kształcie. Hans Holbein „Portret”

Kompozycja zamknięta Leonardo da Vinci „Dama z gronostajem”

Perspektywa W malarstwie umiejętność ukazywania trójwymiarowych przedmiotów na płaszczyźnie. Istnieje kilka rodzajów perspektywy. Oto niektóre: -linearna – zbieżna ( boczna, „żabia” i „z lotu ptaka”), -barwna – malarska.

Perspektywa zbieżna Wyobraź sobie, że stoisz na szosie, która znika ci z oczu gdzieś daleko, na linii horyzontu. Ulegasz złudzeniu, że jezdnia wydaje się coraz węższa, by w końcu stać się małym punktem na linii horyzontu. To samo dzieje się z drzewami, które rosną po obu stronach tej szosy. A jak te obserwacje przenieść na płaszczyznę kartki - wyjaśnia perspektywa linearna-zbieżna.

Perspektywa zbieżna Fotografia

Perspektywa zbieżna – boczna (ukośna) Można wyznaczyć z góry dowolny punkt zbiegania się linii na horyzoncie - perspektywa boczna (ukośna).

Perspektywa zbieżna – „żabia” i „z lotu ptaka” Przy linii horyzontu umieszczonej nisko - mówimy o perspektywie żabiej, przy umieszczonej wysoko o perspektywie z lotu ptaka.

Perspektywa malarska Natomiast perspektywa malarska pozwala wyrazić przestrzenność za pomocą wrażenia, że barwy ciepłe (np. żółcień, oranż, czerwień, brąz), przybliżają malowany obiekt, a barwy zimne (np. błękit) – oddalają.

Perspektywa malarska Poul Cezanne "Góra Świętej Wiktorii z wielką sosną", (fragm.)

Tonacja kolorów – walor Walor szarości Walor koloru czerwonego W malarstwie jasność barwy, natężenie światła względnie cienia (ilość jasności i ciemności), jaka zawarta jest w tonie kolorystycznym.

Podsumowanie Pojęcia plastyczne wykorzystywane w dziełach malarskich to: linia, kreska, kolor, plama, kompozycja, perspektywa (różne rodzaje), tonacja kolorów (walor). 2. Nazywa się je środki wyrazu artystycznego. 3. Wpływają na jakość dzieła plastycznego.

Koniec za uwagę Przygotowała: Lucyna Gąsiorowska