Jaki jest rozkład wybranych cech dominujących i recesywnych wśród populacji uczniów klas 1? Prezentacja grupy B.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
ELEKTROSTATYKA II.
Oddziaływania ładunków – (73) –zadania.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Wpływ zjawiska elektryzowania ciał na życie człowieka
POLA FIGUR PŁASKICH.
Przygotowali Switek Kamil Gosztyła Filip
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Aleksandra Mańkowska kl. IIIc
Dnia , w ramach realizacji projektu „Sekrety układu krążenia” wśród uczniów naszej szkoły przeprowadziliśmy ankietę na temat grup krwi. W ankiecie.
Proste bazy danych w Excelu
PRĄD ELEKTRYCZNY.
Analiza wyników ankiety
Twoja Twarz Program tworzy szkic Twojej twarzy na podstawie informacji
Opracowała: Justyna Piegat
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Opracowanie wyników pomiarów
Rozkład t.
Procenty mgr Janusz Trzepizur.
Projekt edukacyjny Czy uczniowie naszego gimnazjum są otyli? Autorzy: Józef Michalak i Andrzej Adamas.
Złudzenia optyczne.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Cel projektu Zbadanie ile osób w klasach I i III posiada cechy dominujące, a ile recesywne.
Wpływ zjawiska elektryzowania ciał na życie człowieka
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Temat: ,,Jaki jest rozkład cech dominujących i recesywnych wśród uczniów klas III naszej szkoły?”
Drzewo rodowe.
Teresa Stoltmann Anna Kamińska UAM Poznań
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego w Gorlicach W ankiecie Egzaminy i diagnozowanie zewnętrzne przeprowadzonej dla nauczycieli wzięło udział
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Ten program potrafi wykonać portret twojej twarzy na podstawie informacji, które podasz ... Proszę nacisnać.
Dziedziczenie cech jednogenowych.
Dnia r. -,,środa” - Bartek i Mariusz Poszliśmy do szkoły podstawowej przy ul. Szkolnej 11. Zapukaliśmy do sekretariatu, otworzyła nam Pani.
Nasza szkoła w liczbach i procentach
KONKURS MATEMATYCZNY KLASA i – iii gb.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Badania statystyczne.
Co to jest dystrybuanta?
~~*ELEKTRYZOWANIE CIAŁ*~~
Zadania z czekoladą.
WSPÓŁZAWODNICTWO SPORTOWE SZKÓŁ DOLNEGO ŚLĄSKA – CZAS NA ZMIANY ? DOLNY ŚLĄSK 2014.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Jak wygląda statystyczny uczeń naszego gimnazjum?
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Promieniowanie Roentgen’a
Nr w dzienniku Wzrost w cm Tablica.
Podstawowe reguły dziedziczenia genów
Genetyczne uwarunkowanie płci
Miejsca realizacji Programu Wykaz szkół podstawowych: Szkoła Podstawowa nr 1 Szkoła Podstawowa nr 4 Szkoła Podstawowa nr 5 Szkoła Podstawowa nr 6 Szkoła.
Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Promieniowanie Roentgena Alicja Augustyniak Zarządzanie i Inżynieria Produkcji Wydział Górnictwa i Geoinżynierii Rok I, II stopień.
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Zapisywanie treści zadań za pomocą wyrażeń algebraicznych. Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka.
Dipol elektryczny Układ dwóch ładunków tej samej wielkości i o przeciwnych znakach umieszczonych w pewnej odległości od siebie. Linie sił pola pochodzącego.
Dziedziczenie cech Uczniowie klasy III C.
Badanie masy ciała SZKOŁA PODSTAWOWA NR 314 IM. PRZYJACIÓŁ ZIEMI PORAJÓW 3, WARSZAWA EWELINA KUCHARSKA.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Nasza szkoła w procentach
...dlatego mężczyzna opuszcza ojca swego i matkę swoją...
W roku szkolnym 2013/2014, 92 uczniów miało możliwość realizacji praktyk zawodowych organizowanych przez naszą szkołę. 58 z nich uczestniczyło w praktykach.
Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.
Dziwne pytania, czyli pytania Fermiego dotyczące naszej szkoły.
Ankieta na temat przedmiotów szkolnych
Trójkąt Pascala a geny kumulatywne - biomatematyka
Zapis prezentacji:

Jaki jest rozkład wybranych cech dominujących i recesywnych wśród populacji uczniów klas 1? Prezentacja grupy B

Cel naszego projektu Zbadanie ile osób w klasach 1 posiada cechy dominujące, a ile recesywne.

Przeprowadzenie ankiet:

Wyniki przeprowadzonych ankiet : dziewczęta.

Wyniki przeprowadzonych ankiet : chłopcy

Drzewko genetyczne:

Z drzewka wynika, że cechy dominujące bądź recesywne są przekazywane z pokolenia na pokolenie.

Wnioski: 1. Większość uczniów klas 1 posiada cechy recesywne. 2. Dzieci dziedziczą rodzaj włosów po rodzicach. 3. Rozkład cech dominujących wynosi 46,25%, natomiast cech recesywnych wynosi 57,75%.

Potwierdzone hipotezy: 1. W klasach 1 jest więcej osób o niebieskich oczach. 2. W klasach 1 jest więcej osób o brązowych włosach. 3. W klasach 1 jest więcej osób o prostych włosach. 4. W klasach 1 jest więcej chłopców o zielonych oczach. 5. W klasach 1 jest więcej chłopców o czarnych włosach 6. W klasach 1 jest więcej chłopców o prostych włosach. 7. W klasach 1 jest więcej dziewcząt o brązowych oczach. 8. W klasach 1 jest więcej dziewcząt o brązowych włosach. 9. Nie ma związku między ilością cech dominujących i recesywnych u danej osoby. 10. Chłopcy mają większą ilość cech dominujących niż dziewczęta 11. Tylko dziewczynki mają same dominujące cechy. 12. Jeśli dziewczyna ma niebieskie oczy to ma również brązowe włosy. 13. Jeżeli rodzice dziewczynki mają proste włosy to ona tez ma. 14. Jeśli mama ma proste włosy to i dzieci mają proste. 15. Jeśli mama ma kręcone włosy to i dzieci maja kręcone. 16. Jeśli tata ma proste włosy to i dzieci mają proste włosy 17. Jeśli tata ma kręcone włosy to i dzieci mają kręcone włosy. 18. Jeśli chłopak ma niebieskie oczy to ma również brązowe włosy.

Wykorzystywanie badania DNA w kryminalistyce   Próbki DNA mogą posłużyć do identyfikacji. Wycinki materiału genetycznego pobrane na miejscu przestępstwa mogą pomóc w ustaleniu, czy sprawca tu przebywał, z prawie 100-procentową pewnością.

Jak to działa? Podczas badań kryminalistycznych DNA jest izolowane z próbki materiału takiego jak białe ciałka krwi, sperma, włosy bądź kości. Następnie enzymów. Fragmenty DNA są oddzielane i umieszczane na podłożu z przejrzystego żelu następnie umieszcza się je w polu elektrycznym. Próbki mają ładunek ujemny więc poruszają się w polu w kierunku anody (elektrody dodatniej). Mniejsze fragmenty poruszają się szybciej od większych, więc po wyłączeniu pola elektrycznego fragmenty zostaną „posortowane". Próbki są następnie absorbowane przez membranę nylonową i oznaczane za pomocą swoistych „metek" z materiału radioaktywnego, które dołączają się do łańcuchów.

Co dalej ? Gdy do membrany przyłożymy film czuły na promieniowanie gamma i rentgenowskie, to na błonie w miejscach, gdzie znajdują się molekuły DNA, otrzymamy zaczernienie. Po wywołaniu filmu uzyskamy obraz rozmieszczenia fragmentów DNA w membranie. Od podejrzanego pobiera się DNA, i naukowcy mogą porównać obydwa łańcuchy kwasu deoksyrybonukleinowego. Gdy łańcuchy pasują do siebie, to znaczy, że dana osoba przebywała na miejscu przestępstwa.