Podstawy języka Java Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie w Java.
Advertisements

Wstęp do strumieni danych
Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Część II
Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Krótkie wprowadzenie dla studentów Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania
Algorytmy – zapis struktur programowania
Static, const, volatile.
Języki programowania C++
Tworzenie i obsługa programów – przykład 3 uwagi cd. Wykorzystując różne klasy biblioteki języka Java należy pamiętać w jakim pakiecie się znajdują. Wszystkie.
Programowanie Obiektowe w Javie (c.d.)
Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski
Programowanie obiektowe w Javie
Wybrane elementy języka Java
WPROWADZENIE DO JĘZYKA JAVA
Kurs Pascala – spis treści
PODSTAWY JĘZYKA PHP 1. czym jest 2. składnia 3. wersje 4. bazy danych
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
Project made by Bartosz Rumiński Kl. III i rok 2007/2008.
Java – programowanie obiektowe
dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
Tablice tablica jest sekwencją elementów tego samego typu (prostego lub obiektowego) w Javie tablice są obiektami, a zmienne tablicowe przechowują referencję
Dr Anna Kwiatkowska JAVA dr Anna Kwiatkowska
Język Java Wielowątkowość.
Podstawy programowania
Pakiety w Javie Łukasz Smyczyński (132834). Czym są pakiety? Klasy w Javie są grupowane w pewne zbiory zwane pakietami. Pakiety są więc pewnym podzbiorem.
Instrukcje sterujące część 2
Java 3 MPDI Programowanie obiektowe W7. import java.io.*; public class X { // kontrukcja throws – określenie jakie wyjątki może dana metoda // sygnalizować
Pierwsze programy.
PIO 3_2, Zofia Kruczkiewicz1 Wykład 3 – część druga Iteracyjno-rozwojowy cykl oprogramowania 3.
Podstawy Programowania
JAVA – wstęp.
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
Tworzenie aplikacji mobilnych
Programowanie Windows na przykładzie C# część 1
Java – wprowadzenie, typy danych, operatory
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
JAVA.
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
Programowanie obiektowe III rok EiT dr inż. Jerzy Kotowski Wykład IX.
STEROWANIE Ale nie tylko
Andrzej Repak Nr albumu
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Inicjalizacja i sprzątanie
Seminarium problemowe
PIO 2_2, Zofia Kruczkiewicz1 Wykład 2 – część druga Iteracyjno-rozwojowy cykl oprogramowania 2.
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Java 3 MPDI Programowanie obiektowe W5. Java - obiektowy język programowania stworzony przez firmę Sun Microsystems. Java jest językiem tworzenia programów.
Podstawy informatyki 2013/2014
INSTRUKCJE Umożliwiają zapis algorytmu, służą do sterowania przebiegiem programu. warunkowe (podejmowanie decyzji) 1. if-else „jeżeli”, 2. switch-case.
1 Strumienie Hierarchie klas strumieniowych, strumienie bajtowe - klasy InputStream i OutputStream i ich metody, klasa File, strumienie plikowe, strumienie.
  ELEMENTY JĘZYKA JAVA komentarze w Javie, słowa kluczowe i operatory, proste typy danych, tablice, podstawowy zestaw instrukcji.
Podstawowe aspekty programowania w Javie
OCPJP Inner classes.
Ogólna struktura programu w TP
Podstawy języka Instrukcje - wprowadzenie
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
Podsumowanie wiedzy MPDI2 sem.3 INFORMATYKA. tworzenie nowego pliku i katalogu, nawigacja po katalogach, listowanie zawartości katalogu, zmiana nazw,
Podstawowe konstrukcje języka Java Bartosz Walter InMoST Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin.
Czym jest PHP? ● Językiem programowania przeznaczonym do tworzenia i generowania dynamicznych stron WWW. Działa po stronie serwera: Klient Żądanie strony.
Wątki, programowanie współbieżne
(według:
Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,
Zespół Szkół Zawodowych im. Króla Jana III Sobieskiego w Przeworsku
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Dane, zmienne, instrukcje
Programowanie obiektowe Wykład 11
Założenia projektowe Javy
Programowanie w Javie 1 Dr Robert Kowalczyk
Tworzenie wątków w Javie
Zapis prezentacji:

Podstawy języka Java Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski

Spis rzeczy Wprowadzenie Narzędzia Javy Elementy języka Przykłady programu w Javie

Wprowadzenie Autor? James Gosling (również emacs) Kiedy? 1990 gdzie? Sun Microsystems Mountain View, CA Maskotka Javy? Duke Bardzo podobny jest do C++

Narzędzia Javy Edytory: –Dowolny edytor tekstów –Jbuilder –MS Visual J –Visual Cafe –... Kompilatory Javy –JDK (Java Deverloper Kit) - najnowsza v. 1.3 –...

Zasada działania

Zawartość JDK java - Interpreter Javy, pozwalający uruchamiaæ samodzielnie programy javac - Kompilator Javy. javadoc - Generator dokumentów Javy. javah - generator plików C javap - Disasembler Javy. jdb - Debuger Javy.

Przykład pracy z Javą Utwórzmy plik proba.java: //Najprotszy program w Javie class proba { public static void main(String[] args){ System.out.println(Dzien dobry"); } Następnie kompilujemy: javac proba.java Na końcu wykonujemy: java proba Jaki jest wynik?

Komentarze w Javie Podwójny slash //Najprotszy program w Javie Komentarz blokowy /* Najprotszy program w Javie Autor: Nguyen Hung Son */ Komentarz dokumentacyjny /** Klasa proba jest przykladem programu w Nguyen Hung 1.0 */ class proba {...

Elementy języka Typy podstawowe Operatory i ich priorytety Słowa kluczowe Javy Instrukcje sterujące Klasy Metody i pola

Typy podstawowe

Tablice Tablice w Javie nie mogą być deklarowane statycznie! //tablica jednowymiarowa int tablica1[] = new int [100]; int[] tablica2 = new int [100]; //tablica dwuwymiarowa int matryca1[][] = new int [10][10]; int[][] matryca2 = new int [10][10];

Operatory i ich priorytety

Słowa kluczowe Javy abstractboolean break byte casecast catchchar classconscontinuedefault do doubleelse extends finalfinally floatfor future genericgoto if implements import innerinstanceof in interfacelong native newnull operator outer package privateprotectedpublic rest returnshortstatic superswitchsynchronizedthis throwthrowstransienttry var unsigned virtualvoid volatile while

Znaki specjalne

Instrukcje sterujące Instrukcja if-then-else Pętla while Pętla for Instrukcja switch Instrukcje break i continue

Instrukcja if-then-else if (boolean) { /* instrukcje */ } else { /* instrukcje */ }

Pętle while Pętla while while (boolean) { /* instrukcje */ } Pętla do while do { /* instrukcje */ } while (boolean);

Pętla for Definicja for (wyr_1; wyr_logiczne; wyr_3) instrukcja Np. for (int i=0; i<10 ; i++) { System.out.println(i +.); }

Instrukcja switch switch ( wyrażenie) { case Wartość1 : /*... */ break; case Wartość2 : /*... */ break; default : /*... */ break; } Po co ?

Instrukcje break i continue etykieta: for (int j=1; j<10; j++) { /* po continue program zacznie wykonywać się tutaj */ for (int i=1; i<20; i++) { if (i==15) { continue etykieta; }