Programowanie obiektowe w Javie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Advertisements

Programowanie obiektowe
Klasy abstrakcyjne i interfejsy
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 2 Wojciech Pieprzyca.
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 3 Wojciech Pieprzyca.
Klasy i obiekty.
Wzorce.
Static, const, volatile.
Dziedziczenie. Po co nam dziedziczenie? class osoba { char * imie, char * imie, * nazwisko; * nazwisko;public: void wypisz_imie(); void wypisz_imie();
Generics w .NET 2.0 Łukasz Rzeszot.
Programowanie w środowisku sieciowym
Programowanie Obiektowe w Javie (c.d.)
Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski
Podstawy języka Java Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski.
OOP - programowanie zorientowane obiektowo w VB.NET
Serwery Aplikacji ASP .NET Web Objects Arkadiusz Popa.
Struktury.
C++ wykład 5 ( ) Dziedziczenie.
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Zasady zaliczenia Warunki uzyskania zaliczenia:
Tablice tablica jest sekwencją elementów tego samego typu (prostego lub obiektowego) w Javie tablice są obiektami, a zmienne tablicowe przechowują referencję
Klasy w C++. Deklaracja klasy class NazwaTwojejKlasy { //w tym miejscu piszemy definicje typów, //zmienne i funkcje jakie mają należeć do klasy. }; //tutaj.
Pakiety w Javie Łukasz Smyczyński (132834). Czym są pakiety? Klasy w Javie są grupowane w pewne zbiory zwane pakietami. Pakiety są więc pewnym podzbiorem.
Podstawy programowania II
T: Różnice pomiędzy programowaniem strukturalnym a obiektowym
Tworzenie aplikacji mobilnych
Programowanie obiektowe III rok EiT
Andrzej Repak Nr albumu
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Dziedziczenie Marek Serek Dziedziczenie Dziedziczenie to jeden z fundamentów programowania obiektowego. Umożliwia sprawne i łatwe wykorzystywanie.
Dziedziczenie Maciek Mięczakowski
Inicjalizacja i sprzątanie
INTERFEJSY I KLASY WEWNĘTRZNE
Programowanie obiektowe w Javie
Programowanie obiektowe Wykład 3 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/21 Dariusz Wardowski.
Programowanie obiektowe Wykład 7 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/20 Dariusz Wardowski.
Programowanie obiektowe Wykład 6 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/14 Dariusz Wardowski.
Warsztaty C# Część 6 Grzegorz Piotrowski Grupa .NET PO
Programowanie obiektowe 2013/2014
  ELEMENTY JĘZYKA JAVA komentarze w Javie, słowa kluczowe i operatory, proste typy danych, tablice, podstawowy zestaw instrukcji.
Prasek Aneta, Skiba Katarzyna. Funkcje stałe const to takie funkcje, które nie mogą modyfikować stanu obiektu. Oznacza to, że funkcja stała nie może zmieniać.
Kurs języka C++ – wykład 3 ( )
Programowanie w języku C++
Kurs języka C++ – wykład 5 ( )
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Diagram klas Kluczowymi elementami są: klasy (class)
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 2 ( ) Klasy i obiekty.
Klasy ( uzupełnienie ). Definicja klasy Klasa jest zbiorem logicznie powiązanych danych i funkcji, przeznaczonych do realizacji konkretnego zadania; Zamknięcie.
Dziedziczenie wielobazowe. dana klasa może mieć kilka bezpośrednich klas bazowych: dana klasa może mieć kilka bezpośrednich klas bazowych: kolorpołożenie.
Programowanie Zaawansowane
Dziedziczenie Wykład 7 Dziedziczenie sekwencyjne
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 28 Dziedziczenie i rodzaje dziedziczenia.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 3 ( ) Przenoszenie Składowe statyczne Funkcje wbudowane Argumenty domyślne.
Podstawowe konstrukcje języka Java Bartosz Walter InMoST Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
Wątki, programowanie współbieżne
Klasy, pola, obiekty, metody. Modyfikatory dostępu, hermetyzacja
(według:
(c) Krzysztof Barteczko 2014
Delegaty Delegat to obiekt „wiedzący”, jak wywołać metodę.
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Podstawy informatyki Zygfryd Głowacz.
PGO Interfejsy Michail Mokkas.
PGO - Projektowanie i implementacja pierwszych klas
PGO Dziedziczenie Michail Mokkas.
Zapis prezentacji:

Programowanie obiektowe w Javie Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski

Spis rzeczy Klasy Metody i pola Dziedziczenie klas Interfejsy Programowanie obiektowo-zorientowane w Javie

Klasy Klasy są szablonami dla obiektów abstract final public private Synchronizable ... SKŁADNIA KLAS [ModyfikatorKlasy] class NazwaKlasy [extends NadKlasa] [implements Interfejsy] { /* definicje metod i pól */ } Pola: Modyfikator TypWartości NazwaPola Metody: Modyfikator TypZwracanejWartości Nazwa (Typ Argument1, Typ Argument2, ...) { /* implementacja (kod) metody */ }

Modyfikator TypWartości NazwaPola Pola danych Deklaracja: Modyfikator TypWartości NazwaPola Przykład: class Punkt { int m_iWspX; //pole reprezentujące współrzędną x punktu int m_iWspY; //pole reprezentujące współrzędną y punktu byte m_bKolor; //pole reprezentujące kolor punktu }

Metody Deklaracja Przykład Modyfikator TypWartości Nazwa(Typ Argument1, Typ Argument2, ...) { /* implementacja (kod) metody */ } Przykład class Punkt { ...... public void info() System.out.println(”To jest punkt (” + m_iWspX +”,” + m_iWspY+”)”);

Modyfikatory Modyfikatory dostępu Modyfikatory właściwości Dla klas możemy używać modyfikatorów: public, abstract, final. dla metod: abstract, static, final, synchronized, native; dla pól danych: final, static, transient, volatile, Modyfikator klasa podklasa pakiet wszędzie private protected public package X

NazwaKlasy NazwaZmiennej [ = WartośćPoczątkowa ]; Obiekty Obiekty = elementy pewnego typu danych opisanego przez klasy. Zmienne obiektowe = referencje do obiektów Konstruktor: metoda o nazwie identycznej, jak nazwa klasy. Konstruktor zostaje wywołany podczas tworzenia nowego obiektu klasy Deklaracja: NazwaKlasy NazwaZmiennej [ = WartośćPoczątkowa ]; Przykład: Punkt p = new Punkt(2,3,4);

Dziedziczenie Nieprywatne (private) pola i metody klasy mogą być dziedziczone przez inną klasę super: wskaźnik do nadklasy W Javie z jednej klasy bazowej może dziedziczyć wiele klas pochodnych, ale każda klasa może dziedziczyć z 1 klasy bazowej (brak polimorfizmu)

Dziedziczenie class Figura // klasa bazowa { protected byte Kolor; // kolor protected int x0,y0; // współrzêdne x,y punktu protected int bx,by; // wsp. punktu odniesienia // konstruktor dla inicjalizacji protected Figura (byte f, int x, int y) this.Kolor=f; this.x0=x; this.y0=y; this.UstawPunktOdniesienia(0, 0); } // metoda ustawiająca punkt odniesienia figury public UstawPunktOdniesienia (int x, int y) // abstrakcyjna metoda rysująca figurę public abstract void Rysuj (); class Linia extends Figura // Ta klasa została utworzona z klasy bazowej "Figura". { // dodatkowe współrzędne x, y końcowego punktu linii protected int x1, y1; // konstruktor - inicjalizacja linii public Linia (byte f, int xo_, int y0_, int x1_, int y1_) super(c, x0_, y0_); // wywołanie konstruktora klasy bazowej this.x1=x1_; this.y1=y1_; } // implementacja abstrakcyjnej metody klasy bazowej public void Rysuj() // ... wyświetlenie linii na ekranie

Dziedziczenie w Javie Każda klasa ma jedną nadklasę (wyjątek: Object)

Interfejs Interface: prototyp klas Klasy, które implementują ten sam interface, mają podobne struktury. W interface: Pola są statyczne, finalne i publiczne Metody są publiczne i abstrakcyjne (które zostaną implementowane w klasach pochodnych)

Implementacja interfeju Interface może oddziedziczyć od innego interface lecz nie od innych klas Klasy mogą dziedziczyć od jednej klasy, ale może implementować wiele interfejsów

Pakiety są to podzbiory bibliotek, zawierają przeważnie funkcje związane tematycznie. Pakiety mogą także zawierać definicje interfejsów.