Systemy zarządzania treścią Część 2 27 listopada 2003.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PREZENTACJA SYSTEMU eDokumenty
Advertisements

Gambit Centrum Oprogramowania i Szkoleń Sp. z o.o Kraków, al.Pokoju 29B/ Autoryzowany dystrybutor Thomson-Reuters.
Rdzenne rozszerzenia Joomla!
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
Zapanuj nad dokumentami
Jarosław Sokolnicki Zbigniew Szcześniewski Microsoft
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
11 SGML/XML w zarządzaniu dokumentami. Publikowanie treści.
Systemy zarządzania treścią Część Systemy zarządzania treścią – część 22 System uniwersalny Konfiguracja: –typów dokumentów: SGML/XML: każdy.
Systemy zarządzania treścią Część 3
Systemy zarządzania dokumentami Część 2
Systemy zarządzania treścią Część Systemy zarządzania treścią – część 22 Zarządzanie treścią w wydawnictwie Treść – podstawowy produkt biznesowy.
Systemy zarządzania treścią Część 3
XML w zarządzaniu formularzami ubezpieczeniowymi ZUS
11 Planeta Actimedia: Planning Cel: zbudowanie efektywnej aplikacji pozwalającej na planowanie wykorzystania haseł w publikacjach, integracja z systemem.
Systemy zarządzania treścią Szymon Zioło
Systemy zarządzania treścią Systemy zarządzania treścią2 Statystyka 90% zasobów informacyjnych firm jest przechowywanych w dokumentach a nie.
Systemy zarządzania treścią Część 2
11 SGML/XML w zarządzaniu dokumentami. Publikowanie treści.
11 Systemy zarządzania dokumentami. 22 Statystyka 90% zasobów informacyjnych firm jest przechowywanych w dokumentach a nie w bazach danych (Delloite &
Systemy zarządzania treścią Część 3
Systemy zarządzania treścią Część Systemy zarządzania treścią – część 22 System generyczny Konfiguracja: –typów dokumentów: SGML/XML: każda.
Systemy zarządzania dokumentami
(Content Management System)
SAC – poziom PCPR.
Content Management System
Dokumentowanie wymagań w języku XML
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
Współczesne systemy informacyjne
Systemy zarządzania treścią CMS
JOOMLA – nowoczesny system portalowy open source
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Licencjonowanie SharePoint 2013
Twoje narzędzie do pracy grupowej
Cecylia Szymanska - Ban | Education Lead Microsoft.
Systemy zarządzania treścią Wykład 1
Stanisław Jerzy Niepostyn, Ilona Bluemke Instytut Informatyki,
Obieg informacji: co współdzielimy a co przepływa
Microsoft Lync Efektywna komunikacja w Biznesie
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
DMS TimeFrame Software. Co to jest DMS? System zarządzania dokumentami Składowanie Specyfikowanie Indeksowanie Kontrola zawartości Kontrola dostępu Kontrola.
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
Digitalizacja obiektów muzealnych
Przegląd prac prowadzonych nad elektroniczną postacią aktów prawnych Jarosław Deminet Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.

EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE OBIEGIEM
Wsparcie pracy grupowej systemem Workflow
Wymiana integracja ? oprogramowania dr Danuta Kajrunajtys.
Nasz Bank 2009.
Systemy zarządzania treścią Content Management System
Sieciowe Systemy Operacyjne
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Prezentacja programu do obsługi Biur Nieruchomości Pośrednik MLS Plus.
OfficeObjects® Portal
Microsoft Office Publisher
Temat: Poczta elektroniczna ( )
Spotkanie informacyjne
Komputerowe wspomaganie projektowania
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
EBSCOhost Collection Manager Konto osoby proponującej książki do zakupu Przewodnik support.ebsco.com.
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
1 WebCenter 14 – Co nowego? Rozwiązanie ESKO w zakresie zarządzania produkcją opakowań.
Zintegrowane systemy informatyczne
Wortal Publicznych Służb Zatrudnienia. Stan obecny Przegląd witryn urzędów Różnorodność i standaryzacja.
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu wspomagania pracy Referatu Reprografii Promotor: mgr inż. Dariusz OlczykWykonała: Katarzyna Ściwiarska.
Planeta Actimedia: Planning
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Zapis prezentacji:

Systemy zarządzania treścią Część 2 27 listopada 2003

Zarządzanie dokumentami vs. publikowanie Czy system zarządzania dokumentami powinien być jednocześnie systemem publikacyjnym (zawierać system publikacyjny)? Za: zarządzamy po to, aby opublikować, niekiedy konieczność przechowania informacji zwrotnej z systemu składu (np. informacji o łamaniu stron). Przeciw: istnieją wyspecjalizowane systemy składu, niebezpieczeństwo podporządkowania procesów zarządzania dokumentami kształtowi przyszłej publikacji.

Paradygmat neutralnej puli zasobów Przetwa- rzanie, skład Selekcja materiału Scentralizowana pula zasobów Przeglądarka

Case study: Planeta Actimedia Planeta Actimedia: jedno z największych hiszpańskojęzycznych wydawnictw encyklopedycznych, publikuje na rynek hiszpański oraz Ameryki Łacińskiej. Działalność: wydaje wiele encyklopedii, przygotowuje kilka encyklopedii w tym samym czasie. Cele wdrożenia systemu zarządzania treścią: kontrola struktury treści haseł, wielokrotne wykorzystanie treści haseł, wsparcie planowania zawartości encyklopedii, zautomatyzowanie współpracy z zewnętrznymi autorami.

Neutralna pula zasobów w Planecie Lemma Pool woda woda (chem.) woda (leks.) wódka wódka woda ognista Entry Pool woda woda (encykl.) woda (chem.) woda (leks.) woda (słown.) woda (leks.) woda ognista woda (enc. chem.) woda (chem.) Works Encyklpopedia Powszechna woda (encykl.)... Encyklopedia Chemii woda (enc. chem.)... Słownik Jęz. Polskiego woda (słown.) used in automatic creation

Organizacja pracy w Planecie Osobne zespoły: autorzy pojęć w neutralnej puli zasobów (Lemma Pool): zewnętrzni współpracownicy, koordynatorzy; planerzy zawartości encyklopedii, przygotowanie haseł encyklopedii (Entry Pool). Typowy proces: planer wybiera pojęcia, korzystając z informacji o ich objętości: planer może zlecić przygotowanie wariantu pojęcia o zadanej objętości; system przypisuje (istniejące i nowe) warianty do encyklopedii, autorzy przygotowują treść brakujących wariantów pojęć, system tworzy hasła złożone z wariantów pojęć, utworzone hasła są ręcznie dostosowywane.

Planowanie zawartości encyklopedii – planning sheet

Współpraca z zewnętrznymi autorami w Planecie Open Validated Codified Closed Open & AssignedOpen & Sent Open & Returned Validated & AssignedValidated & Sent Validated & Returned Codified & AssignedCodified & Sent Codified & Returned Released

Wolters Kluwer Publication Build Wspólny projekt czterech wydawnictw koncernu Wolters Kluwer. Założenia: system zarządzania dokumentami NIE zawiera systemu publikacyjnego, zarządzamy neutralną pulą zasobów, zasoby posiadają wartość dodaną (metainformacje, linki, itp.). Problem: jak odwzorować strukturę zarządzanych zasobów na strukturę publikacji? jak zbudować wiele publikacji z tych samych zasobów? jak zrobić to w sposób generyczny?

Publication Build – schemat Publication Build sigmalink other CMS PB API Web Content Service Rendition Service function call Document for typesetting Web pages Publication template function call

Publication Build – przykład szablonu Famous scientists This scientist was influenced by:

Dwa podejścia do zarządzania dokumentami Podejście treścio-centryczne – zarządzanie treścią: wszystkie zasoby dostępne dla (uprawnionych) użytkowników, użytkownik decyduje, z których zasobów w danej chwili korzysta, typowy sposób dostępu: przeglądanie katalogów, wyszukiwanie. Podejście procesowe – obieg dokumentów: ściśle zdefiniowane role i kompetencje, użytkownik wykonuje zadania wskazane przez system, system zarządza przekazywaniem dokumentu (zadania) kolejnym osobom, typowy sposób dostępu: lista zadań do wykonania.

Dwa podejścia do zarządzania dokumentami dokumenty procesy draftkorektaakceptacjapublikacja

Zarządzanie dokumentami – odmiany i wariacje (1) System obiegu dokumentów (kancelaria): dokumenty przychodzące: skanowanie + OCR, faksy; dokumenty wychodzące: zarządzanie zwrotami korespondencji; dekretacja dokumentów, grupowanie dokumentów w sprawy. Archiwum: archiwizacja dokumentów klasyfikacja dokumentów archiwalnych (klasa, czas przechowywania, itp.), brakowanie dokumentów, kontrolowane udostępnianie zasobów archiwalnych, zarządzanie nośnikami pamięci masowych.

Zarządzanie dokumentami – odmiany i wariacje (2) System obiegu dokumentów biznesowych: dowolnie definiowane schematy procesów, dostęp poprzez listę zadań, integracja z innymi systemami biznesowymi. System publikacyjny: proces przygotowania – korekty – akceptacji dokumentu, mechanizm rewizji – zamrażanie opublikowanych dokumentów, automatyczne generowanie publikacji. System do pracy grupowej: wspólne repozytorium i osobne obszary robocze dla zespołów, kalendarz, messenger itp., integracja z pocztą elektroniczną.

Case study: Era DCO Przeglądy elementów sieci GSM: wykonywane regularnie przez firmy zewnętrzne, planowane przez biura regionalne PTC, dokumentowane przy pomocy protokołów. Zastosowanie systemu DCO – Document Collection Office: planowanie przeglądów przez biura regionalne, wypełnianie protokołów przez dostawców usług, sformalizowana wymiana dokumentów między PTC a dostawcami.

Podstawowa funkcjonalność systemu DCO Zarządzanie procesami obiegu i przetwarzania dokumentów strukturalnych w organizacji. Procesy: sformalizowane w postaci szablonów procesów. Dokumenty: formularze o ściśle określonej strukturze. Organizacja: struktura organizacyjna, zarządzanie uprawnieniami i kompetencjami.

Przetwarzanie dokumentów – możliwości DCO Dokumenty: weryfikacja poprawności dokumentów, automatyczne obliczanie pól (np. podsumowań w tabeli), separacja zakresów danych. Procesy: dynamiczne (warunkowe) ścieżki zatwierdzeń, serwisy informacyjne, wyszukiwanie dokumentów powiązanych, akceptacja równoległa oraz bazująca na strukturze organizacyjnej. Uprawnienia w procesie: role przypisywane użytkownikom, dostęp w wybranych stanach procesu, uprawnienia nawet na poziomie pojedynczych pól, zastępstwa, delegowanie uprawnień.

Elastyczność systemu DCO Struktura dokumentów i procesów nie jest zaszyta w systemie! Generyczny model opisu szablonów dokumentów i procesów: dokumenty XML zawierające opis: struktury formularza, procesu jego przetwarzania, uprawnień, reguł sprawdzania poprawności,... prosta modyfikacja w razie zmiany wymagań biznesowych, możliwość osadzania nowych szablonów bezpośrednio przez analityków Ery. Możliwość wykorzystania nie tylko do zarządzania procesami przeglądów technicznych.

Potencjalne zastosowania systemu Zastosowanie DCO nie ogranicza się do obiegu protokołów z przeglądów utrzymaniowych: możliwość tworzenia nowych szablonów dokumentów/procesów, możliwość integracji z innymi systemami. Potencjalne zastosowania w Erze: procesy wymiany i naprawy uszkodzonych części w elementach sieciowych, zgłaszanie problemów przez klientów oraz ich obsługa przez PTC. Potencjalne zastosowania: zarządzanie zasobami technicznymi w przedsiębiorstwie użyteczności publicznej, obsługa petenta w urzędzie, biurokracja w firmie,...

Narzędzia Systemy zarządzania dokumentami: empolis Knowledge Management Suite e:kms OpenMarket Documentum, Astoria, Chrystal Software / Xerox, Parlance Document Manager, Xyvision, Texcel, POET, POET Software. Narzędzia edycyjne: Epic Editor, Arbortext XML Spy, Altova XMetaL, Corel

Narzędzia Systemy składu i łamania: E3, ArborText, FrameMaker+SGML, Adobe, 3B2, Advent, Ventura Publisher, Corel, WordPerfect, Corel. Narzędzia do tworzenia publikacji elektronicznych: NXT 3, NextPage OpenMarket Cocoon xml.apache.org/cocoon Zope Wyszukiwanie: orenge, empolis