Prezentacja wyników finansowych za I kwartał maja 2010 Stabilny zysk gwarancją przyszłości
Niniejsza prezentacja dotyczy I kwartału roku sprawozdawczego 2010, tj. okresu od 1 stycznia do 31 marca 2010 roku. Z dniem 1 stycznia 2010 r. Grupa zrównała rok sprawozdawczy z rokiem kalendarzowym. Za dane porównawcze przyjęto w uzgodnieniu z KNF dane za okres sierpień – październik W I kwartale roku sprawozdawczego 2010 skonsolidowany zysk netto Grupy ACTION S.A. wyniósł tys. zł, natomiast zysk netto ACTION S.A. wyniósł tys. zł Zmniejszenie straty netto spółek zależnych z tys. zł w porównywalnym III kwartale 2008/2009 do tys. zł w I kwartale 2010 Nagrody Jakość Roku i Złota Jakość Roku dla marki ActiveJet I KWARTAŁ 2010 W GRUPIE 2
3 [w tys. zł] I kwartał 2010 (styczeń – marzec) I kwartał 2008/2009 (sierpień - październik) Przychody ze sprzedaży Zysk brutto ze sprzedaży Marża brutto na sprzedaży8,2%10,3% Koszty sprzedaży i marketingu W relacji do przychodów5,7%5,2% Koszty ogólnego zarządu W relacji do przychodów1,1% Pozostałe przychody i zyski Pozostałe koszty i straty Wynik na działalności operacyjnej Koszty finansowe netto Wynik netto Rentowność wyniku netto1,7%- 3,0% WYBRANE DANE FINANSOWE Grupa Kapitałowa ACTION S.A. okres styczeń - marzec 2010
4 I KWARTAŁ W ACTION S.A. Porównywany ze zbliżonym okresem ubiegłego roku Przychody ze sprzedaży (tys. zł) -1,46 % * -27 % Zysk netto (tys. zł) Wartość zysku netto z I kw r. jest porównywana do zysku z III kw. 2008/2009 (luty – kwiecień), ponieważ dane z okresu styczeń – marzec 2009 nie są reprezentatywne. Wynika to z faktu, iż wynik stycznia 2009 zawiera ponadprzeciętne marże na sprzedaży towarów kupionych w 2008 po niższych kursach.
I KWARTAŁ 2010 NA RYNKU 5 II Kwartał 2009 III Kwartał 2009 IV Kwartał 2009 I Kwartał 2010 I Kwartał 2010/ I Kwartał 2009 mln PLN + / - % RTV ,3% Foto ,0% Duże AGD ,5% Małe AGD ,3% Sprzęt informatyczny IT ,2% Telekomunikacja ,2% Sprzęt biurowy i materiały eksploatacyjne ,5% Gfk TEMAX Polska ,7% Źródło: GfK Retail and Technology
Brak perspektyw w ocenie Spółki na ożywienie w sektorze IT i RTV/AGD (niska konsumpcja skutkująca wojną cenową) Utrzymanie dobrych relacji z obecnymi klientami Działania w kierunku pozyskania nowych kanałów zbytu i nowych grup klientów: –retail – segment food (Auchan, Carrefour, Real, Tesco) –retail – segment cash/carry (Sellgros, Makro) –retail – dyskonty (Biedronka, Kaufland, Lidl, Polo Market) –retail – segment DIY (zrób to sam) (Leroy Merlin, Castorama, OBI, Praktiker) –retail – segment hurtowni spożywczych –hurtownie elektryczne i oświetleniowe Zwiększanie ilości aktywnych klientów Działu Eksportu oraz poszerzanie oferowanej im palety produktów Zwiększenie udziału Grupy w rynku dystrybucji sprzętu RTV/AGD: –penetracja rynku w obszarze małych i średnich sklepów –rozpoczęcie pracy dedykowanego zespołu handlowego 6 DZIAŁANIA W OKRESIE STAGNACJI Okres styczeń - marzec 2010
Duży nacisk na zwiększenie efektywności Grupy, poszukiwanie wewnętrznych synergii kosztowych Optymalizacja kosztów operacyjnych Maksymalne ograniczenie nowych nakładów inwestycyjnych Wykorzystanie synergii płynącej ze współpracy ACTION S.A. jako silnego partnera logistycznego - z wieloma klientami e-commerce: –logistyka –odbiory osobiste na terenie całego kraju (Sferis oraz punkty partnerskie) 7 DZIAŁANIA W OKRESIE STAGNACJI Okres styczeń - marzec 2010
SIEĆ SALONÓW KOMPUTEROWYCH SFERIS Otwieranie punktów handlowych typu wyspa –9 punktów otwartych w I kwartale 2010 roku –docelowo 90 stanowisk na koniec 2010 roku Program odbiorów osobistych dla sklepów e-commerce –ponad paczek wydawanych w marcu 2010 Przeprowadzka centrali firmy SFERIS Sp. z o.o. do siedziby ACTION S.A. 8 SFERIS Okres styczeń - marzec 2010
E-COMMERCE Okres styczeń - marzec 2010 PROJEKT GRAM.PL Rekordowy kwartał pod względem sprzedaży – wzrost o 24,6 % w stosunku do poprzedniego kwartału Rekordowa ilość oglądalności Wprowadzenie do sprzedaży produktów firmy APPLE Zastosowanie sprzedaży bez obowiązku rejestracji – 10% udziału w całej sprzedaży I kwartału (z czego 70% dokonanych przez nowych klientów) 9 DELIKATESY INTERNETOWE A.pl Wzrost zamówień o ponad 105% marzec 2010 do marca 2009 Wzrost średniej wartości zamówienia o 24% do poziomu ponad 250 zł marzec 2010 do marca 2009 Przeprowadzka do nowego magazynu o powierzchni m 2, umożliwiającego spółce trzykrotny wzrost obsługiwanych zamówień, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów stałych
10 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Kontakt dla przedstawicieli mediów i rynku kapitałowego Anna Bielińska – Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Dominika Lenkowska – Agencja Martis CONSULTING