komunikacja zewnętrzna w procesie rebrandingu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

Witamy! Polish Yellow Pages Consultants. Porządek teleadresowy/omówienie Dane teleadresowe i branże: według kryterium wyszukiwania Wydawcy: lokalni i.
Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.
Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
EURO 2012 w serwisie Media2.pl. jeden z czołowych i najczęściej odwiedzanych serwisów branżowych w Polsce udostępniający najświeższe informacje z rynku.
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Strategia komunikacyjna WWF w zakresie ochrony wilka w Bieszczadach
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Ryszard Solski, Sigma International
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
Raport z III Ogólnopolskiej Kampanii Programu EuroRAP w Polsce
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
PCEN w Rzeszowie akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli Rzeszów, sierpień 2005 roku.
Media intelligence Sebastian Bykowski | Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu Wizerunek lekarzy i służby zdrowia w środkach masowego przekazu w 2010 roku.
1 Werbespot. AWD CEE Controller Tagung 29./30. Juni 2006 POŚREDNICTWO UBEZPIECZENIOWE KIERUNKI ROZWOJU, AKTUALNE PROBLEMY POŚREDNICTWO UBEZPIECZENIOWE.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Rynek ubezpieczeń w Polsce I kwartał 2008
OBSŁUGA PROJEKTÓW UNIJNYCH TVP KIELCE TELEWIZJA POLSKA S.A. ODDZIAŁ W KIELCACH Ul. Plac Moniuszki 2b, Kielce Tel./fax: (041) e -mail:
Sosnowiec 17 października 2006 GRUPA KAP I TAŁOWA.
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Konferencja Prasowa Polskiego Związku Faktorów.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią Konferencja Informacyjna, 2 marca 2010 Uniwersytet.
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
HISTORIA SPÓŁKI 16 września 1996 r. - rozpoczęcie działalności w ramach operatora Era jako jedna z kilku sieci sprzedaży rozbudowa własnej.
Projekt finansowany z budżetu województwa Dolnośląskiego
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
WAŻNA INFORMACJA Firma nie gwarantuje dochodów w przypadku braku pozyskiwanych klientów. Sukces Niezależnego Przedstawiciela ACN nie jest zagwarantowany,
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku BUDOWLANA MARKA ROKU 2008.
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Metodologia badań wydatków reklamowych
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Copyright Universum 2009 Zatrudniamy ok. 200 osób na 5 kontynentach. Siedziba główna Universum znajduje się w Sztokholmie. Zaufało nam ponad klientów,
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Kalendarz 2020.
„Szerokopasmowe Lubelskie” sesja wyjazdowa dla mediów
Wyniki Polkomtel S.A. w 4Q 2008 na tle konkurencji Porównanie bazuje na rezultatach czterech głównych operatorów mobilnych - nie zawiera wyników operatorów.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
POWIATOWY URZĄD PRACY W GDAŃSKU Metropolitalny Rynek Pracy Roland Budnik.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
OFERTA CENOWA DLA MARKI SŁOŃ TORBALSKI Podsumowanie pracy w 2015 roku.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2017 rok
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ listopad – luty 2016
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
Okno na Hooptymistyczny świat
GIŻYCKI BUDŻET OBYWATELSKI 2017 SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
OFENSYWA REKLAMOWA 2015.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2018 rok
Sprawozdanie roczne z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Stan na Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał.
Zapis prezentacji:

komunikacja zewnętrzna w procesie rebrandingu Arkadiusz Kalicki dyrektor biura PR i sponsoringu 11.01.2006

Orange na świecie 63 miliony klientów w 17 krajach ponad 35 600 pracowników roczne przychody 25.50 miliardów EURO

Orange w Polsce 19 kwietnia 2005 r. - podjęto decyzję proces zmiany marki trwał tylko 5 miesięcy kilka tysięcy ludzi było zaangażowanych w ten proces 1 września 2005 r. - rozpoczęła się kampania informacyjna poświęcona zmianie marki 19 września 2005 r. - marka Orange obecna w Polsce

fazy komunikacji zewnętrznej Faza 1: planowanie maj - lipiec – opracowanie i zatwierdzenie planu oraz ustalenie kalendarza działań rozpoczęcie monitoringu mediów (kwestie rebrandingu) Faza 2: pre-launch przygotowanie działań komunikacyjnych: lipiec/sierpień proaktywne i reaktywne media relations edukacja mediów przez Orange, włączając wyjazdy dla kluczowych dziennikarzy

fazy komunikacji zewnętrznej Faza 3: wprowadzenie marki Orange kampania „Idea łączy się z Orange” launch Orange - konferencja prasowa, eventy Faza 4: po wprowadzeniu marki wsparcie medialne dla nowej marki oraz nowej oferty realizacja grupowych/międzynarodowych projektów PR, eventów i programów edukacja mediów monitoring mediów podsumowanie i raportowanie o bieżących wynikach medialnych rebrandingu

launch - wrzesień ‘05 wyjazd polskich dziennikarzy do Orange w Rumunii konferencja prasowa ‘Idea łączy się z Orange’ 15 września : cel konferencji: poinformowanie mediów o wprowadzeniu marki Orange na polski rynek Konferencja została zorganizowana na Placu Teatralnym w Warszawie w specjalnie zbudowanym namiocie na konferencji obecni byli przedstawiciele zarządów kluczowych spółek - CEO oraz CCO PTK Centertel, CEO TP, CEO Orange dystrybucja informacji prasowej o wprowadzeniu Orange na polski rynek (konferencja + wysyłka) wywiady z prasą, radiem i stacjami TV na konferencji prasowej 15 września ‘05

launch - konferencje prasowe

launch - wrzesień ‘05 event VIP - 15 września cel spotkania: poinformowanie kluczowych klientów sieci o wprowadzeniu marki Orange na polski rynek mass event – koncert Stinga w Warszawie - 24 września szerokie działania media relations związane z koncertem Stinga na miejsce wydarzenia wybrano tor wyścigów konnych na warszawskim Służewcu w koncercie uczestniczyło prawie 220 tys. ludzi

rebranding w liczbach czas trwania - tylko152 dni 97 osób w 11 streamach (Centertel/TP – 55, Orange – 42); około 750 osób wprowadziliśmy 12 nowych produktów taryfowych rozdystrybuowaliśmy – 4,7 mln produktów (26 modeli telefonów, 3 karty PC, 1 modem USB, karty SIM, 5 zestawów AIO) zmieniliśmy wystrój ponad 1 300 sklepów przeszkoliliśmy - 8,5 tys. pracowników przeprowadziliśmy 8 badań na grupie 4 tys. osób Przygotowaliśmy ponad 400 nowych dokumentów

rebranding w liczbach nagraliśmy ponad 18 tyś nowych serwisów głosowych 187 produktów / usług zmieniło swoje nazwy nagraliśmy 8 filmów w 126 mediach przeprowadzono kampanię reklamową przygotowaliśmy 63 materiały BTL w nakładzie 10 mln szt. wysłaliśmy mailing do 2,6 mln klientów przygotowaliśmy ponad 200 projektów nowych stron internetowych zaplanowano 12 wydarzeń / działań specjalnych wpierających rebranding

analiza ilościowa przekazów medialnych

analiza jakościowa przekazów medialnych ilość przekazów medialnych o wydźwięku negatywnym: PTK Centertel (Idea/Orange) – 2%, PTC (Era, Heyah) – 3%, Polkomtel (Plus GSM, Sami Swoi) - 4%

analiza jakościowa przekazów medialnych przed rebrandingiem publikacje dotyczące Orange w czerwcu, lipcu, sierpniu i na początku września dotyczyły planów zmiany marki Idea na Orange; w głównej mierze o charakterze neutralnym artykuły ocenione jako negatywne dotyczą opłaty licencyjnej jaką PTK Centertel ma płacić France Telecom oraz wysokich kosztów wprowadzenia Orange na polski rynek w publikacjach o charakterze pozytywnym Orange wymieniana jest jako marka o globalnym zasięgu i dużym potencjale; w artykułach sugeruje się, że pod marką Orange dostępne będą nowoczesne produkty, a ceny usług zostaną obniżone; podkreśla się również pozytywny charakter brandu i szczególne nastawienie na wysoką jakość obsługi klienta Orange

analiza jakościowa przekazów medialnych po rebrandingu po konferencji prasowej 16 września media informowały o wprowadzeniu marki Orange na polski rynek – publikacje te miały wydźwięk pozytywny i neutralny artykuły o charakterze pozytywnym dotyczyły tego, że Orange jest globalną marką, generującą duże zyski; cytowano w nich także wypowiedzi analityków, którzy podkreślali, że wprowadzenie brandu przez PTK Centertel może pomóc w zdobyciu pozycji lidera na polskim rynku telekomunikacyjnym w prasie i internecie pojawiły się również publikacje o zabarwieniu negatywnym; część z nich dotyczyła wysokich kosztów wprowadzenia marki na polski rynek; inne to komentarze dotyczące nowej oferty Orange; operatorowi zarzuca się, że w stosunku do propozycji Idei, ceny praktycznie się nie zmieniły; część negatywnych publikacji dotyczyło także koncertu Stinga

znajomość marek Idea oraz Orange (wyniki badań OBOP prezentujące znajomość marki Orange w Polsce w 6 tygodni od jej wprowadzenia)

znajomość marki Orange wśród klientów (wyniki badań OBOP prezentujące znajomość marki Orange w Polsce w 6 tygodni od jej wprowadzenia)

Orange Ekstraklasa czerwiec – październik 2005r. zmiana struktury strony internetowej PTK Centertel – zakładka Orange Ekstraklasa przygotowanie bazy mediów ogólnopolskich i regionalnych konferencja prasowa Orange Ekstrakstraklasa 16 września wyjazd kluczowych dziennikarzy sportowych do FC Lens rebranding stadionów, magazynów telewizyjnych oraz wszystkich innych materiałów wizualizacyjnych monitoring mediów

znajomość marki Orange Ekstraklasa marka Orange jest najczęściej wskazywana (17,9% badanych) jako sponsor piłkarskiej ekstraklasy Badania wykonane przez PBS Sopot

przyszłość jest jasna, przyszłość to Orange