Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Rzut poziomy Robert Wąs Jerzy Sobol informatyka + 2
Rzut poziomy Rzut poziomy następuje po nadaniu ciału prędkości początkowej v 0 kierunku poziomym. Pomijamy opór powietrza. informatyka + 3
Rzut poziomy W ruchu wzdłuż osi x na ciało nie działa żadna siła więc porusza się ono ruchem jednostajnym z prędkością v o Współrzędna położenia jest liniową funkcją czasu(1) informatyka + 4
Wzdłuż osi y na ciało działa stała siła ciężkości, nadając mu przyspieszenie g, ruch jest więc ruchem jednostajnie przyspieszonym a zależność współrzędnej położenia od czasu ma postać(2) informatyka + 5 Rzut poziomy
W celu zapisania równania toru ruchu, czyli zależności y(x) obliczamy czas ze wzoru (1) i podstawiamy do wzoru (2) informatyka + 6 Rzut poziomy
Czas trwania ruchu do chwili uderzenia o podłoże obliczamy ze Zasięg rzutu w rzucie poziomym informatyka + 7 Rzut poziomy
informatyka + 8 Rzut poziomy Prędkość ciała jest w każdej chwili styczna do toru ruchu i ma dwie składowe równe odpowiednio Wartość wektora prędkości obliczamy z tw.Pitagorasa