Projektowanie programu obsługującego gniazdka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
20041 Projektowanie dynamicznych witryn internetowych Paweł Górczyński ASP 3.0.
Advertisements

Usługi sieciowe Wykład 5 DHCP- debian
Programowanie wizualne PW – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
Mechanizmy pracy równoległej
Programowanie wizualne
Programowanie wizualne
PSZ wykład 2 > Przegląd komponentów biblioteki VCL
Serwer WWW na AT89C52 Adrian Witlib Maciej Przeor ID06SK1
Rozszerzalność systemów rozproszonych
Autor Roman Jędras Prowadzący: dr inż. Antoni Izworski Przedmiot:
Projektowanie i implementacja programów obsługujących gniazdka Wykład II Zbigniew Brożbar Paweł Baranowski.
Usługi sieciowe Wykład 5 DHCP- debian Jarosław Kurek WZIM SGGW 1.
Obsługa serwera zdalnego przez klienta FTP
Gniazda komunikacji sieciowej w języku Java
Proxy (WWW cache) Sieci Komputerowe
PING: Program używany do diagnozowania połączeń sieciowych.
Usługa Windows Server Update Services (WSUS)
Programowanie wizualne PW – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
1 Języki i techniki programowania prowadzący dr Grzegorz Filipczyk.
Artur Szmigiel Paweł Zarębski Kl. III i
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
Nagłówek jam ci to jest do wydruku
12. GNIAZDA BSD Biblioteka funkcji związanych z gniazdami jest interfejsem programisty do obsługi protokołów komunikacyjnych. Została utworzona dla Unixa.
Konfiguracja klienta FTP
Przegląd zagadnień Struktura sieci systemu Windows 2003
USŁUGA FTP 1. Definicja FTP. FTP (File Transfer Protocol, ang. protokół transmisji plików) jest protokołem typu klient-serwer, który umożliwia przesyłanie.
Forum internetowe, przykład skryptu, Funkcjonalność.
Zamawianie nagród w programie lojalnościowym IC Premia
Kamery SAMSUNG Techwin & Instrukcja szybkiej instalacji Wersja-00.
Podstawy programowania II Wykład 2: Biblioteka stdio.h Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
Konfiguracja kont w programie Adobe Dreamweaver
EDYTOR 3D OFERTA 1.Wybierz pamięć USB 2.Wybierz stronę pamięci USB na której chcesz umieścić nadruk 3.Wybierz kolor pamięci, ilość, pojemność oraz.
Główne cechy systemu Integracja z systemem RCP Przejrzysty moduł raportowania pozwalający wyświetlać zarejestrowane zdjęcia wraz z raportem czasu pracy.
Witaj. Zapraszamy Ciebie do zapoznania się z przewodnikiem, który pokaże jak założyć konto oraz w jaki sposób można korzystać z usług w serwisie iplay.pl.
Realizacja prostej sieci komputerowej
Prezentacja i szkolenie
Sieci komputerowe.
Wykład IV Protokoły BOOTP oraz DHCP.
DZIEŁ Z KATALOGU PUBLIKACJI
Komunikacja przez sieć z wykorzystaniem biblioteki WINSOCK
PROGRAMOWANIE KOMPUTERÓW
mgr inż. Mariola Stróżyk
Linux w sieci Konfigurowanie interfejsu sieciowego.
Prezentacja Adrian Pyza 4i.
SOS SYSTEM OBSŁUGI SZKOŁY
Integracja iStore z programem Subiekt GT
SYSTEMY OPERACYJNE Adresowanie IP cz3.
Temat 12: Formularze.
Aplikacje internetowe Projektowanie formularzy Część 2.
Konfiguracja VPN Klienta – Windows 7
Temat 2: Instalacja Apache, PHP i bazy danych MySQL.
Poczta elektroniczna –
Podstawy języka skryptów
Temat 5: Instrukcje: print(), echo()
© DSRG 2004 Systemy Rozproszone - Zdalne wywołanie procedury 1 Zdalne wywołanie procedury Implementacja Sun RPC Ćwiczenie laboratoryje:
Sposoby zdalnego sterowania pulpitem
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
ASP.NET Dostęp do bazy danych z poziomu kodu Elżbieta Mrówka-Matejewska.
Zarządzanie stanem w aplikacjach ASP.NET Elżbieta Mrówka-Matejewska
DHCP „I’m a DHCP server at a local restaurant. This chick came up and asked me for my address, and I told her she was out of my scope.” DHCP Server (date.
SQL Server Analysis Services Action!
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
BVMS 5.5 Blok 2-Moduł 7: Konfiguracja SNMP
Wydział Matematyki, Informatyki i Architektury Krajobrazu
PODSTAWOWE ZARZĄDZANIE KOMPUTERAMI Z SYSTEMEM WINDOWS
Klient poczty elektronicznej - Thunderbird
AudaPad / AudaShare AudaShare PRO (2.8)
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Zapis prezentacji:

Projektowanie programu obsługującego gniazdka Autor:Roman Jędras

Konspekt prezentacji Potrzebne komponenty Instalacja komponentów TSS, TCS Przydatne funkcje i komponenty standardowe Omówienie metod komponentów TSS, TCS Omówienie zdarzeń komponentów TSS, TCS Schemat budowy programu Omówienie obsługi 2 przykładowych programów

Potrzebne komponenty TServerSocket – komponent do obsługi gniazdek na serwerze. TClientSocket – komponent do obsługi gniazdek na kliencie.

Instalacja komponentów Dwa komponenty TServerSocket oraz TClientSocket nie jest komponentem standardowym dostepnym na komputerach w naszej pracowni. Dane komponenty należy zainstalować ręcznie, aby zainstalować komponenty należy zrobić następujące czynności. Odpalamy środowisko Delphi 7 Wchodzimy w zakładkę Component, Install Packages, Add

INSTALACJA KOMPONENTÓW TSC Odnajdujemy na dysku twardym plik dclsockets70.bpl, Otwórz, Ok.

INSTALACJA KOMPONENTÓW TSC Zainstalowane komponenty odnajdziemy w zakładce Internet

Przydatne funkcje i komponenty standardowe STRtoINT – konwertowanie z typu string do int STRtoINTDEF – jeśli konwersja się nie uda można zdefiniować wartość domyślną Obiekty i ich metody: Label – wyświetlenie tekstu, Label.Caption odniesienie się do tego tekstu Edit – obiekty pozwalający wpisać dane do programu, Edit.Text odniesienie się do wpisanego tekstu Panel – pomocny obiekt który pozwala sortować i łączyć inne obiekty w programie Memo – obiekt pozwalający wyświetlić dłuższy fragment tekstu, główne metody memo.lines.add(), memo.clear, memo.lines.valuefromindex ColorDialog – obiekt pozwalający modyfikować kolor innych obiektów główne metody to: ColorDialog.Color, ColorDialog.Execute np. label1.Color:=ColorDialog1.Color;

KOMPONENTY STANDARDOWE I DIALOGS ColorDialog -- znajdziemy na zakładce Dialogs

Metody TServerSocket Active : boolean – włączenie i wyłączenie komponentu Port : int – numer portu Open, Close – włączenie i wyłączenie gniazdka Socket.ReceiveText – odebranie tekstu przesłanego przez klienta Socket.ReceiveBuf – odebranie rekordu przesłanego prze klienta Socket.Connections – odniesienie się do aktywnego połączenia serwer.Socket.ActiveConnections – wybranie aktywnego połączenia SendText – wysyłanie tekstu SendBuf - wysłanie rekordu Aby przesłać tekst z serwera do klienta trzeba użyć kilku metod przykładowy fragment kodu programu: server.Socket.Connections[server.Socket.ActiveConnections -1].SendText(‘Malwina’); server.Socket.Connections[server.Socket.ActiveConnections-1].SendBuf(kolor,sizeof(kolor));

Metody TClientSocket Active : boolean – włączeniw wyłączenie komponentu Port : int – numer portu Host : string – host, adres serwera Open, Close – włączenie wyłączenie gniazdka Socket.ReceiveText – odebranie tekstu przesłanego przez serwer Socket.ReceiveBuf – odebranie rekordu etc… Socket.SendBuf – wysłanie rekordu do serwera Socket.SendText – wysyłanie tekstu Aby przesłać tekst z klienta do servera wystarczy użyć przykładowo: klient.Socket.SendText(‘Malwina’); klient.Socket.SendBuf(kolor,sizeof(kolor));

Ważne Należy pamiętać zanim aktywuje się komponent należy podać port w serwerze, w kliencie port oraz host. Np. Serwer: Serwer.Port := STRtoINTDEF(Edit1.text,3500); serwer.Active := TRUE; Klient: klient.Port := STRtoINTDEF(Edit2.Text,3500); klient.Host := Edit1.Text; klient.Active := TRUE;

etc..Ważne

Zdarzenia TServerSocket OnAccept – wywoływane w chwili akceptacji połączenia OnClientConnect – wywoływane w chwili połączenia klienta OnClientDisconnect – wywoływane w czasie rozłączenia klienta OnClientRead – wywoływane ciągle, nasłuch serwera Inne zdarzenia które nie będziemy wykorzystywać na tych wykładach: OnClientError – błędy w czasie komunikacji OnClientWrite – serwer może automatycznie cyklicznie, wysyłać dane do klienta

Zdarzenia TClientSocket OnConnect – wywoływane w chwili połączenia z serwerem OnConnecting – wywołane w chwili łączenia z serwerem OnDisconnect – wywoływane w czasie rozłączenia z serwerem OnRead – wywoływane ciągle, nasłuch klienta Inne zdarzenia które nie będziemy wykorzystywać na tych wykładach: OnError – błędy w czasie komunikacji OnWrite – klient może automatycznie, cyklicznie wysyłać dane do serwera

Schemat Budowy Serwera Zdefiniowanie portu Zdefiniowanie zdarzenia nasłuchu oraz metody wysyłającej do klienta Aktywacja komponentu obsługującego gniazdka

Schemat Budowy Klienta Zdefiniowanie portu oraz hostu Zdefiniowanie metody odpowiadającej za próbę połączenia, zawierającą aktywacje komponentu Zdefiniowanie metody nasłuchu oraz odpowiedzi

Gra – Kółko - krzyżyk

WYBÓR KOLORU

Czas na Pytania :) Dziękuje za uwagę. Jeśli są jakieś pytania, postaram się na nie odpowiedzieć. Dziękuje za uwagę.