PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Advertisements

NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
TOLERANCJA WOBEC OSÓB ZAKAŻONYCH HIV
Prawa dzieci.
Rośnie nowe pokolenie, które zmieni świat
Bezpiecznie w wirtualnym świecie.
Prawa Dziecka.
Pierwsza strona ?. Jakieś szczegóły? :D Jakby Pani zareagowała, jakby się pani dowiedziała, że pani córka jest w ciąży? Ciężko mi to sobie wyobrazić
DZIECI UCZĄ SIĘ TEGO, CZEGO DOŚWIADCZAJĄ…
Czym jest ZAPOMNIENIE:
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
SZLACHETNA PACZKA to ogólnopolska akcja świątecznej pomocy – realizowana od 2001 roku przez Stowarzyszenie WIOSNA. Głównym jej założeniem jest idea.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
TYDZIEŃ WALKI Z PRZEMOCĄ w ZSP w Jasienicy 14 – 22 kwietnia 2010
Zespól Szkól Szpitalnych
Oto stoję u drzwi i kołaczę. Oto stoję u drzwi i kołaczę
CZTERY ŚWIECE.
DZIEŃ PRAW CZŁOWIEKA - DZIECKA
DZIECKO I JEGO PRAWA Temat:” NASZE MAŁE WOJNY, CZYLI RZECZ O KONFLIKCIE I SPOSOBIE WYRAŻANIA GNIEWU”
Prawa dziecka.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Janusz Korczak.
Które z tych dwóch światów jest lepszy? TO TU SIĘ WYCHOWAŁAM.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Poradnik szczęśliwej rodziny
O korzeniach i skrzydłach…
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Szkolny system wychowawczy
Dzieci nie ryby głos mają i swoje prawa dobrze znają !!!
NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI JAK MĄDRZE KOCHAĆ.
PRAWA DZIECKA.
PRAWA DZIECKA.
"Przyjaciel Lasu" Hubert Kotewa Szkoła Podstawowa nr 4
PROGRAM WYCHOWAWCZY GIMNAZJUM W BIAŁYM KOŚCIELE rok szkolny 2014/2015 Dziecko żyjące w tolerancji nabiera cierpliwości Dziecko zachęcane uczy się wiary.
Prawa dziecka ... a co to takiego???
Prawa dziecka i ucznia - Wikipedia:  - strona Rzecznika Praw Dziecka: 
Prawa dziecka Prezentacja na podstawie książki „Twoje Prawa” opracowanej przez UNICEF Anna Rak.
Szkoła bez przemocy.
APEL TWOJEGO DZIECKA. NN ie psuj mnie, dając mi wszystko, o co cię proszę. Niektórymi prośbami wystawiam cię jedynie na próbę.  Nie psuj mnie, …wystawiam.
Konwencja Praw Dziecka
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Prawa Prawa Dziecka Prawa socjalne Prawa kulturalne Prawa polityczne.
Wychowawcy: Alicja Buczek i Magdalena Błaszczyk- Grzyb
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
Prawa dziecka.
PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA
Podstawowe założenia dotyczące rozwoju Rozwój to proces dokonujących się przez całe życie zmian, względnie nieodwracalnych, ilościowo-jakościowych, progresywno-
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
KODEKS PRZEDSZKOLAKA PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA
STOP PRZEMOCY I AGRESJI !!!
Szkolny plan zachowania
CZTERY ŚWIECE.
Dzieci uczą się tego, czym żyją
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Dzieckiem jest każda osoba, która nie ukończyła 18 lat.
II Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka
Prawa Dziecka Wykonały: Sylwia Łaguniak, Lidia Kukieła, Beata Florczak.
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Poczucie własnej wartości dziecka
Zapis prezentacji:

PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami Nikt nie może mi zabraniać spotykać ich czasami.

PRAWA DZIECKA- c. d Mogę uczyć się wszystkiego co mnie zaciekawi. i mam prawo sam wybierać z kim się będę przyjaźnić Nikt nie może moich listów czytać bez pytania. Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

PRAWA DZIECKA-C.D Mogę zażądać, żeby każdy uznał moje prawa, a gdy różnię się od innych to jest moja sprawa Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego, a szczególnie do robienia czegoś niedobrego.

Dziecko krytykowane uczy się nienawiści. Dzieci uczą się od nas!!!!!! Dziecko krytykowane uczy się nienawiści. A żyjące w nieprzyjaźni uczy się agresji. Dziecko wyśmiewane uczy się nieśmiałości. A dziecko zawstydzane - poczucia winy. Dziecko żyjące w tolerancji nabiera cierpliwości. A zachęcane uczy się wiary w siebie. Dziecko rozumiane uczy się oceniać. A traktowane uczciwie uczy się sprawiedliwości. Dziecko żyjące w bezpieczeństwie uczy się ufać. A przyjmowane takim jakim jest uczy się akceptować Dziecko traktowane uczciwie uczy się prawdy. A otoczone przyjaźnią uczy się szukać w świecie miłości!

Dziecko krytykowane uczy się nienawiści. Dzieci uczą się od nas!!!!!! Dziecko krytykowane uczy się nienawiści. A żyjące w nieprzyjaźni uczy się agresji. Dziecko wyśmiewane uczy się nieśmiałości. A dziecko zawstydzane - poczucia winy. Dziecko żyjące w tolerancji nabiera cierpliwości. A zachęcane uczy się wiary w siebie. Dziecko rozumiane uczy się oceniać. A traktowane uczciwie uczy się sprawiedliwości. Dziecko żyjące w bezpieczeństwie uczy się ufać. A przyjmowane takim jakim jest uczy się akceptować Dziecko traktowane uczciwie uczy się prawdy. A otoczone przyjaźnią uczy się szukać w świecie miłości!

Przemoc może być wszędzie: w domu, w szkole , w szkolnym sklepiku, na szkolnym korytarzu. Nie ma zatem miejsc , które są ku temu lepsze czy gorsze, ponieważ to tylko od nas zależy. To my musimy ustalić zasady i strzec ich przestrzegania, aby każdy z nas mógł powiedzieć : „ czuję się dobrze „ , : jestem tu bezpieczny „ . Istnieje wiele dokumentów, w których jest mowa o dziecku i jego prawach. W szkole również są takie dokumenty , które jasno wskazują nam reguły postępowania, zachowania, wytyczają nam obowiązki, a także i konsekwencje uchylania się od nich. Dlatego też musimy głośno o nich mówić. Nie uchylajmy się od problemów, przestańmy udawać, że nic się nie stało i nic nie widzieliśmy.

Agresja jako nawyk – w sytuacjach szkolnych to najczęściej spotykana postać agresji, która przejawia się w zachowaniach przemocowych. Znaczy to tyle, że jeśli wiele razy uda się nam osiągnąć cel, korzyść ( przez np. pokazanie siły, wymuszenie, zaszantażowanie, itp.) zachowanie to utrwali się w naszej świadomości na tyle, by zacząć się tak zachowywać zawsze gdy mamy coś do osiągnięcia, zdobycia, czy tzw. „załatwienia”.