Kultura masowa czy dzieło sztuki?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BADANIE KORELACJI ZMIENNYCH
Advertisements

Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
1. Lokalizacja. Projektowany obszar znajduje się w ścisłym centrum Szczecina, nieopodal centrum handlowego Galaxy, oraz naprzeciwko rozpoczynającej się
Charakterystyka i potencjał reklamowy serwisów
Funkcje Barbara Stryczniewicz.
EURO 2012 w serwisie Media2.pl. jeden z czołowych i najczęściej odwiedzanych serwisów branżowych w Polsce udostępniający najświeższe informacje z rynku.
Nowe zarządzenia dla poprawy estetyki miasta Gdańsk, 19 października 2012r.
Bilbordy Pomysł na reklamę.
Prezentacje wykonał: Ganiberzin Gabriel
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
Graficzna prezentacja danych Wykład 2 dr Małgorzata Radziukiewicz
OGÓLNOPOLSKA SIEĆ NOŚNIKÓW REKLAMOWYCH
Metoda graficzna opracowanie na podstawie „Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu” D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których.
Metoda graficzna opracowanie na podstawie Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których występują
Media Miejskie to obecny w mieście,
Analiza wyników ankiety
gdzie A dowolne wyrażenie logiczne ; x negacja x Tablice Karnaugha Minimalizacja A x+ A x=A gdzie A dowolne wyrażenie logiczne ;
OFERTA HANDLOWA BIURA REKLAMY
OFERTA REKLAMOWA TVP KIELCE
OFERTA REKLAMOWA TVP KIELCE TELEWIZJA POLSKA S.A. ODDZIAŁ W KIELCACH Ul. Plac Moniuszki 2b, Kielce Tel./fax: (041) e -mail:
PORTRAIT nowy format reklamowy w IDMnet. Portrait to stała forma reklamowa dająca wielkie możliwości kreacji. Duży wybór elementów przekazu reklamowego.
Skanery Autor: Maciej Koba.
Skanery Mateusz Gomolka.
Skanery Skanery.
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Kolor i wielkość reklamy
Kanał tematyczny w sieci reklamowej. Kanał tematyczny w sieci reklamowej Kanał Education & School pozwala dotrzeć do najbystrzejszych internautów w Polsce:
Funkcjonowanie nośników reklamy w przestrzeni publicznej
MOBILNA REKLAMA ELE TAXI
MAGAZYN FAMILIA PROPOZYCJA NA MEDIA PLAN O MAGAZYNIE… Katolicki miesięcznik o profilu społeczno-kulturalnym skierowany do kobiet i ich rodzin, Główne.
Prezentacja miast i form promocji. Spis treści Prezentacja miast: – Sopot – Wrocław – Kraków – Zakopane – Warszawa Formy promocji: – Formy Standardowe.
FTB.pl Portal społeczności klubowej – prezentacja serwisu.
W INTERNETOWEJ SIECI REKLAMOWEJ
Wyniki badań ankietowych uczestników projektu przed i po zakończeniu testowania modelu dr Marzenna Czerwińska Dojrzała przedsiębiorczość – innowacyjny.
REKLAMY Autorki: Ilona Lebiedzińska Ewelina Krasnowska Daria Sak
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
Dlastudenta.pl – Prezentacja serwisu © 2012 Goldbach Audience.
Szafa.pl Prezentacja serwisu / Julita Jechowicz.
EHoliday.
Typy wykresów Bartosz Celiński.
Statystyka ©M.
A part of Business Consulting Sp. z o.o.
Najlepszy adres w stolicy NAJLEPSZY ADRES W STOLICY.
Oferta czystość na wyciągnięcie ręki.
TEMAT: PRZESUWANIE PARABOLI..
Najlepszy adres w stolicy NAJLEPSZY ADRES W STOLICY.
-wyszukiwanie informacji.
Głosujesz swoimi pieniędzmi
Kołowy model pracy w grupach w pedagogice planu daltońskiego
MAGAZYN FAMILIA miesięcznik współczesnej rodziny.
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
Mamy wieloletnie doświadczenie w zakresie świadczenia usług reklamowych z wieloma sukcesami w innych formach takich jak mailing oraz kampanie SMS. Open-AD.
Nowa prezentacja ćwiczenie Gdzie te notatki będą drukowane?
Funkcje Barbara Stryczniewicz Co z tym zrobisz Ćwiczenia wstępne Opis funkcji,elementy Własności funkcji 4 Sposoby przedstawiania funkcji 5.
Przemoc internetowa polega na: Obrażaniu kogoś przez internet na różnych stronach; np.: Facebook, GaduGadu itd… Publikowaniu treści obscenicznych i wulgarnych;
Prezentacja w Power Point
REKLAMA ZEWNĘTRZNA Cechy outdooru maj 2010.
Wpływ niskich temperatur na organizm człowieka
Zaburzenia odżywiania
„Migracje w naszym obszarze- przeszłość i teraźniejszość” Migracje mniejszości Żydowskiej na teren Łodzi Agata Szafrańska.
1.Konserwanty w pożywieniu
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
2,3 mln 9 mln użytkownicy* odsłony*
REKLAMA AUDIOWIZUALNA Dawid Gawryluk. CZYM JEST? Reklama audiowizualna to reklama która oddziałuje jednocześnie na nasze zmysły wzroku i słuchu. Najpopularniejsza.
Komunikacja w reklamie: Reklama ambientowa. Katarzyna
Reklama ambientowa Czyli najmniej standardowa forma reklamy.
SKANERY.
SKANERY.
Zapis prezentacji:

Kultura masowa czy dzieło sztuki? Billboard Kultura masowa czy dzieło sztuki?

Billboard – duża, najczęściej oświetlona, tablica reklamowa, umieszczana na budynkach lub na specjalnie przystosowanych do tego słupach, służąca do umieszczania na niej reklam.

Najpopularniejsze formaty nośników sieciowych stosowane w Polsce to: billboardy/freeboardy 12 m² o formacie 5,04x2,38 metra (tzw. format europejski); billboardy/freeboardy 12 m² o formacie 4x3 metry; billboardy/freeboardy 18 m² o formacie 6x3 metry; billboardy/freeboardy 36 m² o formacie 12x3 metry; billboardy/freeboardy 48 m² o formacie 12x4 metry; citylighty 1,2x1,8 na wiatach przystanków miejskich; inne citylighty 1,2x1,8 – naścienne, wolnostojące, na latarniach; słupy reklamowe; billboardy 6 m² (aktualnie spotykane w metrze).

Głównie w dużych miastach występują również megaboardy, mające najczęściej formaty niestandardowe, o powierzchniach powyżej 50 m² i dochodzących nawet do 300 m² (reklamy na budynkach).

Billboardy – fałszywy obraz świata Na billboardach zazwyczaj przedstawione są modelki, które w niczym nie są podobne do kobiet spotykanych na ulicach. Są one tak przerobione w programach graficznych, że często nie przypominają samych siebie. Prowadzi to do obniżenia samooceny zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży, którym dyktuje się ideały piękna. Próbują oni dorównać im za wszelką cenę. Jest to przyczyną wielu chorób związanych z nie akceptacją własnego ciała (np. anoreksji i bulimii).

Billboardy – środek masowego przekazu Billboardy w wielu przypadkach przedstawiają reklamy środków masowej produkcji. Nie są to jednak dzieła sztuki ponieważ nie charakteryzują się wysokimi walorami estetycznymi oraz intelektualnymi. Billboardy skierowane są do masowych odbiorców. Odbiorcy ci tworzą publiczność, czyli rozproszoną przestrzennie zbiorowość skoncentrowaną na konkretnym przekazie kulturowym. Niski poziom treści kultury masowej wyjaśnia koncepcja wspólnego mianownika - aby treści kulturowe mogły być zrozumiałe dla wszystkich, muszą być one przedstawione w najprostszej formie, nie wyrafinowanej, przez co są tak dobierane, aby mogły dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Jeżeli różnice kulturowe między nimi są zbyt duże, koncepcja wspólnego mianownika zakłada, że będą jeszcze bardziej upraszczane. Kulturze masowej, tak samo jak billboardom zarzucano niską wartość, brak oryginalności, antyintelektualizm, komercjalizację czy nastawienie na zaspokajanie najprostszych potrzeb (hedonizm).

Billboard - ankieta Przeprowadziliśmy ankietę wśród 50 osób o różnym wieku i płci. Tematem naszych kontemplacji było : „Czy billboard to wytwór kultury masowej czy dzieło sztuki?”. Wynik przedstawiony jest na wykresie kołowym 

Reasumując… Wszystkie zgromadzone tu materiały oraz analiza wykresu jednoznacznie wskazują na fakt, iż billboardy są wytworem kultury masowej.

Intrygujące billboardy

Bibliografia: Muzyka: MOZART Wykonali: „Eine kleine nachmusik” www.google.pl www.wikipedia.pl www.youtube.com Muzyka: MOZART „Eine kleine nachmusik” „Symphony no 40” „The Marriage of Figaro” Wykonali: Chałońska Izabela Charyszyn Mateusz Klarycz Arkadiusz Wojtasik Karolina