Services Master Data Overview SAP Best Practices Baseline V1.605.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nabycie zewnętrzne usług SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Advertisements

Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Zarządzanie szansami SAP Best Practices for CRM
Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie klientami i kontaktami SAP Best Practices for CRM
Przegląd scenariusza — 1
Logistics Master Data Design Manufacturing
Planowanie przychodów SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Zarządzanie reklamacjami i zwrotami SAP Best Practices for CRM
Przegląd scenariusza – 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie regionem sprzedaży SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
Umowa zaopatrzeniowa SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Zarządzanie zleceniami serwisowymi SAP Best Practices for CRM
Warunki wstępne i założenia dotyczące oszacowania nakładów pracy
Interactive Reporting SAP Best Practices for CRM
Nabycie wewnętrzne — Przesunięcie magazynowe między kilkoma jednostkami gospodarczymi SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Zarządzanie efektywnością pipeline SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
SAP Best Practices for CRM Nowe funkcje. © SAP 2010 / Strona 2 Rozwiązanie SAP Best Practices for Customer Relationship Management obejmuje prekonfigurowane.
Zarządzanie partiami SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Centrum obsługi usług SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie kredytem SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Uproszczone zarządzanie kampanią SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
Zwroty do dostawcy SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Rozrachunki z odbiorcami SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przetwarzanie poprawek (materiał wyprodukowany na magazyn) SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza – 1
Wycofywanie partii SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Produkcja seryjna SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Aktywacja podziału dokumentów
Rzeczywisty rachunek kosztów pośrednich
Zarządzanie partiami SAP Best Practices.
Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału
Logistyka Projekt danych podstawowych
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel W tym scenariuszu opisano proces.
Nabycie zewnętrzne zasobów podwykonawcy SAP Best Practices.
Rejestrowanie przepracowanych godzin SAP Best Practices.
Kalkulacja symulowana i wzorcowa SAP Best Practices.
Doraźny konsulting fakturowany po stałej cenie SAP Best Practices.
Struktura przedsiębiorstwa SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Obszar rachunku kosztów 1000 Dane te są tworzone w BB 101 Obszar wyników.
Projekty wewnętrzne SAP Best Practices.
Rzeczywiste zlecenia wewnętrzne — marketing i inne koszty pośrednie
Logistics Master Data Design
Przegląd danych podstawowych
Oferta dla klienta SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (produkcja w toku)
Copyright for librarians - a presentation of new education offer for librarians Agenda: The idea of the project Course content How to use an e-learning.
Zarządzanie numerami seryjnymi
Zarządzanie potencjalną szansą SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Struktura przedsiębiorstwa SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Obszar rachunku kosztów 1000 Dane te są.
Zapis prezentacji:

Services Master Data Overview SAP Best Practices Baseline V1.605

Product Hierarchy Logistics This data is created in BB 104 00001 Top Level Level 1 Level 2 00001B0001 Products A (Manufact./Trade) 00001B0002 Products B (Services) Level 3 00001B000100000001 Products A.01 (MTO) 00001B000100000002 Products A.02 (MTS) 00001B000100000003 Parts A.03 00001B000200000001 Products B.01 00001B000200000002 Products B.02 All material master records assigned to product hierarchy level 3 CO-PA SOP Interface Product Hierarchy Level 3 Product Group Level 2

Product Group Services This data is created in BB 192 Level 1 Material Group YBSV01 Material Group YBSVM1 Level 2 Service Materials Service Master Spare Parts Plant 1000 Material*: D100 S300 Material*: 4000000 Material*: H100 H200 * All materials used are assigned to a material group

Service Material Product Structure This master data is created in BB 192 & 213 Layer 1 D300 Service Material, (DIEN) Used in Consulting Scenario for Layer 1 Layer 2 D101 Service Material, (DIEN) D102 Service Material, (DIEN) D103 Service Material, (DIEN) D200 Service Material, (DIEN) Used in Service Scenarios for Layer 2 D201 Service Material, (DIEN) D301 Service Material, (DIEN) D302 Service Material, (DIEN) Used in Consulting Scenarios for Layer 2 D303 Service Material, (DIEN)

Employee/Sales Representative Services & Manufacturing Created in BB 192 – Layer 1 Foundation SRV 999101 – 999103 Employee Activity Type 8 (Consulting) Cost Center 1321 Used in all Service Consulting Scenarios: 194 Layer 1 195-197 Layer 2 Created in BB 192 – Layer 1 Foundation SRV 999201 – 999203 Employee Activity Type 101 (Service Standard) Cost Center 1321 Used in all (IT) Service Scenarios: 193 Layer 1 198-200, 212, 217 Layer 2 Created in BB 191 – Layer 1 Foundation SRV & Library for MF 999401 Employee no Activity Type Cost Center 1101 (gen) Used in Travel Mgmt Scenario: 191 Layer 1 (all other EmplNb can be used also) Created in BB 122 – Layer 2 Library for MF 999301 Employee Activity Type 9 (Development) Cost Center 1602 999301 Sales Representative Used in Manufacturing Scenario: Batch Recall 122 Layer 2 Master Data Enhancement in BB 122 – Layer 2 Created in BB 210 – Layer 2 Library for MF 999302 Activity Type 9 (Development) Cost Center 1501 Used in Manufacturing Scenario: PLM- Internal Product Development 210 Layer 2

Project System Master Data WBS Element Structure This master data is created in BB 196 & 197 S-EXT-10 Phase 1, Project Study S-EXT Standard WBS Element, External Service Project Used in Service Consulting Scenario: 196 Layer 2 S-EXT-20 Phase 2, Development S-INT-10 Phase 1, Project Study Used in Service Consulting Scenario: 197 Layer 2 S-INT Standard WBS Element, Internal Service Project S-INT-20 Phase 2, Development

Project System Master Data Standard Networks This master data is created in BB 196 Standard Network S-10 Phase 1, Project Study Used in Service Consulting Scenario: 196 Layer 2 Standard Network S-20 Phase 2, Development

Project System Master Data Allocation Material to Standard Network This master data is created in BB 196 S-EXT-10 Phase 1, Project Study D300 Material (DIEN) S-10 Standard Network Phase 1, Project Study S-EXT Standard WBS Element, External Service Project Used in Service Consulting Scenario: 196 Layer 2 S-EXT-20 Phase 2, Development D301 Material (DIEN) S-20 Standard Network Phase 2, Development

Trading Goods Services Product Structure This master data is created in BB 213 – Layer 2 H100 Trading Good, Bought In (HAWA) Used in Service Scenarios for Layer 2 H200 Trading Good, Third Party (HAWA) Used in Service Scenarios with Third Party for Layer 2

Semifinished Product Services Product Structure This master data is created in BB 217 – Layer 2 S300 Semi finished Product, (SEMI) SN Used only in Service Scenario 217 for Layer 2 SN Serial Numbers

Service Master Product Structure This master data is created in BB 215 – Layer 2 4000000 Service Master, (SERV Service: purchasing) Used only in Service Scenario 212 for Layer 2

Task List Task List Structure This master data is created in BB 215 – Layer 2 100000 Task List, General Maintenance 1 Group Counter 100000 Task List, General Maintenance 2 Group Counter Used in Service Scenarios for Layer 2 100000 Task List, General Maintenance 3 Group Counter

Połączenie z diagramem Legenda Symbol Opis Komentarze dotyczące zastosowania Zakres: Określa rolę użytkownika, na przykład kontroler faktury lub przedstawiciel handlowy. Zakres może również określać raczej jednostkę organizacyjną lub grupę przedsiębiorstw, a nie specyficzną rolę. Inne symbole związane z przebiegiem procesu w tej tabeli mają zostać umieszczone w tych liniach. Użytkownik ma tyle linii, ile jest wymagane, aby uwzględnić wszystkie role w scenariuszu. Zakres roli zawiera zadania, które są często spotykane w odniesieniu do tej roli. Zewnętrzne zdarzenia: Zawiera zdarzenia, które rozpoczynają lub kończą scenariusz, lub mają wpływ na przebieg zdarzeń w jego obrębie. Linia przebiegu (ciągła): Linia wskazuje standardową kolejność etapów i kierunek przebiegu w scenariuszu. Linia przebiegu (wykreskowana): Linia wskazuje przebieg do rzadko używanych lub warunkowych zadań w scenariuszu. Linia może też prowadzić do dokumentów związanych z przebiegiem procesu. Łączy dwa zadania w procesie scenariusza lub zdarzeniu, które nie stanowi etapu Kontakt/Zdarzenie biznesowe: Określa czynność, która prowadzi do scenariusza albo poza scenariusz, lub proces zewnętrzny, który ma miejsce podczas scenariusza Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie Proces jednostkowy: Określa zadanie ujęte krok po kroku w scenariuszu Odpowiada etapowi zadania w dokumencie Referencja procesu: Jeżeli scenariusz zawiera referencje do całego innego scenariusza, należy tutaj umieścić numer i nazwę scenariusza. Referencja procesu podrzędnego: Jeżeli scenariusz zawiera referencje do części innego scenariusza, należy tutaj umieścić numer scenariusza, jego nazwę i pochodzące z niego numery etapów Decyzja dotycząca procesu: Określa decyzję/punkt rozgałęzienia oznaczające wybór, który zostanie dokonany przez użytkownika końcowego. Linie przedstawiają różne wybory wychodzące z różnych części karo. Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; odzwierciedla wybór, który zostanie dokonany po realizacji etapu Symbol Opis Komentarze dotyczące zastosowania Do następnego/Z ostatniego diagramu: Prowadzi do następnej/poprzedniej strony diagramu Kontynuacja schematu blokowego na następnej/poprzedniej stronie Wydruk/Dokument: Określa wydrukowany dokument, raport lub formularz Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia dokumentu wygenerowanego przez etap zadania; z tej formy nie wychodzą żadne linie przebiegu Dane rzeczywiste dotyczące finansów: Określa finansowy dokument rozliczeniowy Planowanie budżetu: Określa dokument związany z planowaniem budżetu Proces wykonywany ręcznie: Obejmuje zadanie wykonywane ręcznie Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia zadania wykonywanego ręcznie, takiego jak rozładowywanie ciężarówki w magazynie, które ma wpływ na przebieg procesu. Obecna wersja/Dane: Ten blok obejmuje dane pochodzące z procesu zewnętrznego Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; forma ta odzwierciedla raczej dane pochodzące z zewnętrznego źródła; do tego etapu nie wchodzą żadne linie przebiegu Decyzja systemu o zaliczeniu/ niezaliczeniu: Ten blok obejmuje decyzję podejmowaną automatycznie przez oprogramowanie Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia automatycznej decyzji systemu podejmowanej po realizacji etapu. Połączenie z diagramem <Funkcja> Wydruk/ Dokument Zewnętrzne dla systemu SAP Dane rzeczywiste dotyczące finansów Planowanie budżetu Kontakt/ Zdarzenie biznesowe Proces jednostkowy Proces wykonywany ręcznie Referencja procesu Obecna wersja/Dane Referencja procesu podrzędnego Decyzja systemu o zaliczeniu/ niezaliczeniu: Decyzja dotycząca procesu

Copyright 2009 SAP AG All Rights Reserved No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. Microsoft, Windows, Excel, Outlook, and PowerPoint are registered trademarks of Microsoft Corporation. IBM, DB2, DB2 Universal Database, System i, System i5, System p, System p5, System x, System z, System z10, System z9, z10, z9, iSeries, pSeries, xSeries, zSeries, eServer, z/VM, z/OS, i5/OS, S/390, OS/390, OS/400, AS/400, S/390 Parallel Enterprise Server, PowerVM, Power Architecture, POWER6+, POWER6, POWER5+, POWER5, POWER, OpenPower, PowerPC, BatchPipes, BladeCenter, System Storage, GPFS, HACMP, RETAIN, DB2 Connect, RACF, Redbooks, OS/2, Parallel Sysplex, MVS/ESA, AIX, Intelligent Miner, WebSphere, Netfinity, Tivoli and Informix are trademarks or registered trademarks of IBM Corporation. Linux is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. Adobe, the Adobe logo, Acrobat, PostScript, and Reader are either trademarks or registered trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. Oracle is a registered trademark of Oracle Corporation. UNIX, X/Open, OSF/1, and Motif are registered trademarks of the Open Group. Citrix, ICA, Program Neighborhood, MetaFrame, WinFrame, VideoFrame, and MultiWin are trademarks or registered trademarks of Citrix Systems, Inc. HTML, XML, XHTML and W3C are trademarks or registered trademarks of W3C®, World Wide Web Consortium, Massachusetts Institute of Technology. Java is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc. JavaScript is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc., used under license for technology invented and implemented by Netscape. SAP, R/3, SAP NetWeaver, Duet, PartnerEdge, ByDesign, SAP Business ByDesign, and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and other countries. Business Objects and the Business Objects logo, BusinessObjects, Crystal Reports, Crystal Decisions, Web Intelligence, Xcelsius, and other Business Objects products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of Business Objects S.A. in the United States and in other countries. Business Objects is an SAP company. All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. These materials are subject to change without notice. These materials are provided by SAP AG and its affiliated companies ("SAP Group") for informational purposes only, without representation or warranty of any kind, and SAP Group shall not be liable for errors or omissions with respect to the materials. The only warranties for SAP Group products and services are those that are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services, if any. Nothing herein should be construed as constituting an additional warrant.